Adventskalender

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » mån dec 16, 2019 7:31 pm

Lucka 16

När Murphy bet ihop och gjorde två likadana mål direkt efter varandra.
Borta mot HV. Växjö vinner offensiv tekning och Murphy pangar in ett slagskott från blå, tyckte alla...domarna tyckte istället att det var offside och målet dömdes bort. Murphy bestämd med att pucken aldrig var över någon linje men det var såklart ingen idé.
In med pucken igen efter tekning, passning upp till blå och direktskott från Murph igen och efter en dödande blick mot domarna vågade ingen ens tänka offside denna gången.

Fick leta länge efter detta klipp och hittar tyvärr inget på det bortdömda.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav vlk » mån dec 16, 2019 7:40 pm

smashinlovely skrev:Lucka 16

När Murphy bet ihop och gjorde två likadana mål direkt efter varandra.
Borta mot HV. Växjö vinner offensiv tekning och Murphy pangar in ett slagskott från blå, tyckte alla...domarna tyckte istället att det var offside och målet dömdes bort. Murphy bestämd med att pucken aldrig var över någon linje men det var såklart ingen idé.
In med pucken igen efter tekning, passning upp till blå och direktskott från Murph igen och efter en dödande blick mot domarna vågade ingen ens tänka offside denna gången.

Fick leta länge efter detta klipp och hittar tyvärr inget på det bortdömda.


Vad enkelt det såg ut att göra mål på den tiden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » mån dec 16, 2019 7:49 pm

vlk skrev:Vad enkelt det såg ut att göra mål på den tiden


Direktskott är fortfarande effektivt, och var närmare mål från blå, då (?)

Edit. Nej, blev visst större offensiv zon redan 14/15
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » tis dec 17, 2019 11:50 pm

Lucka 17

När Fagervalls taktiska drag gav oss seger, i Vida.

8 mars 2016, jämnt skägg med Djurgården i kampen om att säkra en kvartsfinalplats och slippa play-in.
Seger = kvartsfinal, Oavgjort = play-in.
3-3 efter en tappad 3-0 ledning och det ser ut som att allting kommer haverera. Inget att förlora, nu är det bara att plocka keepern. Detsamma gällde dock för Luleå, en seger gav bättre placering i tabellen medans en förlust inte påverkade någonting, så när alla tror att vi ska rycka målisen så gör istället Luleå precis detta.
Vi vinner pucken i egen zon och efter att Leino serverat Salminen en passning är det fri lejd mot öppet mål och kvartsfinal.
Ursinniga djurgårdare och euforiska lakejer när Fagervall hjälpte oss till en seger för första gången på 10 år
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav bratsson » ons dec 18, 2019 12:10 am

smashinlovely skrev:Lucka 17

När Fagervalls taktiska drag gav oss seger, i Vida.

8 mars 2016, jämnt skägg med Djurgården i kampen om att säkra en kvartsfinalplats och slippa play-in.
Seger = kvartsfinal, Oavgjort = play-in.
3-3 efter en tappad 3-0 ledning och det ser ut som att allting kommer haverera. Inget att förlora, nu är det bara att plocka keepern. Detsamma gällde dock för Luleå, en seger gav bättre placering i tabellen medans en förlust inte påverkade någonting, så när alla tror att vi ska rycka målisen så gör istället Luleå precis detta.
Vi vinner pucken i egen zon och efter att Leino serverat Salminen en passning är det fri lejd mot öppet mål och kvartsfinal.
Ursinniga djurgårdare och euforiska lakejer när Fagervall hjälpte oss till en seger för första gången på 10 år
Melart het redan då [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Adventskalender

Inläggav Jck » ons dec 18, 2019 2:56 pm

Man mår rätt bra av att se DIF lida. Det ska jag inte sticka under stolen med :roflol:
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » ons dec 18, 2019 10:19 pm

Lucka 18

När Coffe psykade sönder Ortio

SM-final 1, 17 april 2018, Joni Ortio har gjort sitt livs slutspel och storspelat match efter match samt varit den största orsaken till att skellefteå tog sig hela vägen till SM-final. Precis innan matchstart ekar Coffes stämma i Vida, Ortio! Ditt jävla mumintroll!. Matchen slutade 7-0.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » tor dec 19, 2019 12:04 pm

Lucka 19

Jani Lajunen och Reddox säsongen 14/15

En av de absolut viktigaste pusselbitarna till vårt första Sm-guld var helt klart Jani Lajunen. Ingen stjärna i folks ögon, men en oerhört bidragande forward. Lajunen och Reddox tillsammans i boxplay fick varenda motståndarlaget att skaka, totalt blev det 13 (!)mål i numerärt underläge säsongen 14/15 och det var inte ovanligt att det var denna duo som låg bakom.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » fre dec 20, 2019 11:49 pm

Lucka 20

När fördämningarna brast, islossning eller någon annan bra liknelse.
Hur som, 19 november 2016, Skellefteå hemma. Stört omöjligt att få in en puck jävel i mål. Sen, med 12 minuter kvar av matchen, kommer all utdelning på en gång. (kolla in Platt, att vi haft den spelaren i vårt lag om än för en halv säsong, glädjer mig än)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » sön dec 22, 2019 12:46 am

Lucka 21

Vår första slutspelmatch!

Hela stan var orange, alla snackade hockey och Lakers var i slutspel.
2014-03-16 var vi, den 17 år gamla föreningen, i slutspel för första gången.
Arenan kokade av spänning samtidigt som det var svårt att veta om man var på en konsert där det skulle brännas av en smäktande powerballad eller om det var hockey.

Luleå på besök, ett vråltaggat Lakers och ett slutresultat som skrevs till 4-0
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » sön dec 22, 2019 10:42 pm

Nu tar vi lågt hängande frukt till de sista luckorna mitt i all julstress 8)

Lucka 22

Säsongen 17/18
Vad finns inte att säga om denna säsongen? Eller ändå, vad finns egentligen att tillägga?
Ett lag med allt från stjärnor, avdankade snipers, underbarn och lovande rookies till spelare som hoppar rakt från division 1 in till SHL. Med facit i hand vet vi vilket enormt lag detta blev, kanske det mest överlägsna som spelat en serie i Sverige, men nog var det en hel del frågetecken som kom att räta ut sig till rejäla utropstecken.

Vi vinner grundserien i överlägsen stil, anförda av hela hockeyvärldens nya golden boy Elias "Alien" Pettersson och nästintill fläckfritt tar vi oss igenom slutspelet. Inte ens i finalserien lyckades Skellefteå skapa en gnutta stämning och fyra raka utklassningar senare var saken klar.
En stooor nackdel med fyra raka segrar i en final där man redan utklassat alla motståndare i grundserien är ju såklart det här med att vinna sista matchen på bortaplan, men många tappra lakejer gjorde det ändå till en fest längst upp i obygden. Hemskickade med sång från dessa fick sedan vi andra kompensera med en välkomstkommite vid flygplatsen.

Guldfest på stortorget där hybrisen (med all rätt) flödade, och bortsett från att Anna med kniven och Bosse gärna ville glänsa i andras framgångar så var allt underbart.

Denna säsong är trea på min lista över bästa minnen med Lakers (denna kalender är dock ingen sådan lista ska väl tilläggas).
Det är såklart det lag man helst skulle vilja ha ännu en gång;
men samtidigt var det nästan för bra, spänningen uteblev i den totala dominansen och publiken lyfte aldrig upp till nivån som fanns på isen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 10:44 am

Lucka 23

Avancemang till Elitserien.

Först ett konstaterande jag gjort under den här kalendern:
När den här säsongen är till ända kommer vi ha tillbringat mer tid i Elitserien/SHL än Allsvenskan!

Säsongen 2010/11, serieseger för första gången och kvalserie för tredje året i rad. En på papperet jäkligt tuff kvalserie med modo och sötälje som favoriter men som vi vinner i rekordartad stil. En förlust på övertid totalt och klara för elitserien med 2 omgångar (eller 20% av serien om man vill 8)) kvar att spela, och detta efter en seger mot Örebro på bortaplan (för första gången!).
Det var slutet på en saga, och början på en ny.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav PutteA » mån dec 23, 2019 5:04 pm

Jag måste lägga till denna till lucka 23. Total eufori. Jag får en klump i halsen varenda gång jag ser detta klipp.


https://youtu.be/MwM0soCx294


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 5:14 pm

Bra Putte!
Förstår att känslan måste varit enorm på plats :D
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav PutteA » mån dec 23, 2019 5:24 pm

Ja fy fasen. Jag stod precis ovanför och vi hade direkt kontakt med någon som satt och kollade på Rögle-SSK, därav nedräkningen. Det tog mig nästan 5 min sen innan jag kunde ta mig ut på isen. Jag var nästan i chock. [emoji6][emoji123][emoji1624][emoji970]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Adventskalender

Inläggav Daste » tis dec 24, 2019 12:40 am

smashinlovely skrev:Lucka 23

Avancemang till Elitserien.

Först ett konstaterande jag gjort under den här kalendern:
När den här säsongen är till ända kommer vi ha tillbringat mer tid i Elitserien/SHL än Allsvenskan!

Säsongen 2010/11, serieseger för första gången och kvalserie för tredje året i rad. En på papperet jäkligt tuff kvalserie med modo och sötälje som favoriter men som vi vinner i rekordartad stil. En förlust på övertid totalt och klara för elitserien med 2 omgångar (eller 20% av serien om man vill 8)) kvar att spela, och detta efter en seger mot Örebro på bortaplan (för första gången!).
Det var slutet på en saga, och början på en ny.


"Klubben får en ny arena som ska stå klar sommaren 2012 och ska rymma 12 000 åskådare."

Bra drag i vida med 12 000 på läktaren.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » tis dec 24, 2019 1:18 am

Daste skrev:
smashinlovely skrev:Lucka 23

Avancemang till Elitserien.

Först ett konstaterande jag gjort under den här kalendern:
När den här säsongen är till ända kommer vi ha tillbringat mer tid i Elitserien/SHL än Allsvenskan!

Säsongen 2010/11, serieseger för första gången och kvalserie för tredje året i rad. En på papperet jäkligt tuff kvalserie med modo och sötälje som favoriter men som vi vinner i rekordartad stil. En förlust på övertid totalt och klara för elitserien med 2 omgångar (eller 20% av serien om man vill 8)) kvar att spela, och detta efter en seger mot Örebro på bortaplan (för första gången!).
Det var slutet på en saga, och början på en ny.


"Klubben får en ny arena som ska stå klar sommaren 2012 och ska rymma 12 000 åskådare."

Bra drag i vida med 12 000 på läktaren.


Såg också det haha
En jävla tur vi inte har det när det sällan är 5000 i publik nu.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav DeLarge » tis dec 24, 2019 10:28 am

Aftonbladet. Måste vara svårt att hålla koll på fotbollsarenan och hockeyarenan.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Adventskalender

Inläggav smashinlovely » tis dec 24, 2019 11:39 pm

När ungar har lagt sig och gäster gått hem infinner sig till sist ett jul-lugn. Vad kan då vara bättre än att sätta sig ned och tänka tillbaka på den 23e april, 2015.

Lucka 24

Klubbens första SM guld

Det finns mängder av sätt att vinna ett guld på, men det finns inte många, om äns något, bättre sätt än det vi gjorde det på 2015.
Match 6, underläge 0-2. Nihlstorp är ute och gör en av sina berömda utflykter som så ofta förr ställt till det för oss. Ändå, mitt i allt detta, vet man någonstans att detta är kvällen vi vinner. En reducering i början av sista perioden, publiken ökar ytterligare ett par hack i nivå, allt stämmer. Trycket ökar, Kabanov lägger en puck-out. Nu känns det i hela kroppen att kvitteringen kommer att komma...DÄR! Nu jävlar, nu är det nära. Det får bara inte bli fel, det får inte bli en match 7 i Skellefteå. Förlängning, löpsedlar delas ut,. Vilken jävla jinx! Vad ska man med den till om allt skiter sig. Skellefteå är nära, så jävla nära. Fan, det kommer inte gå ändå. Sen kommer det, kiiskinens skott kommer för alltid sitta fast på näthinnan på samtliga besökare i vida den där kvällen.
Detta är mitt bästa minne med denna klubb, ett första guld vinner man bara en gång och jag kommer vara evigt tacksam att vi gjorde det på detta sättet!


Även här finns det givetvis otaliga mängder med minnen och klipp att lägga till. Julen tar dock tid i anspråk och denna idén jag fick med att helt sonika göra en kalender ett svagt ögonblick den första december när jag snubblade över ett Facebookminne av Mats Trygg självmål är åtminstone slutfört. Hoppas det gladde och fyll gärna på med egna minnen.

God Jul!
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Adventskalender

Inläggav PutteA » ons dec 25, 2019 2:03 am

Grymt häftigt Smash! Har varit riktigt kul att följa dina luckor! Mycket nostalgi! TACK & en riktigt god fortsättning på julhelgen och ett gott nytt år! Snart mellandagshockey och kanske nya saker föds till minnen [emoji6]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Adventskalender

Inläggav alfax » ons dec 25, 2019 12:14 pm

Smashinlovey Tack för en mycket trevlig adventskalender, många gamla minnen som dyker upp. En god fortsättning och ett Gott nytt år!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Adventskalender

Inläggav bratsson » ons dec 25, 2019 2:31 pm

Mycket bra. Tack [emoji3590]

Spelare jag saknar från förr.....

Nick Johnson
Varakas
Lajunen
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster