till er i PCT

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: till er i PCT

Inläggav Anders83 » fre feb 28, 2014 12:40 am

Öhhh PCT har överhuvudtaget inte med banderollen att göra även om vi glatt vidarebefodrade bilden . PCT kan som mest få 4 st avstängda eftersom vi bara är 4 medlemmar . de som är med och mekar våra tifon är inte medlemmar och dessutom stod de alla på bortastå under hela tiden och att det inte finns några som helst namn på personen som gjorde det gör det hela till en mycket pinsam situation signeras NBS och Jonas Lindqvist .

Ska man stänga av folk bör man ju ha en vettig anledning kanske... :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » fre feb 28, 2014 11:09 am

http://psychocircustifo.se/

Bedrövligt.
Nya Nordkorea.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav w0bben » fre feb 28, 2014 12:17 pm

Nästa hemmamatch måste något hända. Första slutspelet i Lakers historia, och vi kommer inte kunna ha en bra inramning. Anders Öman & Jonas får gärna fixa ett litet Tifo och ställa sig på pallen.
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: till er i PCT

Inläggav rawspont » fre feb 28, 2014 12:21 pm

Jag antar att det inte är aktuellt att ange den lilla lymmel som la vantarna på tyget? 8)
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: till er i PCT

Inläggav Anders83 » fre feb 28, 2014 1:31 pm

Ska folk som intr är inblandade i det lilla dådet stå som ansvariga för att den kommer tillbax? Visste jag var den var hade jag inte sagt ett pip för ska man stänga av ett 10tal personer så bör man ha mer kött på benen än såhär...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: till er i PCT

Inläggav Kloker » fre feb 28, 2014 2:00 pm

Vad jag förstår så är detta tilltag ett vedertaget begrepp supportergrupper emellan. Man vill tjyvas och hetsa lite vilket jag personligen tycker är en match i matchen. Lite med glimten i ögat. Och - It takes two to tango. Jag är iofs inte speciellt insatt i PCT men jag tycker att dom (Ni) sätter färg på läktaren.

Det känns lite som att Anders Öman och Jonas Lindqvist har gjort en jättestor snöboll av en ytterst liiiten snöflinga. Brevet som ovanstående har skrivit känns ju nästan som en arresteringsorder av högsta prioritet.

Att motarbeta en grupp som gör sitt yttersta för att hjälpa Växjö Lakers utan att veta hela sanningen känns fel.

My point of view.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Talismanen » fre feb 28, 2014 2:18 pm

Och vi är många som håller med dig här kloker.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Daste » fre feb 28, 2014 2:31 pm

De lämnar iofs öppet för samtal. Har du pratat med dem?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: till er i PCT

Inläggav Härmapan » fre feb 28, 2014 3:22 pm

Jag har egentligen för lite "klackkultur" i mig för att uttala mig, men min spontana känsla stämmer rätt bra överens med Klokers! Känns som att man förstorar detta in absurdum! Jag har också lekt röda och vita rosen när jag var liten, utan att bli polisanmäld!

Men helt oavsett vad man tycker om tilltaget som sådant, eller Lakers agerande i frågan, kan jag tycka att det hade varit klädsamt av den som sitter på banderoll-jäveln att lämna tillbaka den så att de som oskyldigt stängts av får tillbaka sin rätt att komma in i Vida!

Även om det svider, känns löjligt och man anser sig orättvis behandlad så kanske det bästa i detta fall ändå är att svälja stoltheten...? Eller?
Ett anonymt tips om att det ligger ett fult (eventuellt nedpissat) skynke bakom gamla Lakerdoom skulle ju faktiskt ge lite bättre förutsättningar för drag på läktaren under slutspelet!

Jag tycker det är en betydligt större nesa att inte ha klackledare och Ttifo (alternativt bojkotta) i slutspelet än att bli tvungen att lämna tillbaka ett skynke!
Tycker definitivt inte att vi ska bjuda HiV (eller våra kvartfinalsmotståndare) på det!

Sen bör man efter slutspelet ta en diskussion med Lakers om vad som är ok och inte samt hur man bör agera inför kommande säsonger!

Känns fånigt alltihop...
Tycker att alla bör fokusera på slutspelet och att göra det till en übergrym upplevelse istället!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Anders83 » fre feb 28, 2014 3:42 pm

Sakfrågan nu är ju avstängningarna i sig , hur det har gått till .

Hur blir det i framtiden nästa gång är det du som får ett brev i brevlådan signerat Växjö Lakers för att du råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. En av de avstängda var taggad i ett inlägg på facebook som illustrerar en minibussresa till jönköping :roll:

Vart drar Lakers sin gräns nästa gång och vem drabbas då ?

Dessa grabbar har gjort så mycket för att vilja skapa en bra atmosfär i hallen och det gynnar ingen annan än Lakers och besökarna . Varför skulle man medvetet vilja förstöra det? Varför lägga alla dessa timmar på att få hylla laget . Nej Lakers sätter en kniv i ryggen på oss som förening och föraktar tydligen de som vill lyfta Lakers ytterligare ett snäpp. Man sitter inför säsongen och strör rosblad om bra kontakt och ser fram emot kommande arrangemang och sen ta en sådan vänding . Det är ledsamt på så många sätt. Man ville inte reda ut det här !
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: till er i PCT

Inläggav Daste » fre feb 28, 2014 4:21 pm

Gå ner och prata med dem så är jag säker på att det går att reda ut.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » fre feb 28, 2014 4:21 pm

Man får ju faktiskt inte bete sig hur som helst. Anders Ömans agerande är både beklagligt och skrämmande.

Dessutom så spyr han galla över PCT på sin Twitter. Mycket mogen människa.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Anders83 » fre feb 28, 2014 4:47 pm

Daste skrev:Gå ner och prata med dem så är jag säker på att det går att reda ut.


Har redan haft samtal med säkerhetsansvarige och alla frågor besvaras med motfrågor ..

favoriten var " man kan inte åka med hells angels och påstå att man är oskyldig " ...

Återigen hur blev det 11 mans ansvar att nummer X bestämmer sig för att ta med sig motståndarens banderoll ?

Öman på twitter? Ja jo jag såg den nivån och frågade om det var ok att PCT tillverkar en ny banderoll eftersom vi inte har originalet ! inväntar svar ...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » fre feb 28, 2014 6:03 pm

Nu visar det sig att personen som snodde flaggan inte är medlem i PCT utan i LL.
Ska VLH stänga av samtliga från LL som var med på bortamatchen mot HV nu?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav rawspont » fre feb 28, 2014 6:04 pm

Öman skrev på twitter att PCT erkänt att dom har banderollen. Är det så?
I så fall, vore det inte lägligt och förhållandevis rationellt att släpa fram den?
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: till er i PCT

Inläggav Daste » fre feb 28, 2014 6:19 pm

teddy skrev:Nu visar det sig att personen som snodde flaggan inte är medlem i PCT utan i LL.
Ska VLH stänga av samtliga från LL som var med på bortamatchen mot HV nu?

Om du vet vem som har den så kanske du kan ta ett snack med vederbörande så att den återlämnas, så den här cirkusen kan få ett slut? Allt annat vore bara att hälla mer bensin på lågorna.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » fre feb 28, 2014 6:27 pm

Jag vet inte vem det är. Utan har pratat runt med folk. Där en visste vem som det var. Så då får man fråga den personen. Don´t shoot the messinger :-)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav w0bben » fre feb 28, 2014 6:42 pm

Han som har den kommer ju inte lämna tillbaka den, tror ni det själva? Förstår ändå inte hur man kan stänga av 11 pers. Pinsamt! På lördag kanske någon typ av protest hade varit bra? Inte vet jag, ha nu en trevlig fredagskväll, mat finns i kylen. Kram
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: till er i PCT

Inläggav bordet » fre feb 28, 2014 6:43 pm

Jag tycker som majoriteten här att Växjö Lakers agerande är mycket pinsamt i allmänhet, men framför allt Anders Ömans beteende i synnerhet. Har den mannen en bokstavs-diagnos eller varför beter han sig som han gör? Respektlöst mot PCT, så varför ska man visa respekt mot honom?

Kan inte förstå att man agerar så här från Lakers sida, speciellt inte inför första slutspelsmatchen någonsin i Växjö-hockeyns historia. Vad blir resultatet? En match som präglas av stämning och inramning som i omgång 38 mot Örebro?

Förstår inte att Lakers har gjort en höna av en fjäder och pissar PCT i ansiktet på det här sättet. Allt hårt arbete PCT lagt ner för att hålla god stämning i arenan. För ärligt talat, förutom ståplats, hur är det annars i arenan rent inramningsmässigt? Sittplats är gnälliga och jublar säkert över den här förföljelsen på läktarkultur i VIDA och hockeymatcher. Det ska applåderas efter mål, annars är det knäpptyst. Tycker det är pinsamt att Öman kommer hjälpa motståndarna i kvartsfinalen genom att ta död på all stämning i VIDA. Skämmes ta mig fan Växjö Lakers!
bordet
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre feb 28, 2014 6:36 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Niles » fre feb 28, 2014 7:11 pm

Plocka fram den istället så är det ju glömt. Ni verkar ju veta vem det är. Jävla trams :ajaj:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav w0bben » fre feb 28, 2014 7:42 pm

Niles skrev:Plocka fram den istället så är det ju glömt. Ni verkar ju veta vem det är. Jävla trams :ajaj:


Tror nog inte det handlar om det
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: till er i PCT

Inläggav KalleB » fre feb 28, 2014 9:11 pm

Kul med slutspel utan tifo. Bra Lakers :clap:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: till er i PCT

Inläggav utep » fre feb 28, 2014 9:59 pm

Jag gillar PCT och tycker det är ruttet av Lakers säk att agera på detta vis. Dock tycker jag att den som har tygbiten ska lämna tillbaka skiten så att detta får en snabb lösning. Ett slutspel utan PCT vore riktigt illa.

Sen får man ta dialogen i efterhand hur det kunde bli så fel att man väljer att bestraffa oskyldiga.
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav steve_saviano_theking » lör mar 01, 2014 9:35 am

Jag förstår inte er som tycker det är "en kul grej" att sno andras ägodelar. Vart drar man gränsen? Lämna tillbaka banderollen så är saken ur världen.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » lör mar 01, 2014 9:50 am

Håller med. Och det gör nog dom flesta.
Men det är inte det som allt handlar om.

Självklart ska personen som tog banderollen bestraffas. Inte elva andra oskyldiga som inte gjort ett skit.
Det är det som folk är upprörda över. Att Öman går in och kollektivt bestraffar oskyldiga människor för en mans verk.
Dessutom är personen inte medlem i PCT vilket dom påstår. dom påstår även i brevet som folk fått utskickat att dom är avstängda pga ordningstörande under matchen mellan Hv-Växjö. Men enligt supporterpolisen så fanns det inget ordningstörande. Inga problem överhuvudtaget.
VLH hittar på saker och kör med utpressning.

Det är det som folk är arga för. Vart går gränsen till slut för Öman och Lakers nästa gång?
Känns som om VLH bedriver en diktatur ala Nordkorea där dom kan göra precis som dom vill utan att ta hänsyn till att folk är människor.

All stöld är fel. Men det är även kollektiv bestraffning.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav PutteA » sön mar 02, 2014 12:35 am

Tycker båda parter beter sig jävligt illa. VLH ska inte göra som dom gör utan söka dialog. Samtidigt ska man veta en sak. VLH kan ha SHL på sig i frågan och MÅSTE agera. Sen tycker jag att andra sidan också är lite pinsamma som tror att vi går på detta att ingen i gruppen vet vem som tog banderollen. Självklart vet ni det, eller åtminstone nån vet. Kräv honom på banderollen och lämna tillbaka den, och skiten är ur världen och vi kan blicka fram mot slutspel. Nu känns det istället som man söker konflikten och även försöker dra in i LL i detta. Tydligen vet någon så mycket att han är medlem i LL. Inte dåligt, trots att ingen vet vem han är?

Är han medlem i LL, så fram med namnet så löser vi detta!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: till er i PCT

Inläggav vlk » sön mar 02, 2014 12:45 am

Den hemlige Mr X


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8496
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: till er i PCT

Inläggav ivc » sön mar 02, 2014 10:19 pm

Kör upp till Jönköping, droppa den utanför deras kanslidörr.
Ingen blir sedd och utpekad och NBS får tillbaka sin skitbanderoll.

Läste någonstans att en HV-supporter skrev "Ni har skapat ett krig ni inte vill delta i.." (el dylikt), trodde det var ett "krig" som skulle skapa lite mer derbykänslor/hets. Inte att man skulle ta kontakt med säkerhetsavdelningen. Stora stygga NBS!
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Niles » mån mar 03, 2014 4:50 pm

Eller så kan ju PCT tillverka en Lakersbanderroll för att sen skicka den till J-köping. Det verkar ju uppenbarligen roligare att koncentrera på andras tillhörigheter. Är man sen så korkad att man lägger ut bild på stöldgodset på sin egen twitter och förväntas få applåder för det får man väl nästan skylla sig själva.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » ons mar 05, 2014 2:49 pm

Något nytt här???
Har Pct varit i kontakt med Öman och co?
Är banderollen tillbakalämnad?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Klonis » ons mar 05, 2014 4:37 pm

Nyfiken du teddy :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: till er i PCT

Inläggav teddy » ons mar 05, 2014 5:08 pm

Ja självklart. Och det tror jag fler är.
Man vill ju veta om det kommer att bli någon bra stämning på ståplats i slutspelet eller inte.
Samt om vi kommer att få se några tifon.
Därför är jag som många andra både nyfikna, samt lite oroliga.

Man vill ju visa upp Lakers från sin bästa sida. Inte som det är nu. Snacket som går om Växjö Lakers på diverse sociala medier och forum är skrämmande när det gäller dom oskyldigt avstängda samt Ömans kollektiv bestraffande.

Det är ju inte så här vi vill gå in i vårt första slutspel någonsin. Utan med glädje och förväntan.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav ivc » ons mar 05, 2014 7:47 pm

Banderollen är återlämnad.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: till er i PCT

Inläggav Niles » ons mar 05, 2014 8:11 pm

Bra, hoppas nån eller några lärt sig nåt. Roligare att prata om det fantastiska som ligger framför oss :ok:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: till er i PCT

Inläggav Lillklonis » ons mar 05, 2014 9:47 pm

teddy skrev:Ja självklart. Och det tror jag fler är.
Man vill ju veta om det kommer att bli någon bra stämning på ståplats i slutspelet eller inte.
Samt om vi kommer att få se några tifon.
Därför är jag som många andra både nyfikna, samt lite oroliga.

Man vill ju visa upp Lakers från sin bästa sida. Inte som det är nu. Snacket som går om Växjö Lakers på diverse sociala medier och forum är skrämmande när det gäller dom oskyldigt avstängda samt Ömans kollektiv bestraffande.

Det är ju inte så här vi vill gå in i vårt första slutspel någonsin. Utan med glädje och förväntan.


Bra stämmning på stå kommer det bli i vilket fall!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster