Omröstning gällande hatramsor

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ska vi börja med hatramsor på VS?

Ja det skulle vara trevligt
21
27%
Nej jag tycker inte om hatramsor
58
73%
 
Antal röster : 79

Inläggav Hatapopcornssupportrar » ons dec 17, 2008 9:38 pm

Jag röstade givetvis emot hatramsor...Usch och fy.... För övrigt är Hadelöv en F---a :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Anders83 » ons dec 17, 2008 9:39 pm

Och trots att en del verkligen är överförfriskade så har dom vett att hålla sig i skinnet.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lalin » ons dec 17, 2008 9:40 pm

Inga problem Martinsson. :D Jag startar inte gärna en hatramsa ( då menar jag "vi hatar *****) Men jag bemöter utan problem en sådan ramsa med samma "hat" :wink: Angriper någon mig och det jag står för eller tycker om, så har jag inget dåligt samvete för att besvara detta med vad jag känner just då. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav buck » ons dec 17, 2008 9:41 pm

Lakej nr 926 skrev:Om det är så här kan någon förklara för mig då varför LL sjunger tex: Nybro är ett hocky boky lag, Dommarns mamma är en pappa, Ut med packet, By BY Bobbo By By.

Det klassas ju som hatramsor så då kan ju alla sluta sjunga dom.


I rätt läge är de av dig uppräknade ramsorna rätt kul, men att lägga energi på att organiserat sjunga att jag hatar ett lag? näe, knappast.
För det första... vad skulle det leda till? tror du att spelarna blir rädda? Ängsliga? Sämre? Jag tror knappast det. Kanske att de blir mer taggade och det tänker jag absolut inte bjuda på.
För det andra, hur brukar du själv reagera när andra supportrar sjunger det om Lakers? Tar du illa upp? Personligen brukar jag garva när jag hör det då jag tycker det är en signal på frustration och dålig fantasi.

Gärna nån kul nidvisa, men att på grottmannamaner sjunga "Vi hatar ...(insert team here)..." eller dylik ramsa som inte fokuserar på mitt egna lag nedsätter jag mig icke till.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Martinsson » ons dec 17, 2008 9:41 pm

Bra skrivit!

Då tycker jag att du e förtjänt av några "järn" ;)
Vi är växjö Lakers Vi e Röda Gula Blå !!!!
Martinsson
Forumamatör
 
Inlägg: 118
Blev medlem: ons sep 17, 2008 4:02 pm
Ort: Natal

Inläggav Anders83 » ons dec 17, 2008 9:44 pm

Bättre att bevisa ynkligheten med att trycka tillbaka något roligt .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakej nr 926 » ons dec 17, 2008 9:46 pm

Men buck, Som några här har skrivit tidigare ska man bara heja på det egna laget och då ska man inte skrika dom uppräknade ramsorna även om dom är kul ibland för det är inga heja ramsor för sitt egna lag.

Tycker LL måste förtydliga lite vad dom står för: att bara heja på egna laget eller att att skirka saker mot dommarn eller andra lag ibland. För just nu går ni imot er själva.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
Lakej nr 926
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: fre jan 26, 2007 10:41 am

Inläggav buck » ons dec 17, 2008 9:53 pm

"Vi vill med positiv anda vara den ledande supporterföreningen för alla åldrar, där vi gemensamt stödjer Växjö Lakers i med och motgång"



från lakerslakejer.com

vidare

Vi bildades för att stödja Växjö Lakers Hockey i positiv anda, i med- och motgång. Vi ska stödja vårt lag – inte häckla motståndare eller domare. Vi ska alltid vara välkomna till bortaarenorna.



Allt är inte svart eller vitt min vän. ;)
Jag tycker inte personligen att det är nån större deal att sjunga att Nybro är ett hockeybockeylag, då det dels är en sanning (hehehe) och dels är ganska harmlöst.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Anders83 » ons dec 17, 2008 9:54 pm

Men för fan ska man behöva skriva det på näsan på vissa?

Lyssna på vad kärnan sjunger och haka på hur svårt ska det va???
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Anders83 » ons dec 17, 2008 9:57 pm

Ni kan tolka det hur fan ni vill och vinkla det på alla jävla sätt.


Häckla tex tolkas på många sätt

Hetsa kan oxå tolkas


som sagt häng på när kärnan drar igång så kommer ni nog upptäcka ungefär vart gränsen går.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakej nr 926 » ons dec 17, 2008 9:58 pm

aja jag orkar inte argumentera mera för ni tar ju inte åt er något och läser ju inte eller ser vad jag/vi menar.

Lycka till med att bygga upp klacken i framtiden utan ungdommar.

För min del blir de sittplats hädanefter.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
Lakej nr 926
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: fre jan 26, 2007 10:41 am

Inläggav alfax » ons dec 17, 2008 10:00 pm

Det är många ungdomar som inte vill sjunga hatramsor ,så framtiden är jag inte orolig för.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » ons dec 17, 2008 10:06 pm

Jodå men uppenbarligen är du INTE läskunnig eftersom jag ovanför svarade på ditt förslag om att vara tydligare med vad vi accepterar och inte, och den diskutionen har funnits på tapeten många ggr på forumet så jag förstår inte riktigt din frustration.

Dessutom så har vi i klacksektionen släppt in Inferno till att hjälpa till med tifon och det funkade kanon med samarbetet.

På senare tid låter det som att ni vill dra på ett annat håll än Lakejerna och då brister ju uppenbarligen samarbetet eller hur?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Malul » ons dec 17, 2008 10:07 pm

skönt att se att de flesta står bakom vår supporterförenings sunda inställning till sporten.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Lakej nr 926 » ons dec 17, 2008 10:11 pm

På senare tid låter det som att ni vill dra på ett annat håll än Lakejerna och då brister ju uppenbarligen samarbetet eller hur?

Jag vill bara citera denna mening där du skrev NI:
Som jag sagt innan så är jag INTE med i VI. Det värkar som att det är fler än jag om inte är läskunniga här.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
Lakej nr 926
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: fre jan 26, 2007 10:41 am

Inläggav Martinsson » ons dec 17, 2008 10:13 pm

Där satt den!!
Vi är växjö Lakers Vi e Röda Gula Blå !!!!
Martinsson
Forumamatör
 
Inlägg: 118
Blev medlem: ons sep 17, 2008 4:02 pm
Ort: Natal

Inläggav Lalin » ons dec 17, 2008 10:19 pm

Martinsson! Frågan är om jag ska göra mig ovän med övriga lakejer. Men jag är ju iof redan inte speciellt populär. :lol:

För mig är det viktigast att ha en stark support till VLH! Sen bryr jag mig inte om vad folk vill kalla sig. Vill de dra en hockey bockey-ramsa så hänger jag gärna på :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » ons dec 17, 2008 10:22 pm

Lakej nr 926 skrev:På senare tid låter det som att ni vill dra på ett annat håll än Lakejerna och då brister ju uppenbarligen samarbetet eller hur?

Jag vill bara citera denna mening där du skrev NI:
Som jag sagt innan så är jag INTE med i VI. Det värkar som att det är fler än jag om inte är läskunniga här.


Såg det i en annan tråd alldeles nyss att du inte tillhörde V.I så jodå visst är jag läskunnig men eftersom du tog deras parti och bad lakejerna att vara lite mer tydliga så tog jag för givet att du tillhörde V.I oxå.

Som sagt jag har i alla fall varigt öppen för samarbete och övriga klacksektionen oxå . Vi har som uppgift att utveckla klacken och då får hjälparna rätta in sig i ledet med tanke på att vi är en beslutande del av klackens arbete.

och du gapade om att vi INTE accepterar deras gruppering ??? klart vi gör men om samarbetet skall funka måste man dra åt samma håll något annat funkar inte . Vi är inte öppna för hatramsor då vi tycker det leder till mer negativt än possitivt .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav PutteA » ons dec 17, 2008 10:26 pm

Som ledamot och kassör i LL kan jag bara konstatera att demokratin har talat, och majoriteten är klar vad den står. Så länge majoriteten står för de den står så förblir LL vad det är.

Förövrigt är det inte delar av gruppen som gör LL, utan mångfalden, ung, medleålders, gammal, pojkar, flickor, herrar och damer!!!

That´s the way we like it!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 17, 2008 10:41 pm

majoriteten är klar på lakejernas forum. där de flesta ( om inte alla ) är lakejer. detta är vad lakejerna står för inget mer med det!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Talismanen » ons dec 17, 2008 11:10 pm

Vissa vill förstå. Andra inte. That´s it. Vi har svart på vitt!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Coffe #800 » ons dec 17, 2008 11:57 pm

kan bara tala ur min egen synpunkt jag tänker ALDRIG ställa mej bakom trumman och banka för någon Hatrams tramsigt... va vinner de egna laget på det ? Omg..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Inläggav Lalin » tor dec 18, 2008 8:16 am

"Vi bildades för att stödja Växjö Lakers Hockey i positiv anda, i med- och motgång. Vi ska stödja vårt lag – inte häckla motståndare eller domare. Vi ska alltid vara välkomna till bortaarenorna."

Det är då synd att vi bemöts med hatramsor. 8) Men visst är det trevligare om "båda" lagens supportrar ägnar sig åt det egna laget. :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav friberg » tor dec 18, 2008 8:30 am

att sjunga om ett lag att de är ett hocky bocky lag tycker inte ja är nån hatramsa el nån provokation men att stå å sjunga hata troja el nybro el lakers tycker ja nog är mer provocerande .
men man går väl på hockey för att sjunga fram å hjälpa sitt lag till framgångar, och inte stå och sjunga massa hatramsor som orsakar bara massa tråkigheter. sen att det buas å visslas vid domslut å när någon blir tacklad på felaktigt sätt det hör till.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav #54 » tor dec 18, 2008 1:17 pm

Nja det måste anses lite skillnad på ramsorna

Sopa, idiot, bondjävel, Tingsryd! och en ramsa som

Hadelöv är en fitta doa doa!

Då det ändå står lite sanning bakom den första till skillnad från den andra :wink:

O att nybro är det hockey bockey lag var ju bara att kolla på förra matchen.

O att Lundström är vår idol för han släpper in många mål, 6 mål måste anses som mycket, så...

Eller när vi mötte Troja i allsvenskan för ett antal år sedan och troja klacken söng,
Köp en ny, Köp en ny! När Nyström blev skadad, då var det så att man skrattade lite själv.
Men då är det bara att ropa tillbaka,
Föd en ny Föd en ny!
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav Talismanen » tor dec 18, 2008 1:32 pm

Well spoken #54
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lobo » tor dec 18, 2008 3:58 pm

Röstade nej, men tycker man kan göra gliringar mot andra laget och dess supportrar om det finns någon form av Intelligens eller tanke bakom det hela. Att stå och skrika hata almtuna eller nått är ju garanterat inte i den kategorin.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor dec 18, 2008 8:54 pm

"Lundström är vår idol,släpper in många mål..." Är den ny eller..när kom ni på den....?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Varanen » tor dec 18, 2008 9:06 pm

Ett jätte-jäsp! Trist med alla singer-songwriter-wannabes som surfar runt på olika forum och hävdar att de skrivit varenda ramsa, melodi som någonsin har hörts på en arena i Sverige. När kom de på det? Hur får man slut på det? Och inte minst viktigt - vad spelar det för roll att det var Edvard Perssons farfar som kom på idol-mål-rimmet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Lalin » tor dec 18, 2008 9:11 pm

Tack Varanen! :sleeping:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor dec 18, 2008 9:35 pm

Varanen: Var det ditt/ert sätt att erkänna eller ? Ett skott ett mål.... haha
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav teddy » tor dec 18, 2008 9:40 pm

Härligt med rögle/bajtande personer på forumet. :lol:
Härligt att höra hur ni har snott bajens alla ramsor. Vi bajtade en, ni bajtade fler. 1-0 lakejerna
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor dec 18, 2008 9:46 pm

En användes ifjor, inte använts alls iår pga att vi inte snor ramsor och det var illa nog att den sjöngs alls...Det är ert och white ladies m.fl som sköter det så bra så.... Ni har ju snott 2 RAKT av...det är hyfsat pinsamt...men trumma hårdare så hörs ni inte ändå så löser det sig själv...
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav teddy » tor dec 18, 2008 9:52 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Ni har ju snott 2 RAKT av ...

Nummer 1 ett skott ett mål. Men vilken syftar på som nr 2 Ändå 10 mindre än aia
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor dec 18, 2008 9:56 pm

Hahahaha, vilka ramsor skulle vi ha snott...stor humor...räkna nu upp dom 10...LYCKA TILL :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster