Tippa slutspelet 2018

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tippa slutspelet 2018

Inläggav ollebolle » mån mar 12, 2018 2:43 pm

Slutspelet börjar idag, beroende om man räknar med playin, åttondelsfinaler eller vad vi nu vill kalla det.
Eftersom jag nästan alltid tippar fel så går jag ut hårt och försöker tippa hela slutspelet. Jag är glad om jag har tre rätt, resten kan kvitta.

Åttondelsfinaler

Luleå - Brynäs 2-0


Jag tror inte Brynäs klarar av detta alls. Bulan Boys kör över Brynäs.

HV - Linköping 2-0

HV har till skillnad från Linköping karaktär i laget. Laget har haft en riktig skitsäsong med massor av skador, och backsidan är rätt sargad, men mot ett lag med förlorarmentalitet som haft svårt att få målskyttet att lossna kommer det att gå vägen.

Kvartsfinaler

Växjö - HV 4-2

Växjö har till skillnad från förra året inte kasat in i slutspelet med bakdelen först. Ilskan från förra årets debacle finns kvar. Lägg till några kilon fysik och en sjujävla offensiv kapacitet så kommer detta gå vägen. Enestubbe var i senaste podden inne på att kvartsfinalen blir eldprovet. Det kan ligga en hel del i det.
HV kommer att kämpa på bra, men saknar den bredd och spets som behövs för att vinna här.

Färjestad - Skellefteå 4-2

Ja, jag tror att Skellefteå får respass direkt. Det har funnits tendenser till att övriga spelare tagit mer offensivt ansvar när Möller - Lindholm - Lindström inte varit med, men i grunden är laget alldeles för beroende av att denna trion producerar. Tillbaka till gruvan utan att passera gå.

Djurgården - Luleå 4-2

Djurgården kan klara detta snabbare än så, men det här blir kanske den mest fysiska matchserien i hela slutspelet. Luleå fysar sig till ett par matcher, men räcker inte till.

Frölunda - Malmö 4-1

Frölunda har kommit igång ordentligt och kommer bli riktigt farliga i slutspelet. Malmö kan få med sig någon match till, man jag har svårt att se hur de ska kunna vinna detta, skogstokiga danskar till trots.

Semifinaler

Växjö - Färjestad 4-2

Det här kommer bli en kul matchserie. Räkna med pajaskonster från Dicken och mycket gruff.
Färjestad hade som alla vet en fantastisk start i höstas för att sedan mattas av. Det finns mycket kapacitet här, men formen imponerar inte. Växjö breda spets avgör detta.

Djurgården - Frölunda 3-4

Känns på förhand ovisst, men jag tror inte Djurgården räcker till här. Har helst fel, då jag gärna ser att de går till final så att jag har nära till finalseriematcher. Frölunda blir antagligen för starka.

Final

Växjö - Frölunda 4-2

Roger med röda mulen kommer slå rekord i antal roliga ansiktsuttryck, men det hjälper inte. Växjö vinner, men det blir en rejäl holmgång.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Tippa slutspelet 2018

Inläggav smashinlovely » mån mar 12, 2018 3:41 pm

Play-In

Luleå - Brynäs 2-1
Brynäs "skräller" i första matchen men räcker inte till i slutet efter att match 2 avgjorts i sudden.

HV - Linköping 2-0
Efter en del tveksamma domslut så avgörs serien redan i match 2 när Tedenby trillar in framför mål och styr in ett skott från Pilut jr i slutminuterna. Bibelbältets högborg drabbas av en hybris utan dess like och anser sig återigen vara smålands bästa lag.

Kvartsfinaler

VLH - HV 4-1
Första matchen blir en jämn och tät tillställning som vi till sist går segrande ur, efter följer två bekväma segrar innan HV lyckas, likt en dödsryckning, vinna match 4. Sam blir ursinnig och skriker "this is the fucking playoffs!" och våra stjärnor vaknar åter till liv i match 5. Plasthatet är enormt på Facebookgruppen Hockeysnack.

FBK - SkAIK 3-4
Dansbandsgillets krafter räcker långt men inte hela vägen, Dicken får matchstraff i match 7 och hotas senare till livet av FBK fans som anser han gjorde det medvetet eftersom han ändå ska spela i Djurgåååårn nästa år och tyckte det var bättre att tapetsera färdigt i nya villan innan försäsongsträningen börjar.

DIF - Luleå 2-4
Skrällen ett faktum, verkligheten kommer ifatt stockholmarna när Luleå efter att de töjt lite på vad som kan räknas som rent spel lyckas ro hem en plats i semifinalerna. Kvällstidningarna går bananas! över domarnivån och hur bortdömda "mesta mästarna" blev. En stor del av resten utav rapporteringen från SHL kommer präglas av detta.

Frölunda - Malmö 2-4
Malmö gör en repris av fjolårets bragd trots att de förlorar öppningsmatchen i serien, Peter A lipar trots detta i intervjuerna då han anser att Frölundas spelare trillat lite väl lätt. Lasch får böter för diving i första matchen och utgår sedan för hjärnskakning i match 2. Presskonferenserna är i övrigt mer intressanta än själva matcherna i sig.

Semi

VLH - Luleå 4-2
Vinst hemma, förlust borta. Mönstret bryts i match 6 och vi får fira finalplats i buss, flyg, tåg eller tv-soffa.
Martinsson stängs av efter en bentackling i match 5, lotterihjulet stannar på 3 matcher.

SkAIK - Malmö 4-2
Skellefteå vinner efter att ha avgjort i sudden av match 6 med 6 man på banan. Peter Anderssons huvud sprängs.

Final

VLH- SkAIK 4-1
Det blir en repris av vår förra final men denna gången städar vi effektivt av Skellefteå med 4-1 i matcher och firar guld på hemmaplan. By the rivers of babylon melodin ekar i hela släkten Marklunds huvud efter att vi vinner match 5 med 5-0.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster