Hyr ut Vida Arena

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tycker DU vi ska hyra ut VIDA?

Ja - Har de gått upp så hjälper vi självklart till och ger rimlig hyra
11
31%
Nja - Jag vet inte om jag gillar det. Kanske om de får pröjsa 1-1,5 mille per match
6
17%
Nej - Jag vill absolut inte se TAIF som hemmalag i vår SM-GULDS-BORG
14
40%
X - Avstår från svara, då jag tycker man ska ha egen arena
4
11%
 
Antal röster : 35

Hyr ut Vida Arena

Inläggav Svartvadet » sön feb 21, 2016 3:57 pm

Intressant diskussion om just Arenor i SHL nu, där vi omtalas ganska ofta i samband med de räliga.

Vad tycker ni? Ska vi hyra ut Vida? Är det okej att ett lag inte har en hemmaarena alls? Ska TAIF ens få kvala?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Aleks » sön feb 21, 2016 4:58 pm

Det viktiga är väl att det står klart och tydligt vems arenan är. Hyr de den matchdag för att spela sin match är det ju bara dollars in för oss. Finns fler lag som delar arenor så spelschemamässigt borde det gå att lösa. Dessutom blir det magiskt att få sjunga ut på hemmaplan trots att det är borta om ni förstår vad jag menar :lol: . Kanske kan man tvinga dem att skriva under på att västra tillhör oss oavsett match.

Problematiken blir om de inte kan skilja på vad som är deras och vårt. En lite parasit blir det med skillnad på att vi tjänar pengar på den.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Mackan75 » sön feb 21, 2016 6:45 pm

I det här fallet om det nu kommer hända så i slutändan är det bara en fråga styrelsen kommer undra över hur mycket pengar det handlar om per match /säsong
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Niles » sön feb 21, 2016 7:49 pm

:lol: Att hyra ut till ett lag från en annan..st.. sorry byhåla..är inte ens en tanke. Har väl aldrig ens hänt i historien. Inte ens om man fick 1 mille per match. Öman hoppas jag har nån slags integritet i frågan och han värnar nog mer om stadens lag och publik än lite extra utgående fakturor som lär sluta hos fogden.

Hur som helst är det ju en fråga som inte ens lär bli aktuell.
Senast redigerad av Niles sön feb 21, 2016 8:08 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Baker » sön feb 21, 2016 7:59 pm

Inga problem med det, Pengar luktar inte och jag är av den uppfattningen att vare se vi vill eller inte kommer ett sportsligt samarbete bli en realitet, frågan är bara hur många år det dröjer.

Nu är det inte troligt att de ens behöver nyttja vår hall då de säkert inte går upp och skulle så ske finns väl en ombyggd hall i Karlskrona som då borde vara ledig.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Jocke86 » sön feb 21, 2016 8:24 pm

Aldrig TAIF i Vida. För inga pengar i världen. Går de upp får de lösa det själva. Vi som varit med sedan innan 97 vet turerna med Taifare.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Baker » sön feb 21, 2016 8:45 pm

Jag har varit med sedan långt innan 97 och har Inga problem med taif eller några andra heller. Men som tur är har alla rätt att ha en egen uppfattning. I annat fall får det bli Nordkorea.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Svartvadet » sön feb 21, 2016 8:58 pm

Jocke86 skrev:Aldrig TAIF i Vida. För inga pengar i världen. Går de upp får de lösa det själva. Vi som varit med sedan innan 97 vet turerna med Taifare.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk


Lite så jag känner med. Hade vi vänt på det, så hade de aldrig hjälpt oss. Inte för alla pengar i världen.
Jag känner noll sympati för dem. De är slask och ska inte få känna sig hemma i vår fastighet av världsklass.

Sen gillar jag inte kortsiktiga lösningar, hur de än vrider och vänder på det, så måste de ha en egen arena någon dag.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Jocke86 » sön feb 21, 2016 9:36 pm

Baker skrev:Jag har varit med sedan långt innan 97 och har Inga problem med taif eller några andra heller. Men som tur är har alla rätt att ha en egen uppfattning. I annat fall får det bli Nordkorea.

Klart du får ha en egen åsikt [WHITE SMILING FACE]. Mina problem med TAIF grundar sig på personliga erfarenheter. Sedan blir det inga bra affärer mellan "Fiender". Vi ska inte glömma hur illa vi tycker om TAIF, så hatar de oss ännu mer.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav smashinlovely » mån feb 22, 2016 9:54 am

Här känner jag mest att jag kan tacka ja till att dom hyr iom att jag egentligen vet att de aldrig, aldrig, aldrig skulle gå med på detta. Då hyr de nog hellre av KHK. Skulle vara en bättre deal för båda dessutom, för isf vore det väl förmodligen på just khk's bekostnad taif skulle spela i shl och khk är redan nu i ekonomisk kris.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Dannedd » mån feb 22, 2016 10:49 am

smashinlovely skrev:Här känner jag mest att jag kan tacka ja till att dom hyr iom att jag egentligen vet att de aldrig, aldrig, aldrig skulle gå med på detta. Då hyr de nog hellre av KHK. Skulle vara en bättre deal för båda dessutom, för isf vore det väl förmodligen på just khk's bekostnad taif skulle spela i shl och khk är redan nu i ekonomisk kris.


Äntligen någon som fattar...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Klonis » mån feb 22, 2016 12:01 pm

Tänk er o behöva stå på bortasektionen i vår egen hall
Nej usch och fy
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Mackan75 » mån feb 22, 2016 5:51 pm

Klonis skrev:Tänk er o behöva stå på bortasektionen i vår egen hall
Nej usch och fy


Ja hur blir det där egentligen
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Aleks » mån feb 22, 2016 6:22 pm

Mackan75 skrev:
Klonis skrev:Tänk er o behöva stå på bortasektionen i vår egen hall
Nej usch och fy


Ja hur blir det där egentligen


Det är väl bara att ställa lite krav i kontraktet om de skulle vilja hyra VIDA. När de har hemmaplan är sektion H, G och F vårat. När vi har hemmaplan får de hålla till godo i buren. Man får tänka lite som när 08-klubbarna möter varandra, varsin kortsida.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Niles » mån feb 22, 2016 7:25 pm

Västra stå skulle aldrig ens kunna vara öppet för diskussion om vilka som står där oavsett match. Sen undrar man ju hur ja-sägare tänkt. Tack och lov att en sån infekterad diskussion aldrig behöver tas i ens med handskar. Mamma mia.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Aleks » mån feb 22, 2016 8:19 pm

Hur ja-sägare tänkt är väl ganska uppenbart, eller? Köper också fullt ut de som inte tycker att det är öppet för diskussion.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Niles » mån feb 22, 2016 9:05 pm

Nej direkt uppenbart är det knappast, antingen gillar man .... eller älskar man lite mer pengar. Tänkte mer på hur man tänkt efter det. Tror inte jag behöver vidareutveckla, låt fantasin flöda..rejält.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Härmapan » tis feb 23, 2016 12:09 am

Låt dom hyra svindyrt med förbehållet att VS är vårt oavsett hemma/borta!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Piggelin » tis feb 23, 2016 12:47 pm

Betalning i förskott, TACK! :evil:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav rawspont » tis feb 23, 2016 1:59 pm

För oss som gillar både TAIF och Lakers så är det ju en win-win. =)
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Niles » tis feb 23, 2016 6:13 pm

Lite synd att du inte har några kompisar på andra sidan, annars kunde ni ju hejat åt båda håll. :D
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav mollers » tis feb 23, 2016 6:13 pm

Tyckte först det här var för osannoligt för att ens disskutera men har märkt att TAIF-stödet är större än vad jag trodde så kunde inte hålla käften.

Jag förstår faktiskt inte hur ni ja-sägare tänker. Vida arena för mig är som ett andra hem och jag skulle aldrig hyra ut mitt hem till några där hatet är så stort och dessutom ömsesidigt.

Hur skulle man någonsin kunna lita på att Tingsryd ens skulle betala hyran efter alla deras ekonomiska problem?

Hur skulle man kunna lita på att TAIF supportrarna inte kommer vandalisera Växjö dekorationen i arenan matchdagar mot andra lag?

Ska vi ge TAIF tillträde till souvenirshoppen, materialarnas rum och andra rum "bakom kulisserna?

Ska vi verkligen HORA ut oss till TINGSRYDS AIF och ge dom en biljett till SHL?

Nej det är klart som han vi inte ska.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Niles » tis feb 23, 2016 6:17 pm

Var inte orolig, kommer inte bli aktuellt. Tror inte Lakers vill reta upp supportrar och publik till den graden.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Svartvadet » tis feb 23, 2016 6:58 pm

Som jag sa innan - visst, jag kan tänka mig att hyra ut. Men det ska kosta fan.

Dock kvarstår ju deras problem: De behöver en egen arena. En by, som Tengsry, kommer aldrig kunna ha en arena med rätt kapacitet. Bättre de skänker bort platsen istället.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Daniel » tis feb 23, 2016 7:01 pm

Om man bara ser på det ekonomiskt. Så skulle lakers känna en bra slant på detta
då lakers äger arenan så borde lakers driva barer restuanger mm plus hyran,
och skulle något gå sönder så måste taif betala det.

Ser inte problemet faktiskt bara straffet att taif måste spela sina matcher i våran borg hadde jag skrattat lite åt
sedan alla taifare som lovat dyrt och heligt att aldrig sätta sin fot i vida arena :clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Mackan75 » tis feb 23, 2016 9:28 pm

Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Svartvadet » tis feb 23, 2016 10:31 pm

Mackan75 skrev:Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet


Dock får han ju en Vida Arena för det priset, ingen National Arena med 20k i kapacitet :asshole:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Mackan75 » ons feb 24, 2016 5:40 am

Svartvadet skrev:
Mackan75 skrev:Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet


Dock får han ju en Vida Arena för det priset, ingen National Arena med 20k i kapacitet :asshole:


Hahaha det var mer på skoj, du vet sånt man får ta med en nypa salt så spekulera inte nu Svartvadet och börja sprida mer pinsamma rykten :oops: :oops: :oops:
Har ju sagt till dig att skaffa ett liv du vet flytta ut från pojkrummet göra något med ditt patetiska lilla liv :bash:
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav noneedforaname » ons feb 24, 2016 9:53 am

I hur många år delade DIF och AIK på Globen?
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Svartvadet » ons feb 24, 2016 11:29 am

Mackan75 skrev:
Svartvadet skrev:
Mackan75 skrev:Vem vet kanske det slår runt för Carlqvisten och pang bom vår nya national arena ligger i Tingsryd med kapacitet för 20000 8O . Har man råd och köpa fastigheter i Växjö för en kvarts miljard, så vem vet


Dock får han ju en Vida Arena för det priset, ingen National Arena med 20k i kapacitet :asshole:


Hahaha det var mer på skoj, du vet sånt man får ta med en nypa salt så spekulera inte nu Svartvadet och börja sprida mer pinsamma rykten :oops: :oops: :oops:
Har ju sagt till dig att skaffa ett liv du vet flytta ut från pojkrummet göra något med ditt patetiska lilla liv :bash:


Ironi är inte din starkaste sida ser jag?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Niles » ons feb 24, 2016 5:50 pm

noneedforaname skrev:I hur många år delade DIF och AIK på Globen?


Inte det minsta relevant som jämförelse. En arena ägd av ett privat arenabolag delades med 2 lag från samma stad.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Härmapan » ons feb 24, 2016 8:22 pm

mollers skrev:Tyckte först det här var för osannoligt för att ens disskutera men har märkt att TAIF-stödet är större än vad jag trodde så kunde inte hålla käften.

Jag förstår faktiskt inte hur ni ja-sägare tänker. Vida arena för mig är som ett andra hem och jag skulle aldrig hyra ut mitt hem till några där hatet är så stort och dessutom ömsesidigt.

Hur skulle man någonsin kunna lita på att Tingsryd ens skulle betala hyran efter alla deras ekonomiska problem?

Hur skulle man kunna lita på att TAIF supportrarna inte kommer vandalisera Växjö dekorationen i arenan matchdagar mot andra lag?

Ska vi ge TAIF tillträde till souvenirshoppen, materialarnas rum och andra rum "bakom kulisserna?

Ska vi verkligen HORA ut oss till TINGSRYDS AIF och ge dom en biljett till SHL?

Nej det är klart som han vi inte ska.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


Har inget med Tajf-stöd att göra - tvärt om!

Kan iofs inte heller säga att jag hatar tajf! Däremot har jag ingen som helst respekt för dem efter att på nära håll sett hur de "fostrar" sina barn och ungdomar in i det hat du beskriver!
Det är en rakt igenom patetisk förening och jag tycker uppriktigt synd om de barn som tvingas genomgå denna "hjärntvätt"!

Sen är väl alla horor? Handlar ju bara om antal nollor...

För mig kan tajf gärna hyra Vida men det ska vara äckligt dyrt för dem!
Förskottsbetalning ser jag som självklart!
Det om nåt skulle svida i de inavlade banjospelarnas hatiska hjärtan!

Skulle de (vilket naturligtvis är högst troligt) vandalisera så är det bara att skicka notan och säga upp kontraktet! DÅ får de riktigt feta problem :)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Jck » ons feb 24, 2016 10:12 pm

Skulle Växjö kräva de summor som diskuteras i den här tråden samt förskottsbetalning så skulle Tingsryd kursa 12 gånger om innan dom gjorde sin första SHL-match.

Däremot att man direkt får en del av biljettförsäljning i samband med varje match är mer genomförbart men en hockeyförening i allmänhet, och Tingsryd i synnerhet, har definitivt inte råd att betala en hyra i förskott innan några intäkter.

Min poäng är att ska detta ens vara värt att diskutera får man hålla sig till verkligheten :)
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav Stupet » lör mar 05, 2016 11:23 pm

Har ni glömt en liten sak här? Utan Taif hade Växjö inte varit där dom är idag.
Från början så tog Växjö ganska så rejält många spelare från ett visst grön vit lag däribland en vis Jakobsson.
Och jag tycker faktiskt att det skulle vara väldigt häftigt med två lag i Vida Arena. Lakers ska självklart ta betalt för det. Men det hade varit mycket folk på varje match och det skulle spelas match varannan dag i Vida.
Tänk alla derbymatcher mot Taif. Visst att det finns en vis rivalitet mellan Växjö och Hv MEN den blir aldrig så hög som mellan Tingsryd och Växjö.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Hyr ut Vida Arena

Inläggav vlk » sön mar 06, 2016 9:29 pm

Stupet skrev:Har ni glömt en liten sak här? Utan Taif hade Växjö inte varit där dom är idag.
Från början så tog Växjö ganska så rejält många spelare från ett visst grön vit lag däribland en vis Jakobsson.
Och jag tycker faktiskt att det skulle vara väldigt häftigt med två lag i Vida Arena. Lakers ska självklart ta betalt för det. Men det hade varit mycket folk på varje match och det skulle spelas match varannan dag i Vida.
Tänk alla derbymatcher mot Taif. Visst att det finns en vis rivalitet mellan Växjö och Hv MEN den blir aldrig så hög som mellan Tingsryd och Växjö.


Det sista du säger är sant...vilken rivalitet det skulle vara .....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Nästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster