Ramsor - Ris och ros

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tis okt 25, 2011 10:41 pm

Tja. Vi har ju väldigt många analytiker vad gäller A-laget och vi har säkert många analytiker vad gäller oss Lakejer och ramsor också. Fram med dom. Nä men tänkte det kunde va bra med en egen tråd där vi kan lufta tankar om våra ramsor här. Ris och ros som sagt. Alltså inte en massa nya förslag på ramsor utan mer vad vi tycker om dom vi har. Kanske nått vi kan förbättra osv osv.

Jag har kollat igenom alla våra hemmamatcher och då endast fokuserat på Västra Stå. En sak är säker. Det är ett jävla drag i vår hall i jämförelse med de flesta andra hallar. I många av våra ramsor hörs inte ens trumman fast jag vet att Coffe trummar. Gott så! Fast självklart är vi inte nöjda. Vi ska öka trycket ännu mer givetvis.

Det negativa då? Jo.....

1. Tempot! Ett ständigt återkommande problem......tempot i ramsorna. Ja det är det gamla vanliga att dom går alldeles för fort. Vi MÅSTE ta och tagga ner det så vi verkligen kan sjunga ut till max. Det kommer såklart öka trycket i ramsorna ytterligare.

2. För långa ramsor. Ja väldigt många ramsor kör vi tills det endast är 15 pers kvar som sjunger. Tycker vi kan bryta rasmorna tidigare och istället samla ihop nya krafter till en ny. Vi har en hel del ramsor att ta av nu så det är bara att byta.

Så lite om enskilda ramsor då.

Kom igen Lakers
- Är ju en jättetrevlig ramsa att t ex börja med för att tagga till som fan eller om vi ligger under med 1-2 mål. Här bygger vi oftast upp ett underbart tryck. Extra gott blir det när vi drar med högra sitt. Men denna måste vi avsluta efter ca 1-1 1/2 min. Efter det låter den bara tjatig. Den skulle säkert kunna mala längre om vi fick ner tempot. 50% droppar av efter bara typ 30 sek och det är för att den går för fort. Vi har pratat om det innan och jag tror inte det vore fel att lägga in 2 trummslag emellan. "Kom igen Lakers BOM BOM Kom igen Lakers BOM BOM" osv. Kör vi med högra sitt blir det ju automatiskt en lite paus.

Laget i vårt hjärta det är VLH (hoppa om du älskar VLH) - En av våra nya ramsor. Låter väldigt bra och många verkar gilla den. Synd bara att den bara låter bra i en vända. Sen har vi tappat folk. Varför? Tempot. Denna måste sänkas markant i tempo plus att den behövs höjas upp nån tonart för när den sjungs för lågt så hör man den knappt i versen. Den blommar dock ut i Nananana och hoppandet. Har ett förslag här för att få en liten konstpaus mellan hoppandet och första versen. Svårt dock att förklara här men nämner det så kan vi ta det vidare på VS sen. Vi tänker oss att vi är i "hoppversen nu då". Nanananananan nanananan nanana osv.....Hoppa om du älskar VLH! Nananana nana nanana BOM BOM BOM Nanana nana nanana na BOM BOM BOM! Och sen börjar vi om igen. Vet att ni säkert inte fattar ett skit nu men förklarar på plats som sagt :) Tror detta hade gett oss det andrum som behövs för att kunna få lite kraft i versen igen.

Vi är Lakers (its a heartache) - Senaste tillskottet i ramsfamiljen och kördes mot FBK. Tycker den slog väldigt väl ut för att va en ny. Den är enkel och lätt och rolig att sjunga. Kommer bli grym. MEN. Tycker den hade tendenser till att sega till sig och jag tror att lite mer trumma här hade gjort susen. Aboslut inte fortare för denna ramsan ska verkligen SJUNGAS ut och inte haffsas igenom i tempo. Tror att Coffe kan lägga in ett trumslag till emellan för att behålla intensiteten i denna. Tycker den föll in lite i samma tempo som "Grishockey" och folk började klappa sådär halvdant till den i mottakt till trumman. Fel ramsa för sånt anser jag. Här ska det sjungas.

Framåt kämpa VLH - Blir ofta bra tryck men shit anus vad vi missbrukar denna ramsan. Några matcher tror jag fan vi kört den 6-7 ggr. Fy! Vid behov max 1 gång/period och då är det verkligen vid behov. Anser inte att vi behöver ta fram den när vi leder även om vi är tillbakapressade. Bättre att spara den till mer behövande stunder.

Vi är Smålands (Växjös) stolhet VLH (nya röda gula blå är VLH)
Vad har hänt med denna nya versionen? Blir inget drag alls i denna trots att det borde bli det. Kan det va så att folk inte lärt sig den? Tveksamt va? Mitt förslag är att vi försöker sjunga denna i lite högre tonart för kan va så att många sjunger den men hörs inte för att den ligger för lågt. Sjung ut Lakejer. Sjung ut! :)

Vi är bästa brandgula laget - Denna delningsramsa är jättetrevlig i rätt läge. Jag tycker vi ska dela med högra sitt och göra det OMG efter att vi tagit ledningen. Kan dock va så att det bara funkar med högra sitt på lördagar. Inte missbruka ramsan såklart men första ledningen i matchen förslagsvis. Köra den stenhårt i 30-40 sek sen är det bra.

Växjö Lakers, Växjö Lakers, Växjö Lakers är vårt lag
- Också en gammal bra ramsa som tyvärr är på väg ner i graven. Kan va så att den är slut. Tror det beror på sista versen med gamla "Vi är röda gula blå" där nya "Det är laget vi håller på" verkar va lite segt. Och min personliga åsikt är att den sista meningen är jäkligt seg och trist. Går den att hotta till? "VI Orangea vita blåååå"? Om inte annat så för att orangea är ju ett underbart ord på småländska :)

Vi på Västra Stå, vit orange och blå - En av säsongens nya ramsor som funkar.......ok. Inte mer. Men den har absolut potential. Återigen tempot som ställer till det. Frågan är om den inte blir bäst och enklast helt utan trumma i första versen för att sen banka på lite på "VLH olé olé olé"?

Lakers alé alé alé (som även körs med Gerber)
- Ett fantastiskt tryck i denna ramsa. Denna går i lagom tempo och får verkligen sjungas ut. Mer sånt!

Ja det va lite av vad jag funderar på i duschen. Hoppas fler kan ta fram lite mer ris och ros om ramsorna. Det gör oss bara ännu bättre!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav erok » ons okt 26, 2011 4:15 am

om trumman hade låtit bom bom hade man inte behövt dela upp klacken utan alla hade kunnat skrika kom igen lakers samtidigt. Vilket hade kunnat öka trycket nått jävulskt. krävs övning men kan bli jävulskt bra i slutändan. Enda klacken i sverige vad jag vet som hade kört just denna form av kom igen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Lakersfan_03 » ons okt 26, 2011 4:21 pm

Talismanen dig hackar man på så fort man får chansen :clap: :clap:
Men här har du gjort en bra summering
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Ramsor - Ris och ros

Inläggav dolitle » ons okt 26, 2011 6:46 pm

Bra skrivet Talismanen.
Kan inte annat än att hålla med dig i det du skriver.

Speciellt i ramsan " kom igen Lakers", två trummslag mellan varje vers - tempot sänks och fler orkar längre.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav KalleB » ons okt 26, 2011 7:07 pm

Bra sammanställning, du träffar huvudet på spiken!

Själv är jag så förbannat trött på vissa ramsor så jag helt enkelt har valt att sluta sjunga med i dem.

Hejja hejja vlh, snälla låt mig döööööööööö

Å vlh håller på vlh :roll:

Växjölakers ole ole Dags att penisionera???

Lejkööös shallallaalala: ok den funkar men bara om vi leder med typ 5-0

Komigen lakers : håller med talismanen där, borde användas mer sparsamt.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Tanja » tor okt 27, 2011 4:31 pm

Talismanen, kan inte du även printa ner hela texten på alla de ramsorna som du just nu nämnde. Har letat som en galning både på forumet och på hemsidan men inte hittat ngt.
En jobbarkompis till mig (han är taifare) har en 9-årig son som är Lakers-fan. Han skulle jättegärna vilja lära sig dem så att han kan sjunga dem hemma och reta gallfebern på hans pappa. :)
Användarvisningsbild
Tanja
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön nov 14, 2004 6:46 pm
Ort: öster

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tor nov 03, 2011 3:40 pm

Jag ska göra en sammanställning Tanja!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Tanja » tor nov 03, 2011 5:36 pm

:clap:
Användarvisningsbild
Tanja
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön nov 14, 2004 6:46 pm
Ort: öster

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav AP » tor nov 03, 2011 9:57 pm

Vi är Lakers (its a heartache) - Senaste tillskottet i ramsfamiljen och kördes mot FBK. Tycker den slog väldigt väl ut för att va en ny

Får man fråga hur texten går på den? Er köra grannklubb kör ju sedan ett drygt år samma melodi och textstarten
"Vi är Tingsryd"... bajtat hela texten rakt av? eller använt iallafall ett par 2-3 hjärnceller och arbetat om den?
AP
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre jan 09, 2004 8:02 pm

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav KalleB » tor nov 03, 2011 10:43 pm

AP skrev:Vi är Lakers (its a heartache) - Senaste tillskottet i ramsfamiljen och kördes mot FBK. Tycker den slog väldigt väl ut för att va en ny

Får man fråga hur texten går på den? Er köra grannklubb kör ju sedan ett drygt år samma melodi och textstarten
"Vi är Tingsryd"... bajtat hela texten rakt av? eller använt iallafall ett par 2-3 hjärnceller och arbetat om den?


Hahaa tror du allvarligt talat att vi snor ramsor av ett lag från ingenstans. Dom är ju inte direkt ensamma om den melodin, sopa :roll:

Här har du texten
http://www.youtube.com/watch?v=IJk6VW2xqjE
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » fre nov 04, 2011 9:26 am

Svar på tal!!! :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav venomizer » lör nov 05, 2011 3:23 pm

Är det ingen som filmat lite under matcherna och lagt upp på youtube? Jag skulle vilja höra våra sånger filmade i Vida Arena och med det trycket.

Och då helst "Vi är växjö lakers" men även övriga!
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » lör nov 05, 2011 5:00 pm

Jag har "Vi är Lakers" på film när vi körde den första gången. Filmat från andra sidan hallen. Låter helt trots att det va första gången som sagts. Har den i telefonen fast i 3 delar. Nån som har nått program där man kan redigera ihop det?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav mollers » lör nov 05, 2011 5:44 pm

venomizer skrev:Är det ingen som filmat lite under matcherna och lagt upp på youtube? Jag skulle vilja höra våra sånger filmade i Vida Arena och med det trycket.

Och då helst "Vi är växjö lakers" men även övriga!


http://psychocircustifo.wordpress.com/2011/11/05/tifo-hv71/

Där har du från Hvmatchen :)
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Ramsor - Ris och ros

Inläggav QuampoX » sön nov 06, 2011 12:06 pm

Talismanen skrev:Jag har "Vi är Lakers" på film när vi körde den första gången. Filmat från andra sidan hallen. Låter helt trots att det va första gången som sagts. Har den i telefonen fast i 3 delar. Nån som har nått program där man kan redigera ihop det?

jag har div. program för det ändamålet.
QuampoX
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: tis maj 17, 2011 7:34 pm

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav eddan » ons nov 09, 2011 6:57 pm

Du har ju moviemaker som är installerad redan i datorn om du har Windows
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön nov 06, 2005 7:24 pm
Ort: Wexio

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tor feb 16, 2012 11:09 am

När vi gör mål kör vi ofta scha la la la scha la la la ohhh ohh oh VLH....,
Den versionen tycker jag vi kan kör under match oxå istället för den vi kör nu med Växjö Lakers i slutet. Blir fan så mycket mer drag i "målversionen".
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav teddy » tor feb 16, 2012 10:59 pm

Satt och kollade matchen idag på tv.
Tycker att ramsorna höll rätt okej klass ändå. Men kan bli många snäpp bättre.

Dock så var det en ramsa som sög häst balle. Även kommentatorn tyckte det var märkligt att vi bara klappade händer. Eller nej förlåt dom sjunger visst, sa han.
Ramsan är Grishockey.
Jag gillar den som fan, bra melodi och enkel text.
Men den låter inget om inte alla tar i och sjunger med. Det är verkligen en ramsa som behöver mycket understöd från många människor. Medans andra ramsor klarar sig bra trots lite manskap.
Jag gillar den. Så se till alla att sjunga med nästa gång vi kör den.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tor feb 16, 2012 11:31 pm

Ska jag va riktigt ärlig så tror jag inte vi får den där rätta känslan i Grishockeyramsan som vi fick i kvalserien. Jag personligen tycker den är dryg och jag tycker inte den fyller sin funktion. Men melodin är ju hur go som helst och är ju många som kör den. Så vi kanske skulle göra om den och arkivera Grishockeyn en gång för alla??
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Coffe #800 » tor feb 16, 2012 11:49 pm

man ska aldrig göra en om ramsa. den är grym tycker jag ! :) ¨

men självklart inte samma känsla som du säger, men samtigit så får kanske spelarna samma känsla på isen när dom hör sången. och tänker tillbaka på de som va.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Klonis » tor feb 16, 2012 11:52 pm

Gäller o köra den ramsan i rätt läge
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav friberg » tor feb 16, 2012 11:54 pm

sången Grishockey hade sin tid när vi spelade i KS och då hade MAGI vilket den inte har längre då den har blivit fullständigt sönder sjungen och tappat allt vad tiden i KS var och minnena med den sången.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tor feb 16, 2012 11:55 pm

Vi har ju gjort om många ramsor iom Sköldbytet. Ska den inte göras om så ska den skrotas. Tror faktiskt inte många av spelarna tänker tillbaka på KS-tiden mitt i brinnande upplopp av ES bara för att vi kör den ramsan. Och tur det. Varför i helvete ska dom tänka på KS för när slutspel i ES hägrar?? Nä skrota skiten i så fall så kör vi nått annat!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Coffe #800 » fre feb 17, 2012 12:02 am

Tycker den är grym ! :)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav teddy » tis feb 21, 2012 10:46 am

Detta är en uppmaning till alla på VS.
Oavsett vad du tycker om våra ramsor, oavsett om dom är bajs eller ros. Så tycker jag att vi ALLA struntar i det ikväll och sjunger med i dom.
Jag lovar er en sak. Alla ramsor låter magiska om alla är med och sjunger.

Men det finns en melodi till en ramsa som är så sjukt bra. Och som skapar ett sådant sjukt tryck när man sjunger den.
Jag har försökt få in ramsan och melodin ett par år. Men det har bara runnit ut i sanden.

Här har vi den
http://www.youtube.com/watch?v=rB5Nbp_g ... re=related

den texten jag hade tänk till den är enkel och konsist. Lätt att lära sig. I refrängen givetvis
Dom sjunger ju
Rule Britannia
Britannia rule det waves
Britiann never never shall be slaves

Vi ska sjunga

Växjö Lakers
Orangea vita blå
Hejas heja heja VLH
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tis feb 21, 2012 11:10 am

Japp ikväll sätter vi den. Va det den texten vi körde på festen i somras teddy? Är det nog va?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav teddy » tis feb 21, 2012 11:17 am

Härligt att du svarade Talis. För jag minns inte om det va den. Däremot körde vi ju innan samma text fast vi bytte ut röda gula blå mot orangea vita blå.
Tror vi körde något om "Vi på västra stå"
Typ
Växjö Lakers
Vi på västra stå
....

Men den jag skrev tidigare är enklare och bättre. Mer pondus och tryck i ramsan
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tis feb 21, 2012 11:32 am

Stämmer. Vår va Väääxjö Lakers, Vi på västra stå, heja heja heja VLH.

Men den gamla är bättre. Fast blir det inte enklare att sjunga Vit Orange och blå? I den andra ramsan "Vi på västra stå, vit orange och blå" klingar det bättre och jag tror det gör det i denna oxå.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav teddy » tis feb 21, 2012 11:36 am

Näpp näpp näpp Talis.
Tycker Orangea vita blå låter mycket bättre :mrgreen:
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tis feb 21, 2012 11:42 am

Ja okej. Mig kvittar det. Då kör vi orangea vita blå ikväll. TAGGA!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav teddy » tis feb 21, 2012 11:57 am

När det gäller nya ramsor.
Hade vi inte en fantastiskt grym text till den här melodin (refrängen förstås) Tycker den är magisk

http://www.youtube.com/watch?v=GXGVFJqSqqg

och här 1.30 in
http://www.youtube.com/watch?v=aUq_9WtD ... re=related
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav serra » tis feb 21, 2012 12:17 pm

Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Talismanen » tis feb 21, 2012 1:40 pm

Borde väl du veta. Hur fan ska vi fatta det? :wink:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Coffe #800 » tis feb 21, 2012 1:49 pm

teddy skrev:När det gäller nya ramsor.
Hade vi inte en fantastiskt grym text till den här melodin (refrängen förstås) Tycker den är magisk

http://www.youtube.com/watch?v=GXGVFJqSqqg

och här 1.30 in
http://www.youtube.com/watch?v=aUq_9WtD ... re=related



de va ja som satte texten till denna, hittar dessvärre inte texten och kommer inte riktigt ihåg den...

i slutet är det typ:

för er och för alla nu ska vi ta poäng.
Kom häng med sjung nu högt för vårt laaaaakeeers !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Ramsor - Ris och ros

Inläggav Lakersfan_03 » tis feb 21, 2012 4:54 pm

KÄMPA LAKERS/
KÄMPA LAAAAAAKEEEEEEEEERS
DET HÄR ÄR VÅR MARK
O HÄR SEGRAR VIIIII ALTERNATIVT: O HÄR VINNER VI

Alternativt:
HÄR ÄR LAKEEEEEERS
HÄR ÄR LAAAAKEEEEEERS
DET HÄR ÄR VÅR MARK
O HÄR SEGRAR VI / ALTERNATIVT O HÄR VINNER VI


http://www.youtube.com/watch?v=mPeL-MWg ... re=related

Originaltext:
Don't wanna go home
Don't wanna go hooome
This is the best trip, i'v ever been on
Vad tycker ni??
Fett skön melodi, tror ni på en bättre text så byt gärna ut den.
En ekande ramsa likt VI ÄR LAAAKERS.. Den kommer bli succé om den ges en chans, om inte texten så varje fall melodin!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster