Lakers Lakejer med flera!!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers Lakejer med flera!!

Inläggav Åryd Lakej » tis jan 02, 2007 8:34 pm

Jag vet i fan vad som hänt med Lakejerna+skribenterna här på forumet!
Förr var det betydligt gladare stämmning på forumet,på matcherna oavsett om vi ledde eller låg under,vi tyckte hockey var roligt,vi gick på matcherna för att vi hade kul,hockey är ju det roligaste vi vet.Sjunga å klappa kunde vi ju göra i en hel period rätt att vi låg under.Man stog å beundrade motståndarna om dom gjorde ngt snyggt,en vass plockning av målis applåderades....Men nu vet i fan!!!!!!!!!!! Något har hänt!Sakta men säkert.Lakejerna står å buar,sjunger betydligt mindre,ligger vi under med ngt mål så är det dö tyst.På forumet har det blivit en attityd som ja ja vet inte vad,men det är en betydligt råare ton.vi har ju varit djävligt snabba på att kritisera andra forum när det skrivs hårda ord!!!här är vi ju inte bättre vi.Spelare,tränare etc hånas mer eller mindre,kritik kan alla ta om den ges på rätt sätt.För min egen del så är inte hockey på liv å död,utan en underhållning som jag inte finner i ngn annan sport,jo motor också.
Nu får jag väl en massa skit för detta...men det tar jag för detta är vad jag känner.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 02, 2007 8:37 pm

Första året i allsvenskan eventuellt andra kunde man väl inte kräva så jätte mkt av laget och allt kändes som bonus. Nu har vi smått etablerat oss och vi kräver mer och mer av laget. lakers kan mycket bättre än man visat på sista tiden då ska de få en del kritik.
Men jag håller fullt med dig lakejerna är riktigt tysta nu förtiden och det är riktigt tråkigt vi kan mycket bättre. Jag personligen sjunger alltid men jag fattar att man slutar sjunga när hundratals andra bara håller käft.
Så komigen nu vi kan bättre
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » tis jan 02, 2007 9:17 pm

Kan hålla med om att stämningen här på forumet är dålig just nu och även på matcherna sjungs det betydligt mindre än innan men det beror ju helt på spelet hur det ser ut vilket jag tycker är helt fel, gillar man Lakers så sjunger man i med och motgång.
Vissa har nog insett att dom haft lite för stora förhoppningar på lakers efter den perfekta starten vi fick och man glömmer helt bort att det är en 7:e plats vi ska ha iår sen har vi ju ett lag som på pappret ska vara med och slåss om en 4-5 plats...
Jag tror att det finns ett flertal personer i klacken som bara ställer sig där för att se hockeyn och inte är så värst intreserade av att sjunga.
Det är inget fel i det men då behöver man inte ställa sig mitt i klacken utan kanske lite vid sidan av.
Visst måste vi kunna bättra oss vad det gäller detta...... :)

För visst vill vi behålla vårt fina rykte. :D
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Dragkampslakej » tis jan 02, 2007 11:59 pm

Tycker stämningen var på topp matchen igenom i Nybro i alla fall och de visserligen få matcher jag sett hemma denna säsong har det inte varit mycket att klaga på. Ligger lakers under så blir det mindre liv på läktaren det är ofrånkommligt. Sen har väl klackkärnan förändrats och föryngrats och det var bättre akustik när LL befann sig på långsidan.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Åryd Lakej » ons jan 03, 2007 6:06 pm

Nybban var det bra tryck å en härlig stämmning,som det var förr!Men det Lakejerna står för!att vi ska ha roligt å ställa upp för laget hela tiden har gått hädan :( Blivit alldeles för mycket allvar,liv å död känns det som.Allvarligt talat så är det inte lika roligt längre med dessa som jag tycker alltför råa kommentarer både på matcherna å i forumet.Ja ja vet att jag kan skita i att gå in på forumet eller stå vid klacken men det vill jag inte!!Det blir väl bättre om Lakers börja hitta formen igen.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav GS » ons jan 03, 2007 6:52 pm

Tyvärr så måste jag hålla med om varje ord som du skriver Åryd Lakej vad det gäller atmosfären både här på forumet och på matcherna.

LL är bra idag med men mycket av glädjen och stämningen har förändrats med åren. Sedan om detta beror på föryngring i klacken eller att kraven har förändrats till det orimliga när det gäller vad våra favoriter presterar på isen vet jag inte.

För något år sedan så fanns LL på stort sätt alla bortamatcher med anordnad buss och med ett ganska så stort biltåg som också rullade iväg för att stötta laget men idag är det anorlunda. Ja, jag vet att resorna är längre o.s.v. men trots allt så var det ändå nästan alltid full buss rätt om det var oavsett vilka vi mötte och då var det glädjen som genomsyrade dessa resor och stöttningen av laget oavsett vi vann eller förlorade som gällde.

Sedan så är det väl tyvärr så att flytten till Västra stå gjort sitt till för när vi var på långsidan med enbart ståplatser så gick det lättare att få med mer av resterande publik att få upp stämningen i hallen. Nu när båda långsidorna är sittplats så är det värre att få med dom i sånger och klappande vilket säkert gör att trycket i hallen känns sämre än det varit tidigare.

Möjligt att jag som Åryd Lakej får skit för detta inlägg men detta är också vad jag känner om man jämför nu med då.
Senast redigerad av GS ons jan 03, 2007 7:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 03, 2007 6:55 pm

Håller med ovanstående talare. Men jag tycker att stundtals på västra stå har det varit magisk stämning något jag aldrig upplevde på långsidan. Vi kan bara vi vill. Många ger upp när det går sämre
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Åryd Lakej » ons jan 03, 2007 7:33 pm

Ja GS!Just den här glädjen som fanns förut saknar man nu...men vi kanske blir lite gladare senare ikväll!!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 03, 2007 10:30 pm

På söndag blir vi glada igen. Vi ses då
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Åryd Lakej » ons jan 03, 2007 11:47 pm

Lakersfan_03 skrev:På söndag blir vi glada igen. Vi ses då

Okej då :D :D :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Malul » ons jan 03, 2007 11:53 pm

i annat fall får vi återuppliva den gamla klassiska motgångssupportern som glatt följde Lakers i div 1,0-5 i tyringe var illa men så kul man hade påväg hem hade man alri haft förut!
den nybyggarglädjen måste komma tillbaka!
laget undrade nog hur vi orkade följa dom men efter ett tag släppte det och dom började spela kanonhockey igen,självklart tack vare fansen som alri gav upp!

likadant nu,vi har världens chans till play-off fortfarande men som vissa skriver så verkar det ju vara kört,jag förstår inte?Vi fans skall ju stötta när dom behöver oss som mest,jäkligt lätt att göra det i framgång men nu är det ju upp till bevis för oss lakejer oxå..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » tor jan 04, 2007 1:31 am

Stämningen på Västra stå är oftast MYCKET BRA, och blivit bättre, inget fel på den enligt mig. Anledningen till de känslor en del beskriver tror jag kan tillskrivas att vanas makt över upplevelsen är stor.

Vi har blivit vana vid ett Allsvenskt lag som oftast ska vinna hemma, när detta uteblir så sjunker humöret, helt naturligt.

Lakers Lakejer visar ett otroligt tålamod med dåliga insatser.

Publiken kan inte lastas för Lagets insatser.

Tror ärligt inte att spelarna VILL bli hyllade efter förluster och dåliga insatser.

Som spelare är man VANSINNIG EFTER FÖRUST och vill inte daddas.

Vår ANTI-hjälte P.Bäckman sa efter Frölundas torsk mot Mora när publiken buade, -Jag förstår dem.

Sluta dadda Lakers, precis som med barn/hundar positiv förstärkning till det man vill eftersträva, och vänlig men bestämd tillrättavisning mot det som är icke önskvärt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » tor jan 04, 2007 12:35 pm

Att laget och publiken tackar varandra även efter en förlustmatch har ingenting med daddning att göra. Det handlar om att vi visar varandra respekt och ett tecken på att vi sitter i samma båt. Vi vinner och förlorar tillsammans. Den dagen vi buar ut laget när de förlorar och spelarna åker förbi och visar klacken fingret när vi vikit ner oss, den dagen kan vi nog börja planera avvecklingen av verksamheten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14059
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor jan 04, 2007 5:42 pm

Tycker att det finns någonting mellan att applådera en usel insats till att Bua ut laget.

Efter Poängtappet mot AIK så visade Laget en naturlig reaktion dvs. åkte ut direkt.

Tror att de känner sig närmast tvungna att åka och klappa lite mesigt i isen efter dåliga insatser, detta beteende fostrar inga Vinnarskallar som är ett populärt utryck.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » tor jan 04, 2007 6:34 pm

Vi är uppenbart inte överens här. Jag har aldrig varit så arg på VLH som när de, likt skamsna hundar, försvann med svansen mellan bena utan den samhörighetsritual vi har efter varje match. Det skapar verkligen inga vinnarskallar. För mig var det också ett tecken på att de distanserade sig från oss andra i nedederlagets stund. Så vill inte jag ha det. Vi vinner och vi förlorar. Sedan får spelarna tycka det är hur surt som helst, men så är det i Växjö.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14059
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre jan 05, 2007 12:15 am

Att spela Hockey handlar om som Kempe sa ett krig därute, Adrenalinet ska spruta, om man torskar ska man va skitsur, inte idka samhörighetsriter med diverse fans, nog begriper vi väl att de är sura efter skitmatcher.

Hade inte sagt något om det varit Björnligan.

Jag skulle velat se Peter Forsberg efter förlusten i SM-Finalen mot Malmö åka runt och glatt vinka till publiken, Nej fy F-N Han ville slå på Börje(Domaren) en J-VLA smäll, utan den attityden hade han inte kommit långt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav LaKaj » fre jan 05, 2007 5:39 pm

Tillrättavisningar fungerar inte ens på hundar då de redan har begått ett misstag. Naturligtvis ska man inte överösa dem med beröm, men en bekräftelse på att de fortfarande får tillhöra flocken ökar motivationen att göra rätt nästa gång.

Håller helt med Varanen om vikten av "samhörighet". Det visar vi både genom att tacka efter matchen och att sjunga "Vi älskar Lakers" när vi fått ett mål i röven. Styrkan ligger i att supportrar och tränare kan härbärgera!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav NEDOMANSKY » lör jan 06, 2007 11:55 pm

Det tråkiga med hundar är att De är lite korkade, blir vansinnigt glada och upphetsade varje gång Husse/Matte kommer hem annat är det med katter, MÖJLIGTVIS rör de en ANING på örat när Husse/Matte kommer annars sover de lugnt vidare.

Nu vet inte jag om Lakers A-Lag eller Västra Stå är Hund eller Husse/Matte, MEN för att få en katt att hoppa och sjunga krävs det J-vlar i mig en del. :twisted:

Härbärgera, kul ord, betyder inte Härbärge en plats man sover över på, hoppas du inte menar att Tränare och klack ska sova ihop 8O

Full fart mot 7:e plats !
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » sön jan 07, 2007 9:03 pm

Kan du inte sången "...och vi älskar med vårat lag."? :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14059
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster