Meningen med supporterförening ?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav norje » tor feb 23, 2012 3:48 pm

Talismanen skrev:Fast va det inte du serra som skrev "Modo era jävla rövhål" så det ekade i hela hallen när matchen va slut?


Inte visste jag att greken skriver så högt :D
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav TwoTwo » tor feb 23, 2012 3:54 pm

Var det inte någon som brukar stå vid trumman som kallade Yared Hagos för "jävla bananplockare"? :ajabaja:

Jag tycker inte det är fel att ta ut sin frustration genom att skricka t.ex. Hata Modo. Om man får 2 mål bortdömda så antar jag att dom flesta på VS blir arga och frustrerande, då tycker jag att det ska höras med.
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Meningen med supporterförening ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 23, 2012 3:55 pm

Men greken ingår i "skyddszonen" han med så det gör inget. Alltid enklast och skylla på Malmström :)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Meningen med supporterförening ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 23, 2012 3:56 pm

TwoTwo skrev:Var det inte någon som brukar stå vid trumman som kallade Yared Hagos för "jävla bananplockare"? :ajabaja:

Jag tycker inte det är fel att ta ut sin frustration genom att skricka t.ex. Hata Modo. Om man får 2 mål bortdömda så antar jag att dom flesta på VS blir arga och frustrerande, då tycker jag att det ska höras med.


När ramsan ekade så var det tjabb på isen dessutom. Sånt händer ibland. Nu koncentrerar vi oss på brynäS istället och skapar en jävulsk stämning :)))
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav TwoTwo » tor feb 23, 2012 3:58 pm

Varför blir man hyshad när man skriker domarjävel? Sen två sekunder senare drar folk igång "Domarn tar man inte på allvar". Det är ju samma sak för f*n :wallbang:
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Meningen med supporterförening ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 23, 2012 3:59 pm

Btw hur agerar LL mot rasism? T ex yared hagos din bananplockare ??? Tycker man att det är OK eller?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Meningen med supporterförening ?

Inläggav PutteA » tor feb 23, 2012 4:07 pm

Lakersfan_03 skrev:Btw hur agerar LL mot rasism? T ex yared hagos din bananplockare ??? Tycker man att det är OK eller?


NEJ, det är inte ok!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav ollebolle » tor feb 23, 2012 4:08 pm

Det där är så jävla lågt. Pack som inte kan häckla med förstånd.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 23, 2012 4:33 pm

En sak jag reagerade på var när det ropades stå upp som en riktig man efter ilkas tackling. Det syntes ganska bra att han slog i huvudet, respektlöst att mena på att han är vek i det läget.

Annars bra teg kan bitar av mat hem.. Synd att spelet var så lass i första, och sabbat liksom stämningen
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Daste » tor feb 23, 2012 4:34 pm

Älskar telefoner.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Piggelin » tor feb 23, 2012 4:37 pm

Daste skrev:Annars bra teg kan bitar av mat hem.. Synd att spelet var så lass i första, och sabbat liksom stämningen


:dontknow: Någon som förstår?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav serra » tor feb 23, 2012 4:52 pm

Talis, visst var det jag som skrek det.
Men om du kände till lite "hockeyhistoria" så är det citat från en liten kille som intervjuar Foppa
Senast redigerad av serra tor feb 23, 2012 5:03 pm, redigerad totalt 1 gång.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 23, 2012 4:54 pm

Oavsett historia, Så är det väll ändå inte ok enligt LL:s stadgar. Och absolut inte det om bananplockare.
Vem skrek det?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav ollebolle » tor feb 23, 2012 4:57 pm

serra skrev:Talis, visst var det jag som skrek det.
Men om du kände till lite "hockeyhistoria" så är det citat från en liten kille som blir intervjuar Foppa

Ah. Intervjun med den lille killen från Björklöven?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav serra » tor feb 23, 2012 5:02 pm

olle...ja :)
I grund o botten så är det så här.
I "stridens" hetta så kan man slänga ut sig vad som helst. Speciellt om man har lite temprament.

Nu kör vi ALLA över Brynäs jävlarna!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » tor feb 23, 2012 5:09 pm

Helt sant Serra. Men det verkar som om det är ok för vissa att slänga ur sig ett och annat i stridens hetta. Men när det gäller andra som tex skriker ho are you. Då blir det ett jävla liv
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 23, 2012 5:10 pm

Bara så att folk vet så skrattar andra supporterklubbar åt mycket av vad som skrivs här. LL/Inferno och allt möjligt. Lägg ner allt sånt snack nu. Ramsor hit och ramsor dit. Nu kör vi och hjälper fram laget till slutspel. Vi har hela sommaren till att diskutera olika saker.

Nu hjälper vi laget gemensamt, oavsett vad vi är, så håller vi trots allt på samma lag, även om man ibland inte kan tro det.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav serra » tor feb 23, 2012 5:12 pm

KROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSA BRYNÄS!!!!!!!!!!
:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Klockren » tor feb 23, 2012 5:46 pm

Lakersfan_03 skrev:Bara så att folk vet så skrattar andra supporterklubbar åt mycket av vad som skrivs här. LL/Inferno och allt möjligt. Lägg ner allt sånt snack nu. Ramsor hit och ramsor dit. Nu kör vi och hjälper fram laget till slutspel. Vi har hela sommaren till att diskutera olika saker.

Nu hjälper vi laget gemensamt, oavsett vad vi är, så håller vi trots allt på samma lag, även om man ibland inte kan tro det.


:clap: :clap: :clap:

Det vettigaste någon skrivit på länge!
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Talismanen » tor feb 23, 2012 6:16 pm

Jodå jag har sett intervjun serra. Men tror inte alltför många kom att tänka på den när dom hörde det.

Skrik va fan ni vill det skiter jag i men ge då fan i att tysta ner t ex domarjävel när ni själva kan stå å gapa en massa slagord m.m så hela hallen hör det. Hatramsor köper jag och är själv inte med i dom om det inte vill till nått riktigt speciellt. Eller om tajf mot all förmodan skulle stå på andra sidan :wink:

Så nu hakar jag på alla andra!! Nu sjunger vi och har galet kul så förlänger vi den här säsongen!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav PutteA » fre feb 24, 2012 1:11 pm

Lakersfan_03 skrev:Bara så att folk vet så skrattar andra supporterklubbar åt mycket av vad som skrivs här. LL/Inferno och allt möjligt. Lägg ner allt sånt snack nu. Ramsor hit och ramsor dit. Nu kör vi och hjälper fram laget till slutspel. Vi har hela sommaren till att diskutera olika saker.

Nu hjälper vi laget gemensamt, oavsett vad vi är, så håller vi trots allt på samma lag, även om man ibland inte kan tro det.


Om nu andra supportrar skrattar åt det dom läser här inne beror väl det på att dom är av en motsatt uppfattning. Följer en hel del forum runt om i hockeysverige på alla olika nivåer och jag kan säga att det finns mängder av forum där nivån är så groteskt låg att vi i så fall förefaller vara på en mycket proffsig forumnivå.

Sen tycker jag det är bra med debatter om både det ena och det andra, och det är det som gör oss unika. Trots olika uppfattningar om allt mellan himmel och jord, så diskuterar vi det, ibland sandlådenivå och ibland på en mycket seriös nivå. Vi blir förbannade på varandra, kastas lite dynga, nån blir varnad och förbannad, osv osv osv, FINE, det är väl så det ska vara på ett aktivt högintressant forum med många användare och besökare. Det är väl allt detta som gör vårt forum intressant för många att läsa, däribland även media.

Om det sen finns muppar där ute som hånfullt skrattar åt våra debatter, tja, va fan låt dom skratta i så fall, mig stör det inte.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav teddy » fre feb 24, 2012 1:28 pm

Alfaxar på putteA
Alla har rätt till sin åsikt.
Sen att vi inte håller med varandra är väll helt normalt. Även om jag tycker att ni är konstiga när ni inte håller med mig hahaha ;)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Meningen med supporterförening ?

Inläggav Talismanen » fre feb 24, 2012 2:08 pm

Världsbäst inlägg PutteA! Därav vi har ett av det mest levande hockeyforumet. Vi kan ju inte alltid ta dessa diskussioner i Vida för det hinns ju inte med + att då ska vi ju lägga fokus på att stötta vårt lag och ha kul. Här inne kan vi ventilera. Klart som fan inte alla är överens och tur är väl det säger jag. Vore en trist värld i så fall.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster