Jossen´s mask

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jossen´s mask

Inläggav Fille Rille » ons feb 12, 2003 11:30 am

När jossen värmde sist i lakerdom mot BHC hade han en lackerad mask.............någon som har några bilder på den ?
Trodde först att det var Jensen men insåg när han lättade på "skalet" att det var Henke :D

Tycker det känns lite så där med tre så pass bra målvakter ................tycker inte på något sätt att någon av de målvakter vi har just nu, har för låg lägsta nivå. Jag tror att en av annledningarna till att Henke stannat i Lakers är att han har fått stå så pass mycket även om han varit 2:a keeper. Titta på de andra lagen hur mycket deras 2:a målvakter få stå ........................
Ska de nu vara 3 att dela på denna syssla så är jag rädd att någon av dem lämmnar klubben..........pga att de inte får så mycket matchtid som de tycker de vill ha ! Och det tycker jag skulle vara synd !
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: tis nov 05, 2002 11:51 am
Ort: Väster/Wäxjö

Inläggav Per Carlsson » ons feb 12, 2003 11:42 am

Eftersom Lakers är en hårdsatsande klubb och inte driver social verksamhet på A-lagsnivå så kan jag inte tycka synd om den som ev. får lämna klubben. Sån är sportvärlden.

Det enda jag vill är att vi nu tar den chansen till allsvenskt spel som vi har och därför vill ja se de två bästa målisarna i målet och inget annat. Vill inte se en målis i målet för att det är synd om honom.

Sen att vi ev. blir av med en målvakt på kuppen, det är det värt.

FORZA LAKERS!!!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » ons feb 12, 2003 12:00 pm

Vi har inte några bilder på Josens nya mask än, men imorgon har vi det...

Vidare tycker jag att Per har helt rätt i sitt inlägg om att Lakers inte ska bedriva någon social verksamhet vad gäller prestationer på A-lagsnivå. Vad det beträffar konkurrensen så är den ett måste i jakten på framgångarna.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Fille Rille » ons feb 12, 2003 1:24 pm

Jaha Carlsson och Anderzzon efter vad jag förstår på era inlägg som gäller 3 st målvakter så är ni inte nöjda. Med antingen Jonas eller Henkes insatts under de 39 omg som varit i serien innan eftersom ni tycker att en av dem ska bort ?
Vidare har jag aldrig utalat mig som att vi ska ha någon på isen för vi tycker synd om dom. Jag tycker däremot att vi just nu har Div 1 två bästa målvakter i truppen ............varför röra om i den och skapa ett oros moment nu inför kvalet.........Tycker personligen att vi har rätt så bra vetskap om hur det funkar med nya värvningar innan sista "trade" dag.
Det Finnar och Ryssar ordnat till de senaste år tycker jag räcker personligen. Att Lindgren rullar på allt folk i en sådan maraton serie som vi har haft tycker jag skapar en trygghet i hans tränar roll. Att det nu inför kvalet kommer att vara hårdare konkurens om platserna ser jag som en självklarhet. Men just målvaktssidan är en väldigt kännslig post att skapa oro på ............... Kolla bara NIF i fjol när de fick Sammi det lyfte hela laget ..........Ett misstag på samma post kan stjälpa lika mycket som det kan hjälpa. Och iom att vi har det så förspännt på målvakt sidan tycker jag personligen att det är synd. Men inte att det är synd om någon............
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: tis nov 05, 2002 11:51 am
Ort: Väster/Wäxjö

Inläggav Per Carlsson » ons feb 12, 2003 1:33 pm

Jag säger så här.

Det finns mkt i detta ämnet jag vill få sagt men vill inte skriva det offentligt på detta forum.

Jag är helnöjd med allt vad våra målvakter presterat under säsongen, (även Jensens match i söndags inräknad). Men jag vill ändå påstå att det inte går att jämföra Jensen med panikvärvningarna då ryssar och finnar kommit in i laget. Detta är ju det bästa som kunde hända att få hit honom. Tror att det enda som det stjälper istället för hjälper så är det Josens självförtroende och sug för att spela i laget. Tyvärr.

Men nu måste det ses till lagets bästa och jag tror detta är den bästa lösningen för att nå allsvenskan. Tror inte detta rubbar sammanhållningen i "gänget".
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Daniel » ons feb 12, 2003 1:36 pm

Jag är inte det minsta orolig om Burman står i målet och jensen i båset

Det är dom 2 mål vakterna jag skulle satsat på.

inget ont om Henke men han har inte lika hög hösta nivå som dessa 2
samt en lägre lägsta nivå
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Fille Rille » ons feb 12, 2003 1:51 pm

Jag kan hålla med dig Per om att jämförelsen med Ryss och Finn värvningarna var kanske inte den bästa :roll:

Vad det gäller stämningen runt Jossen i truppen är jag lite dåligt uppdaterad just nu så där kan jag tyvärr inte gå in i någon diskussion.

Jag tycker bara personligen att lösningen som fanns innan med Trojas målvakt måste kännts tryggare för Jonas och Henke.
Sedan kan jag förstå Jonas att han vill ha den mesta match träningen nu innan kvalet för att komma in i det riktigt.
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: tis nov 05, 2002 11:51 am
Ort: Väster/Wäxjö

Inläggav Per Carlsson » ons feb 12, 2003 2:00 pm

Självklart hade lösningen med Trojas målis varit den tryggaste lösningen för Josens och Burmans del, men nu när det börjar brännas för Troja och riskerar att hamna i ett negativt kval så är ju det alternativet rätt svårt.

Jag vet inte heller direkt så här hur det påverkat stämningen i laget att det kommit in en helt ny kille, men jag har inte kunnat se eller höra nåt som antyder på att det skulle blivit till det sämre.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Fille Rille » ons feb 12, 2003 3:38 pm

Jensen i båset i kväll................................
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: tis nov 05, 2002 11:51 am
Ort: Väster/Wäxjö

Inläggav anderzon » ons feb 12, 2003 3:38 pm

Inledningvis måste jag framhäva att sådana här debatter förgyller forumet. Att få skriva åsikter och uppfattningar kring hockey och Växjö Lakers, är ju huvudsyftet med forumet.

För att inte bara instämma i Pers inlägg, vill jag svara på Fille Rilles inlägg, i vilket han bl.a säger att Carlsson och Anderzon inte är nöjda med 3 målvakter...

Att ha och kunna ges möjlighet att disponera tre mycket kvalificerade målvakter i division ett är en förmån som är få lag förunnat. Vem som sedan är mest kvalificerad är en helt annan sak och det är här vi tycker att Josen dessvärre tvingas vika sig för de andra två. Självklart är jag nöjd med målvaktsspelet efter 39 omgångar och jag har inte känt någon oro för att gå in i kval med Burman och Josen, men det känns betydligt säkrare med 3 i urvalet.

Att ett målvaktsförvärv skulle skapa oro eller demoralisera stämningen i truppen, vill jag inte tro på... Annat hade läget varit om det hade köpts in tre-fyra nya utespelare, då hade kanske oron påverkat truppen på ett negativt sätt. Eftersom som fallet inte är så, anser jag inte heller att man kan jämföra situationen från f.g säsong, då lagbilden såg helt annorlunda ut med bl.a andra spelare, annan tränare och det som hör där till.

För att återknyta till målvaktsfrågan... vari ligger tryggheten i att med stor sannolikhet inte kunna nyttja ett distansavtal med Troja och Andreas Andersson?

Jag vill avluta detta "brevsvar" och med min åsikt (pust)... om att jag tycker Lakers har agerat professionellt och med framförhållning. Jag tror att Lindgren aldrig accepterat ett förvärv av den här karaktären om det inte vore för att skapa bästa möjliga trygghet och förutsättningar för att ta laget till Allsvenskan.

Låt bästa målis stå och i den konkurrensen har Josen samma möjligheter att påverka sin situation...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster