Analys Evertsson 2018/2019

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Lakershjärta71 » ons apr 03, 2019 8:11 pm

Idrott engagerar så jag har givetvis fått till mig mängder med analyser som säger än det en a och än det andra. Många vill peka på brister i spel eller spelartyper. Kan vara så att det ligger en del där så klart men det finns en sak som försvårar den typen av slutsatser. Vi blev tvåa i hemmatabellen. Det innebär 26 matcher, alltså för många för att det skall vara slump. Vi kunde alltså spela på ett vägvinnande sätt, ibland.

Det usla bortaspelet och dåligt PP undviker Evertsson att prata om. Här vill jag veta mer!

Just avsaknad av jämnhet är något vi led av hela säsongen. Självklart måste vi se oss i spegeln om vi verkligen hade alla pusselbitar som man behöver i ett lag. Jag tror nog att vi hade rätt antal bitar men det var inte alltid de passade ihop så bra.

Här förstår jag mig inte på Evertsson! Å ena sidan frågar han sig om han hade rätt pusselbitar, å andra sidan försöker han undvika självkritik med att han ändå indirekt tycker att han lyckades med lagbygget??

En grupp som skall prestera på den nivån som krävs av ett topplag i SHL måste verkligen ha perfekta ingredienser, inte bara rätt sorter utan i rätt dos. Tycker personligen att det är för enkelt att säga att vi saknade målskyttar, det fanns lag som gjorde fler mål än oss men hade färre målskyttar i laget.

Här förstår jag mig inte heller på Evertsson! Totalt sätt med grundseriematcher och slutspel går det ändå inte komma ifrån att Lakers inte hade förmågan att göra mer än 2-3 mål på cirka 30-35 matcher! Då är det svårt att vinna hockeymatcher. Det är ju bara en styrka i ett lag när ”icke-målskyttar” gör så att laget gör många mål. För att vinna matcher krävs en bra defensiv också..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav bratsson » ons apr 03, 2019 8:16 pm

Och dom som inte hade målskyttar gjorde mer mål än oss fast vi hade målskyttar men iom att dom gjorde fler mål än oss så hade dom ju målskyttar medans vi som inte gjorde så många mål tydligen inte hade målskyttar?

Jag fattar nada

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav vlk » ons apr 03, 2019 10:14 pm

En PK intervju med Evertsson, bla bla bla


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Towen » ons apr 03, 2019 10:35 pm

EVERTSSON är ett mediaproffs. Han kommunicerar inte kärna och detalj utåt i detta skede. Först skall man ha grundliga interna exitsamtal och utvärdering i befintlig stab - innan man i valda delar redovisar säsongen gentemot media, sponsorer och fans. Jag är inte orolig. 2015, 2018, 2020?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Jck » tor apr 04, 2019 11:05 pm

Vad är det för intervju/klipp ni refererar till i den här tråden?
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Svartvadet » tor apr 04, 2019 11:33 pm

Jck: Det var ett mail till alla medlemmar. Hyfsat nyanserat, inte så självkritiskt, mycket PK för föreningens bästa. Lite det som sker när man är både VD och Sportchef - en slags blandning mellan jäv och schizofreni
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Jck » tor apr 04, 2019 11:52 pm

Ah det förklarar saken har inte kollat min mail :D
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Lakershjärta71 » sön apr 07, 2019 12:18 am

Dagens intervju med Evertsson, som finns att lyssna på hemsidan, gav egentligen inga svar alls. Tyvärr ställer Carolina fel frågor eller har fått fel frågor. Svaren blir bara luddiga och obegripliga. Hade velat veta vad mer i detalj som Evertsson tycker har felat. Han säger bara att vi spelade bra hemma och dåligt borta, men hade inget svar på varför. Han svarade bara typ att "Vi hade lite för lite av något", men inte vad? Han säger egentligen bara att laget inte har tagit tillräckligt med segrar osv. Vad är dessa intervjuer bra för?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Svartvadet » sön apr 07, 2019 9:26 am

Ja fast, du måste tänka på att hon inte är journalist från Aftonbladet. Hon ska inte ställa kritiska frågor, grilla honom etc.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Härmapan » sön apr 07, 2019 9:38 am

Nä, han är ju hennes chef...

Till det så är han ju löjligt professionell och har ju som princip att aldrig säga något förrän det är 100% klart!

Eftersom vare sig analys av säsongen eller några konkreta beslut är tagna inför nästa år är klara så blir det ju onekligen lite intetsägande...

Det hade varit intressant att höra vad han tror om saker och ting kring säsongen som gått, samt vad han vill inför nästa - om han får välja fritt.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav vlk » sön apr 07, 2019 11:02 am

Sådana intervjuer kunde dom skippa


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Kloker » sön apr 07, 2019 1:41 pm

Denna intervjun med Höneröven-/VD gav nada svar. Allt är guld och gröna skogar - bara lite stolpe ut och en gnutta otur. Hela intervjun är tydligt dikterad av Hönset själv (givetvis).

Ett ord som dyker upp är SJÄLVRANNSAKAN!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Varanen » sön apr 07, 2019 2:04 pm

Guld och gröna skogar är det väl ändå inte vad chiefen förmedlar. Han nämner ju att det var för lite av vissa saker och för mycket av annat. Vidare tar han upp att det INTE är några tillfälligheter att man torskar alla bortamatcher, att junissatsningen var lite för mycket, att backarna bidrog för lite i offensiven, att man inte kunde balansera mellan offensiv och defensiv i laget osv. Men han pratar näringslivssvenska där allt är spännande utmaningar och man har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Måste översättas till konkret svenska så man får ut vad som egentligen sägs. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav Kloker » sön apr 07, 2019 2:36 pm

En förskönad bild av ett totalt misslyckande inlindat i fina ord för att det utåt sett ska verka vara frid och fröjd. Ett spel för galleriet. De ömma beröringspunkterna kommer inte på tal överhuvud taget. Så klart.

Det kommer på tal att VLH minsann var bland de bästa på hemmaplan. Och vilka fantastiska spelare nu som lämnar. Kulturbärare! Men att vi blev pinsamt buttfukkade på bortaplan nämns inte nämnvärt. Inte heller varför PP't sög utav helvete. Allt var bara otur.

Tröttsamt egendikterat medhårsdravvel. Högst upp på piedestalen vinner.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Analys Evertsson 2018/2019

Inläggav PutteA » sön apr 07, 2019 2:58 pm

Det som stör mig mest i denna intervjun är nog en sak av de du påtalade Kloker. Nämligen PP. Samtidigt är jag inte förvånad då jag återkommer åter till tidigare uttalanden om att man har som mål att i första hand vinna matcher i spel 5 mot 5. Varav man lägger väldigt lite fokus på PP då det annars riskera att ta fokus från spelet 5 mot 5. Det är därför han inte vidrör ämnet alls. Att man är dålig i PP är inte av någon betydelse för honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster