Fantastisk nyhet,

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fantastisk nyhet,

Inläggav vlk » tor jun 01, 2017 6:43 pm

Detta blir bra tror jag

http://www.troja-ljungby.com/if-troja-l ... samarbete/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Lelle » tor jun 01, 2017 9:23 pm

Hurdå?
Lelle
Forumamatör
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jun 01, 2017 9:21 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Svartvadet » tor jun 01, 2017 9:51 pm

Tycker det är så löjligt att det lipas på Trojas forum... lägg ner för fan.

Troja kommer aldrig spela i SHL, de har inte där att göra. Med hjälp av oss så kan de se till att de sparar pengar och ser till så att klubben kan värva roliga spelare till HA.

Är bara Win-Win, ser man inte det är man blind
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Lelle » tor jun 01, 2017 10:21 pm

Svartvadet skrev:Tycker det är så löjligt att det lipas på Trojas forum... lägg ner för fan.

Troja kommer aldrig spela i SHL, de har inte där att göra. Med hjälp av oss så kan de se till att de sparar pengar och ser till så att klubben kan värva roliga spelare till HA.

Är bara Win-Win, ser man inte det är man blind


Vem vill betala för att se Lakers b-lag?
Lelle
Forumamatör
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jun 01, 2017 9:21 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav vlk » tor jun 01, 2017 10:50 pm

Lelle skrev:
Svartvadet skrev:Tycker det är så löjligt att det lipas på Trojas forum... lägg ner för fan.

Troja kommer aldrig spela i SHL, de har inte där att göra. Med hjälp av oss så kan de se till att de sparar pengar och ser till så att klubben kan värva roliga spelare till HA.

Är bara Win-Win, ser man inte det är man blind


Vem vill betala för att se Lakers b-lag?


Du tror det blir så? Det tror inte jag. Båda klubbarna tjänar på det...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Svartvadet » fre jun 02, 2017 12:13 am

Lelle skrev:
Svartvadet skrev:Tycker det är så löjligt att det lipas på Trojas forum... lägg ner för fan.

Troja kommer aldrig spela i SHL, de har inte där att göra. Med hjälp av oss så kan de se till att de sparar pengar och ser till så att klubben kan värva roliga spelare till HA.

Är bara Win-Win, ser man inte det är man blind


Vem vill betala för att se Lakers b-lag?


Lugna dig lite nu, tror du så lite på din förening att de tänker ge upp klubbkänslan helt?!

Det rör sig om 2-3 spelare på sin höjd, kanske t.om en femma om det är mycket skador. Mer handlar det inte om.

Troja har ett val att göra:
1. Riskera att åka ned i Ettan igen med dålig ekonomi, pga att man fick spela med junisar som inte höll
2. Spela i HA och kunna ha 2-3 platser HELT GRATIS i deras budget

Det är så löjligt att jag tror inte det är sant, hade det varit åt andra hållet hade jag tyckt det var suveränt! Tror inte heller att Lakers har planerat att ha korta lån i Troja, då ett sådant system endast gynnar oss.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav PutteA » fre jun 02, 2017 7:25 am

Gnället beror på ren och skär dumhet och en hel säck med okunskap. Man har heller inte ett genuint hockeyintresse i grunden utan i mitt tycke är man en typ av hobbysupporter med noll kunskap i ämnet. Detta avtal ger Troja större möjligheter än utan avtalet. Man blir på två röda sekunder oerhört intressant på spelarmarknaden. Win-win så det sjunger om det. Och initialt är det Troja så tjänar mest på det!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Härmapan » fre jun 02, 2017 11:22 am

Finns ju som sagt en uppsjö av liknande samarbete! Exempelvis Pantern/Malmö. De flesta klubbar har eller har haft liknande upplägg!
Dessutom är det ju som flera säger Troja som tjänar mest på detta, men när man är så mentalt försurad av hat, som många är i Ljungby, är så är det givetvis inte så lätt att tänka klart...

Jag hade inte tagit livet av mig om vi hade fått låna in lite KHL-spelare emellanåt...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Orange » fre jun 02, 2017 11:42 am

Härmapan skrev:Finns ju som sagt en uppsjö av liknande samarbete! Exempelvis Pantern/Malmö. De flesta klubbar har eller har haft liknande upplägg!
Dessutom är det ju som flera säger Troja som tjänar mest på detta, men när man är så mentalt försurad av hat, som många är i Ljungby, är så är det givetvis inte så lätt att tänka klart...

Jag hade inte tagit livet av mig om vi hade fått låna in lite KHL-spelare emellanåt...


Om vi lånat av HV i Allsvenksan då?
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Lakersfan_03 » fre jun 02, 2017 5:50 pm

Orange skrev:
Härmapan skrev:Finns ju som sagt en uppsjö av liknande samarbete! Exempelvis Pantern/Malmö. De flesta klubbar har eller har haft liknande upplägg!
Dessutom är det ju som flera säger Troja som tjänar mest på detta, men när man är så mentalt försurad av hat, som många är i Ljungby, är så är det givetvis inte så lätt att tänka klart...

Jag hade inte tagit livet av mig om vi hade fått låna in lite KHL-spelare emellanåt...


Om vi lånat av HV i Allsvenksan då?


Jag hade inte haft några problem med det när vi låg i allsvenskan. Många Troja supportrar är glada men en liten klick kommer alltid att hata oss tyvärr. De hockeykunniga vet att det här avtalet gynnar Troja mer än oss. Kände faktiskt på mig att detta avtal skulle skrivas den här gången!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Kloker » fre jun 02, 2017 8:30 pm

Samarbetet är bra. Men det var längesedan jag såg en sån skitnödig Henrik Evertsson. Gaser? Ehhöööhhhööö? Snudd på att han ville be om ursäkt för att han satt där.

Han har en tuff silly framför sig - Sveriges bästa sportchef.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Varanen » lör jun 03, 2017 2:36 am

Kloker - Berätta varför du är så negativ till chief Evertsson? Handlar det om personliga skäl? Handlar det om hans sätt att bygga laget, eller vad?

Du är självklart välkommen att attackera mig personligen. Jag är fet, CP-skadad, älskar att citera mig själv, dricker för mycket osv, Men det förklarar inte ditt agg mot chiefen. Han är inte perfekt, men det är ingen av oss. Studsa inte och roundkicka för att jag frågar. Mest nyfiken eftersom jag hängt på det här forumet relativt länge och aldrig greppat vad det handlar om.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav vlk » lör jun 03, 2017 9:00 am

Kloker skrev:Samarbetet är bra. Men det var längesedan jag såg en sån skitnödig Henrik Evertsson. Gaser? Ehhöööhhhööö? Snudd på att han ville be om ursäkt för att han satt där.

Han har en tuff silly framför sig - Sveriges bästa sportchef.


Detta samarbete kommer att sportsligt gynna båda klubbarna. Det vet dom om. Dom vet också att det är en del av Trojas fans som kommer att bli mest negativa till detta. Allt vad som skett i denna affär har varit planlagt utifrån detta faktum. Intervjun startade med att Intervjuaren vände sig till Trojas ordförande. Både han och evertsson pratade under intervjun mest till Trojas supportrar. Det var tydligt. Det var också tydligt att evertsson höll en väldigt låg profil under intervjun. Så klart genomtänkt för att inte ta så mycket plats eller verka stöddig i trojasupportrarnas ögon. Sen presenterade man värvningen av Carl ernstig som en del i detta paket, också för att dämpa ilskan som skulle komma från Trojas supporters. Denna värvning kunde de gjort ändå Troja då Carl är överårig och inte tillhör Lakers.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Kenpa » lör jun 03, 2017 8:30 pm

Bra skrivet vlk! Precis vad jag tänker också. Det här blev en proffsig presentation och de enda som missgynnas är arga Ljungbybor som förmodligen är mer intresserade av tillhörighet än lagets framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Härmapan » sön jun 04, 2017 10:54 pm

Orange skrev:
Härmapan skrev:Finns ju som sagt en uppsjö av liknande samarbete! Exempelvis Pantern/Malmö. De flesta klubbar har eller har haft liknande upplägg!
Dessutom är det ju som flera säger Troja som tjänar mest på detta, men när man är så mentalt försurad av hat, som många är i Ljungby, är så är det givetvis inte så lätt att tänka klart...

Jag hade inte tagit livet av mig om vi hade fått låna in lite KHL-spelare emellanåt...


Om vi lånat av HV i Allsvenksan då?


Hade inte haft minsta problem med det då heller! Det finns väl inget negativt i att få bättre spelar - om det dessutom inte kostar något så...? Det blir ju bara larvigt att vara så hatisk...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Baker » fre sep 22, 2017 1:01 pm

Mr MaHawk skriver att Wisten lånas ut till Västervik. Ok för Ludwig men hur rimmar det med samarbetet med Troja? Fattar faktiskt ingenting.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Svartvadet » fre sep 22, 2017 3:44 pm

De frågar ju givetvis Troja först.
Sedan är det ju upp till Troja, de är ju inte vår farmarklubb direkt. Vill de inte ha spelaren är det ju en annan klubb som gäller
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Baker » fre sep 22, 2017 6:34 pm

Svartvadet skrev:De frågar ju givetvis Troja först.
Sedan är det ju upp till Troja, de är ju inte vår farmarklubb direkt. Vill de inte ha spelaren är det ju en annan klubb som gäller


Hoppas att det är så givetvis, annars känns samarbetet mer eller mindre avslutat .
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Svartvadet » fre sep 22, 2017 7:11 pm

"Växjö har en samarbetsavtal med Troja/Ljungby men då de är så gott som fulltaliga hade de inga problem med att Wistén hamnar i VIK, enligt Lind."
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Baloo » fre jan 05, 2018 1:45 pm

Ja detta sammarbete har verkligen gynnat båda parter :D
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav Svartvadet » fre jan 05, 2018 2:05 pm

Förstår fortfarande noll. Tror helt ärligt att Troja backade när fansen började hota, finns ingen annan anledning. Wistén, Madsen, Bokk (innan han fick speltid i A-truppen här), Carnbäck, Sundberg, Sunnefors, Nilsson osv. alla hade förstärkt Troja vilken dag som helst!

Men men, det är deras förlust och inte vår.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav vlk » fre jan 05, 2018 5:01 pm

Svartvadet skrev:Förstår fortfarande noll. Tror helt ärligt att Troja backade när fansen började hota, finns ingen annan anledning. Wistén, Madsen, Bokk (innan han fick speltid i A-truppen här), Carnbäck, Sundberg, Sunnefors, Nilsson osv. alla hade förstärkt Troja vilken dag som helst!

Men men, det är deras förlust och inte vår.


Det är synd, främst för Trojas del. Troja ligger mig varmt om hjärtat och jag hoppas de låter förnuftet styra över rabiata känslor hos vissa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Fantastisk nyhet,

Inläggav mollers » lör jan 06, 2018 1:21 am

Vi bara skojar vi håller på Troja
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster