till er i PCT

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » mån dec 15, 2014 11:19 am

Någon mod som tar bort ovanstående inlägg/användare?
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Lalin » mån dec 22, 2014 12:41 am

Hur går det med strategin med att ni står och håller käften och skäms på köpert? Inget nytänk? Det finns ingett nytänk. Här skäms ni för att gå på. Ni har fan ingen stolthet i kroppen!. :oops: :oops: :oops:


Jag ser en arme framför mig där hältfet drar när det ser illa ut. Skämmes för fan Växjöbo. Ni är så satans självupptagna om hur ni ska framstå inför för andra!


Inferona saknas heltt klart! Det har åtminstone stolthet i :clap: kroppen!

Man kanske skulle hugga taf i en flagga av mindre modell (Syns inte) så att man slipper sjunga! Fann vikket jobb man sen har gjort för laget! Lycka till era hönor!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » mån dec 22, 2014 6:00 pm

Lalin skrev:Hur går det med strategin med att ni står och håller käften och skäms på köpert? Inget nytänk? Det finns ingett nytänk. Här skäms ni för att gå på. Ni har fan ingen stolthet i kroppen!. :oops: :oops: :oops:


Jag ser en arme framför mig där hältfet drar när det ser illa ut. Skämmes för fan Växjöbo. Ni är så satans självupptagna om hur ni ska framstå inför för andra!


Inferona saknas heltt klart! Det har åtminstone stolthet i :clap: kroppen!

Man kanske skulle hugga taf i en flagga av mindre modell (Syns inte) så att man slipper sjunga! Fann vikket jobb man sen har gjort för laget! Lycka till era hönor!


''Står och håller käften och skäms'' ? Vad menar du med det. Senast mot LHC borta var vi 14 pers som stod och fullständigt sjöng ut Linköpings supportrar. Ingen större bedrift i sig men vi var iaf där och sjöng ut dem. Vart var du? Hemma framför tvn?

Vart är du alla andra bortamatcher då vi åker hundratals mil för att inte göra annat än att stå och skrika oss hesa? Vet inte vem du är och bryr mig inte heller men att säga att vi står tysta är från vettet. Vi står match efter match i vida och sjunger för kung och fosterland, även då alla andra tystnat. Och att vi skulle stå och skämmas vet jag inte vad du fått ifrån. Personer som använder klappor och inte sjunger är personer som bör skämmas.

Genom att sitta och klanka ner på oss över internet och att du säger det du säger måste ju betyda att vi faktiskt behövs och att det blir fullständigt dött om vi inte sjunger. Så frågan är varför du klagar på oss som sjunger istället för de som inte sjunger. Men du är väl precis som de andra som sitter bakom sin skärm och klagar på oss: ''Jag skyller på PCT trots att dem lägger ner en jävla massa tid och pengar, dem är ju trots allt en minoritet!''. Passar det inte så fortsätt kolla på matcherna hemma och håll dig borta från denna tråden.

Vi lever för hockeyn och röjer på det sätt vi vill, var vi vill, när vi vill.
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav alfax » mån dec 22, 2014 6:48 pm

Pafrihand bry dej inte om ett sånt inlägg, måste vara skrivit i någon slags förvirring.Jag får inte ihop vad han menar med alla dessa stavfel.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Lalin » tor dec 25, 2014 8:56 pm

Jag har gjort mitt bland lakershjärta och allt vad de kallar sig. Men örontoppsen verkar tydligen har hittat fel ände! Pinsamt! Det var därför man inte stod ut längre. Att bli förnedrad hemma mot FBK saknar all motstycke! Det var folk bland lakejerna. Men de var för fina. De är inga bönder från förr som slet hårt. Idag är de bara en samling fogelholkar som köper lotter och korv. Sen upp och sola sig i glansen med en öl. :clap:



PCT är det enda som håller någorlunda stil! Men Växjö behöver krigare inte kostymnissar om man vill få stämning. Man måste få ihop en riktig kompiskärna på ett 40-tal man som är hängivna och inte undrar vad mamma eller flickvän tog vägen. Detta håller inte. Inte med mina krav iallafall. Kanske vinner vi ändå? Men ryktet sprids snabbt var det även en fröjd att möta publiken. In i kaklet nu era tystlåtna svennar som de flest av oss är! :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Ölmage » sön dec 28, 2014 10:18 pm

Herregud vad har hänt med klacken, sämsta jag sett på år och dagar
Ölmage
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: sön mar 23, 2014 10:21 pm

Re: till er i PCT

Inläggav vlk » sön dec 28, 2014 10:31 pm

Luften har gått ur dem också, som det gjort med laget också...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » mån dec 29, 2014 1:53 pm

När prioritering ligger på att bli vän med motståndare får det viktiga, d.v.s klacken, lida.
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Härmapan » mån dec 29, 2014 4:43 pm

Utan klackledare blir det inget organiserat drag!
Det MÅSTE finnas en klackledare OCH en trummis!

Nu fanns ju förvisso ett litet gäng inkl trummis som höll låda och men de sjöng för det mesta (för mig o mina vänner) helt okända ramsor varför det självklart inte blir båt drag!

Heder åt dem för att de höll i men vi fick lite känslan att de sjöng mest för sig själva o inte var så intresserade av att få med sig stora massan...

Anders o Coffe har ju dragit ett grymt tungt lass och när ingen av dem är på plats blir det helt dött (som igår)!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: till er i PCT

Inläggav alfax » mån dec 29, 2014 5:39 pm

AMEN !!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » mån dec 29, 2014 6:47 pm

Vi sjöng en ramsa som inte är en av ''de vanliga''. Ramsan ligger ute både här på forumet och på youtube, vlh har på både sin officiella twitter och facebook delat den. Så att folk inte kände igen den och därav inte kunde sjunga med anser jag faktiskt är deras fel.

Men du har helt rätt i att det saknas en klackledare. Det bara är så, och den som säger motsatsen han ljuger.
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav mollers » mån dec 29, 2014 6:54 pm

Anledningen till att vi sjöng den ramsan inget kan var för att ni skulle lära er den helt enkelt. Ramsan har legat här på forumet och på Facebook i över en månad så har man inte lärt sig den så måste man vara ganska ointresserad av att göra det.
Så när det var så tyst och energifattigt på läktaren igår så tyckte vi att det var bra läge att köra in den nya ramsan, tyvärr verkade inte folket runt omkring så intresserade av att lära sig den och haka på trots att vi körde den en väldigt lång stund. Istället väljer folk att klaga EFTER matchen.

Pct försöker göra vad dem kan för att få bättre stämning på läktaren och vill självklart ha med alla på det tåget! Det är ett måste om vi ska få en bra klack igen, att ALLA hjälper till hela tiden.

Sen är avsaknaden av en klackledare enorm!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Aleks » mån dec 29, 2014 8:36 pm

Ramsan är bra och det var helt rätt läge att sjunga den. Igår handlade det om att västra inte var sugna på att sjunga, tråkigt men sant. PCT har något bra på gång och jag hoppas att fler ansluter för ni behövs på västra. Sen är det givet man måste få med sig alla, 15 pers framför trumman kommer aldrig skapa något tryck. Klackledare saknas.

Skrev om det för någon månad sedan men finns det inte något intresse av att samlas någon gång innan match för att sjunga in och spela in våra sånger. Ljudfilerna kunde kanske sen spelas upp innan matcher i högtalarsystemet. Ett sätt för alla att lära sig sångerna och triggande att höra under uppvärmningen. Kan ju även lägga upp filerna på hemsidan så alla kan lära sig där.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » mån dec 29, 2014 8:41 pm

Aleks skrev:Ramsan är bra och det var helt rätt läge att sjunga den. Igår handlade det om att västra inte var sugna på att sjunga, tråkigt men sant. PCT har något bra på gång och jag hoppas att fler ansluter för ni behövs på västra. Sen är det givet man måste få med sig alla, 15 pers framför trumman kommer aldrig skapa något tryck. Klackledare saknas.

Skrev om det för någon månad sedan men finns det inte något intresse av att samlas någon gång innan match för att sjunga in och spela in våra sånger. Ljudfilerna kunde kanske sen spelas upp innan matcher i högtalarsystemet. Ett sätt för alla att lära sig sångerna och triggande att höra under uppvärmningen. Kan ju även lägga upp filerna på hemsidan så alla kan lära sig där.


Bra idé. Men att spela upp dem i högtalarna tycker jag vi ska slopa direkt. Ska det ljuda sång så ska det vara live. Sen att lägga upp ljudfiler på hemsidan tycker jag absolut att det ska göras! Vi kanske till och med kan få fram en video med ramsan/orna under någon av kommande matcher.
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Härmapan » mån dec 29, 2014 10:57 pm

Var rätt sugen på att sjunga men när det inte blir någon organiserad sång, i kombination med att jag inte hör ramsorna (mitt eget fel som inte varit inne och pluggat-ja) så kroknar jag tyvärr!

Man kan lägga upp hur mycket som helst på hemsidan men det kommer troligen aldrig att skapa tryck!
Jag tror inte det är där skon klämmer...

Prio ett måste vara att hitta en ersättare till Anders, om man inte kan locka tillbaka honom...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Aleks » mån dec 29, 2014 11:53 pm

Som du säger Härmapan är det säkert flera som är sugna på att sjunga men när det är helt dött omkring en är det inte lätt att göra det själv. Egentligen bör väl alla som är sugna på att sjunga samlas mellan pallen och trumman så man kan dra med varandra.

Om det nu är så att ni i PCT, plus alla andra som vill givetvis, är sugna på att sjunga in sångerna så kanske lördagen den 10:e mot Djurgården vore ett bra datum. Vad säger ni med mer inblick i PCT? Får se till att alla andra som inte drar sig för att sjunga också kommer. Vore mäktigt om vi står en timme innan och sjunger för laget i vårt hjärta :wink:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: till er i PCT

Inläggav utep » ons dec 31, 2014 1:35 pm

Kamratkompaniet lämnade visserligen Gavlerinken tidigt under matchen igår men det var ändå sjukt mäktigt att genom TV:n höra PCT överrösta Gävleborna HELA matchen igenom! Grymt bra jobbat! :clap:
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Jocke86 » ons dec 31, 2014 1:50 pm

PCT var riktigt bra i matchen borta mot Linköping också. Fick en gammal gubbe som mig att sjunga igen också[SMILING FACE WITH SMILING EYES] Då märktes inte LHC fansen av. Så fortsätt frammåt PCT!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » ons dec 31, 2014 1:52 pm

Har sagt det förut.
Två saker som måste fixas ASAP.
Om vi vill ha någon stämning alls.

1. Capo.
En klackledare är ett måste. Gärna två på två olika pallar för att få med så många som möjligt.
Någon frivillig?

2. Ramshäfte.
Har man ett ramshäfte i storlek A6 i bakfickan med alla samlade ramsor. Så gör det att man enklare lär sig ramsorna, samt hänger på dom när dom väl sjungs igång.

Så. Det var väl inte så svårt.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » ons dec 31, 2014 2:01 pm

Sen glömde jag en sak.

En trumkille till.
Som backup till Coffe.
Om han inte kan eller är sjuk någon match måste vi ha någon som tar ansvaret att fylla upp den platsen.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » ons dec 31, 2014 2:13 pm

teddy skrev:1. Capo.
En klackledare är ett måste. Gärna två på två olika pallar för att få med så många som möjligt.
Någon frivillig?


Jag föreslår/nominerar
Kalle B och Jesper Persson
Teddy som outsider vid sjukdom :-)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » ons dec 31, 2014 4:55 pm

teddy skrev:
teddy skrev:1. Capo.
En klackledare är ett måste. Gärna två på två olika pallar för att få med så många som möjligt.
Någon frivillig?


Jag föreslår/nominerar
Kalle B och Jesper Persson
Teddy som outsider vid sjukdom :-)


En klackledare är något som skulle få våra toppar att bli helt otroligt mäktiga. Men inet av det du skriver är ett måste. Kan vi vara 10-15 pers och sjunga ut hemmapubliken två matcher i rad så ska väl iallafall övrig publik kunna hänga med på åtminstone hemmamatcher. Bara för vem eller vilka som helst att dra igång sen ska folk hänga på. Dock är det ju så förbannat pinsamt att skrika & hoppa lite :(
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Härmapan » ons dec 31, 2014 5:14 pm

Det var skitcoolt att bara höra Lakejer mot Brynäs men det beror väl i ärlighetens namn mest på att hemmapubliken var knäpptysta...

15 pers som röjer på oavsett är skitbra men vill man få med 150 eller ännu hellre 1500 KRÄVS en som leder det hela!

Dessutom är det (som i många sammanhang) så att denna person måste ha "det" för att lyckas riktigt bra!

Bison o Anders har den förmågan! Coffe skulle oxå kunna stå på pallen!
Vi är rätt många som inte har det som krävs (vet faktiskt inte riktigt vad det är [vad är det som gör den ena komikern skitkul och den andra värdelös trots samma skämt?]) för att skapa magi!

Men en sak är helt säker! Utan klackledare kommer det aldrig att bli drag!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Talismanen » ons dec 31, 2014 8:04 pm

Dock va det inte många Lakejer som hördes igår
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Lillklonis » tor jan 01, 2015 4:54 pm

Talismanen skrev:Dock va det inte många Lakejer som hördes igår



Va en del Lakejer också som bidrog till sången i Gävle så de ska också hyllas!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » tor jan 01, 2015 5:33 pm

Så vem är Klackledare På lördag?

Kommer Coffe?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Orange » tor jan 01, 2015 9:41 pm

Lillklonis skrev:
Talismanen skrev:Dock va det inte många Lakejer som hördes igår



Va en del Lakejer också som bidrog till sången i Gävle så de ska också hyllas!


All heder till alla LAKERS FANS på plats i Gävle :clap:
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: till er i PCT

Inläggav Aleks » fre jan 02, 2015 2:31 pm

Blir det att sjunga in sångerna innan matchen mot Djurgården den 10:e?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Daste » fre jan 02, 2015 2:32 pm

Ni kan ju komma och sjunga in under förmatchen! :P
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » fre jan 02, 2015 2:40 pm

Daste skrev:Ni kan ju komma och sjunga in under förmatchen! :P


Eller under uppvärmningen till den viktiga matchen?
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Aleks » lör jan 03, 2015 3:19 pm

spelar inte så stor roll men känner att PCT måste bestämma om det är något att satsa på annars blir det nog inget av det. Är ändå kul om det är ett gäng om man ska spela in det också.

Är det någon av er i PCT som kan dra ihop det?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Lillklonis » lör jan 03, 2015 7:02 pm

Tråkigt att halva pct inte sjunger när vi kör "KOM IGEN LAKERS"
Så ni kan ju lägga ner att klaga på att andra inte sjunger när ni inte själva sjunger när det behövs.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: till er i PCT

Inläggav alfax » lör jan 03, 2015 8:06 pm

Det är ju den ramsan som tänder både spelare och publik, det visade sig i sistaperioden idag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Pafrihand » lör jan 03, 2015 8:10 pm

Lillklonis skrev:Tråkigt att halva pct inte sjunger när vi kör "KOM IGEN LAKERS"
Så ni kan ju lägga ner att klaga på att andra inte sjunger när ni inte själva sjunger när det behövs.


Ja, det stämmer att de flesta av oss (och även medlemmar i LL) inte sjöng med i just den ramsan i den tredje perioden. Anledningen var att ramsan användes i helt fel läge. Då vi har PP och leder, ska det vara gung och ''tokskoj'', laget ska känna att de gör rätt på isen helt enkelt.

Kom igen Lakers ska sjungas då laget spelar värdelöst eller helt enkelt ligger under och behöver ''komma igen''. Vi och, som tidigare nämnt även vissa från LL, valde därför att inte sjunga med i den ramsan i det läget av matchen. Istället drog vi igång en ramsa med mer ramsa och positiv energi i.

Så att vi stod tysta stämmer inte. Vi valde bara att anpassa sången efter situationen.

Skål för segern, segern är vår! :headbang:
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav mollers » lör jan 03, 2015 8:20 pm

Tänk om folk hade samma krav på sig själva som de har på oss, då hade vi kunnat ösa på med kom igen lakers i en hel period som många av er tyvärr verkar vilja. När ramsan dras igång är det bra tryck men efter 1 minut tröttnar de flesta och kvar står 30 pers och skriker halsen av sig.

Kom igen Lakers är en bra ramsa när man måste väcka laget och kriga in kvitteringar osv. Men den är jävligt osexig och tråkig att sjunga (tycker jag). Så när man precis har tagit ledning i en match så sjunger jag och många andra hellre lite roligare ramsor som det är liv i.
Det ska vara kul att stå på ståplats men jag tycker inte det är kul att sjunga komigen lakers de sista 15 matchminuterna varje match. Komigen Lakers är en bra ramsa men bör användas mer sparsamt.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster