Kläder i LLs förråd under matcher

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Klonis » tis nov 15, 2011 3:48 pm

Lite info från och med kvällens match (15/11) i Vida Arena så kan man ej längre hänga av sig sin jacka i
Lakers Lakejers förråd bakom ståplatsläktaren detta pga av att det blir lite för mkt spring där inne och vi vet inte vilka som är där detta gäller samtliga förutom den personen som har hand om Infodisken

Hoppas ni har förståelse för detta och ber er samtidigt att använda VLHs garderob på entrèplanet
som kostar 20:- där pengarna tillfaller ungdomsverksamheten

// Styrelsen Lakers Lakejer
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav robber90 » ons nov 16, 2011 7:47 am

Den tänkta garderoben var stängd igår, för lite folk som använde den. Tror nog att den öppnas igen då fler folk tar på sig jackor i takt med att minusgraderna är här
Användarvisningsbild
robber90
Forumentusiast
 
Inlägg: 492
Blev medlem: tis jan 04, 2011 5:11 am
Ort: Braås

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Klockren » fre nov 18, 2011 3:14 pm

Ni vill att klacken ska vara en orange armé, detta lär ju ta bort ännu mer orangea tröjor, då de flesta väljer att ha jackan på sig istället för att betala 20:- För en garderob man knappt hittar till & personal som knappt står utanför och tar emot en. Tar dom emot en och man lyckligtvis får in jackan där, är det omöjligt att hitta dom senare när man ska hämta jackan, om man nu väljer att gå ca 2 min innan matchens slut.
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Klonis » fre nov 18, 2011 3:22 pm

Det är väl ingen som går innan matchen är slut Arenan har ju öppet 1 timme eftermatchen så varför stressa iväg?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Klockren » fre nov 18, 2011 3:39 pm

En del vill hinna ut i tid till bilarna sina, en del vill slippa kön som formas utanför utgångarna och finns säkert en del som har bråttom hem helt enkelt. Så jo, det finns faktiskt folk som går innan matchen är slut :)
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav alfax » fre nov 18, 2011 3:57 pm

Då kan de väl lägga jackorna i bilarna om de har så bråttom hem.Har full förståelse för att vi inte får lägga jackorna i förrådsrummet och vem ska låsa upp det om man går innan matchen är slut..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Lalin » fre nov 18, 2011 4:00 pm

Riktigt dåligt. Mot Frölunda så hade man inte öppet garderoben (Vida arenas GARDEROB till vänster om insläppet) överhuvudtaget! Man får väl ge fan i att gå ikväll. jag har ingen lust att bära på en stor vinterjacka. :notOK:
Senast redigerad av Lalin fre nov 18, 2011 6:18 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav friberg » fre nov 18, 2011 4:08 pm

Klockren skrev:En del vill hinna ut i tid till bilarna sina, en del vill slippa kön som formas utanför utgångarna och finns säkert en del som har bråttom hem helt enkelt. Så jo, det finns faktiskt folk som går innan matchen är slut :)

och du är då en av dem som går innan matchen är slut då?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Klockren » fre nov 18, 2011 4:26 pm

friberg skrev:
Klockren skrev:En del vill hinna ut i tid till bilarna sina, en del vill slippa kön som formas utanför utgångarna och finns säkert en del som har bråttom hem helt enkelt. Så jo, det finns faktiskt folk som går innan matchen är slut :)

och du är då en av dem som går innan matchen är slut då?


Det har säkert hänt någon gång att jag gått innan matchen är slut pga olika anledningar.
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Power Play » fre nov 18, 2011 5:28 pm

Snacka om att se problem istället för att hitta lösningar. Måste vara destruktivt att leva så.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav dolitle » fre nov 18, 2011 6:08 pm

Skulle det vara en självklarhet att alla i hallen ska få hänga in sin jacka i LLs förråd?
Är det en garderob eller ett förråd?
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Power Play » lör nov 19, 2011 8:11 am

Jag tänker kräva en egen garderob för min jacka. Sen vill jag ha en egen trappa, nej förresten jag ska ha egen hiss ta mej fan, så jag kommer bort från arenan fort som fan efter matcherna. Det är fär jävligt att jag ska behöva missa en hel kvart av min surt förvärvade fritid för en så totalt genomuselt planerad skitarena.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav IceWOMEN » lör nov 19, 2011 12:29 pm

Visst kan man diskutera och gnälla av sig här på LL:s forum, frågan är bara till vilken nytta? Den som klagar gör bäst i att kontakta Arenaansvarig/VLH, framföra sina synpunkter och ge dom konkreta förslag på hur man kan förbättra. Här på forumet sitter det ingen "Labero" med magiska fingrar som trollar fram förbättringar. Men visst hade det varit bra :D
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Bamse_78 » lör nov 19, 2011 1:24 pm

Är en självklarhet att LL:s föåd inte ska vara nån garderob. Med tanke på att folk inte ens kan lämna tillbaka flaggorna vi delar ut på matcherna utan tar med dom hem så kan vi inte släppa in vem som helst i vårt föråd. Och om det skulle försvinna nån jacka eller dylikt från förådet så hade det blivit ett jäkla liv.
Jag lämnar min jacka i bilen för så jäkla kallt är det inte ute så man måste bära den.
Köp en ny lakers mössa och halsduk så klarar ni nog den korta temporära kylan.

Och för att gnälla lite till. LL sköter infodisken, klackverksamhet, bortaresor och Poseidon. Det som rör arenan får folk faktiskt ta upp med berörde personer inom Lakers oraganisation.
Sluta se till problemen och titta efter lösningen istället.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Lalin » lör nov 19, 2011 7:50 pm

IceWOMEN skrev:Visst kan man diskutera och gnälla av sig här på LL:s forum, frågan är bara till vilken nytta? Den som klagar gör bäst i att kontakta Arenaansvarig/VLH, framföra sina synpunkter och ge dom konkreta förslag på hur man kan förbättra. Här på forumet sitter det ingen "Labero" med magiska fingrar som trollar fram förbättringar. Men visst hade det varit bra :D


Då kan du lägga ner ett antal trådar med en gång. Är VLH en helig ko eller? Du frågar till vilken nytta du/vi diskuterar här på forumet? Ja du det kan man fråga sig. :whistle:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav IceWOMEN » lör nov 19, 2011 8:40 pm

Lalin skrev:
IceWOMEN skrev:Visst kan man diskutera och gnälla av sig här på LL:s forum, frågan är bara till vilken nytta? Den som klagar gör bäst i att kontakta Arenaansvarig/VLH, framföra sina synpunkter och ge dom konkreta förslag på hur man kan förbättra. Här på forumet sitter det ingen "Labero" med magiska fingrar som trollar fram förbättringar. Men visst hade det varit bra :D


Då kan du lägga ner ett antal trådar med en gång. Är VLH en helig ko eller? Du frågar till vilken nytta du/vi diskuterar här på forumet? Ja du det kan man fråga sig. :whistle:


Handlar inte om att lägga ner trådar. Det är ett diskussionsforum men att beklaga sig över problemen i arenan här leder ju ingen vart. Eller hur? LL har framfört en åtgärds/önskelista till VLH och dom betar av den i den takt dom hinner. En del går snabbt att åtgärda annat tar längre tid. Lite tålamod skadar inte, arenan är bara två månader ung.
VLH är ingen helig ko och du får bespotta dom hur mycket du vill för min del om du tror att det löser något.
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Lalin » lör nov 19, 2011 8:59 pm

Man måste kunna ta upp saker här som upplever som ett problem. Vi är trots allt kunder till Vida Arena. jag är övertygad om att även självaste Öman är inne här och läser ibland och får "inspiration" :) . I mitt fall här så var det väl ett tillfälligt problem som jag hoppas kommer att lösa sig. I en annan tråd pågår nu en diskussion om puben och hur den ser ut. Jag ser inga problem med det. Jag är för ett fritt samtal där även brister får tagas upp. Synpunkter från kunder är aldrig fel att få för ett "företag". En tråd heter recensera arenan. Jag förmodar att det är okej att göra det? Även om man har saker att säga som man upplever kunde varit bättre?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Power Play » sön nov 20, 2011 9:15 am

Lalin skrev:jag är övertygad om att även självaste Öman är inne här och läser ibland och får "inspiration" :) ...


Det kan jag garantera dig att han inte är.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Lalin » sön nov 20, 2011 9:47 am

Det tror jag nog inte du kan. En sak till. Det vore bra om man hade fler utgångar.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav friberg » sön nov 20, 2011 10:44 am

är det inte bättre ni håller er till tråden kära forum vänner.
håller med att i förrådet ska bara klacken tifos hålla till och inte några kläder förutom de som står vid infodisken, och hur svårt är det att ha med sig jackan upp på läktarn , det är ju bara att lägga ner den mellan fötterna el hänga den över ett räcke om man nu står vid ett sånt .
själv lägger ja min jacka mellan fötterna och det funkar kanon.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav alfax » sön nov 20, 2011 10:46 am

Precis så funkar det för mej också Friberg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Power Play » sön nov 20, 2011 12:35 pm

Vi konstaterar alltså att det går att se möjligheter och lösningar istället för problem? Härligt!! :)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Power Play » sön nov 20, 2011 12:36 pm

Lalin: Tro vad du vill. Jag vet. ;)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav PutteA » sön nov 20, 2011 3:03 pm

Jag kan understryka det PP säger om Ömans ev läsande av forumet. Han var inne som gäst på forumet och läste under en speciell situation för knappt ett och ett halvt år sedan, men förutom de enstaka tillfället läser aldrig Öman här. Däremot finns det andra inom VLH:s organisation som följer forumet. Dock långt ifrån lika frekvent som oss galningar!! :D
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Kläder i LLs förråd under matcher

Inläggav Lalin » sön nov 20, 2011 8:28 pm

Okej då jag får ge mig. Vad det gäller förrådet hos LL så har jag full förståelse för deras beslut. Visste inte ens att ett förråd fanns. :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster