VM 2015

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VM 2015

Inläggav Svartvadet » fre maj 01, 2015 6:19 pm

Fanns ingen tråd än, så startar än. Första gången på bra länge som jag själv tycker VM ska bli intressant, många som har bra lag i år. Skoj! En sak jag dock inte förstår, får väl vända mig till Varanen - hur tänker Finland? Pesonen? Really? Kollar man Centrar så undrar jag varför Lajunen inte är med...? Ska vara helt säker i min värld.

Barkov - Helt given, inget snack.
Hytönen - Känns som han är lite väl tankespridd, är bara inne och kör.
Immonen - Lite som Barkov, känns gjuten.
Kemppainen - Hyfsat lik Jani, men lite mer offensiv i sig och inte lika bra på täcka puck.
Kontiola - Har en karriär som går mot graven, fruktansvärt dålig säsong på alla sätt.

Eller är det jag som är enögd?

Ska bli oerhört skoj att kolla Kanada med, med lite junisar. Gillar inte Kanada alls faktiskt annars, men det är sjukt mycket talang med i årets upplaga.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VM 2015

Inläggav Orange » lör maj 02, 2015 12:10 am

Svartvadet skrev:Fanns ingen tråd än, så startar än. Första gången på bra länge som jag själv tycker VM ska bli intressant, många som har bra lag i år. Skoj! En sak jag dock inte förstår, får väl vända mig till Varanen - hur tänker Finland? Pesonen? Really? Kollar man Centrar så undrar jag varför Lajunen inte är med...? Ska vara helt säker i min värld.

Barkov - Helt given, inget snack.
Hytönen - Känns som han är lite väl tankespridd, är bara inne och kör.
Immonen - Lite som Barkov, känns gjuten.
Kemppainen - Hyfsat lik Jani, men lite mer offensiv i sig och inte lika bra på täcka puck.
Kontiola - Har en karriär som går mot graven, fruktansvärt dålig säsong på alla sätt.

Eller är det jag som är enögd?

Ska bli oerhört skoj att kolla Kanada med, med lite junisar. Gillar inte Kanada alls faktiskt annars, men det är sjukt mycket talang med i årets upplaga.


Har inte Jani spelat skadad hela sässongen?
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: VM 2015

Inläggav Svartvadet » lör maj 02, 2015 12:12 pm

Det var många år sedan jag kände mig så trög senast :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VM 2015

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 14, 2015 7:51 pm

Joakim Lindström har varit så jävla dålig i hela VM att man vill kasta ut tv:n ut genom fönstret med persiennerna neddragna!! :wallbang: Det märks att han har dåligt självförtroende efter sin svaga säsong. Varför tror Mårts att det skulle lossna för honom i VM? Han är inte i närheten av att skapa oreda framför motståndarkassen. Han gör inte ens de enkla grunderna ABC rätt. Sjukt konstigt att han blev uttagen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » sön maj 08, 2016 3:30 pm

Sitter och kollar på Laine-show (TV4) just nu. Kan rekommenderas även om ni inte håller på Finland eller Tyskland. Patrik Laine är en talang utöver det vanliga. Jag vet att det sägs om alla och envar, men i det här fallet stämmer det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » sön maj 08, 2016 8:16 pm

RR (och Fasth) bär Tre Kronor på sina axlar. Märkligt att Plastsjö alltid står i fokus. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VM 2015

Inläggav vlk » sön maj 08, 2016 8:32 pm

Vilken tramsregel detta är med 2 min extra för blod


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VM 2015

Inläggav Niles » lör maj 14, 2016 2:40 pm

Sverige stapplar vidare i VM på darriga ben. 3:e målet för Robban vilket är kul. Men alla nej tack från NHL stör mig som fan. Visst, Sur-Mårts i kombination med hittepå-landet i öster är väl ingen superkombo men det gör det ändå inte mindre störande. Det lär ju aldrig hända men vissa spelare där borta skulle härmed ha spolat sina chanser till World Cup, DET vore välförtjänt. Uselt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » tor maj 19, 2016 3:28 pm

En detalj som alltid slår mig när jag tittar på internationell hockey är den enorma skillnaden på hur mycket domarna står i vägen för spelet. Och då menar jag inte bedömningar, utan bokstavligen. Det är inte ok att domarna i SHL inte kan läsa spelet/vägrar flytta på sig. Om de kan göra det internationellt så bör man även kunna göra det här hemma.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » tor maj 19, 2016 4:10 pm

Jag såg att Svartvadet namedroppade Jensen i silly-tråden. Inte mig emot, men jag blir lite nostalgisk när jag ser Jani Lajunen in action. Nästan overkligt att han var vår 3:e center (överlägset bästa trean i SHL).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » tor maj 19, 2016 5:31 pm

Föga överraskande så har Suomi tagit sig vidare genom seger mot danskarna. Tre Kronor lär ha tokstuderat Finlands match mot Kanada. Förstår coach Popovic och coach Tornberg vad de ser? Tveksamt. Coach Mårts kan hockey, men borde blivit förbundets ordförande senast positionen var på bordet. Ingen förbundskapten ska avsluta sitt kontrakt med VM när OS och World Cup existerar. Förbundet borde alltid låta en ny förbundskapten testa sina idéer i ett VM.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » lör maj 21, 2016 5:33 pm

VM är ju roligt och så. Synd bara att det är så j-a enkelt. Hoppas transorna kan bjuda upp imorgon. :wink: :lol:

Finland närmar sig den magiska trippeln (J18 - J20 och senior VM samma säsong).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

VM 2015

Inläggav PutteA » lör maj 21, 2016 5:49 pm

Jag tror Finland tar det här. Dom spelar med ett sånt otroligt hjärta.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VM 2015

Inläggav Niles » sön maj 22, 2016 8:19 am

Heja Finland!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: VM 2015

Inläggav Varanen » ons maj 25, 2016 6:14 pm

Det var bara att buga sig för övermakten. Surt. Ungefär som vår semifinalförlust. Den magiska trippeln var för bra för att bli sann.

En annan sak jag funderat över några år nu är svenska spelares relation till Tre Kronor. Så här skrev jag i oktober 2015 (alltså långt innan nej-tornadon innan VM):
Varanen skrev:I den verkliga världen är inte resurserna oändliga. Prioriteringar måste göras. Jag såg förvånat på när coach Mårts åkte runt på sin "f´låtmigturné"(Han åkte runt och krälade i NA för de NHL-spelare som inte blev uttagna till OS). En sjuk konsekvens av att resurserna är så enorma i Tre Kronor att vattenskallarna hos vissa svenska spelare har nått en bizarr nivå. VLH är inte där ännu. Vi kan inte välja mellan världens bästa spelare till varje position.

Många skyllde på coach Mårts. Ok. Men hade förbundskaptenen och hans två hovnarrar haft någon betydelse för mig (om jag i en annan dimension haft lyckan att vara tillräckligt bra för att bli uttagen?)

Nej.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster