Kvalserien, en prövning för LL

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kvalserien, en prövning för LL

Inläggav Anders83 » sön apr 04, 2010 8:35 pm

Ikväll känns det för första gången denna säsongen helt tomt efter en hockeymatch i doomen. Visst man har väl känt att det svider innan men ikväll är det något annat som stör mig mer än den bedrövliga matchen vi fick bevittna.
Det var ståplatsen som va tom, inte mer tom på folk än vanligt men tom i själen , det fanns inte där mer än ynka 8 minuter när det studsar med. För första gången har vi ingen moral i klacken , vi stod och lät oss själva bli piskade utan anledning . Visst vi kanske inte hade vunnit klackmatchen ändå men att inte vara där när det går som sämst är det som gör at vi förlorar på riktigt.
I alla andra matcher har vi till slut vänt på steken och visat att vi alltid är bäst även när det har gått som tyngst och jag förstår inte varför vi ska vara sämre bara för att denna seriedelen inte betyder något tabellmässigt eller resultatmässigt?

Laget har vissa som inte spelar för klubbmärket men det innbär inte att vi ska vika efter för det!

Att bara sjunga när det studsar med eller när vi är nära mål räcker inte till !

Att sluta trycka på i ramsan bara för att det blir offside är pinsamt!

Att inte trycka på alls när en ramsa går i gång är lika med NOLL

Att bara sjunga högt när Coffe drar på trumman är fel inställning Coffe trummar högre när vi underpresterar!


Nästa hemmamatch är emot Leksand och dom har köpt varenda bortsaståbiljett som går att köpa , dessutom sjunger den klacken även i motgång och anses vara ett föredöme för inställning när det gäller att representera sin klack.

Denna matchen är den sista hemma för säsongen och vi får inte glömma att vårt lag har gjort en säsong som är historisk med tanke på att vi med en trupp på 7-8 miljoner slagit oss fram till en 3:e plats med ynka poäng efter lag som Leksand och AIK.

Vi har representerat Växjö bra på läktaren igenom att göra det jobbigt för motståndarna, vi har skapat magiska kvällar och många har tackat oss för att vi gjort att dom kommit till att bli Lakersfans.

Vi är skyldiga att prestera denna match, vi ska hylla de som krigat och offrat sig för våra färger, vi ska inte vika ner oss som möss pga av enskilda spelares underprestation i kvalserien , vi ska avgå med VÅR heder i behåll och avsluta säsongen med raka ryggar för insatsen Västra stå har gjort.

Hoppas vi gör detta nu , samlas som en stark enhet efter att ha underpresterat och det grövsta och visar för sista gången denna säsongen att Lakerdome är en äckligt jävla jobbig ishall att spela hockey i !!!

Dessutom kanske vi får lyckan att se Leksand krascha sitt återtåg igen.


Man eller mus ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakersfan_03 » sön apr 04, 2010 9:29 pm

Håller med dig, stundtals pinsamt idag.
Men ja förstår ändå en del som slutar sjunga som är glada med 1-0 sen vips så blir Rögle inbjudna. Vi får en bra start men tappar allt.
När det sedan rinner iväg är det inte så konstigt, jobbigt att AIA var 400-500 pers och sjöng det är vi iinte vana vid när vi möter Sundsvall osv.

AIA är en bra klack, vi stod inte bra emot dem idag. All heder till dem men vi borde sjungit vi med.
Dock så var det riktigt tomt folk har gett upp, jag förstår dem som inte orkar kolla en avslagen historia men jag tar mig dit även på torsdag, vi ses då äkta lakejer.

Låt AIA säga vad de vill efter denna matchen jag har sett matcher då de blivit utspelade i ES, ni vill inte veta hur tyst det varit där då..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Klonis » sön apr 04, 2010 11:12 pm

Se till att samlas på vår fina klubbloka lPoseidon innan matchen på Torsdag för att riktigt tagga till och köra lite ramsor m,m där o sen kan vi alla promenera tillsammans till hallen

Toktagga
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Coffe #800 » mån apr 05, 2010 1:01 am

Sista matchen, en sista kamp på läktaren för denna säsongen. nu ska vi verkligen visa laget och framför allt oss själva vilka vi egentligen är !
FÖR ALLTID FÖR ALLTID FÖR ALLTID LAKEJ!!! SÅ SKA DU MINNAS MEJ !!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Inläggav Talismanen » mån apr 05, 2010 10:49 am

Ja mot Leksand gäller det. Igår mot Rögle va bland det pinsammaste på Västra Stå på länge. AIA hade vi inte kunat göra nått åt i vilket fall med tanke på uppslutningen på VS och matchresultatet. Men för fan, vi måste väl ändå ha nån jävla stolhet i kroppen? Det måste väl ändå kännas bättre att bara ösa på och sjunga och gå ut ur domen rak i ryggen än att stå och tjura och bli totalt förnedrade. Vi bara stod ju där och tog emot skiten. Hade vi fortsatt sjunga och köra på så hade det inte blivit sån njutning för AIA det är jag säker på. Men men, folk pallade inte. Vet att det kan va tungt iom resultatet men jag köper inte det. Stål i ryggen sjunger Peter om. Hmmm!!
Cirka 10 pers ska ha all cred i världen för kvällen igår. Ni vet vilka ni är.

Vi har chansen att upprätta får heder som klack och vi gör det mot Leksand. Jag hoppas fan att alla tar sitt ansvar nu som stolt Lakej. Sista hemmamatchen för säsongen. Och vill det sig riktigt väl kan vi kanske spela bort Leksand från Eliten. Hur kul vore inte det!? Med Västra Stå i ryggen och den magiska stämning vi kan skapa så kommer det bli en jävla rolig avslutning på säsongen.

Kom igen nu systrar och bröder. ALLA TILL DOMEN PÅ TORSDAG!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » tis apr 06, 2010 10:04 am

Tycker inte det är så konstigt att det blir tyst ibland när resultaten och förutsättningarna är som dom är just nu. Finns inte en klack som hade presterat jättebra i det läget. Vill alla så kan man ju lyfta taket oavsett hur förutsättningarna är, men så ser inte riktigt verkligheten ut. Många har ju dessutom svårt att gnälla på spelare samtidigt som man skall sjunga ramsor. Vansinnigt trist att lyssna på för övrigt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Putte#24 » tis apr 06, 2010 12:34 pm

Håller med Niles, alla i klacken orkar/vill inte köra på oavsett vad som händer på isen... tycker det är helt ok att stå tysta stundtals om man är missnöjd med laget.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Talismanen » tis apr 06, 2010 4:03 pm

Nä inte i läget 3-6, 3-7. Det köper jag. Men mot Rögle vek jävligt många ner sig redan vid 1-1 och 1-2. En liten nytändning vid 2-2 men ett mål till i baken och sen va det rätt dött. (Och då borde vi faktiskt ha vändningen mot S-tälje i färskt minne.) Det tycker jag inte är ok även om matchen i sig inte gäller nått just poängmässigt. För allvarligt, hur gärna hade vi inte velat slå Rögle och se AIA skamsna få lunka mot bussarna?! Det utspelas ju en viktigt match på läktarna också.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster