Motarbete på läktaren?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Motarbete på läktaren?

Inläggav widiot » sön feb 26, 2012 2:11 am

Jag följer debatten här inne ofta och stör mig ofantligt mot den "rädsla" LL visar upp gentemot det här så kallade vi06 eller vad det nu heter.

Vad är det med klackfolket egentligen? Idag på matchen ser jag 7-10 grabbar dra igång lite nya, fräscha ramsor i en annars fantasilöst sjungande klack med gamla dängor som varenda hockeylag sjunger runtom i hockeysverige. Dags för lite nytänkande?

När då dessa (mer nytänkande) individer drar igång ett par ramsor uppfattar jag det klart och tydligt som att de mer eller mindre nonchaleras utav övriga Växjöfans vilket är lite svårt att förstå. Klacken har fått alldeles för stor "tillit" till klackledaren och övriga hakar på nya ramsor endast när klackledaren uppmanar övriga, så skall det inte behöva vara. Tycker det är synd för det känns verkligen som det är 2 stycken grupper som motarbetar varandra på läktaren, åtminstone idag. Vet inte vad ni tycker..

Klart och tydligt skall sägas att dessa ramsorna inte heller var provocerande på något vis..


Sug in, lär och börja sjung.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav widiot » sön feb 26, 2012 2:31 am

Vill be ursäkt om det låter väldigt provokativt. Men inte i den avsikten jag postar, skall tydligt klargöras.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Motarbete på läktaren?

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 26, 2012 8:58 am

Du har så rätt så widiot. Fler och fler börjar se detta mönster
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Talismanen » sön feb 26, 2012 11:20 am

Alltid trist när det blir såhär. Nått måste det vara särskilt när andra tar upp det som kanske inte brukar det. Men är lite som nån supporter sa till nått annars lag (minns inte varifrån), vi är lite som robotar.
Vi måste kunna jobba tillsammans.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Motarbete på läktaren?

Inläggav PutteA » sön feb 26, 2012 11:55 am

Om det är nån som tror att LL som supporter förening sätter stopp för för nån eller några över huvudtaget att skapa ös på läktaren så är ni ute och cyklar. Allt och alla som bidrar med att skapa grym stämning på VS stöttar vi, så länge man håller sig till de regler och stadgar vi har som förening. Så drar inte LL som ansvarig för att en skara på VS av nån anledning inte vill hänga på nya ramsor eller vad problemet nu är.

LL motarbetar inte VI06 på nått plan så länge man gör saker på ett sätt som inte strider mot LL:s regler. Vi håller oss alltid passiva så länge människor sköter sig, och bara har kul och skapar stämning. Tycker personligen det såg grymt häftigt ut när tv igår zoomade in mitten på VS som befann sig i en grym hoppande dans, kul som fan.

Sen ska man vara medveten om att VI06 fortfarande har ett rykte som gör att många är tveksamma. Kommer nog att ta lite tid för en del att acceptera. Och VI06 har inte råd med några snedsteg på vägen. Men som sagt LL har inte satt några spärrar när det gäller vad olika grupper få dra igång. Däremot sånt som strider mot våra egna regler försöker vi aktivt kväva direkt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 26, 2012 12:43 pm

Håller med dig i det mesta du skriver Putte, som vanligt.

Men igår var det någon runtomkring V.I 06 som klagade på att det till och med hoppades.. Då börjar man ju undra, givetvis klagar inte alla men det var någon stackare som gjorde det..
Tycker att V.I har skött sig exemplariskt faktiskt, för att inte snacka om resan i Sundsvall och matchen mot Timrå utan några rubriker överhuvudtaget. Håller med dig om att det kommer att ta tid, men ingen mening att skita i att sjunga så fort det kommer från ''yngre håll''. Vi står ju för att skapa stämning, det är ju det de handlar om.

Sen tycker jag det är kul med nya ramsor och det finns många som hakar på så fort de lär sig en ramsa, sen finns det alltid folk som tycker att allt är skit.
Tycker trots allt att det ändå är på bättringsvägen, tror V.I 06 är bättre förberedda kommande säsong!
En match kvar sen tar vi semester!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Åryd Lakej » sön feb 26, 2012 5:03 pm

Att skandera att Silverberg är en hora!
Att ngn i LL håller på att skrika din djävla fitta tiil brynässpelare,
ungdomar på 10-12 år skriker dommardjävel....vart är vi på väg?
Va fan har all respekt tagit vägen?
Måste ändå säga att ni som stog å hoppade å skrek är en frisk fläkt,mer sånt.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Talismanen » sön feb 26, 2012 5:36 pm

Ja gäller att va en frisk fläkt på rätt sätt. Sen är det ju såklart inte LL:s fel att folk inte hakar på i nya ramsor. Så länge de som brukar sjunga hakar på även vid nytt material så är det bra. Då lossnar det till slut. Viktigast är att de som vill och jobbar med nya ramsor och står för lite nytänkande inte slutar. Bara att köra på. Till slut släpper det.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav erok » sön feb 26, 2012 6:50 pm

Kolla på lag som har varit med sen gud var liten. Inte ens där har det lossnat alla gånger. Man måste jobba stenhårt sommar som vinter, ungdomslag eller inte. Överallt där lakers finns måste det finnas några som håller låda. Hur fixar man detta då? Fler medlemmar är enda lösningen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Bamse_78 » sön feb 26, 2012 9:44 pm

Ser det bara som positivt att det sjungs lite nya ramsor. Man måste bara ha förståelse för att det tar lite tid för folk att lära sig nya ramsor, men fortsätter det på samma sätt så blir det nog riktigt bra.
Är alltid lika trevligt att se en hoppande klack. Blev själv ombedd att hoppa men avböjde pga ryggen men det är tur att det finns andra som är unga och friska :)
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Motarbete på läktaren?

Inläggav PutteA » mån feb 27, 2012 12:11 am

Jag försöker också hoppa med ibland där uppe på gubbhyllan. Svårt bara att få stopp på fläsket när det väl är i gungning ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav erok » mån feb 27, 2012 1:27 am

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav friberg » mån feb 27, 2012 7:24 am

men vafaan ska det bli milkshake av oss eller fettet kommer ju bli redigt skakat
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Anders83 » mån feb 27, 2012 1:28 pm

Klart vi ska ha nya ramsor!

Däremot så är det kanske lite svårt för övriga att bara suga in och börja sjunga pang bom tjoff när det presenteras 5 ramsor i rad sen börjas det sjungas på engelska fotbollsramsor däremellan ?

Varför inte presentera ramsorna på forumet och mixa ihop en film samt skriv ut lite lappar och dela ut ?

Folk är vana vid ett visst sätt och det märks ju när coffe är borta då folk i allmänhet är vana vid att föja takten därigenom, Nu försökte Serra i alla fall så långt det var kvistat men visst blir det svårare än när det är "som vanligt"

Tycker rule brittania varianten funkar riktigt bra ! Men lördagens klackmatch går väl inte till historien
som den bästa!

Nu har vi kanske bara en match kvar hemma denna säsongen så tagga till nu så avslutar vi väl åtminstone med toppstämning och skallrande väggar! men helst har vi ju fler matcher framför oss!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav ivc » tis feb 28, 2012 2:00 pm

Fast riktigt så är det inte, eller inte som jag ser det i alla fall.
Det har hänt ett flertal gånger under säsongen att VI har dragit igång ramsor som en treåring kan sjunga med i, det behövs ingen sångbok för att lära sig dessa ramsor utan det är ett simpelt nynnande och att man lyckas uttala Lakers el. liknande på rätt ställe. Vilket är enkelt.

Många gånger när de drar igång något har man sett att folk i den inre kärnan, bosatta vid trumman skakar på huvudet och, istället för att sjunga med/ge det ett försök, drar man igång något eget. Klart som korvspad att de tröttnar när de blir motarbetade.

Det behövs lite riv och "stök" på läktaren (hopp&ståhej) och det tillför VI ofta vilket jag personligen tycker borde tas efter och ge det ett försök.
Krossa AJK
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Motarbete på läktaren?

Inläggav PutteA » tis feb 28, 2012 2:38 pm

Jag står inte vid trumman, men vet att dom gånger man kväver med en annan ramsa från trumman är när man drar något som inte är passande eller strider mot de regler som LL satt upp genom åren. Tex hatramsor kommer alltid trumman försöka kväva, så är det bara!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav ivc » tis feb 28, 2012 2:51 pm

PutteA skrev:Jag står inte vid trumman, men vet att dom gånger man kväver med en annan ramsa från trumman är när man drar något som inte är passande eller strider mot de regler som LL satt upp genom åren. Tex hatramsor kommer alltid trumman försöka kväva, så är det bara!!



Jag har inte förespråkat hatramsor på något vis.
Men att inte följa med i en ååååååhååå åhhåååhåå tjaalallaa-ramsa är inte särskilt svår att göra.

Sen vet jag att du inte står vid trumman så var inte på något sätt riktat personligt mot dig utan mest i allmänhet och heller inte direkt riktat mot de som står exakt vid trumman men när folket i kärnan inte hänger på struntar många andra i det också, vilket leder till en död läktare.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Motarbete på läktaren?

Inläggav PutteA » tis feb 28, 2012 3:28 pm

Jag tog det inte så heller, utan påtalade det endast för att jag inte till 100% kan säga vad dom gör vid trumman alla gånger, utan vet bara vad vi har för grundsyn!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav Anders83 » tis feb 28, 2012 3:49 pm

ivc: Det kanske är så att folk inte tycker ramsan är bra? Det är ju inte direkt samma som motarbete.

Rule brittania kom ju upp förra matchen och matchen innan dess så gick jag upp på pallen och försökte få med folk för det märktes att den satte sig direkt!

Ventilerar man ramsorna lite på forumet och med en seriös inställning till att få fram konstruktiv kritik så tror jag faktiskt det är en bra hjälp på vägen!!

Vissa behöver hållas i handen och vissa fattar grejen direkt.

Alla vill ha en levande läktare men ibland behövs kanske en aning mer än att "köra på" även om det vore optimalt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav ivc » ons feb 29, 2012 12:08 pm

Den ramsan var bara ett exempel.
Men VI får helt enkelt ge ut ett sånghäfte inför ES/AS 2012/2013!
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Motarbete på läktaren?

Inläggav erok » ons feb 29, 2012 4:09 pm

Fler klackfilmer skulle kunna öka inresset för att vilja skapa stämning. Och då givetvis klackfilmer på lakejerna. Kanske en webkamera som hela tiden visar klacken live när det är match i arenan. På så sätt skulle man kunna nå ut till folk utanför växjös stadsmurar. Och folk skulle kunna komentera klacken dirket efteråt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster