Trummans vara, eller icke vara

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Trumma eller inte

Omröstningen slutade mån aug 01, 2011 9:44 pm

Klart vi ska ha trumma. Trumma = Lakejerna
18
82%
Nej tack. ingen trumma. Mer brittisk stil över det hela
4
18%
 
Antal röster : 22

Trummans vara, eller icke vara

Inläggav teddy » tis jul 12, 2011 9:44 pm

Länge har trummans existens diskuterats. Att vara eller icke vara. För och nackdelar bollats fram och tillbaka.
Med trumma så är det lättare att få med alla i samma takt utan att det rusar iväg.
Utan trumma låter det mäktigare, inget duns duns som tar bort ljudet från sångerna.
Åsikterna är många och olika.
Men aldrig förr har det varit så aktuellt som just nu. Lakejerna står inför sitt livs svåraste uppgift. Vi är uppe i eliten, där vi hör hemma, och ska stanna. Då måste vi representera oss, klubben och staden på ett proffisionellt och respektingivande sätt. Men hur?
Dela gärna med er av eran åsikt. Personligen tycker jag att det låter så sjukt mycket bättre utan trumma. Fast med taktlösa Växjöbor kan det bli svårt
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Coffe #800 » tis jul 12, 2011 9:52 pm

jag tycker vi ska ha kvar trumman ni vet ju hur de blir med takten.. växjö är taktlösa..
men där emot tycker jag att vi ska avveckla den mer och mer eller så inte använda den så flitigt hela tiden kanske...

men där kommer en sak vi måste jobba på och det är att skapa ramsor som inte flänger iväg..
med andra ord Loooopade låtar vilket är mycket lättare att sjunga i så att säga.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Varanen » tis jul 12, 2011 9:53 pm

Min uppfattning är klar. Vi har kört med trumma trots massiv kritik från kultureliten. Det fungerar bra, och är en given del av läktarkulturen bl a i mellaneuropa. En läktarkultur som jag tusen gånger hellre tar efter än snobbarnas här i Svedala. Hockey ska vara tokskoj och inte ett straff från den Allsmäktige. Men om klacken tycker det hindrar utveckling och ett bättre tryck ska den väck. Det är ingen principiell fråga för mig i det avseendet, men jag skiter i vad "alla andra" tycker.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav mollers » tis jul 12, 2011 9:56 pm

Skulle hela hallen gå igång och klappa skulle det bli helt kaos och alla skule sluta, måste ha trumman för att hålla takten, kan inte tänka mig växjö lakers utan trumman
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav PutteA » ons jul 13, 2011 12:25 am

Jag håller nog med Ödlan lite här. Tycker inte vi ska avveckla den bara för att några andra tycker det är fel med trumma etc. Ska den avvecklas, ska det vara för att VI känner att vi behöver det för att utvecklas som klack, inget annat! Jag tycker nog att vi ska ha kvar den, men kanske använda den mer sparsamt, när det verkligen behövs. Vissa låtar och ramsor gör sig helt klart mäktigare utan trumman. Men ibland kommer nog trumman att behövas för att hålla oss Växjöiter på taktfast mark!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav eddan » ons jul 13, 2011 5:16 pm

En trumma ska man ha för att starta en ramsa och när en ramsa håller på att dö.
Ett alternativ är att man köper en mindre trumma ?
För det är väl meningen att dom ska höra oss och inte trumman ?
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön nov 06, 2005 7:24 pm
Ort: Wexio

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Coffe #800 » ons jul 13, 2011 5:51 pm

tror de kommer bli bättre i nya hallen förhoppningsvis drar detta med sig att mer folk skriker i ramsorna och då kommer trumman att höras mindre.

men tycker absolut att vi ska försöka jobba med att försöka dämpa den lite.
men att ta bort den helt vore riktigt dumt.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Klonis » ons jul 13, 2011 5:59 pm

Alfaxar på dig Coffe
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav JennieNn » ons jul 13, 2011 7:06 pm

Håller med coffe och klonis ;)
JennieNn
Forumentusiast
 
Inlägg: 326
Blev medlem: sön mar 13, 2011 10:40 am

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Ericsson » ons jul 13, 2011 11:53 pm

Trumma självklart.

Dock fram med mer finstämma.. = Inga jävla "OJ-JAG-HAR-DRUCKIT-FÖR-MÅNGA-ÖL-O-NU-SKA-JAG-TESTA-SJUNGA-LITE" .. sånt undanbedes..=) Vi ska visa Elitserielagen vilken klack som har den bästa kören, så fortsätt gärna inslag med trumman, men gör den till kanske 10-15% under hela ramsan .. ;) tack
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Lalin » tor jul 14, 2011 5:51 am

Tack för morgonens första skratt Ericsson. :clappy: För att nu få till en tonsäker "finstämma" så är det sångpedagog som gäller. Sen är det väl läge att anmäla sig till första bästa kör? Vi får kanske dela upp klacken i sopraner bassångare och tenorer? Finstämman skulle förövrigt dränkas i trumslagandet. Ericksson, det är en klack vi talar om och inget annat! :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Anders83 » tor jul 14, 2011 8:04 am

Vi jobbade faktiskt en hel del med trumman förra året och Coffe testade att dra ner lite på slagen och det funkade bra.

Däremot måste ju fan folk fatta att man måste ta i lite när en ramsa startas , styrkan i ramsan styrs INTE av trumman den ska endast hålla takten men det kan ju vara lite svårt att förstå men jag tycker att det blev bättre och bättre så det ska nog bli najs i nya arenan när ljudet verkligen kommer fram ordentligt :D
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Ericsson » tor jul 14, 2011 1:18 pm

Jag vet det är en klack vi pratar om...

Men.. En del gånger har man ju fått höra "VISA PATTARNA" och diverse andra idiotiska slagord innan vi drar igång ramsan/ramsorna innan match .. ok taggad till max kanske men sånt ska inte få förekomma.. Det kallar inte jag för finstämma precis.. Det jag menar är att om du ä så jävla packad så att du skriker ut dig såna ord eller vet om att du inte bidrar till något annat än o stå o se dum ut så ge tusan i o sjung också.. Sånt kan du få göra på någon cafébar/karaokebar ;)

Det jag menar me finstämma är ... att jag VET att vi kan sjunga utan trumman... Det var de ja ville ha sagt.. :D
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Varanen » tor jul 14, 2011 7:36 pm

Ericsson skrev:Det jag menar me finstämma är ... att jag VET att vi kan sjunga utan trumman... Det var de ja ville ha sagt.. :D

Låter som om jag hört det förut. Sporttrubaduren sammanfattar det hela bra i sin julhälsning några år tillbaka. Helt allvarligt, om trumman är ett problem, eller ni inte kan titta AIA:rna (eller andra kultursnobbar) i ögonen för ni känns mindre brittiska så ska den väck. Personligen gillar jag den tysk/österrikiska/schweiziska traditionen. Jag visste inte ens att det var sånt bra tryck i de brittiska hockeytemplen... :roll:

Den riktiga frågan är om trumman gör klacken bättre eller sämre utifrån lagets perspektiv?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Lalin » tor jul 14, 2011 8:14 pm

Mig spelar det ingen roll. Trumma eller inte. Men det känns som att den behövs för att få med folk.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Varanen » tor jul 14, 2011 8:43 pm

Om det beror på trumman eller inte, men Lakersfans verkar gilla takt. När trumman saknas så klappar folk istället, och eftersom pulsen säkerligen är hög så klappas det i ljusets hastighet. Jag tycker sångerna/ramsorna tappar power på det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav PutteA » tor jul 14, 2011 10:45 pm

Varanen skrev:Helt allvarligt, om trumman är ett problem, eller ni inte kan titta AIA:rna (eller andra kultursnobbar) i ögonen för ni känns mindre brittiska så ska den väck.


Nu med vetskapen om vad som pågår match efter match i Lindab Arena, så har jag, och kommer aldrig att ha, några problem att titta en AIA:re i ögonen, djupt t.o.m!!! Även med tre trummor sjunker vi inte till den nivån :lol: :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Coffe #800 » tor jul 14, 2011 10:51 pm

HAHAHA :clap: :clap: Hejja AIA Sveriges " Bästa " klack... :clap: :clap:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Trummans vara, eller icke vara

Inläggav Anders83 » fre jul 15, 2011 8:45 am

Undra om de har gjort en ramsa på mikrofonkåt :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster