låsa Elitserien???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

låsa Elitserien???

Inläggav erok » ons aug 21, 2002 11:56 am

Läste på nätet att det finns planer på att låsa elitserien. Detta kan väl inte vara sant? Vad har då alla lag i allsvenskan att spela om och Hur intressant blir det för publiken? :evil: :?: :evil: :?: :evil: :?:
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Nä jag håller med ...

Inläggav Wolger » ons aug 21, 2002 1:00 pm

Låsa elitserien låter inte som något bra förslag men det andra förslagen var ganska hyfsade. Jag menar det om att inte ta in så många utländska spelare till elitserien och att låsa våra juniorer lite längre med kontrakt så att deras moderklubbar får lite bättre ekonomi. Jag menar att om de har skolat ungdomarna bör de ju också få skörda lite av kakan i NHL när de går dit.
Wolger
 

Inläggav anderzon » tor aug 22, 2002 11:45 am

De har väl pratat om att låsa den tidigare... lär nog dröja några år och vi hinner gå upp i Elitserien innan dess. Jag tror inte att vi behöver oroa oss.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Ja det har de talat om tidigare ...

Inläggav Wolger » tor aug 22, 2002 11:48 am

Men med tanke på att Rikard Fagerlund har så lite att göra nu så kommer han säkert att lobbya fortare för detta. Jag tror inte heller de får igenom det men man vet aldrig.
Wolger
 

Inläggav anderzon » tor aug 22, 2002 11:56 am

Fagerlund arbetar numera på sitt europaspel och enligt sporten igår så vurmar han som en humla för sitt nygamla projekt...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Ja jo det är sant ...

Inläggav Wolger » tor aug 22, 2002 12:02 pm

Men du ska se att han har säkert något med detta att göra oxå, det är ju så att om man låser Elitserien så säger de ju att det blir ett högre spelkvalitet och därigenom slår det bättre i Europa som Fagerlund "vurmar" för........capice ?
Wolger
 

Inläggav anderzon » tor aug 22, 2002 12:49 pm

Det är fördelar o nackdelar med en låsning... men jag är inte orolig.. det är ganska många hockeymänniskor som har ett ord med i spelet....
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster