Meningen med supporterförening ?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 09, 2012 5:03 pm

Vad är meningen med en supporterförening? För mig är det självklart. Att stödja sitt lag med sång och liv på matcherna i med och motgång. Om man nu självmant väljer att gå med och betala medlemskap för just en supporterförening. Då är väll tanken att man just precis ska göra ovanstående.
Hur kommer det sig då att av ca 900 medlemmar, så är det endast strax under 100- talet som gör detta? Varför är man medlem i en klacken, står i klacken, köper souvenirer men står lika stilla och tyst som en gran i skogen?

Man ska aldrig vara nöjd trots positiv kritik. Man kan alltid bli bättre. Men inom LL känner jag personligen att man känner sig rätt nöjda. Vilket för mig är en gåta. Den dagen då varenda människa på hela västra stå gemensamt sjunger med i alla ramsor. Då kan vi börja snacka.
Fast efter det borde ju nästa mål vara att hela hallen sjunger med


Kanske bara jag som vill ha mer sydeuropeisk stämning på läktaren. Och inte den där svenska lagom mentaliteten.
I ska aldrig vara nöjda. Vi måste alltid sträva till att bli bättre.
Men för att bli bättre måste ALLA ta sitt eget ansvar.

Det är upp till dig och dig och dig men framförallt DU som gör skillnaden.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 09, 2012 5:21 pm

Jag anser att du blandar ihop supporterförening med klack i början.

Många som är medlemmar i lakejerna står inte i klacken, är medlemmar av princip, gillar gemenskapen i föreningen/på bortaresor/på forumet eller går kanske inte ens på matcherna. Min flickvän är medlem för att kunna följa med till Poseidon nån gång under året snarare än för att hon vill sjunga på ståplats. Klacken är en del av supporterklubbarna och supporterföreningarna är en del av klacken. Därmed inte sagt att de är samma sak.

En notis bara.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 09, 2012 5:28 pm

En supporterförening är klacken. Och vice versa
Två olika ord men samma betydelse
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 09, 2012 5:54 pm

Mnäää, jag skulle nog säga att man är medlem i klacken om man är på matchen och sjunger, snarare än om man betalar in pengar till en förening och får ett medlemsnummer. Av just anledningarna jag nämnde ovan.

Sjunger jag inte så är jag inte med i klacken.

Har jag ett stort engagemang för min förening så är jag en supporter/fan.

Så ser i alla fall jag på saken. Men det var ju bara en notis.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 09, 2012 5:54 pm

Mycket annat håller jag med om, kan nämnas.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Anders83 » tor feb 09, 2012 5:57 pm

Det låter ibland som att det inte är något drag alls på våra hemmamatcher?

Fine jämför vi med sydeuropa och läktarkultur i fotboll osv så är det en piss i havet vi åstakommer men man kanske bör jämföra med lite mer realistiska motsvarigheter typ andra hockeyklackar i Sverge och där är vi topp 3 utan tvekan ... TOPP 3!!!

På en fotbollsmatch kanske man har en klack på 5000 st eller kanske 20000 gaphalsar och vi tar själva 5000 personer varav 1500 är hemmaståplats.

Att få ett sydeuropatryck i hallen vore sjukt roligt! om det skallrade i väggarna i 60 minuter vore det ruggigt kul men någonstans får man ju börja... gnälla på att folk inte sjunger med i det nya ramsorna som kom till är ju lite knas om man inte frågar sig varför? Det var förmodligen en helt fel ramsa för ståplats med tanke på att det finns ramsor folk gillar och tar i så in i helvete i .

Ståplats är uppenbarligen inte byggd för enbart LL med tanke på att vi felar ca 600 stycken om man går på nuvarande medlemsantal .

Vi räknar bort familjemedlemskap där det ingår några kids oxå så har vi kanske 700 medlemmar , 100 st sitter kanske på sittplats, några är spelare i laget som pyntar av goodwill , sen ahr vi de som är medlemmar för att få tillgång till poseidon och de som vill åka buss billigt eller ta del av erbjudanden, en del blev säkert medlemmar endast för att få sjukt billig hockey utan att vara ett dugg intresserad av klacklivet.

Sen finns det kanske typ sådana som Öman som är medlem av goodwill samt x antal andra, sen är vi kända för att vara gubbklacken och där faller bort en del sångstyrka.... säg hur stor plats vill du ha kvar? 300 stycken eller ha möjligheten att jobba på att fler ska hänga på det vi tycker är sjukt kul .

Men vi säger såhär då Malmström , vi sparkar ut de ickesjungande ifrån supporterföreningen och sen förbjuder vi kidsen samt andra som vill vara medlem av goodwill och sänker medlemsantalet till 300 stycken vad får vi ut av det ? Inte ett smack mer än att LL tappar en bra summa som kan användas till förmån för medlemmarna !

Det är sjukt valfritt att gå med i supporterförening och ledorden att stödja sitt lag i med och i motgång betyder olika för varje individ , en del köper souvenirer och en del köper extra mat i hallen och en del vill sjunga röven av sig !

Sydeuoropa kanske är fett najs men är det inet bättre att försöka skapa något som kanske är lämpat för vår publik och vår mentalitet?

Eller ska vi schhhhhhhhhhhhysssssscha och stjäla flaggor istället :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 09, 2012 6:02 pm

+1 på Anders.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Meningen med supporterförening ?

Inläggav PutteA » tor feb 09, 2012 6:17 pm

Jupp, bra talat Anders!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Piggelin » tor feb 09, 2012 6:21 pm

Alfaxar på Anders83 :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 09, 2012 7:11 pm

Sista meningen är bara löjlig Anders och med lite perspektiv till det hela så vet du också om det.

Malmström försöker skapa en tråd där vi ska försöka höja oss istället och kunna ta till oss kritiken som faktiskt finns. Att det sedan finns folk som vägrar ta åt sig kritik och att ryggdunkarna kommer tätt efter en har talat är så typiskt LL. Det är ingen som har sagt att vi inte är topp 3 men du måste ju hålla med om att vi kan bli mycket bättre?

Skippa pratet om vilka som verkligen står i klacken och vilken ålder det är på alla. Vi har en slags mentalitet på VS och inom LL redan idag. Mentaliteten att sjunga, den kan bli så mycket bättre om vi bara jobbar på det.

När vi är som bäst så är vi i min mening bäst i Sverige, om man ser till helheten och hela säsongen. Vi kan inte jämföra oss med Black Army och Järnkaminerna t ex i en slutspelstämning där de är betydligt fler och alla kan ramsorna.

Ställer vi höga krav på varandra så kommer vi också att nå högre höjder. Vi måste våga berömma varandra när vi gör något bra, men vi måste också våga kritisera oss själva och varandra för den delen. Det är mycket som är bra som jag redan påpekat men det kan bli ÄNNU bättre.

Vad sägs om att skapa ett helvete för de fem kommande motståndarna i Vida Arena innan vi tar slutspel med storm?
Vad sägs om att Anders och Malmström tar tag i det en gång för alla och visar spelarna vad som kan komma att vänta i ett eventuellt slutspel? Lägg undan alla eventuella schismer som finns och koncentrera sig på vad som verkligen är viktiga? Att stötta Växjö Lakers, för det är väl de vi vill??
Ska vi se till att skapa den där stämningen som bara vi kan? - En för alla, alla för en
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 09, 2012 7:16 pm

Detta är ju precis den mentaliteten som är så typiskt svenskt Anders. Att tycka att allt är bra.
Sen det här med ramsor. ALLA jag säger ALLA ramsor låter bra om alla sjunger med. T.o.m barnramsor som vi har simmat över havet och alla vi som älskar Lakers klappar nu.
Folk har haft snart ett år på sig att lära dom få nya vi har. Men det känns som att folk inte vill. Tycker folk verkar alldeles för konservativa. Att allt var bättre förr. I ärlighetens namn så suger våra gammla ramsor. Dock inte om hela ståplats sjunger med.

Det handlar inte om att kicka ut folk från ståplats. Det handlar mer om folk måste börja ta mer ansvar. Ansvar så som att sjunga och klappa om man nu väljer att ställa sig i och runt omkring klacken. Vill man inte sjunga och hoppa mm så kan man ju ställa sig till höger om trappan eller längs med kanterna.

Men vi får aldrig falla tillbaka och känna oss nöjda med att vi är tredje bästa hockeyklacken. Nr ett är allt som räknas. Sen när man blivit det så får man sikta på att bli bäst i Europa osv.
Men här i Sverige så är känslan att man är nöjd om man kommer trea eller tvåa i tävling. Kollar man andra länder som tex USA så är det bara nr ett som räknas. Den vinnar mentaliteten måste vi med få in.

På hockeyn är ju en av alla gånger då det ska vara ok att få leva ut sina känslor som man burit på sig under veckan. Att få skrika och hoppa och vara crazy. Sen återgår man till det normala så fort visslan piper.

Allt jag säger är bara att folk måste våga leva ut mer utan alkohol och helger. Sluta vara så rädda för vad folk ska tro och tycka om en. När det är hockey så ska det vara fucking mental stämning tills domaren blåser av matchen. Sen återgår allt till det normala igen
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 09, 2012 7:30 pm

Vad har ni för konkreta förslag för att få fler att sjunga då?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav erok » tor feb 09, 2012 7:35 pm

Jag förstår vad Teddy menar. Var ju själv den som klappade händerna blodiga och genomblöt av svett därför man hade hållt igång i 60 min var match man var på. Ett enkelt sätt att kunna öka stämningen är att man redan från början vet vad man vill ge klubben. Hade man kunnat kryssa för klack så hade man redan från början bestämt sig för att det hade varit roligare att gå med i fackeltåget från stan än att sitta å dricka några öl före matchstart. Och på så sätt få en ordentlig kärna i klacken . Vill inte att LL ska få konkurent av andra likvärdiga supporterklubbar så som djurgården mfl har det. Djurgården har exempelvis Järnkaminer, smokringarna och säkert än fler. Utan hade räckt med att kunna kryssa för klacken och på så sätt viste man redan när man betalade in medlemsavgiften vilken falang man ville tillhöra.
De som väljer klack är aven de som är berädda att offfra några extra timmar i veckan att fixa härliga banderoller, tvåpinsflaggor mm mm allt för att öka stämningen. Och klacksektionen hade säkert kunna växa den med med fler frivilliga personer
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 09, 2012 8:53 pm

Daste skrev:Vad har ni för konkreta förslag för att få fler att sjunga då?


Att sjunga är ett eget ansvar.
Det jag vill få fram är att fler måste stega fram och ta sitt ansvar som Lakers supporter och medlem i LL.
Att våga sjunga. Att våga leva ut mer.

En annan sak
Vem säger att vi är tredje bästa klacken i Sverige? Vi själva? Eller finns det en riktigt rankning av fans där vi ligger på tredje plats?
Bara för att vi har femte största hockeyklacken i antalet medlemmar. Betyder inte det att vi är top fem för det. Oavsett antal medlemmar så visar man ju på läktaren hur pass bra man är.
Ska jag vara ärligt så har det varit sådär. Stundtals magiskt. Men alldeles för många dippar. Det är vår första säsong i elitserien. Vi borde vara supertaggade. Dom andra lagen har ju spelat här ett tag. Hur kommer det låta på Vs om femton år en torsdag hemma mot timrå eller Modo?

Det är ju nyhetens behag just nu. Folk borde ju vara crazy varje match oavsett resultat.
Men just nu känns det lite filbunke på ståplats.

Men för att bättra på det så gäller det att alla vågar mer. Vågar bli bättre utan att skämmas. Vi ska inte vara nöjda någonsin.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 09, 2012 9:12 pm

Då tycker jag att alla kör:
Let's go fucking mental efter varje mål i Vida Arena hädanefter.
''Alfaxar'' någon på detta inlägget ? 8)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav TwoTwo » tor feb 09, 2012 9:32 pm

Alfaxar på Lakersfan_03 :clap:
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 09, 2012 9:35 pm

Alfaxar på Lakersfan_03 :clap:
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Talismanen » tor feb 09, 2012 10:18 pm

Lätt att jag alfaxar vi på det. Vi behöver mer känsla på VS. Mer passion!

Och det är just där problemet ligger tror jag. Det är inte tillräckligt många som har den passionen för just LAGET Växjö Lakers och allt vad det innebär på ståplats. Här får vi vårt straff som ung förening tyvärr. Det är jättemånga som tycker det är skitkul att gå och titta på hockey och Lakers men det är just dom jättemånga som inte har den rätta passionen. Och detta är nu inget illa menat. Passion är heller inget man kan tvinga fram. Vissa har det i sig, vissa växer upp med det. Andra är nöjda med att få titta på hockey. Så i dagsläget kan det bli tufft att sprida detta.

Men säg om en 5 år framåt och vi har fått lira i ES denna tid. Då tror jag det kommer va helt annorlunda på VS. Mer passion!! Det vi kan göra nu, alla vi som älskar att skapa stämning och sjunga och hoppa och balla ur och ha kul. Det är att göra det ÄNNU mer och hoppas att fler hakar på. Om inte av passion så kanske för att det helt enkelt är så jävla kul!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav erok » tor feb 09, 2012 11:00 pm

Därför tror jag man skulle kunna sätta ett kryss om det är klacken man är mer intresserad av än av själva bara upplevelsen. Som du själv säger. Får ni 50 klackinresserade till nästa år så kanske ni har hundra året efter om folk ser fackeltåg från stan var hemmamatch framöver
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daniel » tor feb 09, 2012 11:47 pm

sedan kan man ha olika åsikter om allt men som jag ser det så måste det finnas en glädje i att
sjunga och inget tvång.
att mana på och ha en positiv mentalitet
för har man bra stämning i en ramsa och någon tacklar en Lakers spelar behöver man inte bua man kan fortsätta sjunga i stället för att skapa bättre stämning

sedan att det inte finns en passion för laget är bara skitsnack

men för att få en bättre stämning så måste man jobba för det.
och hela denna debatten tycker jag ligger på fel nivå
känns som vissa bara tycker LL är skit
kom med konkreta förslag och kom in i en saklig debatt
så kommer man fan så mycket längre


och ett bra sätt är att de som sjunger sjunger och låter alla andra som inte sjunger vara
för att skrika till någon som inte sjunger att de är mindre begåvade eller liknande får knappast denna personen
att ta i för full halls i nästa ramsa
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav erok » fre feb 10, 2012 12:35 am

Tycker absolut inte debatten har spårat ur eller att man anklagar att LL är kass. Gäller bara att var och en finner sin plats i LL helt enkelt. Vill man vara med i själva klacken är det ju bara att välja det. Så ni som redan känner att ni är kärnan, för er är de bara at jobba vidare och försöka få fler med er.. Går det inte bland medlemmarna får man söka vidare bland folk som inte är medlemmar. Upp till var och en som sakt. Lite därför jag skulle vilja se fler invandrare i klacken. Några som är vana att sjunga från sina hemländer när de var på fotboll. Försöka få dem till att börja älska hockey med. LL jobbar för att inte vara rasistiska så varför inte jobba med denna biten då så att kärnan blir större
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Meningen med supporterförening ?

Inläggav Power Play » fre feb 10, 2012 7:33 am

Daniel skrev:sedan kan man ha olika åsikter om allt men som jag ser det så måste det finnas en glädje i att
sjunga och inget tvång.
att mana på och ha en positiv mentalitet
för har man bra stämning i en ramsa och någon tacklar en Lakers spelar behöver man inte bua man kan fortsätta sjunga i stället för att skapa bättre stämning

sedan att det inte finns en passion för laget är bara skitsnack

men för att få en bättre stämning så måste man jobba för det.
och hela denna debatten tycker jag ligger på fel nivå
känns som vissa bara tycker LL är skit
kom med konkreta förslag och kom in i en saklig debatt
så kommer man fan så mycket längre


och ett bra sätt är att de som sjunger sjunger och låter alla andra som inte sjunger vara
för att skrika till någon som inte sjunger att de är mindre begåvade eller liknande får knappast denna personen
att ta i för full halls i nästa ramsa


Precis. Management by fear funkar som sagt dåligt om man vill få folk att sjunga. Väl sjunget, Daniel. Jag håller med dig fullt ut, om att det är helt fel ände att dra i. Ska jag dra igång en fest och få folk att sjunga och vara glada, inte fan börjar jag med att skälla ut dem, peka finger och tala om för dem att de är idioter. (Vill bara förtydliga att jag inte räknar Coffes underbara utskällningar hit. De älskar vi.)

Eroks idé om att värva bland folk från sydligare nejder är kanske inte så dum?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » fre feb 10, 2012 9:30 am

Alltså vart står det att folk är idioter? Vem pekar finger hit och dit?
Era argument ärt ju obefintliga.
Det vi frågar oss är ju helt enkelt varför folk lägger ner så mycket av sin tid och sina pengar, men ändå väljer att stå knäpptyst på matcherna.
Det jag framhäver och påstår är det enda rätta (lösningen) är att folk måste våga mer. Ta tag i sig själva och sluta vara så mesiga.
Sen verkar det vara skillnad på folk och folk. Som det visserligen alltid varit i den här föreningen.
Vissa får skälla ut folk, andra inte. Trots att dom gör det på samma sätt med samma ord på läktaren, med samma mål.
Men då är det alltså OK när Bizon och Coffe skäller ut folk utav bara helvete?
Alla vill vi ju ändå ha en magiskt stämning.
Så trött på folk som kommer fram under matcherna och klagar både på det ena och det andra. Men vad gör dom själva för att det ska bli bättre? Man ser dom senare under match stå knäpp tyst.

Ibland känns det som att folk i protest väljer att inte sjunga när någon annan drar igång. Bara för att.
Det ska väll kvitta vem som ställer sig på pallen, eller vem i klacken som spontant drar igång en ramsa.Utskällningar eller inte. Görs det rätt, med angagemang så ska det eka oavsett.

Många jag pratat med tycker att det ska skällas ut. Dom tycker både att det triggar upp lite, samtidigt som det behövs.

Sen tror jag att vi som Lakers supportrar är alldeles för bortskämda när det gäller resultat.
Vi har hela tiden gått från klarhet till klarhet. Gått upp i serie systemen. Alltid varit ett topplag.
Känns som folk förväntar sig att vi ska vara top fem eller top tre i elitserien.
Jag personligen är sjukt nöjd för varje mål vi gör, varje pinne vi kammar hem.
Innan säsongen hade jag som mål att slippa kvalserien. Lyckas vi med det så är jag sjukt nöjd. Och jag kommer skrika klappa och hoppa tills vi klarat av det.
Man får inte ha för höga mål. Då blir an bara besviken om man inte klarar av dom.

Summa sumarum. Jag personligen vill få mer att sjunga.
Hur gör man?
Ingenting faktiskt. Man ska inte behöva ha en eller två eller tre klackledare som drar igång. Folk ska inte behöva bli tillsagda att nu och nu ska jag sjunga.
Folk ska veta att man ska sjunga. Det ska vara givet, som en reflex inne i kroppen. Det ska komma självmant.

Alltså EGET ANSVAR.
Det är det jag förespråkar.
Jag manar folk till att ta eget ansvar. Visa vilka man verkligen håller på.

Så dom sista matcherna tycker jag vi lägger en standard på läktaren hur vi vill ha det inför kommande säsong.

Eller låt oss säga så här. Vi lägger en standard hur vi vill ha det i SM slutspelet.
Ska vi inte gemensamt med eget ansvar se till att med våra röster (allas röster) sjunga vårt lag till slutspel?
Det ska i alla fall jag

Väl mött på Västra
Passion oavsett division
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » fre feb 10, 2012 9:42 am

http://www.youtube.com/watch?v=LkUCybc0bcw

Säg mig. Vart är passionen och glädjen och engagemanget här? Ett femtiotal i mitten som håller igång.
Nästa gång jag postar en sådan här video så ska det vara det tiodubbla :) Eller?

Kom igen nu, släpp handväskorna (inte om du är tjej eller bög) så kör vi crazy crazy. Jag vet att ni kan.
DU vet att du kan.

Så här ska det se ut
http://www.youtube.com/watch?v=13wri0ag ... =endscreen
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Talismanen » fre feb 10, 2012 9:57 am

Och passion är bara skitsnack hörde jag?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » fre feb 10, 2012 9:59 am

passion är allt
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav friberg » fre feb 10, 2012 10:11 am

teddy skrev:http://www.youtube.com/watch?v=LkUCybc0bcw

Säg mig. Vart är passionen och glädjen och engagemanget här? Ett femtiotal i mitten som håller igång.
Nästa gång jag postar en sådan här video så ska det vara det tiodubbla :) Eller?

Kom igen nu, släpp handväskorna (inte om du är tjej eller bög) så kör vi crazy crazy. Jag vet att ni kan.
DU vet att du kan.

Så här ska det se ut
http://www.youtube.com/watch?v=13wri0ag ... =endscreen


teddy nu är det ju så här att på hemmaplan vill man ju att verkligen alla ska sjunga å hjälpa till men det blir svårt då många som inte vill sjunga ställer sig ändå så nära klacken för att få vara med ändå av stämningen runt kärnan.

och borta matcher åker de som vill verkligen sjunga å ha kul vilket vi ser på videon men kanske många av dem som åker med kanske har sittplats el väljer att ställa sig lite längre ifrån klacken på hemmaplan.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav PutteA » fre feb 10, 2012 11:01 am

Den dagen samtliga här inne inser och respekterar att det finns de som älskar hockey i allmänhet och vårt kära lag i synnerhet, och som vill gå på matcherna och ställa sig på VS för att beskåda den idrott man älskar mest UTAN att vara tvingad att sjunga om man inte vill, den dagen kommer vi fortsätta utvecklas som KLACK. Respektera människor, skapa en trevlig atmosfär både på VS och här på forumet så kommer framgångarna. Jag tror inte JK, FH och HE kör Management by fear när inte laget fungerar och inte alla gör det dom ska göra. Att ställa sig upp ibland (IBLAND) och skälla ut VS med glimten i ögat, som genererar lite skratt och jubel, brukar trigga igång. Men att göra det hela tiden, och tala om för dom som inte sjunger HELA tiden att dom kan förpassa sig nån annastans om dom inte vill sjunga genererar inga goda vibbar.

När det gäller LL som supporterförening så är vi inte en klack, utan en förening som bl.a driver en klackverksamhet. Men vi driver också en pub för våra medlemmar, en resesektion för att ge våra medlemmar möjlighet att åka på lagets bortamatcher. Vi anordnar långresor, och även genom åren resor till lagets träningsmatcher nere i europa. Vi anordnar festtillfällen, nyårsfester, grillfester etc för våra medlemmar. Och klackdelen kommer givetvis också in som en mycket viktig del i vår verksamhet.

Organisationen är ju uppbyggd på så sätt att olika människor är ansvariga för olika saker inom föreningen. Detta för att styrelsen ska kunna jobba övergripande med hela verksamheten.

Man ska givetvis aldrig vara nöjd, och hela tiden jobba för att bli bättre. Vi är topp 3 i sverige, det ska vi vara stolta över. Vi ska inte slå oss till ro utan givetvis höja ribban, "Vi ska bli BÄST". Men inte genom att kontinueligt tala om att vi är kassa, för det är FEL. Och inte hela tiden hota för att få folk att sjunga.

Det kommer aldrig bli som på sydeuropeiska fotbollsläktare, det är så stor skillnad på agerande, kultur etc. Sen är ju fotboll en sport med långa transportsträckor i spelet som ger betraktaren stora möjligheter att hela tiden släppa koncentrationen från spelet och ge järnet på läktaren. Hockey är en intensivare sport där det går betydligt fortare än det gör i gräsätning :D ! Bara att följa intensiteten i sången på en hockeymatch så hör man lite hur spelet är. Starkast sång blir det oftast under spelavbrott eller när spelet tillfälligt lugnar ner sig. När spelet intensifieras kring respektive mål stannar betraktarna upp en aning och nästan håller andan. Detta sker även i gräsätning, dock är det längre mellan de intensiva momenten. Så att jämföra fotbollsläktare med hockeyläktare är fel, för att det är för stor skillnad på det vi betraktar.

VI ÄR BRA, GRYMT BRA, TOPP 3 I SVERIGE - Men vi kan alltid bli bättre, tex BÄST!
Och dit når vi om vi gör det på rätt sätt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Talismanen » fre feb 10, 2012 11:22 am

Well spoken Putte. Men oftast när det framkommer kritik så brukar även beröm va med. Jag försöker iaf hålla det på den nivån. Sen kanske jag felar ibland men vem gör inte det? Det är ofta svårt att både framföra och ta till sig kritik. Särskilt på ett forum. Där är det upplagt för missförstånd. "Felet" med denna diskussion är att den dyker upp titt som tätt och då alltid i nya trådar. Vi skulle hållt diksussionen i en och samma tråd då hade det nog inte verkat så "tjatigt". För den uppfattningen kan t om jag få ang. detta ämne. Sen att vi diskuterar, framför kritik, beröm etc etc är SKITBRA!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » fre feb 10, 2012 12:02 pm

Men Putte nu får du ju för fan ge dig.

Att HELA tiden säga åt folk att förpassa dig någon annan stans om dom inte sjunger. Det har hänt två ggr. En gång av mig själv i Linköping. Och en gång av Coffe på VS. Så hela tiden är väll att ta i.

Jag hotar ingen här inne att dom MÅSTE sjunga. Jag ställer bara frågan varför folk inte sjunger när dom ändå står där dom står.

Friberg. Ditt argument köper jag inte. Det ska INTE spela någon roll om det är hemma eller borta match. Vi måste VÅGA mer. Våga sjunga oavsett hemma eller borta. Oavsett alkohol eller helg match

Men som vanligt kan LL inte ta konstruktiv kritik. Utan vänder taggarna utåt direkt.

Sen än en gång. VART STÅR DET ATT VI ÄR TOP TRE I SVERIGE?
Finns det en ranking? Eller är det vi själva som tycker det?

AIA LEKSAND DIF FBK LULEÅ AIK HV LINKÖPING TIMRÅ mm. Finns många bra klackar med mycket stöd runt omkring i sverige
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » fre feb 10, 2012 12:13 pm

Du har, vid ett antal tillfällen, använt ganska dåliga ordval här på forumet... In the heat of the moment, visst. Men fortfarande.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav PutteA » fre feb 10, 2012 12:20 pm

Varför ska jag ge mig teddy???????

Har jag inte rätt att uttrycka min åsikt precis som du?
Du tror tydligen att alla som inte sjunger, avstår detta för att dom inte VÅGAR.....
du måste inse Teddy att de flesta av dessa inte sjunger för att dom kort och gott inte VILL!!!!

sen vore det intressant om du kunde peka på var LL visar att dom inte tar konstruktiv kritik. För det första, var är den konstruktiva kritiken mot LL, och var visar man att man inte tar den?????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Bamse_78 » fre feb 10, 2012 1:29 pm

Teddy om du nu känner så starkt för att få en bättre stämmning så börja på rätt sätt.
Man kan inte börja med att ställa sig i en liten grupp vid sidan om det, som ses som klacken och tro att man ska få kanon respons från alla andra.
Dom flesta som såg detta såg jäkligt undrande ut och undrade vad fanken det var som försegick.

Stå inte med armarna i kors och var sur och gnäll över hur dålig klacken är innan matchen inte ens har börjat.

Du ska definitivt inte kläcka ur dig att man borde skjuta "paragrafryttare" med nackskott. Och nu var det ju faktiskt LL:s ordförande som var "paragrafryttare"

Dra upp en banderoll med VI06 är kanske inte heller nått positivt då folk som associerar till det positivt kan räknas på fingrarna.

Vill du nu ha en grupp som alltid sjunger i med och motgång så börja om på ny kula och kanske redovisa för vad du igentligen är ute efter.
Rada upp lite punkter hur du vill att det ska se ut så folk kan skapa sig en riktig uppfattning av vad ni vill skapa.

Vill du att det ska sjungas hata hv, stjäla flaggor och bränna dom så skriv ner det och invänta folks reaktioner.
Vem vet du kanske kan få med dig fler folk än LL :roll:
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » fre feb 10, 2012 4:07 pm

Bamse. Spelar det någon roll vart på VS man står? Man får väll stå precis vart man vill utan att folk ska klaga.
Har aldrig varit sur innan en match. Enbart tok taggad. Men har ibland fallit ner i humöret tillsammans med stämningen.
Har jag någonsin dragit upp en VI06 banderoll? Har du sett mig göra det? Oavsett vilket så får väll dom som gör det göra det oavsett. Vet du vad VI 06 står för? Det står för att skapa magisk stämning på läktaren oavsett lag, dag, alkohol eller resultat. Inget annat

Har jag nämnt att vi ska hata HV? Dom som vill det. Fine med mig det är ert liv.
Har jag någonsin förespråkat att man ska stjäla flaggor? Var ju inte ens på matchen. Sa bara att gjort är gjort och att sälja ut sina egna var fel vem det nu var.

Som vanligt så är det påstående helt tagna ur luften och sitt sammanhang.
Som inte tillhör disskutionen.

Min fråga var kort och gott varför folk väljer att inte stödja sitt lag när man väl har chansen. Om man nu väljer att ställa sig mitt i klacken.
Men jag ska sluta försöka mig förstå mig på människor och dess beteende. Leder ju ändå ingen vart.
Tycker bara att för att få en bättre klack så ska folk rycka sig i sina kragar och ta sitt ansvar. Kom och sjung det är TOKSKOJ. Dessutom så känns det mycket roligare när Lakers gör mål känns som om man hjälpt till mer. Som man verkligen va den där sjätte utespelaren.

Hockey är TOKSKOJ. Men där är även att sjunga och vara crazy på läktaren med.
Väl mött på tisdag. Då jävlar :)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav TwoTwo » fre feb 10, 2012 4:08 pm

Bamse_78 skrev:Vill du att det ska sjungas hata hv, stjäla flaggor och bränna dom så skriv ner det och invänta folks reaktioner.
Vem vet du kanske kan få med dig fler folk än LL :roll:


Kasta inte sten i glashus Bamse 8)
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster