Övrigas matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » ons jan 03, 2018 12:56 am

Presskonferensen är världsklass :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » ons jan 03, 2018 1:46 am

Svartvadet skrev:Presskonferensen är världsklass :lol:


BR är så störd att det knappt går att titta klart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » ons jan 03, 2018 2:01 am

Bärt är en kämpe. En riktig kämpe som förtjänar all jävla respekt...
https://m.youtube.com/watch?v=PjTfKs2aZP8
:oops: :D
(stackars forsberg)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav sampan » ons jan 03, 2018 6:02 pm

Haha alltså presskonferensen är helt guld! :D
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » sön jan 14, 2018 12:02 am

Coach Bärt fick psykbryt efter matchen mot Örebro:

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... v-domaren/

Det här j-a springandet till domarrummet måste ta slut. Bärt är inte den enda skyldiga i ligan, även om hans bräckliga psyke gör honom till en återfallsförbrytare. Fläska på rejäla böter. Och nej, det har ingenting med en konstruktiv dialog, eller att domarna ska vara fredade, att göra. Men tränare (särskilt Bärt) är inte vid sina sinnes fulla bruk direkt efter en sur förlust och måste lära sig att hantera sina känslor på ett annat sätt. Här har faktiskt klubbarna ett stort ansvar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » sön jan 21, 2018 1:03 am

Funderar lite kring Luleås ev. mål mot Frölunda där pucken bedömdes som inne av domaren i samband med händelsen men som sen bedömdes som ej mål när man med videogranskningen inte kunde bedöma om pucken var inne eller ej, deras egna ord är på ett ungefär att de kan inte se det men känslan är att den inte är i mål.

Alltså, här blir jag lite fundersam...

I situationer där domarna gör wash out och en videgranskning görs där det inte går att säga att pucken var inne med 100% säkerhet (och där kan det bli så enormt fånigt då man verkligen ser att pucken inte kan vara annat än just i mål även det råkar vara en handske eller ben mellan pucken och kameran) så ska beslutet på isen kvarstå.

Är denna regel alltså inte; "Domaren första bedömning gäller om inte kameran bevisar motsatsen"
Utan snarare; "Om man inte tydligt ser på video att pucken är över linjen så är det inte mål"
?


edit:
Öppnade upp diverse sociala nätverk och insåg snabbt att jag såklart var långt ifrån ensam om att ställa mig denna frågan...
Och ja, det är återigen som så att det där med en regelbok....ja, den är mest något man bara ska ha, inte använda som någon form av...ja inte vet jag, regelbok? nänä...

Jag unnar varken luleå eller frölunda något, men sånt här gör mig bara så matt, trött och frustrerad.
extra irriterande är ju att domarna, i sin brist på kunskap, efter matchen står och säger rakt ut att det inte går att avgöra med all säkerhet på videogranskningen... en vit lögn i stil med: "våra experter kom fram till att hela pucken omöjligt var över linjen" så fine, då får man ju köpa det.
Senast redigerad av smashinlovely sön jan 21, 2018 1:16 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » sön jan 21, 2018 1:13 am

Kameran bestämmer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » sön jan 21, 2018 1:19 am

Varanen skrev:Kameran bestämmer.


ja, men samtidigt bara om det faktiskt går att bedöma.

Klipper in från expressen som jag får utgå ifrån har citerat korrekt:

"Går inte att avgöra"
Domarna dömde först mål men efter att Frölundaspelarna varit framme och diskuterat valde domarna videogranskning.

Alla fyra domare tittade på bilderna innan beslutet kom.

– Det går inte att avgöra om pucken är inne eller inte, sa domaren Andreas Harnebring efter att ha tittat på bilderna.

Och dömde bort målet. Något som går stick i stäv med den officiella regelboken. Där står att läsa följande:

"Om videomaterialet inte motbevisar huvuddomarens initiala beslut, eller om det inte går att utröna någon ny information, ska domarens initiala beslut fastställas."
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » sön jan 21, 2018 1:38 am

Regeln låter bra, men både Harnebring och jag trodde kameran alltid bestämde. Eftersom vi är ett gäng rättshaverister inom hockeyn. Ibland blir man glad när man har fel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Daste » sön jan 21, 2018 1:55 am

Classic NHL:
The video review was inconclusive, the call on the ice stands!
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » sön jan 21, 2018 2:07 am

Alla kan missa, glömma eller missförstå en regel. MEN, när det är videogranskning och situationsrum är inblandade tycker jag att man kräva att någon har koll på regelverket. Om inte annat att man läser igenom reglerna i samband med granskning. Jag var egentligen bensäker på denna regel personligen, men tänkte att det möjligen kunnat gjorts någon ändring.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » sön jan 21, 2018 2:28 am

Du har givetvis rätt, men som jag skrev ovan så har vi för många rättshavererande crybabies i vår sport vilket gör alla hypernervösa och livrädda för varje form av kritik. Eftersom det absolut INTE får bli fel, så blir det garanterat det.

Låt spelarna göra upp om det med minsta möjliga inblandning från statisterna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav PutteA » sön jan 21, 2018 7:57 pm

Jag tycker det är egendomligt att man inte ifrån situationsrummet kan vägleda domaren och helt enkelt poängtera för honom att beslutet är inconclusive vilket innebär att ditt beslut på isen kvarstår.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Övrigas matcher

Inläggav Härmapan » ons jan 24, 2018 9:38 pm

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hl-domarna


Här sitter djurgårdare och påstår att de förfördelas sv domarna...
Man hänvisar även till att det finns statistik som styrker påståendet...?

Statistiken säger att dif har näst MINST utvisningar i serien! De ligger i botten tillsammans md ett annat förfördelat lag - De stackars fula ankungarna...

Jag antar att man tycker att dif borde ha minst utvisningar av alla lag för att det inte ska vara orättvist för dom...

På en mindre smickrande andraplats finner vi de överlägsna serieledarna och tillika mest spelförande laget!
Vi har 425 min mot stackars dif som felaktigt förfördelats med 301 min..

Man undrar ju hur det är med självinsikten...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » sön jan 28, 2018 8:20 pm

Jens Olsson......
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » sön jan 28, 2018 9:24 pm

Lite synd att nästa match mot malmö är först 8e mars. någon form av psykning hade vart fin i powerbreak :roll: 8)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » sön jan 28, 2018 10:17 pm

bratsson skrev:Jens Olsson......


Nog för att snorungen fällde honom, men det är ändå bland det sjukaste jag sett. Hur man kan vara så brutalt nonchalant och dessutom lägga handen på ett barn på det sättet, hoppas på rejäl avstängning
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » sön jan 28, 2018 10:19 pm

Han blev rejält provocerad, men givetvis helt oacceptabelt att ta till handgripligheter. MIK borde få böta för funktionär som beter sig osportsligt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Towen » sön jan 28, 2018 11:30 pm

Blir lite som en match i matchen nu, vid sidan av att defilera hem seriesegern - att följa bottenkampen: Mora, Örebro el Rögle, vem går igenom isen i år? Vad har ni för magkänsla? Känns rätt öppet.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » sön jan 28, 2018 11:56 pm

Rögle och ÖHK har en högre högsta nivå än vad MIK och KHK har.

Kan inte se att ett lag från HA slå varken ÖHK eller Rögle i en bäst av sju.
Mora har ju inte riktigt det djupet som de andra klubbarna har ekonomiskt, lägg till att det svajat som bara den på tränarsidan. KHK har ju varken det ena eller det andra, just nu så försöker man hitta ytterligare legoknekt att bära laget (Ledin i förstakedjan var sisådär). Dessutom verkar kärleken för laget vara som bortblåst bland hemmafansen.

Finalen i HA kommer sluta med seger för Timrå (de har bättre spets). Leksand kommer få möta AIK och jag tror fan i mig att AIK slår dem! Men det skulle iaf betyda såhär:

KHK-Timrå
MIK-AIK/LIF

Båda matcherna är ju hyperintressanta. Timrå med sin ungdomliga entusiasm i form av Dahlén, Olofsson, Karlsson och Lavoie mot KHK med sina avdankade halvstjärnor Ledin, Karlsson, Murphy (sorry legenden), Madsen och Paulsson. KHK lär dessutom spela på samma sätt som de alltid gjort - våga vägra pucken.

AIK och LIF kommer toksatsa, det finns det inget tvivel om. Bara väntar på att det ska smattra in två, kanske tre, spetsspelare. Kommer bli livsfarliga att möta
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » mån jan 29, 2018 8:34 am

Svartvadet skrev:Dessutom verkar kärleken för laget vara som bortblåst bland hemmafansen.


Utan att vara insatt så har jag fått intrycket av att det inte är på det sättet. Men kan ju vara media som vill trycka lite på hur synd det är om den lilla människan (fansen).
Men helt allvarligt så kan man till viss del förstå om det svajar lite i supporterskaran när spelare och ledning verkar vara totalt ointresserad av ett lyft.
Stora kast mellan fjolårs-säsongens inledning och dagsläget.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » mån jan 29, 2018 10:56 am

KHK har tappat 500(!) på sitt publiksnitt. Det är en markant skillnad mot förra året.
Räknar vi enkelt och säger att snittbiljetten är på 200:-, så är det ett bakslag på 2,6mkr sett över säsongen.

Dessutom om du läser deras forum så upplever man att vissa supportar hellre vill se KHK i HA eller i Ettan, där de kan vinna matcher. Inget gott tecken.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » mån jan 29, 2018 2:06 pm

Jag har inte läst på några forum eller kollat några publiksnitt. Det jag sett är twitterflöden och artiklar/krönikor i tidningar. Är det som du säger så är det ju riktigt illa, och lite tråkigt. Jag ser gärna KHK kvar i SHL av rent egoistiska skäl, den geografiska närheten.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » tor feb 01, 2018 10:34 pm

Örebros bortdömda mål mot malmö.... situationsrum och domare gör en sån jävla tavla, igen, och hittar på lite nya regler och bortförklaringar igen....tragiskt.
Vi har en sport där man inte är rädd för att använda tekniska hjälpmedel, men vi har inte domare och bedömare som är kompetenta nog att tyda det objektivt och efter klara regler. sorgligt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav PutteA » tor feb 01, 2018 10:46 pm

Allt från Lärkings sida handlar ju om att skydda domarna. Det är sorgligt vilken jävla skyddarverksamhet dom håller på med. [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » fre feb 02, 2018 12:56 am

Lärling ger pinsamheten ett ansikte


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » fre feb 02, 2018 5:29 pm

Förfördelade Fula Ankungar? Pinsamt. Det bortdömda målet är ju korrekt målat. Men detta skriver inte Pajas-Höken något om på sin blogg - att det var ett solklart mål som dömdes bort felaktigt. Att denna enögtfärgade tvåfingerpletande Miffanatiker är avlönad av Kvällspress för sin A.B.C hockeygoja är för mig en gåta.

Jag hoppas verkligen och innerligt att lip-fjanten Peter och hans stackar förfördelade Ankungar hamnar utanför topp 6.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav alfax » fre feb 02, 2018 5:55 pm

smashinlovely skrev:Örebros bortdömda mål mot malmö.... situationsrum och domare gör en sån jävla tavla, igen, och hittar på lite nya regler och bortförklaringar igen....tragiskt.
Vi har en sport där man inte är rädd för att använda tekniska hjälpmedel, men vi har inte domare och bedömare som är kompetenta nog att tyda det objektivt och efter klara regler. sorgligt.

Och domare som avgjorde det hela var ...ja just det....Morgan Johansson- :cry:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Härmapan » fre feb 02, 2018 9:00 pm

Hade 1 2 i den matchen på Powerplay - i övrigt rätt!
”Moje” är skyldig mig 2600!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Ettan » fre feb 02, 2018 11:24 pm

Någon som vet varför målet(som aldrig blev mål) efter granskning skickades tillbaka till domarnas egna beslut?
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » lör feb 03, 2018 12:12 am

Det lärking sa var bara att det alltid är domaren som tar beslutet och att situationsrummet bara pekar på vad man tycker domaren ska tittar efter. Men mest kändes allt han sa som bortförklaringar och fabrikationer för att skydda sig själva och domaren
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Ettan » lör feb 03, 2018 1:40 am

Det förklarar en hel del. Målen blir dömda lite hit och dit precis som utvisningar. Om domarna är super människor kan dom klara denna uppgift galant. Känns som det är onödigt att sätta den pressen på domarna.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav mollers » lör feb 03, 2018 2:39 am

Sätta pressen på domarna? De är proffs som får otroligt bra betalt och de har chans att "vara efterkloka" men misslyckas totalt
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » mån feb 05, 2018 9:59 pm

RBK utklassar De Fula Ankungarna i Skåne-derbyt, 1-5 med 6.30 min kvar av tredje. Miele petad under matchen igen. Skandalöst att inte bjuda till bättre i ett derby.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » mån feb 05, 2018 10:30 pm

Glädjer mig åt Rögle pga Abbott, hoppas han löser kontraktet åt dem!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster