Skills Competition

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skills Competition

Inläggav teddy » sön aug 07, 2016 9:44 am

Tycker att det behövs en tråd om detta.
Vad tror ni?
Vilket lag vinner? :-)

Hoppas på mycket folk. Det är ju fortfarande semestertider samt lillördag. Kommer barerna att vara öppna?

Ska bli kul och se dom nya spelarna. Samtliga. Inte bara everberg, palola, platt och Eriksson. Utan även brodecki, Marklund, högberg, bohm, Holm, Lundberg mfl.

Vi ses på läktaren.

Ps det avgår en hockeyresa till Glasgow 26-29 januari 2017 för den som är sugen. Braehead bjuder in oss till återförening. Lördagsmatch mot värsta rivalerna Fife.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Skills Competition

Inläggav smashinlovely » mån aug 08, 2016 8:26 am

Team Martinsson vinner
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Skills Competition

Inläggav Svartvadet » ons aug 10, 2016 8:00 pm

Jag spyr vilken dålig tillställning.... Herregud att man inte kan göra det bättre, så otroligt oproffsigt.

Sorgligt, speciellt när det kommer så mycket folk
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skills Competition

Inläggav vlk » ons aug 10, 2016 8:48 pm

Ja, jisses så dåligt. Hur oproffsigt får det bli. Nästan pinsamt ibland.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Skills Competition

Inläggav Svartvadet » ons aug 10, 2016 9:23 pm

Hur svårt kan det vara att testa sakerna? Köpa en riktig hastighetsmätare? Göra någon form av show med att släcka ned och använda projektorn?

Sedan får man ge herr Hedström lite kritik med, sällan han är dålig dock. Men idag blev det pannkaka...
"1, 2, 3 - kör" var ju iofs inte hans fel, men det är sättet han presenterar spelarna på.

Kan man inte köra lite mer ös? T.ex, istället för att säga:
"175 cm lång, 82kg tung - Geoff Platt."
Så kan man väl ha lite mer passion:
"From KHL, wearing number 16 - GEOOOOFF PLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT" (eller på Svenska om man nu vill)

Nä, detta hade ett gäng högstadieelever gjort bättre
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skills Competition

Inläggav vlk » ons aug 10, 2016 9:27 pm

Intervjuerna håller inte måttet heller, blir mest stelt och pinsamt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Skills Competition

Inläggav Aleks » ons aug 10, 2016 9:49 pm

Varför inte kicka igång säsongen med en gratis träningsmatch istället. HV hemma med en lite pampigare spelarpresentation hade varit mumma för en hockeyälskare. Blir lite mer på riktigt då och inte en långdragen tillställning.

Ett annat alternativ vore att utmana juniorerna på något vis. Roligt för oss att se tillväxten samtidigt som juniorerna får tampas med det lag de vill slå sig in i.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Skills Competition

Inläggav Svartvadet » ons aug 10, 2016 10:04 pm

Aleks skrev:Varför inte kicka igång säsongen med en gratis träningsmatch istället. HV hemma med en lite pampigare spelarpresentation hade varit mumma för en hockeyälskare. Blir lite mer på riktigt då och inte en långdragen tillställning.

Ett annat alternativ vore att utmana juniorerna på något vis. Roligt för oss att se tillväxten samtidigt som juniorerna får tampas med det lag de vill slå sig in i.


Gillar idéerna, men tyvärr finns det naturliga förklaringar till det. 1, om det ska vara gratis mot HV lär det bli fullsatt = kioskerna måste vara öppna med personalkostnader och hela den biten. Det kommer man aldrig göra ur ren "business".

2. Juniorerna skulle öka skaderisken, finns juniorer som skulle göra allt för att ta en plats. Tacklingar = ett faktum.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skills Competition

Inläggav Lakershjärta71 » ons aug 10, 2016 10:38 pm

Mitt utroptecken idag

Dennis Everberg - Grymt spelsinne och fina handleder
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Skills Competition

Inläggav Svartvadet » ons aug 10, 2016 11:04 pm

Tycker det var flera som utmärkte sig!

Everberg - precis som du skriver, han kommer vara tillbaka i NHL. Det tvivlar jag inte ens lite på.
Lundberg - man ser hur sugen han är på att använda kroppen. Väldigt skicklig, trots sitt "riktiga" spelsätt.
Platt - alldeles för bra för SHL. Är så sjukt glad att vi fick honom över Hjalmarsson!
Högberg - Fin skridskoåkning, missade ingen passning i tio min 4v4.
C. Rosén - Kommer bli årets genombrott. Luktar 30 pinnar minst. Är nog förlorad till nästa år, så njut nu!
Marklund - Har riktigt bra potential. Sitter på en offensiv som inte används riktigt. Tror han kan blir väldigt bra!

Sedan fanns det en hel drös som såg ut som förväntat, några som var lite frågetecken.

Brodecki? Holm? Bohm? Palola? Såg slött ut, lite tafatt. Visst, svårt att analysera för mycket redan nu, men jag gillar få tydliga svar. Tror att det finns mycket mer att hämta ut här, även om Brodecki och Bohm kanske är liiiite bakom övriga.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skills Competition

Inläggav smashinlovely » tor aug 11, 2016 7:15 am

Svartvadet skrev:Hur svårt kan det vara att testa sakerna? Köpa en riktig hastighetsmätare? Göra någon form av show med att släcka ned och använda projektorn?

Sedan får man ge herr Hedström lite kritik med, sällan han är dålig dock. Men idag blev det pannkaka...
"1, 2, 3 - kör" var ju iofs inte hans fel, men det är sättet han presenterar spelarna på.

Kan man inte köra lite mer ös? T.ex, istället för att säga:
"175 cm lång, 82kg tung - Geoff Platt."
Så kan man väl ha lite mer passion:
"From KHL, wearing number 16 - GEOOOOFF PLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT" (eller på Svenska om man nu vill)

Nä, detta hade ett gäng högstadieelever gjort bättre


Precis mina tankar. Vi tar ju efter allt annat som görs "over there" så varför inte försöka sig på något liknande, förutsättningarna finns ju i arenan fast man får väl givetvis förvänta sig ett något mindre spektakulärt resultat. Men köra med projektor även i tävlingsmomenten, ljudeffekter och varför inte hyra in en presentatör med mer media/intervju vana, scripta intervjuerna och ge spelarna ett litet hum innan om vad för frågor som ska ställas. Jag skiter om det blir lite plastigt, en bra show drar mer folk till matcherna och ska man ändå ha dessa evenemang så kan man gå all in.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Skills Competition

Inläggav Dannedd » tor aug 11, 2016 11:45 am

Det var lite därför jag hoppade det denna gången då förra började bli lite lam, tror fler kommer göra det näst gång om man inte blir lite mer seriös
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster