Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tror du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Ja
16
55%
Nej
13
45%
 
Antal röster : 29

Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Kloker » fre jul 24, 2015 1:06 am

Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

(du får vara anonym...) 8O

Jag hoppas det men är aningen vaksamt applåderande. Det beror mycket på stabens stora tilltro på ungtupparna och den haltande (13fw) offensiven.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Lakershjärta71 » fre jul 24, 2015 7:17 am

Man vill ju gärna vara optimistisk. Mikael Johansson gjorde inte mycket väsen av sig som utlånad till IKO förra säsongen, det är därför jag är tveksam om han redan nu kan ta en ordinarie plats i SHL. Det rimmar inte riktigt. Tror det blir han som får möta bänk som 13:e forward med sporadiska inhopp. Med tanke på hur de andra lagen har förstärkt sina trupper, så kan det här laget utan senare förstärkningar undvika Play in då har det här laget gjort en bedrift.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Baloo » lör jul 25, 2015 12:30 pm

Väldigt få lag har lyckats försvara ett guld så jag tror det blir svårt och tror därmed nej.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Aleks » lör jul 25, 2015 1:18 pm

Det beror på om man svarar med huvud eller hjärta. Det absolut viktigast för mig är att vi bevisar att vi är topplaget som aldrig går att räkna bort. När slutspelet närmar sig ska vi alltid vara att räkna med. En semifinal och därifrån kan allt hända ;)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Kloker » lör jul 25, 2015 3:59 pm

De tio första matcherna kommer att vara enormt viktiga för var i tabellen Vi hamnar när grundserien är färdigspelad. Jag hoppas att Vi kan gå snudd på blankt där för då är poängbufferten säkrad för kommande felskär.

Kallio hyllade backsidan i SMP. Men inte ett jota om (den magra) forwardssidan.

Bra omen?

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Lakershjärta71 » lör jul 25, 2015 8:31 pm

Även om Kallio skulle få frågan om forwardsidan så hade han uttryckt sig ungefär likadant och hyllat den också. Tror du att han skulle säga nånting sånt här i media: "Forwardsidan ser svagare ut i år. Tror Evertsson hade behövt värva en vass forward till"?

Det är lika osannolikt som att nazisterna skulle erkänna förintelsen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav PutteA » sön jul 26, 2015 1:51 am

Jag tror helt klart man kan försvara guldet men det kommer bli väldigt svårt. Det är så otroligt mycket som måste stämma hela vägen fram till april nästa år för att det ska bli verklighet. Men omöjligt, nej, det har gjorts förr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Lillklonis » sön jul 26, 2015 3:20 pm

Jag tror stenhårt på att vi tar guld igen. Det här laget vi har kommer bara bli bättre och bättre ju längre säsongen går.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 26, 2015 3:47 pm

Lillklonis skrev:Jag tror stenhårt på att vi tar guld igen. Det här laget vi har kommer bara bli bättre och bättre ju längre säsongen går.
Bra du är positiv, men det har du ju alltid varit på forumet. Jag avvaktar hellre 10-15 omgångar innan jag öser beröm.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Klonis » mån jul 27, 2015 3:02 pm

Klart vi måste tro på detta från början annatrs kan man ju lägga ner sen kan ju mkt hända under resans gång
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav alfax » mån jul 27, 2015 7:29 pm

Lakershjärta71 skrev:
Lillklonis skrev:Jag tror stenhårt på att vi tar guld igen. Det här laget vi har kommer bara bli bättre och bättre ju längre säsongen går.
Bra du är positiv, men det har du ju alltid varit på forumet. Jag avvaktar hellre 10-15 omgångar innan jag öser beröm.

Jag tror KLoker menar var vi tror NU med denna omröstning och INTE efter 10-15 omgångar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Lakershjärta71 » tis jul 28, 2015 4:24 pm

Var röstar man? Då säger jag nej. Färre matchvinnare i denna trupp.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Varanen » tis jul 28, 2015 5:24 pm

Jag röstar ja. När jag jämför de olika trupperna så blir jag inte lika imponerad av konkurrenterna som vissa blir. Visst ser FBK starkare ut defensivt, Luleå har fläskat på och DIF tagit hit Thoresen. Men precis som Svartvadet poängterade har vi ett rutinerat lag. Både avseende matcher totalt på hög nivå och matcher i den egna klubben. Målvaktssidan är intakt sedan förra säsongen, backsidan har en offensivare profil men är inte sämre för det, anfallet är mindre namnkunnigt men känns piggare och mer disciplinerad. En bra trupp att inleda säsongen med.

Vid en sammantagen bedömning anser jag att vi har goda möjligheter till att försvara guldet. Så goda att jag jag vid en ja/nej-fråga säger ja.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Lakershjärta71 » tis jul 28, 2015 6:16 pm

Säkert många som röstar bara med hjärtat utan att analysera nämnvärt. Frågan är ju om laget vi har Idag räcker för att ta SM GULD. Skador har vi knappt råd med. Som sagt tidigare, som svenska mästare så vill dessutom alla lag sätta dit oss denna säsongen, och det utgångsläget har vi aldrig varit i tidigare. En ny utmaning. En ny erfarenhet.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav nature » tis jul 28, 2015 7:42 pm

Kommer aldrig att köpa att det är bra att starta med 13 FWs

Förutom noll konkurrens i truppen så räcker det med att EN spelare blir långtidsskadad innan paniken sprider sig. Då jävlar får man hoppas att ingen spelare blir förkyld eller magsjuk
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Härmapan » tis jul 28, 2015 11:37 pm

Har trott stenhårt på laget varje år de senaste 7-8 åren, men har väldigt svårt att se att nuvarande lag tar SM-guld...

Spännande med så många junisar som får chansen dock!

Sen har jag fått lära mig det meningslösa i att försöka värdera truppen i september eftersom spetsen kommer först i januari...

Tror på en mittenplacering men sen kan såklart allt hända, beroende på vad vi tar in efter jul...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav rawspont » ons jul 29, 2015 5:40 am

Även om man skulle anse att Lakers är det lag av alla lag som har störst chans att vinna SM-guld så betyder inte det nödvändigtvis att man svarar "ja" på frågan om VLH "kan" (antar att det som avses är "kommer") försvara guldet. Man borde bara svara "ja" om man anser att Lakers har större chans att vinna guld än alla övriga lag sammantaget, d v s om sannolikheten att Lakers vinner guld är över 50%. Jag har svårt att se det, så jag svarar nej. Men man kan ändå satsa på Lakers som enskilt lag framför något annat enskilt lag och vara fullt rationell.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Niles » ons jul 29, 2015 9:35 am

Tror absolut att vi kan ta ett andra guld i år, även om det är en vansklig, mödosam (och jäkligt kul) väg att vandra. Har dock inte en aning om hur truppen som går in i slutspelet ser ut så det blir en ytterst djärv gissning. Fjolårets starttrupp hade nog inte tagit SM-guld på våren, årets kommer kanske få lika svårt i det avseendet. Ska bli skitkul att följa utvecklingen på många spelare, samt att Heiikkinen är tillbaka :D
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Malul » fre jul 31, 2015 9:27 am

Vi kanske slutar trea igen,det är ju en bra siffra trots allt. Väl framme i ett slutspel så kommer det stå mellan fem lag i år om man stirrar sig blind på trupperna. Känns som att det är grymt jämnt dessa lag emellan och om det kommer stå mellan SAIK & Lakers igen i en final har vi det mentala övertaget. Även gentemot Frölunda. Mot Färjestad eller Luleå känns det mindre säkert. En sk är säkert, vi har inte råd med att låta ungtupparna få en säsong på sig att komma in i att, det krävs nog ganska omedelbar(38%) utdelning på det.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Dannedd » fre jul 31, 2015 3:36 pm

Malul skrev:Vi kanske slutar trea igen,det är ju en bra siffra trots allt. Väl framme i ett slutspel så kommer det stå mellan fem lag i år om man stirrar sig blind på trupperna. Känns som att det är grymt jämnt dessa lag emellan och om det kommer stå mellan SAIK & Lakers igen i en final har vi det mentala övertaget. Även gentemot Frölunda. Mot Färjestad eller Luleå känns det mindre säkert. En sk är säkert, vi har inte råd med att låta ungtupparna få en säsong på sig att komma in i att, det krävs nog ganska omedelbar(38%) utdelning på det.


Ungtupparna får fram till Jul sedan är smekmånaderna över. Då finns möjlighet att krydda grytan med lite jalapeños om den inte är tillräckligt het.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Kloker » fre jul 31, 2015 4:12 pm

Jag håller med Malul,
Rekryteringarna jämfört med tappet föregående säsong känns minus. Defensiven ser bra ut men forwardssidan är på papperet ingen guldkandidat. Jag fattar inte tänket! Man är Guldvinnare, och skeppar in en massa Tuppar för att sedan lägga hela summan på Gynge?

Evert för fan, ta lite av ditt Laker$-spill och dra hit en offensiv riktig jävla grym Transa!

Jävla snålchansning!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav nature » fre jul 31, 2015 4:21 pm

Hit med Cervenka så tar vi tillbaka guldet från växjö

Starta insamling? Jag chippar gärna in ett par hundralappar för cervenka
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Varanen » fre jul 31, 2015 9:42 pm

Snålchansningen är ju inte chiefens verk. Det är styrelsen som tagit beslutet. Dessutom finns ett strategiskt beslut av samma styrelse att få in fler ungtuppar (helst från de egna leden) i truppen. Och jag misstänker att det finns en vilja till "försvenskning". För mig personligen är hockey/krona religion. Finns ingen anledning till att betala ett Svenne-tillägg om man kan få utomsocknes som presterar lika bra hockey för en billigare penning. Ungdomssatsningen är vettig utifrån den heliga formeln även om utdelningen tar tid.

Men oavsett så håller vår trupp toppklass i SHL.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Kloker » fre aug 28, 2015 11:52 am

Försäsong och haltande linjer. Förståeligt. Men jag trodde faktiskt att det skulle se bättre ut. Truppen nu med $kav$år och gallerskallar kommer inte att kunna försvara guldet. Det måste bli bättre!

Henrik Evertsson såg lika nöjd ut som vanligt i intervjun igår. Kanske ett gott omen?

Det känns som att man har fördelat pengarna för stort på enstaka spelare istället för att sprida ut dom. Och om jag ska vara ärlig så tycker jag att Evert ska ställa frågan till Sylvegård;

- Ska vi göra en deal med Nihlstorp?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Härmapan » fre aug 28, 2015 12:27 pm

Känns meningslöst att spekulera i om vi kan försvara eller inte med tanke på att flera av våra spetsspelare troligen kommer efter jul...

Den trupp vi har nu tar inget guld! Tror vi får tufft att ta en topp 6!

Torpet tror jag vi behöver, annars måste han ju ersättas av en annan etablerad målis (möjligen billigare men troligen ingen enorm besparing)

Sen är frågan hur man tänker rörande Lundgren?
Han är ju inte tillbaka i full form förrän framåt slutspelet... Kan vi avvara honom hela hösten utan ersättare?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Tror Du att VLH kan försvara Guldet kommande säsong?

Inläggav Varanen » ons sep 02, 2015 10:50 pm

Eller inga efter jul. Softa i vetskapen om att du är Svensk Mästare. Många har försökt - få har lyckats nå den position vi innehar. Låt oss få säsongen överstökad. Pöbeln verkar tro de kan rubba oss, men:

https://www.youtube.com/watch?v=A_W5QnO5UGk
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster