INFÖR TROJA, Lakers Lakejer

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Klonis » tor feb 11, 2010 1:04 pm

Ja igår håll vi verkligen en jäkligt låg klass och alla verkade fokusera allt för mkt på domaren

Nu vill jag fan se skärpning på Söndag mot Mora och att alla hjälps åt att skrika in 3 poäng och ni som vill gnälla över dommaren gör bäst i att ställa sig på andra sidan
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Anders83 » tor feb 11, 2010 3:37 pm

1:a perioden var det inte tyst många ggr , i andra sackade det en aning och i 3:e manades det på ganska mycket trots några enstaka visselorkaner och bortskänkta mål .

1:a derbyt var riktigt uselt hemma detta var snäppet bättre men inte mer.


Håller inte med om att det var för mycket fokus på domaren , när det blir så pass mycket inkonsekvens i blåsningarna sabbar det spelet någto så fruktansvärt.

Sen har vi det där med den förbaskat tråkiga akustiken i hallen :( när det är över 3000 är det sämre tryck än när det är 2500-2800 :!:


Att bedöma ljudnivån när man står mitt i gröten är dyngsvårt, när vi var i ängelholm så hörde vi inte mycket av AIA heller medans vi sjöng så det blir inte riktigt rätt.



I motgång tycker jag att det jobbas på bra fortfarande men det kan alltid bli bättre!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav lakers10 » tor feb 11, 2010 5:32 pm

varför är det fel att lägga fokus på domaren?
det är ju just där vi kan hjälpa laget, genom att sätta press på domare och motståndare 8O

det är aldrig fel för ett lag med bra stämmning i sin hemmahall, men ärligt talat jag tror inte att den stora delen av vår hjälp kommer när man står och hojtar "VLH är dom bästa, Heja heja heja Lakers!" :roll:

Det vi ska göra är att sjunga och skrika så bra vi kan i positiv anda, men när domaren är kass, eller en motståndare lirar fult ja då jävlar ska det buas och visslas!!! :twisted:
Användarvisningsbild
lakers10
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tis jan 12, 2010 2:18 pm

Inläggav Klonis » tor feb 11, 2010 5:36 pm

lakers10 skrev:Det vi ska göra är att sjunga och skrika så bra vi kan i positiv anda, men när domaren är kass, eller en motståndare lirar fult ja då jävlar ska det buas och visslas!!! :twisted:


Ja helt rätt buas och visslas i rätt lägen är helt rätt taktik men inte så fort en Lakerskille faller eller får en utvisning mot sig som är solklar ibland undrar man om man inte skall ha ett möte och gå igenom regelboken med vissa "gnällisar" :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Malul » tor feb 11, 2010 5:45 pm

å andra sidan har vi ju en image att visa upp,tänk om någon utanför stadsgränserna skulle känna till att en del av oss kan lite om sporten!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav TrojaSupport » tor feb 11, 2010 6:48 pm

Fredrik R skrev:Som sagt "trojasupport" bedöm inte klackmatchen när du själv stog i trojaklacken, det blir verkligen ingen rättvis bedömning. Vill du få ett svar på din fråga så ta och fråga tex Enestubbe som satt i pressbåset, han kan säkert avgöra vilka som vann klackmatchen.

Förresten ta en titt på tabellen innan du går och lägger dig. Trots ännu en straff-förlust så är det vi som ligger 2:a. Vad ni ligger vet jag inte mer än att det är jävligt långt ner, och som sagt när jag hör sådana som dig så hoppas jag ni åker ur.


Okej, Fredrik. Jag skall inte bedöma klackmatchen när jag stod i Troja klacken. Men jag fick höra under dagen idag att vi var mer högljudda än LL! Och det sa t.o.m en polare som satt på sittplats som är Lakers supporter men även Troja sittplatsare sa detta.
IF Troja Ljungby!
Användarvisningsbild
TrojaSupport
Forumamatör
 
Inlägg: 35
Blev medlem: tor okt 15, 2009 4:28 pm

Inläggav Sura-pelle » tor feb 11, 2010 7:02 pm

Folk som jag har talat med som satt på sektion F sa att lakejerna hade bättre tryck, så synpunkterna är olika.
Men skitsamma, båda klackarna såg till att det blev en härlig derbystämning.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Inläggav A-sta » tor feb 11, 2010 7:08 pm

Det tycks finnas de som tror att en Trojan låter lika mycket som fyra Lakejer!
Sitter på sektion F och Trojas klack var bra, men Lakejerna hade betydligt högre volym.
Bara en parantes: Hur kan man lägga ner så mycket energi på vem som hejar mest?
PS! Jämför klackarnas storlek innan ni skriverDS!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav TrojaSupport » fre feb 19, 2010 5:06 pm

Det är inte så lätt att jämföra när man bara får plats en ca 300 st på eran lilla borta sektion.. Eller hur? Hade det varit större och bättre plats så lovar jag att det kommit 5 x mer på bortasektionen...
IF Troja Ljungby!
Användarvisningsbild
TrojaSupport
Forumamatör
 
Inlägg: 35
Blev medlem: tor okt 15, 2009 4:28 pm

Inläggav moller » fre feb 19, 2010 5:09 pm

TrojaSupport skrev:Det är inte så lätt att jämföra när man bara får plats en ca 300 st på eran lilla borta sektion.. Eller hur? Hade det varit större och bättre plats så lovar jag att det kommit 5 x mer på bortasektionen...


det tvivlar jag skarpt på ! ni kan ju fylla det ni har innan ni ska ha mer plats, dessutom va det 35 i bussen, vilken support. Är man en trogen supporter och vill se sitt lag i ett derby så skiter man i om det är dålig plats, fyll upp det ni har !
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast
 
Inlägg: 495
Blev medlem: tis nov 25, 2008 6:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav KalleB » fre feb 19, 2010 7:46 pm

TrojaSupport skrev:Det är inte så lätt att jämföra när man bara får plats en ca 300 st på eran lilla borta sektion.. Eller hur? Hade det varit större och bättre plats så lovar jag att det kommit 5 x mer på bortasektionen...


Hmmmm, Leksand hade invasion i Lakerdoom, de var 5-600, så många går det ju knappt på matcherna i Ljungby nu förtiden, så varför skulle ni komma så många?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav Talismanen » fre feb 19, 2010 9:40 pm

Haha pinsamma jävla fjolle. Gå å lägg dig nu.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Troy » sön feb 21, 2010 5:41 pm

vi får se hur mycket publik ni har när ni legat under strecket nästan en hel jävla säsong vi får se...
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör
 
Inlägg: 182
Blev medlem: tor apr 01, 2004 8:05 pm

Inläggav Malul » sön feb 21, 2010 6:36 pm

vi vet ju att det inte skulle vara så populärt,därför valde vi att ligga i topp istället. :ajaj:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav mollers » mån feb 22, 2010 1:58 pm

Malul skrev:vi vet ju att det inte skulle vara så populärt,därför valde vi att ligga i topp istället. :ajaj:


hahahhahahaha:D
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Föregående

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster