Klacken när Corona är över.

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klacken när Corona är över.

Inläggav teddy » sön jan 24, 2021 2:46 pm

Längtan att få se hockey live igen på ståplats tillsammans med likasinnade och få sjunga ut sin kärlek till laget och klubben är extremt stor hos alla Lakers fans kan jag tänka mig.
Längtan att få tillbaka det gamla normala.

Så när restriktioner mm försvunnit och vi alla kan gå på hockey i Vida igen, borde ju därför alla visa sin tacksamhet och sjunga ut sin frustration av att inte fått se live hockey på jävligt länge.
Jag anser att alla fans och klackar i alla divisioner och idrotter måste ju vara bättre än någonsin.
Om inte alla matcher efter Corona är fullsatta, ett bra tag framöver. Måste ju ses som ett misslyckande av föreningen samt att det visar upp vilka lag som har riktiga och äkta fans.

Om inte Vida är fullsatt efter Corona så kommer alla andra ha rätt om att Växjös fans är inga riktiga fans utan bara plast och skit.

Men jag tror att vi kommer att leverera.
Men hur?
I min realistiska värld kommer trycket och sångerna vara bättre än någonsin eftersom suget och längtan efter hockeyn aldrig varit större. Därför borde lyckan att få stå på ståplats mm och sjunga vara ännu större och ljudnivån högre än någonsin.

Det är när Corona är över vi kommer att se vilka lag som har dom bästa fansen.
Ligger vi inte topp tre där kan vi lika gärna lägga ner.

Så börja ladda och träna upp minnet på texterna i sångerna, så ser vi till att när vi är tillbaka så är vi tillbaka med besked och lite till.
När vi är tillbaka så blir det KAOZ.

Att få tag på en biljett ska nästan vara omöjligt. Så hårt tryck ska det vara runt hockeyn.
Biljetter ska köpas och bytas på svarta marknaden.
Folk ska bli polisanmälda för att ha sålt falska biljetter :lol:
Storbildsskärm utanför på Arenatorget eller på Stortorget ska visa matchen för dom som inte fick tag på någon biljett.
Lakers hyr Visma Arena bara för att visa matchen på storbildsskärm där med. Och det ska också vara slutsålt. 8O

Stämningen inne i arenan ska vara dubbelt upp mot en sjunde avgörande SM final.
Så börja ladda och tagga inför det gamla normala.
Livet efter Corona.
När? Det vet vi inte.
Men när det väl blir så ska det vara som skrivet ovanför. KAOZ. :headbang:
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken när Corona är över.

Inläggav Aleks » mån jan 25, 2021 6:11 pm

Ska bli spännande att se hur corona har påverkat läktarkulturen i SHL och givetvis Växjö. Egentligen kommer det bli intressant att se hur det påverkar alla sporters läktarkultur. Troligt är att publikökning kommer ske stegvis och därmed kommer det inte bli samma explosion, ståplats är nog det sista som öppnar dessutom.

Med tanke på restriktioner i skolans musik och allmänt i körsång blir det intressant att höra om FHM vill ha en tätt packad sektion där alla står och sjunger och skriker.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken när Corona är över.

Inläggav Person » tis feb 02, 2021 10:04 am

Det kommer inte gå från 0 till 100 direkt. Jag gissar på att vi till hösten kommer ha 40-50% beläggning. VM kommer spelas i maj utan publik, tror inte att det 4 månader senare är fritt fram för fulla arenor.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Klacken när Corona är över.

Inläggav Svartvadet » tis feb 02, 2021 11:11 am

Person skrev:Det kommer inte gå från 0 till 100 direkt. Jag gissar på att vi till hösten kommer ha 40-50% beläggning. VM kommer spelas i maj utan publik, tror inte att det 4 månader senare är fritt fram för fulla arenor.


Egentligen är det ju konstigt om det inte är det också...

"Det krävs att 40% av befolkningen haft viruset för att en flockimmunitet ska uppstå" - det måste vi närma oss snart med alla vaccinationer också? Säger kanske mer om FHM och Regeringen om hur oklart allt är
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster