Frölunda 26/1

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Frölunda 26/1

Inläggav teddy » tor jan 26, 2012 10:23 am

Ännu en torsdagsmatch.
Ska vi visa betvivlarna att lakejerna kan skrika även på en torsdag?
Visa övriga Sverige att vi faktiskt inte behöver lördags match och en jävla massa alkohol för att öppna truten.
Tycker vi öser på som satan idag. Spelar ju ingen roll om det är helgmatch eller veckomatch. Man är ju alltid 110% toktaggad. Det är väll alla? Va fan vi är ju i elitserien för bövelen.

Jag kan förstå om folk inte vill sjunga en torsdag i en hemmamatch mot lag som Sundsvall, Borås, Oskarshamn och Bofors. Men nu snackar vi hemmatch mot Frölunda. Och även andra matcher. Tänk er att man numera får skrika på matcher som HV hemma, Djurgården, Brynäs, Färjestad och Linköping. Det är fan mäktigt. Det får jag fan gåshud av.

Så vad säger ni?
Ska vi föra ett jävla liv ikväll eller?
Det ska i alla fall jag.
Vida arena ska bli en kokande kittel. Vårt Colosseum där hjältarna krigar för seger med publikens stöd.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Frölunda 26/1

Inläggav enettex » tor jan 26, 2012 4:22 pm

I'm on it!
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Användarvisningsbild
enettex
Forumentusiast
 
Inlägg: 309
Blev medlem: sön aug 06, 2006 7:08 pm
Ort: Växjö

Re: Frölunda 26/1

Inläggav TwoTwo » tor jan 26, 2012 4:52 pm

Jag är på. :lol:
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Re: Frölunda 26/1

Inläggav Talismanen » fre jan 27, 2012 12:38 am

Tyvärr misslyckas vi än en gång. Let´s face it, vi är en fylleklack!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Frölunda 26/1

Inläggav ratscore » fre jan 27, 2012 12:54 am

Jag... tyckte det lät rätt bra från klacken idag med tanke på stt det var på en seg torsdagkväll... :S
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Frölunda 26/1

Inläggav teddy » fre jan 27, 2012 10:41 am

Talismanen skrev:Tyvärr misslyckas vi än en gång. Let´s face it, vi är en fylleklack!


Sant.
Sen beror det mycket på HUR man drar igång en ramsa med. Igår vad det katastrof. Folk från höger och vänster drog liksom bara igång och ramsorna bara dog ut. En ramsa ska dras igång ordentligt för att få med så många som möjligt. Tagga till dom som är lite tveksamma.
Men vi får hoppas på att det blir bättre
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Frölunda 26/1

Inläggav PutteA » fre jan 27, 2012 12:11 pm

Kan säga att det upp till vänster från trumman sett sjöngs ihärdigt hela jävla matchen igår. Så min del av läktaren kan fan ingen klaga på, även om jag själv inte sjöng av förklarliga skäl.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Frölunda 26/1

Inläggav Talismanen » fre jan 27, 2012 1:22 pm

Sant Putte. När jag gnäller över vs så är det såklart inte hela vs. Fanns några grupper som körde stenhårt igår. Cred till dom såklart.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Frölunda 26/1

Inläggav ratscore » fre jan 27, 2012 3:46 pm

vafan.. jag hörde till och med två Frölunda-fans gå ut ur arenan varpå den ena säger "Vilken go stämning det var här ändå, inte som hemma där det bara blir tjurigt..." på ren göteborgska

Visst har det ljudat mycket bättre från VS, men enligt min mening gjordes ett bra jobb.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Frölunda 26/1

Inläggav Anders83 » fre jan 27, 2012 4:42 pm

Torsdagsmatch och det var ju inet direkt så man blev bländad av det som skedde på isen.

Det påverkar mer än lite skumhattar gissar jag på men och andra sidan skapades det ändå ganska bra drag delar av matchen trots lack of promille samt mindre skönt spel även om klackmatchen kanske inet går till historien som den fetaste .

Förvandla gnäll till sång och inspirera den som står brevid är en start faktiskt :!:

Att det gått igång en ramsa spontant har hänt tidigare och dessutom fungerat möcke bra många gånger och det ska väl knappast behövas ett brandtal inför varje ramsa , tror det skulle vara ganska tröttsamt , särkilt de dagar då folk inte är på tå eller glömt humöret hemma vilket inet är förbjudet trots att man helst vill att det ska gunga varje sekund på ståplats.

Helt okey insats och vi ligger trots en "halvtaskig" ljusår före många arenor när det gäller stämning och det smakar nääjs !
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Frölunda 26/1

Inläggav Talismanen » fre jan 27, 2012 7:39 pm

Att 2 frölundasupps tycker det va go stämning ser jag inte som en komplimang utan mer som ett krav. Dom är ju inte kända för att skapa nån magisk stämning i Skandinavium trots 10 000? i snitt. Klart som fan det är "goare" stämning här men det tycker dom nog vart dom än åker utanför sin egna halvsunkiga hall.

Jag gnäller inte Anders jag säger bara hur jag uppfattade klacken igår. Och jag behöver inte förvandla nått till sång för jag sjunger 99% av matcherna. Men jag förstår hur du menar. Men du vet själv hur det kan va. Man sjunger och sjunger och sjunger men inget sprider sig. Många verkar tycka det är roliga att stå inne i kärnan och leka med sina mobiler och annat fjanteri. Gör det då men inte därifrån vi ska skapa stämning. Gå ut i kanten eller lämna mobilen hemma och fokusera på det som vi är till för på VS nämligen skapa stämning och sjunga fram vårt lag till nya framgångar!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster