Klacken 12/13

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Klacken 12/13

Inläggav Lakershjärta71 » sön apr 14, 2013 8:27 pm

Ultras?? Utveckla!

Frågar gör man för att man inte vet, eller hur?

Vad är en bättre organisation än LL?
Finns det fler liknande minoritetsklackar i ES? I så fall, varför bildas de? Vill man vara lite tuffare? :roll:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav Lakershjärta71 » tis apr 16, 2013 11:31 pm

Alla blev helt tysta så fort Inferno nämndes.. 8O
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav Daste » ons apr 17, 2013 12:51 am

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultras

Sen spekulerade jag bara. De kanske var ett gäng kompisar som ville ha en egen klack. Kanske gillade de inte Lakejernas namn. Jag har ingen aning, så du får nog tyvärr rikta frågan till en medlem.
Vad gäller minoritetsklackar så mja, pct är självstående nu för tiden. Om de gör dem till en minoritetsklack vet jag inte.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Klacken 12/13

Inläggav PutteA » ons apr 17, 2013 2:02 am

Men PCT är ingen klack eller annan gruppering, utan det är en TIFO klubb, som jobbar med att ta fram TIFO till matcherna. VI06 är en fristående gruppering helt utanför LL. PCT och LL samarbetar, det gör inte VI06 och LL, ej heller PCT och VI06.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 12/13

Inläggav Coffe #800 » ons apr 17, 2013 12:22 pm

Lakershjärta71 skrev:Alla blev helt tysta så fort Inferno nämndes.. 8O


Ja och visst fasen var det skönt!
Efter att tråden har legat på is utan en enda kommentar på två månaden innan du kommer med VI06 frågan... efter alla rundor som vi dragit med detta så borde du väl snappat upp något?
annars är Google väldigt bra när man vill få information om var Ultras och dylikt är... testa det
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Klacken 12/13

Inläggav norje » ons apr 17, 2013 12:27 pm

LH71 har nog inte läst forumet så noga de sista 6-7 åren :?
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav sumpen » tor apr 18, 2013 10:53 pm

Sanningen är den att VI06 va inga ultras, visst här i Växjö kanske man kallar det så men inte i t.ex Stockholm. I Stockholm skulle personerna som var med i Inferno ses som helt vanliga supportrar. Och acceptera inte LLs medlemmar och alla andra som står på Västra den sortens supportrar så är det lika bra att sluta drömma om att bli Sveriges bästa klack. Det är 2013 förfan, supporterkulteren har förändrats. Men inte i Växjö.. här är det fortfarande som det såg ut på 1940-talet..
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Klacken 12/13

Inläggav Power Play » fre apr 19, 2013 6:31 am

Tack och lov!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Klacken 12/13

Inläggav serra » fre apr 19, 2013 8:21 am

Sumpen, på vilket sätt tycker du att supporter kulturen ska förändras?
Vad har dom andra klackarna som vi inte har eller som vi måste ändra på?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav Coffe #800 » fre apr 19, 2013 8:39 am

Power Play skrev:Tack och lov!

Alfaxar
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Klacken 12/13

Inläggav Power Play » fre apr 19, 2013 11:00 am

Jag säger som Mats Sundin: en fotbolls- eller hockeymatch är och ska vara en folkfest och tillställning dit alla ska kunna gå. En 8-årig unge likväl som en 85-åring. Och alla där emellan.

Så är det fortfarande i Vida Arena, men på alldeles åt helvete för många andra ställen är det inte så idag. Må gud förbjuda att vi viker oss en tum ifrån den inställningen...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Klacken 12/13

Inläggav sumpen » fre apr 19, 2013 8:44 pm

serra skrev:Sumpen, på vilket sätt tycker du att supporter kulturen ska förändras?
Vad har dom andra klackarna som vi inte har eller som vi måste ändra på?


En jävla massa! LL står ju helt still utvecklingen och har gjort det dom senaste åren. Och dom senaste åren har inga som helst förändringar skett. Och inga kommer ske för den delen heller tills dom aktiva ungdomarna accepteras, vilket dom inte gör idag.
LL sitter bara nere på Poseidon och slickar varandras rövar och fortsätter hjärntvätta folk. Tråkigt att en seriös förening inte kan ha en långsiktig plan..
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Klacken 12/13

Inläggav Svartvadet » fre apr 19, 2013 9:13 pm

Jo, fast Sumpen, det är ju LL:s adelsmärke. Lakers Lakejer ska föra en positiv supporterkultur. Och bjuda på en inramning som aldrig känns hotfull.

Idrott ska vara tokskoj, inte ett krig. Hat hit och hat dit, har vi inte haft tillräckligt med skit i Världen? Vill du leka apa som Stockholmarna så får du göra det i deras klack. Det handlar inte om att vara bakåtsträvare, det handlar om att inte tumma på reglerna! Den dagen LL börjar uppträda likt BA/JK/BF, den dagen sätter inte jag min fot i VIDA igen.

Titta på SAIK vs Luleå nu i Finalerna. Fansen stod tätt in på varandra, det var några Skellefteå-tröjor i det röda havet, men det blev inget bråk alls. Är det inte så man vill ha det?

Vill du ha krig med bengaler så råder jag dig att kolla in på Försvarsmaktens hemsida. Dom skulle nog gilla dig. :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Klacken 12/13

Inläggav Piggelin » fre apr 19, 2013 9:40 pm

Gamle Svarten, Jag ryggdunkar :mrgreen: :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav sumpen » fre apr 19, 2013 10:34 pm

Svartvadet skrev:Jo, fast Sumpen, det är ju LL:s adelsmärke. Lakers Lakejer ska föra en positiv supporterkultur. Och bjuda på en inramning som aldrig känns hotfull.

Idrott ska vara tokskoj, inte ett krig. Hat hit och hat dit, har vi inte haft tillräckligt med skit i Världen? Vill du leka apa som Stockholmarna så får du göra det i deras klack. Det handlar inte om att vara bakåtsträvare, det handlar om att inte tumma på reglerna! Den dagen LL börjar uppträda likt BA/JK/BF, den dagen sätter inte jag min fot i VIDA igen.

Titta på SAIK vs Luleå nu i Finalerna. Fansen stod tätt in på varandra, det var några Skellefteå-tröjor i det röda havet, men det blev inget bråk alls. Är det inte så man vill ha det?

Vill du ha krig med bengaler så råder jag dig att kolla in på Försvarsmaktens hemsida. Dom skulle nog gilla dig. :wink:


Men hör du på dig själv? Så fort jag nämner ungdomar och läktarkultur så kopplar du samman våld och hat...
Vart har jag nämnt att det så jag vill ha det? Kolla in klippen på Gulsvart Ultras hemsida: http://gsu02.wordpress.com/

Vad är det för fel med dom ungdomarna? Varför vill LL inte ha det sådär? Och varför acceptera dom inte denna sortens supportrar?
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Klacken 12/13

Inläggav mollers » fre apr 19, 2013 10:50 pm

Tror folk här inne blandar ihop ultras med huliganism
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 12/13

Inläggav Daste » fre apr 19, 2013 11:14 pm

Vad gör VIK-klacken som inte LL gör menar du Sumpen?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Klacken 12/13

Inläggav Svartvadet » fre apr 19, 2013 11:20 pm

Jag har skrivit ett långt inlägg i en tråd om VI06 där jag förklarar skillnaden mellan Ultras och Huliganer. Jag har ytterst bra koll!

Det du inte verkar förstå Sumpen, och det är antagligen för att du är i ett puerilt stadie, är att LL har ett spår som man kommer stå fast vid. Man kan utveckla det som går att utveckla, men börja skrika könsord etc. är inte riktigt LL:s cup of tea.

Det är inget fel med ungdomarna alls, men jag vill inte gå till en ståplats där jag riskerar att få spö. Den känslan får många utav att det är en hotfull stämning.

Extra roligt att du nämner GSU om du nu har koll. Dom om några är ju kända för att sprida hat och har varit i många duster med firman boys...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Klacken 12/13

Inläggav sumpen » fre apr 19, 2013 11:45 pm

Daste skrev:Vad gör VIK-klacken som inte LL gör menar du Sumpen?

Du är väl över 75 som alla andra så du märker inte sånt och ingen idé att förklara för dig heller.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Klacken 12/13

Inläggav sumpen » lör apr 20, 2013 12:27 am

Jag har skrivit ett långt inlägg i en tråd om VI06 där jag förklarar skillnaden mellan Ultras och Huliganer. Jag har ytterst bra koll!

Det du inte verkar förstå Sumpen, och det är antagligen för att du är i ett puerilt stadie, är att LL har ett spår som man kommer stå fast vid. Man kan utveckla det som går att utveckla, men börja skrika könsord etc. är inte riktigt LL:s cup of tea.

Det är inget fel med ungdomarna alls, men jag vill inte gå till en ståplats där jag riskerar att få spö. Den känslan får många utav att det är en hotfull stämning.

Extra roligt att du nämner GSU om du nu har koll. Dom om några är ju kända för att sprida hat och har varit i många duster med firman boys...


Nä, LL:s cup of tea är rasistiska ord istället. Om det är så mycket vet jag inte, men tydligen så är de det.
VI06 skrek "alla suger kuk" en jävla gång och sen blev dom hatade över all framtid, dom insåg också sitt misstag och skrek det aldrig mer efter det. Medlemmar i LL skrek rasistiska ord och blev älskade över all framtid, och alla tyckte dom va så jävla roliga. Aja skitsamma, den diskussionen har redan varit på tapeten.

Det måhända att GSU haft duster med Firman inget jag hade koll på. Men om du kolla på klippen jag hänvisade dig och tänk dig att GSU aldrig haft duster med firman osv så ställer jag frågan igen.
Varför accepterar inte LL denna sortens supportrar? Vad gör dom för fel för att den officiella supporter föreningen ska motarbeta dom? För det är väl ändå det man gör på läktaren som räknas? Eller?
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Sv: Re: Klacken 12/13

Inläggav Daste » lör apr 20, 2013 12:52 am

sumpen skrev:
Daste skrev:Vad gör VIK-klacken som inte LL gör menar du Sumpen?

Du är väl över 75 som alla andra så du märker inte sånt och ingen idé att förklara för dig heller.


27 faktiskt. Och med medlemsnummer 58. Och jag sjunger aktivt med i ramsorna till skillnad från många andra.
Ditt svar lämnar ganska mycket att önska om du vill bli tagen på allvar. Istället för att skita i att svara och istället ge en nedlåtande kommentar så kan du ju faktiskt förkara. Jag skummade iofs igenom klippet, men i mi a ögon var det väl iget anmärkningsvärt med den klacken? Mer än att hela sektionen stämde in ibland. Så åter igen, min fråga var seriös: Vad tyckte du skillnaden var?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Klacken 12/13

Inläggav sumpen » lör apr 20, 2013 1:59 pm

Dom har den gruppen drivande ungdomar som LL tackar nej till. Hade VIK inte haft gsu så hade dom också varit lika tråkiga som klacken i Växjö. Dom målar tifon, flaggor, banderoller, gå marscher, manar upp folk att skrika högre osv osv osv osv osv. Dom har för jävla roligt helt enkelt och det ända dom vill är att VIK ska vinna och att deras klack ska bli bättre. Och uppenbarligen så blir den jävligt mycket bättre.
VI06 va ungefär likadana, dom ville att VLH skulle vinna och att klacken skulle bli bättre, till en början. Tills LL började motarbeta dom. Då sket sig allt. Planerna, motivationen m.m.
Det är skillnaden mellan VIK och VLH. VIK har ingen som motarbeta denna sortens supportrar, det har VLH (LL).

Ser du seriöst ingen skillnad mellan VLHs och VIKs klack?

Men grattis LL ni fick igenom det ni hade högst upp på prioritets listan 12/13.
VI06 är nerlagt. :clap: :clap: :clap: :hbang: :hbang: :hbang:
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Klacken 12/13

Inläggav PutteA » lör apr 20, 2013 2:10 pm

Sumpen: Jag vill att du pointar var det uttalat står, eller när det sagts, i vilket läge och gärna vem, att LL inte skulle acceptera ungdomar?? Det är ju ytterligare ett våra mest kända adelsmärken, att vår klack, vår supporterkultur välkomnar alla mellan noll och döden!! Det är väl bara att kolla under en match på VS. Längst ner ser du de absolut yngsta och längre upp i havet hittar du grabbar som tex Alfax som nått en lite mer mognare ålder ;)!

Däremot har vi policys som vi håller oss benhårt till. Allt som handlar våld, eller tex riktade hatutspel från klacken i form av hatramsor. Vi har valt den vägen, för att vi i grunder anser att ett 100% stöttande i form sång m.m gynnar vårt lag mer än att stå och skrika "Vi hatar AIK".

Vi har sagt det innan, och poängterar det gärna igen. Det bästa trycket på VS är oftast VI06 med att bidra till och vi älskar det, när man sköter sig och håller sig till det bestämmelser som LL satt upp för klacken och VS. LL är officiellt en samarbetspartner med Växjö Lakers sedan 2001. Ett samarbete som initierades av ett regelverk som både LL och VLH vet om, därav underskrifterna. Därför måste vi upprätthålla detta och se till att dessa följs!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 12/13

Inläggav Aleks » tor apr 25, 2013 5:52 pm

Sportbladet har en omröstning där den bästa hockeypubliken ska koras. Växjö ligger just nu näst sist, så in och rösta!! Givetvis röstar de flesta bara på sitt lag i dessa sammanhang men det är alltid roligt att komma längre upp på listan :D
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 12/13

Inläggav ratscore » tor apr 25, 2013 11:11 pm

En länk hade varit av nytta :P
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Klacken 12/13

Inläggav mollers » tor apr 25, 2013 11:12 pm

mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 12/13

Inläggav AN » tor apr 25, 2013 11:49 pm

366 röster på VLH, 5.000 på Leksand...
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Klacken 12/13

Inläggav Niles » fre apr 26, 2013 7:12 pm

Sportbladets hockeygala, låter som en riktig parodi :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav friberg » fre apr 26, 2013 8:15 pm

PutteA skrev: Längst ner ser du de absolut yngsta och längre upp i havet hittar du grabbar som tex Alfax som nått en lite mer mognare ålder ;)


HAHAHAHAHAHA Alfax som nått lite mer mognare ålder haha ja trodde det var självaste ungtuppen som gol å gal där uppe när man hör han :roflol: :roflol: :roflol:
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Klacken 12/13

Inläggav ratscore » lör apr 27, 2013 2:18 pm

@mollers
Oj, visste inte att åldern spelade någon roll när man bad om en länk, ska givetvis uppge detta nästa gång jag delar med mig av ett enkelt önskemål!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Klacken 12/13

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 18, 2013 11:12 am

Jag lyfte fram frågan för ganska längesen nu inför nästa säsong. Har LL hunnit haft diskussioner om nya inslag som kan öka läktaratmosfären samt om nya idéer på hur man kan sporra själva laget under match bortsett från sång/ramsor? Har det kommit fram förslag? I så fall vad?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 12/13

Inläggav Coffe #800 » lör maj 18, 2013 11:27 am

nej ett läkrarmöte är planerat i början av säsongen, då ALLA är välkomna, då har du något du funderar på så är det bara att dyka upp.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Föregående

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster