Nu J*vlar räcker det ( Publikvärdar/Blå jackorna )

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nu J*vlar räcker det ( Publikvärdar/Blå jackorna )

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 11, 2009 11:00 pm

Vad fan tror publikvärdarna att de har för rättigheter egentligen ?. De tar ut 2 medlemmar ur Lakers Lakejer och kör möte med dem mitt under matchen mot Borås. Vad tror de att de ar för rättigheter egentligen ?. Förfan ni är inga j*vla poliser, nu är det dags att agera mot det här tilltaget. Nu menar jag de med blåa jackor och inga andra, guljackorna brukar sköta sig exemplariskt och tror inte att de är något annat än det dem är.

Jag hoppas inte att LL accepterar detta eller resten utav publiken heller. Varför ska vi ''misshandlas'' på detta sätt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav KalleB » fre dec 11, 2009 11:08 pm

Jag fattar inte heller detta, vad är det för stil, det är plubliken som gör att lakers kan fortsätta sin resa genom hockeysverige och så blir man behandlad som en ligist i den egna arenan av Lakers egna plublikvärdar 8O

Den lilla gubben i blå jacka som det står koordinator på ryggen på verkar tro att han är gud eller nått, tagga ner för fan!

Sen till banderollen, det stod "Nr 27 Akta rygg" på den, va är det för fel med det budskapet? Han betedde sig som en idiot nere i Borås, klart han ska få känna av det i våran arena då :!:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 11, 2009 11:18 pm

Budskapet blir ju så fort han vänder ryggen så kommer en tackling. Jag hoppas att den människan som tror han är koordinator får sparken från sin post. Går vi ihop tillräckligt många kan vi säkert få en ny man på den posten. Förfan det är skandal när han håller på så. Han är inte ens en ordningsvakt eller polis, hans största ingrepp i sitt liv var väl att ta ner den banderollen, nu kan han åka hem och skryta över det.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre dec 11, 2009 11:50 pm

Tyvärr beskådades även SlipsHuliganer bakom Borås bås ala HV71, :oops: Dessa hånade Jens Karlsson, Riktigt Illa enligt Mig :ajabaja:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Box Play » lör dec 12, 2009 12:23 am

Slipshuliganerna i Kinnarp har vunnit många matcher åt HV, när spelare och tränare inte klarar att bortse från de kommentarerna utan rycks med.

Samma sak med trashtalk på isen flina åka därifrån och visa med DITT spel att du är bättre. Detta klarar de lag som vinner serien.

Dock skall övertramp beviras.

Over and out
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Inläggav PutteA » lör dec 12, 2009 1:46 am

Jag har snackat med säkerhetsansvarige idag under match och påtalat att LL agerar mot folk som inte sköter sig, men vi försvarar också desamma om vi anser att de behandlas fel. Detta har jag påpekat för Borås, och idag för sakerhetschefen. Jag har påpekat att detta som pågår är att göra en höna av en fjäder. Det finns ingen anledning att lägga några resurser på det som uppstod i Borås i onsdags, då egentligen inget allvarligt hände alls. Jag har också sagt till att det är bättre att dom pratar med oss i LL:s ledning först om det ryktas om oegentligheter vid någon av våra resor, innan dom drar detta vidare med förhör, polis och allt som dom nu gjort. Jag fick en possitiv respons på detta kändes det som. Paul (säkerhetschefen) var själv inte med i Borås, utan har ju fått information av annan.

Vi tar sådana här diskusioner med Borås, med VLH:s SÄK, för att saker ska bli bättre förhoppningsvis. Så vi släpper detta nu gubbs. Tror inte ni får mer skit nu, och förhoppningsvis blir vi mottagna på ett bättre sätt nästa gång vi kommer till Borås, (sista omgången!!)

//PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Per Carlsson » lör dec 12, 2009 1:49 am

Haha, herregud. Höna av en fjäder igen.

Pajas!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » lör dec 12, 2009 1:50 am

Inte du Putte. :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav PutteA » lör dec 12, 2009 1:51 am

Hehehe, de förstod jag Per, annars..... :twisted:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Talismanen » lör dec 12, 2009 9:13 am

Har ballat ur det här fullständigt. Är det ok om vi står på Västra Stå? Kolla upp det så det inte blir några problem till nästa match och dom ska plocka in allihopa för "förhör". PAJAS
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » lör dec 12, 2009 12:05 pm

Ska vi sitta tysta i en period? :)
Tänk er själva vad tyst det skulle vara i hallen
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 12, 2009 12:10 pm

Eller så ställer vi oss framför plexit i en hel period o se om han kan rubba hundratals lakejer;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » lör dec 12, 2009 12:15 pm

Utan lakejerna på VS så skulle en begravningstämning infinna sig! :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav moller » lör dec 12, 2009 3:05 pm

maktkåta idioter !
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast
 
Inlägg: 495
Blev medlem: tis nov 25, 2008 6:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » lör dec 12, 2009 4:17 pm

Vi ska inte glömma att dom oxå gör mycket bra grejer!

Misstag är till för att redas ut och så håller på att ske så det finns ingen anledning att leta fel utan att koncentrera oss på att lösa det som skett.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 12, 2009 4:19 pm

Jag vet att det finns folk som jobbar med vissa personer som också har känt av att en del tror att de har någon sorts makt. Men det är ingen som vågar gå emot dessa.
De flesta guljackor gör ett bra jobb som sagt, de flesta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Simon » lör dec 12, 2009 6:32 pm

Min personliga uppfattning är att de stackars blåjackorna lider av mindervärdeskomplex och genom dessa uppgifter får de en chans att hävda sig och känna sig värdefulla.
Vissa av dessa vakter brinner enormt för detta och deras liv verkar kretsa kring denna uppgift. Kära vakter kom ner på jorden och döda inte mer av supporterkulturen! Supporterkulturen förändras ständigt och utan Lakers Lakejer skulle det bli enormt trist att gå på ishockey i Växjö.


Att sedan alltid kasta skit och kränka en viss supporter är under all kritik! Jag får många gånger känslan av att gul/blå jackorna ständigt letar efter fel att klaga på hos denne supporter. Supporten försvarar sig sedan men ingen lyssnar på honom och han hotas till avstängning utan anledning!

Är tveksam om säkerhetsansvarige är rätt man för detta arbete, tycker inte han besitter den sociala kompetens som krävs för denna uppgift. Är man säkerhetsansvarig ska man i lugn och ro kunna prata med personer i ALLA åldrar och TILLSTÅND.
En för alla, alla för Lakers!
Användarvisningsbild
Simon
Forumamatör
 
Inlägg: 51
Blev medlem: fre jan 28, 2005 10:01 pm

Inläggav NEDOMANSKY » lör dec 12, 2009 8:12 pm

Stor Humor i Pingu goes Pissed :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Talismanen » lör dec 12, 2009 10:15 pm

sry missade länken
Senast redigerad av Talismanen lör dec 12, 2009 11:34 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav ultraboy » lör dec 12, 2009 11:17 pm

Att det är stor humor i att Pingu blir arg? Det klippet KalleB länkade.
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast
 
Inlägg: 343
Blev medlem: tor jan 29, 2009 11:25 pm

Inläggav antonius » sön dec 13, 2009 8:43 pm

Håller med Simon.

Om jag har fattat det rätt så ska en publikvärd stå med huvudet upp emot läktaren HELA matchen och hålla koll. När något sedan händer ska man tillkalla en ordningsvakt/polis sen sedan tar tag i problemet.

Så som det ser ut nu så kollar de bara på hockey, de tar på sig jobbet för att se gratis hockey och för att få hävda sig genom att putta och slita i småbarn som står för nära sargen. PINSAMT!
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

Inläggav johan » sön dec 13, 2009 8:52 pm

Angående banderollen måste vi som guljackor eller blå veta om att det är brandsäkra grejor. Enligt polisen var det korekt att prata med dom under matchen som var inblandade i bengalen i borås den 9/12 09.


Mvh johan och micke.
Senast redigerad av johan sön dec 13, 2009 9:40 pm, redigerad totalt 2 gånger.
JOHAN
Användarvisningsbild
johan
Forumentusiast
 
Inlägg: 311
Blev medlem: tor apr 18, 2002 8:14 am
Ort: johan

Inläggav antonius » sön dec 13, 2009 8:58 pm

Johan, antar att du menar bengalen.. Men ni gör fortfarande inte ert jobb på ett korrekt sätt.
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

Inläggav Anders83 » sön dec 13, 2009 9:19 pm

Jag fick ett mail som innehöll riktlinjer angående säkerheten på matcher , jag har gjort ett urklipp gällande diskutionen för att undvika missförstånd



10. Övriga direktiv kring matcharrangemang

Pyroteknik: Enligt den nya Ordningslagen är allt införande av pyroteknik i idrottsarenor förbjudet. Det blir då alltså brottsligt FÖR ALLA att medföra smällare, raketer, bengaler etc under den tid då arrangemanget pågår, normalt en stund före, under och efter matchen. Inte
heller klubbarna får således använda pyroteknik. S k eldkastare, rökmaskiner och isfacklor kan tillåtas om avståendet till publiken är betryggande och ventilationen god så att spelet, åskådarnas eller TV-publikens upplevelse inte störs.

Instrument: Trummor, trumpeter etc kan medföras efter lokal överenskommelse med hemmaklubben. Vi understryker att vissa klubbar har totalförbud mot instrument av hälsoskäl.

Flaggor: PVC-rör, fri längd, fri tjocklek på röret. OBS! Rör får inte vara igenpluggade.Teleskoprör är endast tillåtna vid lagens inmarsch.


Banderoller och overheadflaggor: Banderoller och overheadflaggor får medföras.Reklamskyltar i arenorna får dock ej övertäckas. Var också uppmärksam på att banderoller och overheadflaggor kan användas för att dölja förbjudna aktiviteter, så noggrann kontroll av vilka som ges tillstånd att använda större banderoller eller overheadflaggor bör ske.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Simon » sön dec 13, 2009 11:37 pm

Att förbjuda 3st supportrar se en match för att man tänder en bengal UTANFÖR hallen är pinsamt. Bengalen tändes, lades senare ner på marken och ingen blev skadad eller mådde dåligt av händelsen.

Förstår fortfarande inte varför man är tvungen att ha ett möte med halva kronobergs polisenhet samt guljackor matchen EFTER incidenten med bengalen inträffade.

Åker man dit för fortkörning i Kiruna är det väll kirunapolisens uppgift att lösa det. Förstår inte vad kronobergspolisen har att säga till om angående det som hände i Borås. Vad jag vet så gjordes ingen polisanmälan för denna händelse.

Boråsvakterna agerade ytterst tveksamt när en petflaska kommer flygande mot lakersklacken. Flaskan träffar en tjej rakt i ansiktet som får ont. Vakterna lägger ner all energi på att lugna Lakejerna istället för att ta ut idioten som kastade.

IDIOTEN FICK STÅ KVAR HELA MATCHEN EFTER ATT HA KASTAT EN FLASKA, MEN VÅRA FANS SOM TÄNDER EN BENGAL UTANFÖR HALLEN. FÅR INTE SE EN PERIOD, SKANDAL!
En för alla, alla för Lakers!
Användarvisningsbild
Simon
Forumamatör
 
Inlägg: 51
Blev medlem: fre jan 28, 2005 10:01 pm

Inläggav Frasse » sön dec 13, 2009 11:59 pm

Åkte dom ända till Borås för att tända en bengal? (Kunde dom gjort hemma)

Trodde man åkte dit för att kolla på en hockeymatch.

Jag är nog för gammal i mitt tänk kanske
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 14, 2009 12:27 am

Onödigt inlägg Frasse.
De åkte dit för att se på hockey, om de tänder en bengal utanför ishallen så skadar de ingen.
Håller med dig fullständigt Simon, 100% stöd från min sida. Pinsamt är bara förnamnet.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » mån dec 14, 2009 9:50 am

Hur vet ni att han som kastade flaskan fick vara kvar i hallen?
Vakterna gick ju in på läktaren och hämtade honom, ledde upp honom från läktaren och jag förmodar att dem även slängde ut honom från hallen. :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav moller » mån dec 14, 2009 10:41 am

nej de slängde inte ut honom, han stod kvar där uppe på läktaren och såg de sista minuterna av matchen och sedan när slutsignalen gått tog de ut honom.
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast
 
Inlägg: 495
Blev medlem: tis nov 25, 2008 6:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » mån dec 14, 2009 10:44 am

Och OM det nu var så viktigt att prata med dessa killar, kunde man då inte gjort det efter eller innan matchen????????????????? 8O
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Per Carlsson » mån dec 14, 2009 11:17 am

OK moller, då är det riktigt dåligt skött av vakterna i Borås. Han borde avvisats helt från arenan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav teddy » mån dec 14, 2009 11:50 am

dags för ännu en banderoll kanske? Där vi visar vårt missnöje över hur allt har missköts det grövsta.
Vi tar upp banderollen i klacken inte vid sargen.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » mån dec 14, 2009 11:54 am

Det hjälper väl inte ett skit!

Bättre att LL tar dialogen med berörda parter och reder ut problemet.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » mån dec 14, 2009 12:45 pm

Missnöjet är redan framfört till berörda och kommer att utredas
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav PutteA » mån dec 14, 2009 1:51 pm

Japp, jag understryker bara vad Anders nyss skrev!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster