Växjö Lakers - Troja

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Troja

Inläggav MEL » mån jan 20, 2003 5:24 pm

Tänk om Lakers & Troja får mötas i ett Allsvenskt kval
till våren och Jonas burman skulle vara skadad vilket innebär
att målvakten Andreas Andersson (idag Troja) tillhör Lakers.
Hur kommer detta att fungerar?

Hur reagerar folket i Ljungby om Lakers går upp & Troja åker
ner när det gäller Morgan & Erki?

Hoppas verkligen att detta inte kommer att inträffa då jag gärna ser båda lagen i Allsvenskan nästa år och att Burman får hålla sig frisk säsongen ut.

En liten tanke bara!
MEL
Forumdemon
 
Inlägg: 1132
Blev medlem: mån sep 16, 2002 9:06 am
Ort: Växjö [Söder]

Inläggav alfax » mån jan 20, 2003 6:05 pm

TANKEN ÄR RIKTIG,detta kan inträffa , men jag vill ha TROJA kvar .ETT kronobersderby vill vi ha (om vi går upp ?)
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » mån jan 20, 2003 6:18 pm

Nej så kan det inte bli. Andreas Andersson är bara tillgänlig för Lakers ifall inte Troja har match. Har Troja match spelar han i deras tröja.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » mån jan 20, 2003 6:29 pm

Är du säker här Dolite(jag vet inte) men om han inte är uttagen till match ,får han då inte spela för Lakers . tycker denna regeln som gäller endast målvakter är "skum " från början till slut .Vi skiter i den .Vi har Burman Och Henrik , det bär LÅNGT!!!!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » mån jan 20, 2003 6:43 pm

Nej, självklart får han spela för Lakers ifall Troja inte behöver honom, även ifall Troja har match.
Men han lär ju knappast stå i våran bur ifall vi möter Troja i en match. Hur skulle det se ut :?:

Han har kontrakt med Troja i första hand, är han sedan "ledig" får han spela för Lakers.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Klonis » mån jan 20, 2003 7:22 pm

håller med dig alfax tycker oxå denna regel för målvakter är skum mkt skum
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Frasse » mån jan 20, 2003 11:12 pm

Detta hittade jag på Swehockey angående Andreas Andersson

Namngiven målvakt skall registreras senast fem vardagar innan seriestart.

En namngiven målvakt kan placeras i förening i underliggande division för spel. Målvakten skall vara registrerad i den överliggande föreningen hos Svenska Ishockeyförbudet gällande Elitserien och Allsvenskan samt SDF gällande Div 1 och lägre serier.

Denna målvakt har moderföreningen (överliggande föreningen) rätt att ta upp i sitt lag när som helst under säsongen, dock endast om moderföreningen ej deltar i samma Play Off eller kvalserie som föreningen till vilken målvakten är utlånad. En sådan uppflyttning eller nedflyttning skall ske innan Play Off eller kvalserie startar. Vid övergång till annan förening än de två angivna föreningarna, förfaller rättigheten att representera två föreningar.
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav hassa » tis jan 21, 2003 8:31 am

Bra jobbat Frasse!!!!!
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut

Inläggav Frasse » tis jan 21, 2003 1:29 pm

Det var så lite så Hassa :D
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav erok » tis jan 21, 2003 1:47 pm

Vi får väl verkligen hoppas att troja klara sig kvar i A-svenskan. Om sen vi klarar av att gå upp får kvalet avgöra. Men det får man ju hoppas på, annars är det nog slut på sötedagarna. Tror inte att publiken klarar av en ny söderetta med 44 matcher. Men vi som är här på forumet och skriver. Ja för oss spelar det nog ingen roll i vilken serie vi spelar i, för vi älskar ju vårt VLH i vått å tått.
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav mackan » tis jan 21, 2003 3:28 pm

erok skrev:Vi får väl verkligen hoppas att troja klara sig kvar i A-svenskan. Om sen vi klarar av att gå upp får kvalet avgöra. Men det får man ju hoppas på, annars är det nog slut på sötedagarna. Tror inte att publiken klarar av en ny söderetta med 44 matcher. Men vi som är här på forumet och skriver. Ja för oss spelar det nog ingen roll i vilken serie vi spelar i, för vi älskar ju vårt VLH i vått å tått.


Jag ser mer än gärna att Lakers spelar i allsvenskan nästa säsong, det måste dom göra!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav anderzon » tis jan 21, 2003 4:51 pm

erok skrev:Men vi som är här på forumet och skriver. Ja för oss spelar det nog ingen roll i vilken serie vi spelar i, för vi älskar ju vårt VLH i vått å tått.

Är du onykter Erok eller har det slagit slint :?: :wink:

Tror inte att jag talar för enbart egen räkning när jag påstår att ditt inlägg är uppåt väggarna... :oops: ... klart att det spelar roll vilken serie vi spelar i.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav erok » ons jan 22, 2003 1:57 pm

Vist är jag nyckter.Vad jag menar är det att vi väl inte är några medgångssupportrar. Om vi inte når allsvenskan i år måste vi vara lika bra nästa år som klack annars får ju de som bara vill se lakers försvinna från kartan rätt
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster