Logga - Lakers Lakejer

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Logga - Lakers Lakejer

Inläggav Cobra » tor maj 19, 2011 10:42 am

Jag vet inte om jag signerar min undergång nu men finns det tankar på att förändra LL:s logga nu när förändringarnas vindar blåser? Eller det kanske är för tidigt att börja diskutera det, folk kanske fortfarande är emotionellt utmattade efter VLH:s byte... ;-).

Personligen känner jag att det är dags för ett byte, framför allt vad det gäller teckensnittet som enligt mig är extremt "clownigt". Poseidon som tanke gillar jag, så han kanske kan vara kvar om än i ett annorlunda utförande. Vi kanske endast ska använda hans treudd för att få ett mer cleant intryck? Jag är ingen konstnär eller estet av rang så ämnar inte komma med några konkreta förslag utan mer väcka frågan. De som har gåvan kan ju dock mer än gärna komma med förlsag, jag vet vad jag gillar när jag ser det :-).

Hur går era tankar?
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav A-sta » tor maj 19, 2011 10:54 am

Framför allt, ändra bakgrundsfärgen, ser ut som en mulen novemberdag!
Dessutom kanske texten på sidmarkeringarna blir synliga.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » tor maj 19, 2011 11:12 am

Pratar ni om samma sak eller den ene om loggan och den andra om forumet? Dax att se till att var sak diskuteras på sin plats, det blir lite mycket för oss att hålla reda på annars.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav Cobra » tor maj 19, 2011 1:07 pm

Jag pratar om Loggan, trodde det var tydligt i både trådnamnet och min post. Sorry om så inte var fallet.
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » tor maj 19, 2011 1:45 pm

Absolut Cobra, det förstod jag också!! Det var mer det inkommande svaret från Herr A-sta som inte riktigt fann rätt väg om man säger så!!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav teddy » tor maj 19, 2011 1:47 pm

Tycker att folk som kan det där med design, kan ta fram ett par alternativ. Finns det något som passar eller ser bra ut. Kan man ju skapa en omröstning om vi vill byta. Efter allt som hänt så är inte jag rädd för förändringar längre :)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » tor maj 19, 2011 2:28 pm

Kan säga så myckat att vi också diskuterar en ev. uppfräschning. Bara i snackstadiet än så länge!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav Power Play » fre maj 20, 2011 6:53 am

För min del tycker jag det är helt rätt väg att gå. Och att göra det nu.

Dels av skälet som redan nämnts - typsnittet har blivit för omodernt, precis som VLH's hade. Men framförallt för att jag tycker att en officiell supporterklubb ska ha en logga som kan gifta sig lite grann med klubbens. Främst färgmässigt.

Min absoluta uppfattning är dock att Poseidon ska vara kvar. Han har sannerligen blivit en tydlig symbol för LL. Jag tycker inte att han BEHÖVER göras om, men har heller inget emot det. Dock ska han absolut inte skrotas ut.

Den nya färgen orange har redan vuxit ut till något riktigt bra tycker jag, och kommer ha ett otroligt symbolvärde för klubben och dess representanter. Därför bör LL absolut följa i detta spåret, så vi kan bygga ett böljande oranget hav på läktarna i arenan.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav Talismanen » fre maj 20, 2011 9:32 am

Härligt att se att sidan förändras med nya färger. Snyggt. Sen hoppas jag att loggan snart oxå ändrar färg.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Logga - Lakers Lakejer

Inläggav IceWOMEN » fre maj 20, 2011 9:56 am

Jag ställer mig i ledet bakom PowerPlay och tycker att det är helt rätt läge för en ny LL-logga inför nästa säsong. Poseidon har ett inarbetat symbolvärde och ska absolut vara kvar. Tillsammans med VLH:s smålandsvapen blev han, enligt mig, ännu mer rätt eftersom både VLH och LL nu har symboler som är försedda med vapen för kamp. En gemensam nämnare för föreningarna. :ok:

En ny LL-logga med inslag av VLH:s nya färger men med mer tyngd och kraft i typsnittet än VLH:s raka och enkla. Man skulle kunna dra fördel av de båda L:en (Lakers Lakejer) i designen. Orange ser jag som ett måste i en ny logga och att man plockar upp det marinblå från matchställen, sedan kan man laborera med vitt, vete och guld efter behag.
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster