Hockey-EM

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hockey-EM

Inläggav Aleks » fre jan 22, 2016 11:51 pm

Ett intressant förslag tycker jag. Skaka av sig alla "vänskapsturneringar" och spela om något med betydelse. Man skulle kunna lägga upp det som ett gruppspel med fyra lag i varje som spelas under hösten för att sedan göra det till ett slutspel under våren. Likt Champions league.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2134995.ab
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hockey-EM

Inläggav Svartvadet » lör jan 23, 2016 2:39 am

Både bra och anus i min värld.

Blir lite löjligt om vi ska spela både EM och VM varje år. Blir liksom inget värde i turneringarna alls. Tycker VM säger så lite redan, vad ska EM då säga?

I Fotbollen så gör man ju detta enbart för att det finns så mycket kvalité i Europa OCH att andra världsdelar kan spela sin egen variant av det hela. Enda skillnaden för oss blir att USA och Kanada inte är med. Annars är det exakt samma. Ska de spela en egen turnering bäst av tre?

Skrota landslagets småturneringar helt. Jag hade tyckt detta varit mest intressant:

1. Spela OS alt CC vart fjärde år.
2. Spela först JVM, sedan någon landslagsploj innan transferfönstret (för att spelare ska kunna visa upp sig och för att förbundskaptenen ska få någon känsla för vilka som är heta)
3. I slutet av året spelar man ett "mittemellan-VM", där spelarna får vara högst 25. En äldre variant av JVM helt enkelt. Då blir det en blandning av unga NHL-proffs samt någon JVM-spelare kanske? Låt de äldre NHL-spelarna ha lite semester, istället för att de är helt omotiverade.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hockey-EM

Inläggav Aleks » lör jan 23, 2016 1:12 pm

Min önskan är precis som din att få bort de tradiga träningsturneringarna där man dessutom möter samma lag om och om igen. Det behöver inte kallas EM men man kan försöka få in fler lag från Europa. Jag tänker att ett upplägg där man spelar gruppspel under hösten med fyra i varje grupp. De två bästa går sedan vidare i en veckas "EM" under våren. Ett slutspelsträd står klart helt enkelt.

VM får gärna spelas vart annat år för min del. Den turneringen saknar också charm.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster