Tifo

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tifo

Inläggav AHammarstedt » mån feb 06, 2012 7:18 pm

Denna tråd finns säkert men jag kan verkligen inte hitta någon. Jag är nybliven Lakers fantast och letar därför efter så mycket material det bara går för att lära mig och njuta av den underbara historien om VLH och Lakers Lakejer. Hittade bla youtube filmer på klacken genom åren och hittade en favorit bland tifon.

http://www.youtube.com/watch?v=vvlRwaCn ... ature=plcp

Balonger. Det måste vara relativt billigt men ändå en häftig inramning på en match? Jag fastnade för det och tänkte därför påminna de ansvariga i ämnet om att detta har gjorts och kanske kan göras igen. =)
Användarvisningsbild
AHammarstedt
Forumentusiast
 
Inlägg: 298
Blev medlem: sön feb 05, 2012 1:29 pm
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav sumpen » mån feb 06, 2012 9:01 pm

Då blir vi mobbade än en gång av hockey Sverige..
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Tifo

Inläggav Coffe #800 » mån feb 06, 2012 9:03 pm

Klockrent tycker jag ! har man ritkigt mycket ballonger så är de coolt ! :)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tifo

Inläggav Daste » mån feb 06, 2012 9:36 pm

Såg ut som en mänsklig popcornmaskin, tycker jag. :P
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Tifo

Inläggav AHammarstedt » mån feb 06, 2012 9:37 pm

Insåg att det dock kan förknippas med mello. =) vilket jag anser inte är bra.
Användarvisningsbild
AHammarstedt
Forumentusiast
 
Inlägg: 298
Blev medlem: sön feb 05, 2012 1:29 pm
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav eddan » mån feb 06, 2012 10:20 pm

Här är en spellista på klacken jag har filmat..
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... ature=plcp
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön nov 06, 2005 7:24 pm
Ort: Wexio

Re: Tifo

Inläggav friberg » mån feb 06, 2012 10:29 pm

om vi ska prata ett tifo som vi haft i gamla Ladan var när hela hallen lystes upp med isfacklor , fy faaan sån rysning och ståpäls ja fick av det
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Tifo

Inläggav Talismanen » mån feb 06, 2012 10:37 pm

Fy fan va pinsamt få som aktivt är med. Kolla grishockeyramsan bland eddans filmer. Så jävla stor och mäktig hemmastå och så är det en liiiiten liiiiten klick som kör. Usch!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav mollers » mån feb 06, 2012 10:41 pm

Ja helt sinnes faktiskt! Helt sjukt vilket tryck vi kan uppnå på den ståplatsen! Jag är inte nöjd förens alla sjunger :)
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Tifo

Inläggav Talismanen » mån feb 06, 2012 10:51 pm

Ja du kanske får uppleva det men jag får nog fan inte det :twisted:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav teddy » tis feb 07, 2012 11:33 am

mollers skrev:Ja helt sinnes faktiskt! Helt sjukt vilket tryck vi kan uppnå på den ståplatsen! Jag är inte nöjd förens alla sjunger :)


Har sagt det förr, men orkar inte säga det igen. Finns för många tråkmånsar som inte orkar bryr sig. Vi har Sveriges största ståplats (bortsett från hovet som inte har någon, utan alla står som dom vill).
Men ändå kan vi inte skapa bättre tryck. Synd att femton tjugo pers av 1200-1500 sjunger. Folk måste våga mer, folk måste hjälpa till mer, folk måste visa vilket lag dom verkligen håller på. Alla övriga 100 pers på hemmastå skulle likaväl kunna vara bortafans vad vet jag. Dom visar ju i alla fall inte vilket lag dom håller på. Den våtaste drömmen av dom alla är ju om alla på hemmastå för en endaste gång stämde upp i en gemensam ramsa. Inte Bizons ramsa dock
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Tifo

Inläggav Lakersfan_03 » tis feb 07, 2012 2:17 pm

Vi hade bättre stämning förr känns de som. Då sjöng alla allt och var passionerade. Nuförtiden gillar man inget nytt och en del nya ramsor ges knappt möjlighet till att testas. Vlh är som bästa heja heja heja Lakers klapp klapp börjar bli lite tråkig. Fler och nya ramsor höjer stämningen. Sen är de inte tillåtet att visa känslor på vs numerA det är också en bidragande orsak tror jag. Det är tillåtet att vara arg och visa känslor det i sin tur leder till grymt drag i nästkommande ramsa ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav Lillklonis » tis feb 07, 2012 2:42 pm

Vi har haft en riktigt bra stämmning sett över hela säsongen!! Vi har har fått hur mycket beröm som helst av både spelare, experter och folk som sitter på andra sidan klacken! Det är fakta!! Vi är lätt topp två i elitserien. Enda laget som kan mäta sig med oss är Djurgården! Det tycker jag är jäkligt bra jobbat :!:
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Tifo

Inläggav Coffe #800 » tis feb 07, 2012 2:58 pm

jag tycker med att stämningen har varit riktigt riktigt bra !
betydligne bättre om vi nu ska jämföra med förra året.
vi har fått precis som Lillklonis skrivet hur mycket beröm som helst för att vi alltid för ett jäkla liv på läktaren vilken match de än gäller!
men visst stundtals så är de mindre drag men det blir ju så ibland.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tifo

Inläggav Anders83 » tis feb 07, 2012 3:37 pm

Håller med Lillklonis

Vi står oss sjukt bra i hockeysverige när det gäller tryck och stämning i hallen .

Alltid? nej givetvis inte men säg den arena där det dånar konstant i 60 minuter :?:

Det tar tid att jobba in nya ramsor sen kanske de nya ramsorna helt enkelt inte är tillräckligt bra heller någon som funderat över det faktumet?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Tifo

Inläggav Power Play » tis feb 07, 2012 4:35 pm

Ganska kul läsning. Några få är så missnöjda med klacken att det enda som kommer ur truten är gnäll och pajkastning på alla andra usla stackars satar som står på VS och som inte är vatten värda. Medan det stora flertalet är förbaskat stolta över det tryck vi skapar, och det eko som det gett i hockeysverige - både i media, hos motståndarsupps och hos spelare.

Så vem ska vi lyssna på? Nä, täpp igen gnälltruten, och försök istället sjunga på i positiv anda så ska ni se att det fortsätter vara bra tryck. Och vem vet? Om de som idag inte sjunger med, ser alla dessa glada som sjunger och har kul, istället för att skrika och svära och vara förbannade på andra och varandra, så kanske det drar med sig en och annan stämma i sjönsången?

Magement by fear funkar sådär om man vill få nån att sjunga...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Tifo

Inläggav Lakersfan_03 » tis feb 07, 2012 4:38 pm

Har inte sagt att vi är en dålig klack eller inte en av elitseriens bästa. Men de senaste 5-10 matcherna har jag märkt av en tendens av att folk inte orkar sjunga lika mycket längre. Vi har endast magisk tryck stundtals när det väl är lördagsmatcher. Vanliga vardagsmatcher så är det en OK stämning numera. Det är inte samma passion på läktaren heller. Sedan tycker jag personligen det är viktigt att en klackledare är vänd MOT klacken istället för att ha ryggen mot klacken, det inger inte respekt i mina ögon. Sedan är det eget ansvar att sjunga men om ingen skäller ut folk så händer absolut ingenting.

Dom gångerna Coffe skällt ut VS och hela hallen så har hallen kokat mer eller mindre. Mer sådant kommer att behövas men det är inte meningen att Coffe ska behöva göra det hela tiden.

TVÅ klackledare är en fördel tror jag. Ge Malmström och Anders chansen att jobba ihop så får man gå upp så många gånger man orkar. Orkar inte den ena så gör säkert den andra det. Och med två klackledare så funkar de att dela klacken och få bra EKO på det. Man eldar på sin halva som sagt.
Vi måste våga bli ännu bättre och inte stå på samma ruta hela tiden. Vi ska ta åt oss av berömmet vi fått av många, men vi måste även våga kritisera oss själva. Vi är bra, men vi kan bli MYCKET bättre. Vi måste VÅGA bli bättre.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav Talismanen » tis feb 07, 2012 4:48 pm

Absolut. Jag tycker oxå att vi över lag har haft ett jäkla drag denna säsongen. Lördagar är det alltid bra precis som LF03 säger. Kan vi komma upp några snäpp även vardagar så är vi på rätt väg. Jag reagerade bara på just den ramsan i den filmen. Det va det enda jag skrev om. Men som anders skrev, det kan omöjligt va ett dånande i 60 min.

Ang. tifo igen då. Finns det nån som har kontaker ang. strobelights? http://www.youtube.com/watch?v=V9rWRMfpAdI

Nån som känner någon med kontakter där möjlighet att låna ev. hyra finns?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav Coffe #800 » tis feb 07, 2012 5:22 pm

jag har kontakter till detta tror jag...
men vet inte om man får använda det...

för detta stroberljus kan ge upphov till Epelepsi eller hur de nu stavas...
tex på nattklubbar så får man inte använda strobern mer än ett visst antal sekunder...

men de kan man aknske kolla upp hade varit riktigt coolt.

något som vore sjukt roligt hade varit att köra solglajje tifo! varje person plcokar med sig solglasögon och har på sig under matche. samtidigt som hela klacken står i ett konstant strålkastarljus :D hahah
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tifo

Inläggav Klockren » tis feb 07, 2012 6:31 pm

Coffe #800 skrev:jag har kontakter till detta tror jag...
men vet inte om man får använda det...

för detta stroberljus kan ge upphov till Epelepsi eller hur de nu stavas...
tex på nattklubbar så får man inte använda strobern mer än ett visst antal sekunder...

men de kan man aknske kolla upp hade varit riktigt coolt.

något som vore sjukt roligt hade varit att köra solglajje tifo! varje person plcokar med sig solglasögon och har på sig under matche. samtidigt som hela klacken står i ett konstant strålkastarljus :D hahah


Huliganer använder sig av solglasögon & har strålkastarljus på sig oftast.. Är du huligan?
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav Talismanen » tis feb 07, 2012 6:35 pm

Misstänkte att du hade lite kontakter där coffe. Kan du kolla med dom om det hade gått att få låna av dom en kväll? Så kan jag ta på mig att kolla upp reglerna för detta.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Tifo

Inläggav TwoTwo » tis feb 07, 2012 6:42 pm

Coffe #800 skrev:något som vore sjukt roligt hade varit att köra solglajje tifo! varje person plcokar med sig solglasögon och har på sig under matche. samtidigt som hela klacken står i ett konstant strålkastarljus :D hahah


Haha, det hade vatt nått :D
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Re: Tifo

Inläggav Coffe #800 » tis feb 07, 2012 8:51 pm

kolla upp reglerna Talis. när du gjort de kollar jag upp om hyrningen.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tifo

Inläggav Talismanen » tis feb 07, 2012 11:02 pm

Deal
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Tifo

Inläggav ratscore » ons feb 08, 2012 1:30 pm

Klockren skrev:Huliganer använder sig av solglasögon & har strålkastarljus på sig oftast.. Är du huligan?


Oh come on... Folk från soliga länder har solglasögon på sig, såna jäkla huliganer!!!! Tycker det verkar vara en kul idé! Och nej, jag förvandlas inte till en huligan om jag tar på mig solglasögon :S
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Tifo

Inläggav Power Play » ons feb 08, 2012 2:32 pm

Tycker vi istället dammar av den gamla omskrivningen Roliganer. Passar bra in på LL:s syfte och mål. Med 8) eller utan :) shades.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Tifo

Inläggav Härmapan » ons feb 08, 2012 5:36 pm

Vore rätt ball om hela ståplats (efter att strobarna blinkat färdigt och röken lagt sg) stod där i oranga pippiperuker!
Det skulle vara en upplevelse som antar bibliska proportioner :)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Tifo

Inläggav Klockren » ons feb 08, 2012 5:59 pm

ratscore skrev:
Klockren skrev:Huliganer använder sig av solglasögon & har strålkastarljus på sig oftast.. Är du huligan?


Oh come on... Folk från soliga länder har solglasögon på sig, såna jäkla huliganer!!!! Tycker det verkar vara en kul idé! Och nej, jag förvandlas inte till en huligan om jag tar på mig solglasögon :S


Kände att jag skulle skrivit att jag var ironisk. Men tänkte "äh, visst fattar dom det efter allt snack om huliganer hit och dit när det inte ens finns några, osvosv"
Men ack så fel man hade :bash:

Förövrigt, så tycker även jag att det skulle vara något! Enkelt och de flesta har solglasögon.
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster