Problemen kring Boråsmatchen 091209

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Problemen kring Boråsmatchen 091209

Inläggav PutteA » tor dec 10, 2009 1:11 pm

Lakers Lakejer har klara regler för vad vi tillåter och inte tillåter i och omkring våra arrangemang. När dom bryts agerar vi. Men även när våra medlemmar under våra arrangemang behandlas felaktigt så agerar vi också.

Under onsdagens match borta mot Borås uppstod lite oegentligheter. Vakter och matchvärdar agerade på ett sätt som LL inte accepterar. Vi har ingen uppfattning om vad det är för lagar kring användande av s.k Bengaler utomhus. Men vi tycker att straffet att utestänga personen i fråga från att komma in och se matchen inte var i paritet med brottet. Som vi uppfattat saken tändes bengalen ute vid vår buss. Detta har vi påpekat för Borås HC.

Hanteringen av personen från grannsektionen som kastade en plastflaska mot oss och som träffade en tjej i ögat var också enligt oss bristfällig, då personen fick vara kvar i hallen och se resten av matchen. Att våra medlemmar reagerar kraftfullt i denna situation säger vi inget om, allt annat vore osunt. Sen är vi tacksamma för att inte mer hände i denna situation. Och det ska vi tacka oss själva för, då vi tar hand om situationen på ett mycket bra sätt. Ett stort + till er som reagerade men ändå höll tillbaka till slut. Allt detta är påpekat för Borås HC.

Att en person i klacken inte kunde komma in i hallen efter ett toalettbesök är också under all kritik. Personen fick själv arbeta sig ut från gallerinhängnaden efter att ingen öppnat dörren då hon bankat för att komma in. Fick ta sig runt hela arenan för att ta sig in via huvudentrén. Även detta är påpekat för Borås HC. Även det allmäna bemötandet från vakter och matchvärdar har anmälts till Borås HC.

Borås HC kommer att ha ett internmöte där dessa punkter kommer att tas upp. Dom kommer att återkomma i frågan.

För att slippa en del av sådana här problem framöver så ber vi er alla att lämna allt vad pyroteknik heter hemma. Vi vill ha med oss alla in på match. Vi är där för lagets skull!!

Syns på fredag!!
Lakers Lakejer
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav dolitle » tor dec 10, 2009 2:03 pm

Bra agerat av styrelsen!

Borås verkar ha en väldigt konstig inställning till det mesta när det gäller motståndarsupportrar.

Jag kunde haft lite förståelse för deras agerande om vi hade ställt till problem någon av alla dom 20? gångerna vi varit där tidigare.

Men faktumet att det aldrig har hänt ngt när vi varit där tidigare (eller någon annanstans heller för den delen) kan inte motivera deras beteende.

Ska bli kul att se deras svar.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » tor dec 10, 2009 2:03 pm

Bojkotta Ellos skit laget!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 10, 2009 2:04 pm

Bra skrivet och bra agerat.
Men jag köper ändå inte det att man inte får komma in för att man tänder en bengal utanför hallen. Det finns människor som brinner för pyro tekniken och det är väl bättre att låta dem tända detta utanför hallen än i ishallen som MIF gjorde ? - Rätt eller fel ? - Jag tycker det är varken eller. jag såg själv att vakten bad honom släcka slänga den och det gjorde han. Sen vill vakterna visa sin ''styrka'' med att inte låta den här personen komma in av olika anledningar. Jag tycker det är helt fel agerat och jag tycker inte att tända en bengal utanför ishallen bör få personen ''utslängd'' .

Tycker detta var mycket dåligt gjort utav Borås HC som förening och extra dåligt utav deras vakter. Att sedan personen i fråga som slänger flaskan får se klart på matchen är ju en ren skandal.
Kan lova om det varit AIA så hade alla personer kommit in garanterat, sedan måste jag ändå säga att vi skötte oss bra. Som jag skrev tidigare så var det väl ren tur att det inte spårade ur. Att en av Sveriges trevligaste supporterklubb ska få uppleva detta ständiga elände är för mig en gåta. Nu kör vi så det ryker.

Imorgon visar vi vilka som inte är välkomna till Lakerdome, KROSSA BORÅS
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tor dec 10, 2009 2:07 pm

visitera killen och släpp in honom,hur svårt kan det vara?

allmänt konstigt uppträdande igår från boråsfolk,tänk vad lätt det är att ändra på ens uppfattning om folk..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Loseddos » tor dec 10, 2009 2:25 pm

Lakersfan_03 skrev:Det finns människor som brinner för pyro tekniken...


Hähähähä!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav PutteA » tor dec 10, 2009 2:27 pm

Lakersfan_03: Vi har alltså påpekat att vi inte accepterar att man utestänger honom från matchen. Så vi är på din sida i frågan!! :wink:
Vad vi förstår finns det tydligen nån lag som förbjuder användandet av bengal även utomhus förutom i en nödsituation. Dock är det ju i så fall polisen som ska straffa personen i fråga, inte BHC!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav antonius » tor dec 10, 2009 2:54 pm

Precis.. Man får egentligen inte tända bengal utanför en arena.. Men det ska ju som sagt ordningsvakterna inte bry sig om, utan polis som du säger!

Bara att ta nya tag och vinna efter full tid imorgon!!!
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

Inläggav moller » tor dec 10, 2009 3:01 pm

jävligt bra gjort att ni tagit upp det med BHC ! sånna jävla svin.
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast
 
Inlägg: 495
Blev medlem: tis nov 25, 2008 6:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » tor dec 10, 2009 3:32 pm

Nu ser vi till att välkomna Borås ordentligt ifrån Västra stå!!!

Fullt jävla ös i 60 minuter :twisted:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lalin » tor dec 10, 2009 5:12 pm

Jag tror faktiskt att vi är hatade av många för att vi är så snälla och skötsamma. :) Jag har svårt att förstå varför man sjunger "hatramsor" om Växjö och Lakers. Kanske fel tråd men jag tycker att det är ett intressant fenomen.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » tor dec 10, 2009 6:22 pm

Det måste vara för att vi är så bra. :P :twisted:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Jocke86 » tor dec 10, 2009 6:33 pm

Bra att ni tar upp detta!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Inläggav Varanen » tor dec 10, 2009 7:37 pm

Bra agerat. Som nämns i styrelsens skrivelse så är det viktigt att vi sköter oss, men vi skall också kräva ett professionellt agerande från de arenor/klubbar vi besöker.

Alltid trist när det finns de som inte fattar att hockey är tokskoj!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Baloo » tor dec 10, 2009 8:31 pm

Jag ska inte släppa in en enda Boråsare på Fredag :-)

Bra agerat styrelsen :ok:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav bobba » tor dec 10, 2009 8:36 pm

släpp inte in deras trumma iaf..
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav Varanen » tor dec 10, 2009 8:41 pm

Baloo skrev:Jag ska inte släppa in en enda Boråsare på Fredag :-)


Åtminstone inte någon som måste uträtta sina naturbehov...störst blåsa får se mest av matchen. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre dec 11, 2009 8:01 pm

Vi åkte 200 man till borås för x antal säsonger sedan...där fanns 1 tvättäkta idiot till vakt som kaxade och spelade tuff ( blir väl så när man blivit mobbad som barn men nu får bära en gul jacka..vissa människor får bevisligen hybris av detta) Men efter att vissa förklarat både det ena och det andra för honom blev han from som ett lamm och inga problem uppstod.

Summa summarum, att det finns en hel del vakter som är tvättäkta idioter är ingen nyhet!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Anders83 » fre dec 11, 2009 10:51 pm

Inte ofta jag håller med dig men här får du 110% backup

Det är så JÄVLA BARNSLIGT att leka polis så fort man får en nypa befogenheter.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster