Domarjävel?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Domarjävel?

Inläggav Talismanen » ons sep 24, 2008 6:42 am

Läste en insändare i smp idag. Hockeymamma undrar vart lakejerna som alltid sjunger på ett positivt sätt och är trevliga, tagit vägen? Hon gillade inte att vi skrek domarjävel. Hennes barn ska inte få höra sånt.

Hmmm! Jag själv tycker inte domarjävel är för grovt. När jag satt på sittplats för 2 år sen hörde jag betydligt värre saker och då från icke lakejer. De flesta är säkert pappor till dessa barn som inte ska få höra saker och ting. Fast det är klart, det hörs ju fan så mycket mer när vi skriker en någon enstaka person.

En massa delade meningar här kan jag tänka mig. Så vad tycker ni?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » ons sep 24, 2008 7:05 am

Om vi ska börja skrika medlåtande budskap kollektivt på domaren och motståndarna så är det nog läge att skriva om vad LL står för (enstaka utfall från publiken får man alltid räkna med).

Det är ju en balansgång dock. Domarjävel och Hadelöv är en f**ta (inte vi som sjungit) tycker jag inte är ok, "domarns pappa är en mamma" och "ut med packet" däremot är helt ok, bara för att nämna dom första jag kom på.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav erok » ons sep 24, 2008 7:11 am

Tror ioförsig att dummarjävel inte kommer löna sig i längden. Han måste ju visa att han inte tar skit från klacken å på detta vis kan det bli än svårare att få regelrätta utvisningar med sig :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav dolitle » ons sep 24, 2008 8:28 am

varför ska man skrika domarjävel??
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 8:45 am

1 § Ändamål
Föreningen skall bedriva följande verksamhet:
Att främja intresset för Växjö Lakers genom att i positiv anda stödja Växjö Lakers lag utan att håna eller förnedra motståndare eller domare.


Ganska tydlig stadga egentligen men hur bra efterlevs den?

"Nybro viking är ett hockeybockeylag"

"Nybro åker ur i år"

"sveriges sämsta domare" mm mm

Tror det är dags att diskutera denna paragraf faktiskt för hårddrar man den så får vi inte yppa en enda ramsa som har med motståndaren att göra och dessutom skulle klacken ha ganska tråkigt .... Jag tycker personligen det räcker med att hålla borta "vi hatar bla bla" och liknande trams!

Om vi skulle bränna av "ska ni gå hem nu" så innebär det ju egentligen ett regelbrott men ärligt talat tror jag ingen skulle gråta om vi nu drog av en liknande ramsa!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 8:51 am

sen att enstaka personer skriker "har du kört upp pipan i röven" och "idiot" "gå och häng dig" kommer man inte ifrån sen kan ju hockeymamma ta och titta på U lagen när hockeyföräldrar står och skriker på 15 åriga domare och i princip hotar dem sen kan hon göra en jämförelse vilka som håller bäst nivå :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav antonius » ons sep 24, 2008 11:45 am

Flanders, Det är alltså okej att kränka Homosexuella, men inte skrika domarjävel? Haha.. Själv tycker jag att det inte är något fel att psyka domarn eller motståndarna. Speciellt inte i ett derby!
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

Inläggav Komodoödlan » ons sep 24, 2008 12:58 pm

Att domaren ska få höra att han är kass, det är väl okej. Klacken behöver ju inte skrika "domarjävel" för allt heller. Ibland går det till överdrift.
Så fort det egna laget får en utvisning så är man på domaren direkt och skriker domarjävel. Så j-a dålig kan ju ingen domare vara!?? Frågan är om det ska få fortsätta? I så fall få vi nog rannsaka oss själva och kanske läsa om regelboken.
Senast redigerad av Komodoödlan ons sep 24, 2008 1:01 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Komodoödlan
 

Inläggav Flanders » ons sep 24, 2008 12:59 pm

Haha, ojdå, tänkte inte på det, fy f*n vilket svin jag är. :wink:

Det jag var ute efter var helt enkelt att det kan vara ok med nedlåtande eller kränkande ramsor som så uppenbart är gjorda med en stor fet glimt i ögat.

Jag är därmed inte för någon nolltolerans där man inte får bua på dåliga domslut, sjunga om hockey-bockey-lag eller till och med lättsamt psyka motståndarmålvakten (Eddie är vår idol, han släpper in så många mål...). Däremot rena hatramsor eller provokationer av aggressivare art mot motståndarklacken eller dom på isen tycker jag känns onödigt och hör inte hemma på läktaren.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 24, 2008 1:12 pm

Man skriker inte domarjävel efter ett dåligt ingripande av honom . men har han varit total värdelös hela J*vla matchen så tycker jag han ska få höra det också.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » ons sep 24, 2008 1:17 pm

Någon som ärligt tror att det hjälper, att domaren helt plötsligt ska börja döma bättre??
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 1:27 pm

Ett beslut är ett beslut och domaren ändrar inte det oavsett vad det vet nog alla vid det här laget som har upplevt våra lokala stjärndomare!

Men frågan är om han inte tar sig en funderare på sitt agerande när en hel all buat halva kvällen :roll:

Men frasen "domarjävel" hjälper nog knappast och kan väl hålla med om att det är onödigt men samtidigt fullt förståligt om det slinker ur
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 24, 2008 1:28 pm

Det sa jag inte heller . sa bara att han förtjänar att höra det då , då sätter man samtidigt lite press på domaren och man kan istället få med sig billiga utvisningar. var det inte någon spelare som sa ngt liknande förra året då det blev ett j*vla liv på forumet ?. att vi var för ''snälla'' ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » ons sep 24, 2008 1:42 pm

Klart som fan att man ska sätta press på domaren. Bua så fort vi bör ha med oss en utvisning eller så fort bortalaget får en med sig. Helt naturligt och det ska kännas att det är i VÅR hall både domaren och motståndaren befinner sig.

Sen om det är rätt eller fel att skrika domarjävel. Det kommer vi nog aldrig enas om. Personligen bryr jag mig inte ett skit om klacken skriker det och jag tycker inte det är nånting att ens göra en diskussion om. Går det så långt attdomaren får höra att han är en Domarjävel så har han säkert tjänat ihop till det.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 24, 2008 1:48 pm

Tack för att någon håller med mig.
Varför ska det vara så stor skillnad att komma till t ex Ängelholm och Växjö ?. Båda lagen har 2 bra klackar men varför får rögle med sig allt hemma och vi ingenting ?.
Håller med dig precis som du säger det ska kännas att det är våran hall har vi tillräckligt många enögda fans som vrålar till så fort en lakers spelare faller eller så fort vi får en tveksam utvisning så får vi med oss fler beslut.

LL får inte dåligt rykte om man buar eller skriker på domaren det vågar jag lova :wink: vi är fortfarande de supportrar som de flesta tycker är de trevligaste , ja till och med för ''snälla'' har man hört.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » ons sep 24, 2008 1:57 pm

Att diskutera just "domarjävel" är kanske inte jätteintressant, men däremot var gränsen går för vad som är ok från en organiserad supporterförening.

Här kommer ett par ja och nej-frågor:

Ska man...

...applådera när skadade motståndarspelare reser sig upp efter att ha legat på isen?

...springa bort till spelargången och visa finger och spotta på domaren och motståndarna efter matchens slut?

...kasta ut saker på isen för att visa sitt missnöje?

...kritisera domare och egna spelare på det egna forumet?

...mucka med spelare som man tycker underpresterar på isen (och dessutom är kaxiga) när man träffar dom ute i nattlivet?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav erok » ons sep 24, 2008 2:02 pm

Svara ja på allt :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav RonnyRasp » ons sep 24, 2008 2:34 pm

ja, nej, nej, ja, nej
Användarvisningsbild
RonnyRasp
Forumentusiast
 
Inlägg: 302
Blev medlem: tis apr 22, 2008 9:16 am

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 2:39 pm

svarar som föregående
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Malul » ons sep 24, 2008 2:44 pm

jag instämmer till en viss del,men annars håller jag med helt!iaf hälften av det!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Herr Oberst » ons sep 24, 2008 4:00 pm

Anders83 skrev:"Nybro viking är ett hockeybockeylag"

"Nybro åker ur i år"


Näääee men dra på trissor vad nedrigt.
Nu tycker jag bannemig att nivån för höjas här.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav dolitle » ons sep 24, 2008 4:24 pm

ja för fasen, "din mamma är en ho*ra" och er "målvakt en fi**a"

ärligt, i denna frågan bryr jag mig inte vad andra lags supportrar tycker speciellt inte rögles. Vi vet redan att ni tycker att allt är tillåtet och inget är för mkt....har ngn från ängelholm snackat ngt med N Angell på sistonde? nu när han får chansen att proppa Kinny igen 8O
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 5:23 pm

Herr Oberst skrev:
Anders83 skrev:"Nybro viking är ett hockeybockeylag"

"Nybro åker ur i år"


Näääee men dra på trissor vad nedrigt.
Nu tycker jag bannemig att nivån för höjas här.


och nu tycker jag bannemej du ska ta och läsa igenom posterna lite bättre till nästa gång så du har en verklig anledning till att öppna foderluckan!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Komodoödlan » ons sep 24, 2008 5:40 pm

dolitle skrev:Någon som ärligt tror att det hjälper, att domaren helt plötsligt ska börja döma bättre??
Nä, det tror jag inte, såvida domaren inte är alltför lättpåverkad av publikens missnöje, vilket han enligt mig INTE ska vara. En domare måste kunna vara neutral och döma efter regelboken, inte efter vad publiken tycker.
Tyvärr är det ju så att det inte finns två domare som dömer likadant. Å tyvärr får vi nog leva med detta.
Komodoödlan
 

Inläggav KalleB » ons sep 24, 2008 6:55 pm

Känns rätt typiskt faktiskt att ens diskutera en sån här grej på forumet. Vafn hockeymamma, pojken måste väl lära sig hur det går till :lol:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 24, 2008 7:10 pm

:twisted:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Charlamov » ons sep 24, 2008 7:42 pm

Det går inte att stoppa klacken från att skrika "Domarjävel". Personligen tycker jag det är fjantigt att vråla det. I matchen mot Nybro så skedde det när domaren inte plockade ut Nybro för 6 man. Klacken hade fel och domaren rätt. Att Lakers inte fick en enda utvisning i andra och tredje perioden visar bara att han tog åt sig av stämningen samt att han är ny och orutinerad. Samtidigt visar det att klackens kunskap om reglerna är ganska dålig. Ungefär i nivå med golfpublik som buar när bollen försvinner ned i ett hål 8). Lika väl som man är insatt i spelsystem bör man känna till regelverket... hyfsat i alla fall.

Om ni inte noterade det så blev Lakers oxå påverkade av publikens vrål och ett lag som hamnar fel i fokus presterar sämre.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav KalleB » ons sep 24, 2008 8:05 pm

Vad menar du med att klacken hade fel?

Too many players on the ice - att ett lag har för många spelare på isen. Kan ofta hända genom att ett lag/en spelare missbedömer eller gör felräkningar vid spelarbyten. Följden blir "lagstraff".

Alltså dommaren gjorde fel!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav Charlamov » ons sep 24, 2008 8:12 pm

Om du läst tidigare inlägg KalleB så hade sluppit besvära dig med att kommentera. Men vi tar det igen på ett pedagogiskt sätt. Citat från regelboken:

410 – BYTE AV SPELARE OCH MÅLVAKTER – Change of players and
goalkeepers
a) Under de förhållanden som anges i denna avdelning får spelare och målvakter byta när som helst under pågående spel eller i spelstopp.

b) Om, under ett byte, spelaren som kommer in i spelet spelar pucken eller tar fysisk kontakt med någon motståndare medan den bytande spelaren fortfarande är på isen, skall utvisning utdömas.
--> Lagstraff för Too Many Players on the ice (Regel 573).

c) Om, under bytet, antingen den inkommande eller bytande spelaren oavsiktligt skulle träffas av pucken, skall spelet inte stoppas och ingen utvisning utdömas.


OCH pucken tog oavsiktligt på spelaren!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav KalleB » ons sep 24, 2008 9:06 pm

Låt bli att citera ovanstående inlägg hela tiden! /Admin

Inget av det du nu skriver näms i något "tidigare inlägg" :roll:

OCH förresten, hur vet du/varför tror du att det var oavsiktligt? Jag tyckte det var en solklar utvisning.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav antonius » ons sep 24, 2008 9:45 pm

Är ju bara pinsamt detta.
Är domaren dålig SKA han få höra det.
Gör en motståndare något riktigt fult SKA han få höra det..

Gör en motståndare en egen amatörb*g film som visas på nätet SKA han höra det! :roll:
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 10:18 pm

Man ska vara lite försiktig med att gapa om vad andra gör på fritiden antonius! Den dagen en spelare gör bort sig i Lakers håller du nog trut :!:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Viktor666 » tor sep 25, 2008 7:11 am

antonius skrev:Gör en motståndare en egen amatörb*g film som visas på nätet SKA han höra det! :roll:


Ska vi tolka det som att VI har suttit hela sommaren och knåpat ihop ramsor om en viss Leksandsback? :roll:

Utan att säga för mycket men om så är fallet tror jag inte att samarbetet mellan LL och VI kommer att gå så bra... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 25, 2008 11:14 am

Förstår inte vad VI har med det att göra ? , varför göra en tolkning som bara skapar en onödig disskusion med att VI och LL sammarbetet inte kommer att fungera ?. Har fungerat utmärkt hittils
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Viktor666 » tor sep 25, 2008 12:15 pm

Därför att det var en medlem i V.I som skrev det? Inte alltför långsökt, eller? :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster