Samling vid trumman!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Samling vid trumman!

Inläggav Talismanen » mån sep 27, 2010 6:27 pm

Hejhej

Nu på onsdag mot Oskarshamn tänkte vi köra en lite samling för oss som sjunger och härjar. Vi blir emellanåt lite väl utspridda så dessa små samlingar behövs ibland. Det är dags att skapa det där magiska trycket och först ut att känna på det i år blir IKO. Nu jävlar ska vi sjunga sönder dom och inkassera 5:e raka segern. Det kommer i fortsättningen att delas ut betyg för klacken (även periodbetyg) så nu är det fan i mig dags att ta fram det bästa vi har. I tre perioder!

Så ni som brukar sjunga, vill sjunga, kan sjunga eller har tänkt börja sjunga, vi samlas på onsdag i mitten på VS från kl. 18.15. Ju tidigare vi är där ju mer i mitten kommer vi att ta upp och på så sätt trycka ut folket som bara står och ugglar mot kanterna. Sen kommer det förhoppningsvis sprida sig utåt och sen jävlar är vi igång.

Så alla sångfåglar, se nu till att ställa upp på detta! Vi är många men vi ska bli ännu fler för att öka draget ännu mer. Vi ses kl. 18.15. Ta med halstabletter för nu kör vi!!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » mån sep 27, 2010 7:25 pm

Yes yes yes!

Dags att vakna ur dvalan nu , ska vi hänga på i takt med Lakers måste vi oxå vara på tårna i klacken :!:

Målsättningen är mycket enkel vi ska bli bäst på att stötta vårat lag även när pucken inte är över offensiva blå...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav moller » mån sep 27, 2010 7:40 pm

jag kommer stå i mitten och ska skrika som fan men kommer inte kunna vara där så tidigt !
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast
 
Inlägg: 495
Blev medlem: tis nov 25, 2008 6:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav majkel » mån sep 27, 2010 7:48 pm

GÖÖÖÖÖTTTTTT ses på onsdag....
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs
 
Inlägg: 548
Blev medlem: fre dec 28, 2007 6:42 pm
Ort: VLH

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 28, 2010 6:54 pm

Härligt talismanen! Fler som dig behövs!

Det gäller att hålla bra stämning matchen igenom, det är lätt sjunga och få igång en klack när vi leder. jag vill att vi får igång klacken när vi ligger under med.

komigen lakers funkar inte i 3 timmar under en match, man blir slut. Måste variera lite med vanliga ramsor.

Alé Alé alo är en klockren ledar-ramsa. det märkte vi senast.
eller vad säger du talismanen ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Talismanen » tis sep 28, 2010 9:20 pm

Helt fucking undebar :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Talismanen » ons sep 29, 2010 5:47 pm

TAGGA NU ALLIHOPA! Vi ska ha högsta betyg hela matchen och i alla perioder. Ses snart. Nu kör vi!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » ons sep 29, 2010 6:30 pm

Jag har sagt det innan! Det finns en hel del snåla soffpotatisar på VS. Står man på VS så ska man sjunga och heja på VLH! Annars köper man sittplats eller stannar hemma! Eller varför inte välja neutral ståplats! Tystare än det mörkaste Småland! Lika grått som en mulen höstdag.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » ons sep 29, 2010 10:26 pm

Lalin skrev:Står man på VS så ska man sjunga och heja på VLH! Annars köper man sittplats eller stannar hemma!

Det där gillar jag inte riktig. Nån form av supportersnobberi där man är en bättre supporter till sitt lag om man sjunger och klappar händerna, och dessutom ber "mindre värda supportrar" att inte ockupera de bästa ståplatserna, utan istället ställa sig i ett hörn.

Och det är just denna mentalitet som jag är rädd kan komma att öka i den nya hallen, där man inte är riktigt välkommen att stå "i klacken" (på ståplats) om man inte beter sig enligt gällande norm (sjunger och klappar händer med kläder i lagets färger).

Dock, bra initiativ av Talismanen för att försöka skapa bättre tryck i hallen.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Talismanen » ons sep 29, 2010 11:03 pm

De flesta tar sin "plats" på VS. Ibland hamnar lite väl många ickesjungande precis där vi helst vill ha de sjungade. Detta tror jag alla förstår är ett litet problem för trycket och tror inte nån tar illa upp att vi försöker ändra på det. Min förhoppning är ju att vi samlade kan sprida vidare sången och på så sätt få med oss mer folk. Man behöver ju faktiskt inte stå precis vid trumman om man inte en enda gång på en match öppnar truten. Räcker med ett par meter åt sidan. Så tycker jag. Utan en sjungade klack på stå plats så kommer det snabbt bli otroligt tråkigt. Men vi behöver bli flera.

Denna säsongen har inte börjat nått vidare för VS imo. Vi är på tok för få som drar runt sången och snart kommer vi inte palla mer. Lysande exempel ikväll mot IKO vad som händer när fler hjälper till. Inför sista när vi uppmanas att trycka ihop oss lite och att alla tar i och kämpar på. Och vips så går vi från begravninsstämning till kalasstämning. Och det va ju nära att bära ända fram.

Vi är ljusår ifrån förra säsongens drag. Hoppas vi hittar tillbaka. Jag kommer jobba för det. Hoppas fler är med.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » ons sep 29, 2010 11:04 pm

Står man mitt i klacken ska man delta. Hela VS är inte en ren klack men väljer man att ställa sig mitt i smeten tycker jag man gör det man kan!
Det ger inte bra signalen till grannen om man står mitt i smeten och är tyst och har armarna i kors .

Målsättningen är tydlig, vi vill ha en aktiv ståplats och kommer jobba för det så gott vi kan men såfan heller att det ska ske med en jävla attityd!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Flanders » ons sep 29, 2010 11:50 pm

Det jag ställer mig emot är de som beklagar sig över att icke-sjungande vill stå på de bästa platserna på västra stå, eftersom "där står man om man sjunger". Från klackhåll måste det finnas en förståelse för att folk får ställa sig där de vill. Skulle en grupp lyckligt ovetande ställa sig mitt på västra stå redan när ishallen öppnar hoppas jag att man vänligt frågar om de kan tänka sig att flytta på sig, för på just den här platsen brukar trumman och klackkärnan stå, men att man också accepterar ett eventuellt nej och fint ställer sig lite off-center med trumman just den matchen.

I verkligheten är de flesta ståplatsåskådare införstådda med att det finns en klackkärna som brukar stå mitt på västra stå, och av respekt för detta skapas plats för folk som vill komma upp till denna kärna, även om de kommer fem minuter efter första nedsläpp, så detta är kanske inget stort problem. Jag vill bara uppmärksamma en viss tendens av "ägande" av västra stå som jag tycker vissa har.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 30, 2010 4:40 pm

Håller inte med dig Flanders. Ska en som aldrig gått på hockey ställa sig mitt i smetan med sina 20 kompisar och agera fågelholk? då får han lov att ställa sig någon annanstans. att någon ställer sig till vänster om trumman är som att förklara krig med Grekland, det är inget man vågar :wink:

Vi var grymma i slutet av andra och i tredje. Vi kan bättre och vi ska kunna ytterligare öka ett snäpp.
Coffe och Anders gjord ett superjobb i slutet av andra och under tredje perioden, fortsätt så, så lär det bli magiskt i Lakerdome även i framtiden
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav KalleB » tor sep 30, 2010 6:20 pm

Flanders skrev:Det jag ställer mig emot är de som beklagar sig över att icke-sjungande vill stå på de bästa platserna på västra stå, eftersom "där står man om man sjunger". Från klackhåll måste det finnas en förståelse för att folk får ställa sig där de vill. Skulle en grupp lyckligt ovetande ställa sig mitt på västra stå redan när ishallen öppnar hoppas jag att man vänligt frågar om de kan tänka sig att flytta på sig, för på just den här platsen brukar trumman och klackkärnan stå, men att man också accepterar ett eventuellt nej och fint ställer sig lite off-center med trumman just den matchen.

I verkligheten är de flesta ståplatsåskådare införstådda med att det finns en klackkärna som brukar stå mitt på västra stå, och av respekt för detta skapas plats för folk som vill komma upp till denna kärna, även om de kommer fem minuter efter första nedsläpp, så detta är kanske inget stort problem. Jag vill bara uppmärksamma en viss tendens av "ägande" av västra stå som jag tycker vissa har.


Bild

Ser du vad det står på bilden över västra stå?

Klacken lyfter laget, en 6 spelare brukar vi få höra. Så ja, den sjungande delen av plubliken bör få de bästa platserna på vs!
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav majkel » tor sep 30, 2010 7:04 pm

Jag förstår inte din fråga Flanders det är väl en själklarhet att klackkärnan ska så i mitten på dem bästa platserna.
Utan klacken så kommer det inte mycket folk de kan ja lova.
Således är LL ett epicentrum för stämningen och underhållningen på VS.
Men visst får folk stå var dem vill men jag hade inte velat stå nära trumman om jag inte sjöng med.
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs
 
Inlägg: 548
Blev medlem: fre dec 28, 2007 6:42 pm
Ort: VLH

Inläggav Bamse_78 » tor sep 30, 2010 9:59 pm

Folk som inte kan klappa med för att pusha på sitt lag kan gott ställa sig i skamvrån, för vid trumman hör dom inte hemma.

Personligen så finns det inget mer nedstämmande än att se folk runt "kärnan" stå med armarna längs med sidorna när klackledare trumslagare och övriga sångfåglar försöker få lite stämning och pusha på när vi ligger efter.
Det finns alldeles för många medgångs supportrar och folk som inte verkar veta att dom är på en hockeymatch på västra stå.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Inläggav Daniel » tor sep 30, 2010 10:26 pm

men snälla.

På er låter det som att det är helig mark, jag kan hålla med till viss del men samtidigt vi vill väll ha så mycket folk som möjligt i hallen för att lakers ska få så mycket babilobas som möjligt
och alla går inte på hockey för att sjunga, och om de nu råka hamna fel så kan man be dem lite vänligt att flytta på sig någon meter
så himmla svårt är det inte :wink:

tror mer på en posetiv instälning för att få folk å vilja sjunga det är inget krav eller måsten utan vi gör det för att vi älskar laget och vi tycker det är förbanat kul att skapa en förbanat bra stämning i hallen

som jag upp fattar det för tillfället så är de flesta bara irriterade på allt runtom kring

så se till att få till baka den glada stämningen och va lite posetiva till grannen för att få denna att sjunga :wink:


komigen nu hockey är TOKSKOJ
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Coffe #800 » tor sep 30, 2010 11:26 pm

Håller med dej Daniel !

VS är till för alla som vill ! även om man inte sjunger hela tiden!

Jag ska vara ärlig och ge er en stor Eloge ni som sjunger oavbrutet på VS!! SJUKT BRA !!!

ta med er det i ryggen till nästa match !

sedan är de ju som så att alla som står på västra stå kanske inte kan/vill sjunga...
men alla har vi händer och klappa kan ju alla människor göra så man kan helt enkelt inte göra mer än att bidra med det man kan !!

Tillsammans är vi starka och tillsammans skapar vi ett riktigt bra tryck !

Tänk på detta inför nästa hemma match så kör vi järnet !!
det är inte värre än att göra bort sig tillsammans med andra...
se på mej och Anders som gör bort sig varje match genom att skrika och banka för allt vi är värda!

Kom igen nu Tagga till!!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Inläggav Flanders » tor sep 30, 2010 11:58 pm

Förlåt, nu kommer vi lite långt från ämnet, men jag kunde bara inte låta bli...

KalleB skrev:Ser du vad det står på bilden över västra stå?

Det står Lakers Lakejer.

Lakers Lakejers stadgar skrev:Att främja intresset för Växjö Lakers genom att i positiv anda stödja Växjö Lakers lag utan att håna eller förnedra motståndare eller domare.

Jag hittar ingenting i stadgarna som direkt säger att Lakers Lakejers medlemmar SKALL sjunga och klappa händerna under matcher, men däremot att man som medlem INTE SKALL "håna eller förnedra motståndare eller domare", något som jag anser har ökat runt trumman på senare år.

Tillbaks till den första avvikelsen från det egentliga ämnet i tråden...

majkel: Klart att den sjungande klacken skall stå i mitten i så stor utsträckning som möjligt, stämningen som blir när det är tryck från klacken är ju kanon. Det enda som jag ställer mig emot är, precis som Daniel skriver, att det på vissa verkar som att västra stå är helig mark och endast får beträdas av rättroende.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Bamse_78 » fre okt 01, 2010 11:27 am

[/quote]
På vissa verkar som att västra stå är helig mark och endast får beträdas av rättroende.[/quote]
Självklart är det inte så... men det borde vara det :wink:
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Inläggav Talismanen » tis okt 05, 2010 8:55 pm

Sångfåglarna och andra sångsugna killar och tjejer samlas imorgon på VS från kl. 18.20. Genomgång av lite nytt material. See you there!

Ps. för er som är intresserade av att gå med i sångfåglarna och utveckla nya ramsor och se till att det sjungs på Västra Stå så är det ett utmärkt tillfälle imorgon att snacka lite med oss och ev. haka på. Bara dyk upp!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » ons okt 06, 2010 1:10 pm

Fan, blir ev sittplats för mig ikväll..Kundevent :(
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Samling vid trumman!

Inläggav PutteA » mån jan 17, 2011 2:07 am

Fan Coffe, kan du inte fixa en sån här till Västra Stå, drummerboy!!! :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=W3dpSl9be1Q

Lätt inspirerad av Blue Man Group kanske!!! 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster