Lakers all star

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers all star

Inläggav Sjön suger » tis nov 29, 2016 8:32 pm

Såg i nån skvallerblaska att man tagit fram all star lag för alla kulturlag som spelar i SHL o delvis allsvenskan. För VLH hade man bara tagit med SHL-spelare.

Vilka tycker ni är all star historiskt?

Podein, Rosen o Jacobsson
Heikkinen o Welch
Fasth

Platt, Lajunen o Nolan
Kilpiläinen o MacNevin
Gerber

Gynge, Grans o Pikkarainen
Rosen o Honkanen
Norrena

Romö, Josen o Mackan
Custemo o Holös
Alsenfelt
Sjön suger
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: lör okt 15, 2016 7:33 pm

Re: Lakers all star

Inläggav Mackan75 » ons dec 07, 2016 11:29 pm

Att inte ha med/nämna spelare som Kallio eller våran nr 19 Kiiskinen som den där kvällen 23/4 2015 förgyllde alla Växjöbos tillvaro och sköt sig odödlig för all framtid i Växjös historia är ju rent patetiskt och borde vara ett lagbrott
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Lakers all star

Inläggav mollers » tor dec 08, 2016 12:42 am

Jag var tvungen att kolla registreringsdatum på mackan75. Inte förvånad att när det stod 2014.

En sådan här lista skulle jag dock inte fixa att göra endast 4 kedjor på. Men jag hade nog bytt norrena mot lassila, Nolan mot David lundbohm och platt mot kiiskinen.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Lakers all star

Inläggav Härmapan » tor dec 08, 2016 9:48 am

Jag antar att man tar ut de spelare som varit bäst/betytt mest under sin tid i kombination med nostalgi och skills...?

Platt kvalificerar sig definitivt på skills men känns inte som någon kulturbärare direkt...

Jag skulle säga att Saviano definitivt borde in på listan och att även Jeremias kanske kan kvalificera sig för lång och trogen tjänst.

Ska vi istället lista de bästa spelarna (ur ett skillsperspektiv) vi haft i laget blir såklart både Platt, Salminen, Netik (även om flera inte levererade i Lakers) mfl. aktuella..
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Lakers all star

Inläggav utep » tor dec 08, 2016 11:37 am

Ja Vad är definitionen på en All-star? Mäter vi bara skills eller ska andra värden räknas in?

Spelare som Platt och Norrena platsar inte i mitt lag. Inget fel på insatsen men ingen av dessa herrar har gjort något bestående avtryck. Hade även bytt Holös mot Murphy som trots dalande form har stort hjärta för klubben.

Steve "once a laker always a laker" är självskriven och likaså Kallio och Kiiskinen för sina insatser under guldåret.
Sen måste man nog ha med Gäry i truppen också. 458 matcher skämtar man inte bort.
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers all star

Inläggav DeLarge » tor dec 08, 2016 6:51 pm

Som vanligt någon hobbylista när man har nyhetstorka. Var är NooooLAN MC D000nALD!!, Peter Sundh? Dan Idoffson? Jens Nyström #tv4!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Lakers all star

Inläggav Ettan » tor dec 08, 2016 11:36 pm

:bash: utep håller med dig....
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster