Framåt, kämpa - VLH!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Framåt, kämpa - VLH!

Inläggav Svartvadet » lör mar 25, 2017 4:37 am

Jag skriver denna "krönika" lite i förväg.
Iallafall är det något de flesta skulle påstå.

Jag själv tycker inte det. Jag tycker att den ligger i lä med det vi går igenom just nu. Vi, som förening, har varit förskonade mot riktiga motgångar. Tacka Gud för det.

Jag har väldigt svårt att sova ikväll. Jag vill påstå att det inte kommer att gå. Mitt hjärta blöder för detta lag, ett lag som sprider så sjukt mycket glädje och hopp om att livet ibland kan vara ack så enkelt. Ett lag som varje dag ALLTID bidrar med en positiv anda. En förening, där alla står samlade bakom tre otroligt viktiga grundstenar:

-Ambition
-Kärlek
-Hårt arbete

Men de senaste dagarna har en oro smugit sig in över hela staden. Vi, som har vunnit SHL, ska inte åka ut redan i kvarten. Det ska inte hända. "Vi är ju Lakers - och vi är fan Världsbäst" - en känsla jag tror många har. Tyvärr fungerar inte livet så, det är inte alltid en dans på rosor. Genom motgångar så föds ideér, genom motgångar så föds det hunger. Just idag så ska vi möta Malmö igen - ett Malmö som har tre matchbollar mot oss. Surrealistiskt. En fråga som hela tiden återuppstår i mitt huvud är:

"Hur fan hamnade vi här?".

En excellent fråga.

Ishockey handlar om detaljer på denna nivån. Det handlar inte alltid om skills, spets och kvalité. Men, det det handlar om mest - oavsett om det är div.3 eller NHL - är hårt arbete. Malmö har hittills vunnit på detta. De har en formkurva som pekar rakt upp, samtidigt som vi har en som pekar någon nedåt. Sådant kan hända, tråkigt men sant. Det är inget vi kan styra över. Tyvärr. Det vi kan styra över dock, det är att vi som förening går in och ger hela vårt hjärta till laget i alla lägen. Att vi alltid står där. Oavsett om vi spelar sämre än sämst. De behöver oss i ryggen, det är därför vi har lyckats så otroligt bra. Vi har precis vunnit vår första SHL-säsong, två år efter vi vann vårt Guld. Det är inte illa pinkat. De facto att vi faktiskt inte är ute än gör det hela ännu mer intressant. För tro mig, ingen älskar en comeback mer än mig.

Det jag vill säga, även om det kanske blev lite långdraget, är att jag kommer fan i mig att älska Växjö Lakers HC tills den dagen jag dör. Jag kommer ALDRIG att lägga mig ner och dö, för vi är fan inte ute innan vi är ute. VI ÄR LAGET ALLA VILL SLÅ. Vi är också laget ALLA avskyr att möta. Vi är laget som har slagit rekord, på rekord, på rekord. För att vi är Sveriges BÄSTA lag - oavsett årstid!!

Jag skiter i om vi får stryk med 10-0 imorgon, för lik förbannat kommer jag tillföra mitt hjärta till klubben VARJE dag och ni som inte gör det kan syssla med något annat. För att älska Lakers är den bästa känslan som finns och det hoppas jag ni tycker också!

Nu kör vi över Malmö!!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Framåt, kämpa - VLH!

Inläggav alfax » lör mar 25, 2017 11:37 am

Fina ord !! Tack Svartvadet !
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Framåt, kämpa - VLH!

Inläggav Piggelin » lör mar 25, 2017 12:29 pm

Alfaxar på Svartvadet!
Har precis samma känslor, titta vad laget har åstadkommit dom senaste tre åren. Att åka ut i kvarten är ingen skam, det har HV71 gjort dom senaste sex säsongerna. Tyvärr har vi väl inte nått det rätta flowet i dom senaste matcherna.

Lakej till jag dör! :headbang:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Framåt, kämpa - VLH!

Inläggav Fredrik R » lör mar 25, 2017 2:02 pm

MYCKET bra skrivet Svartvadet! :clap: :ok: :clap:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Framåt, kämpa - VLH!

Inläggav Jck » mån mar 27, 2017 11:43 am

Grymt bra skrivet och riktigt skönt att då o då få se att man inte loggar in på det här forumet och läser helt i onödan :)

Nu hoppas jag av hela min själ att Lakers slår Malmö ikväll och tvingar fram en match 7, men om dom inte lyckas med det så kommer jag fortfarande älska laget precis lika mycket ändå!
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Framåt, kämpa - VLH!

Inläggav Baker » tis mar 28, 2017 5:34 pm

Nu blev det torsk. Men vad gör vi? Såklart knyter näven och lär oss av vad som inte funkade fullt ut. Ingen tar från oss vår fantastiska resa.

Vi kommer igen det kan övriga 13 lag ge sig fan på.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster