Prova på hockey ?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Prova på hockey ?

Inläggav sampan » sön okt 19, 2014 1:22 am

Hallå,

Dum fråga kanske men jag tänkte kolla med er om hur man går till väga om man vill prova på hockey ? Finns det så man kan Hyra/låna utrustning (Målvakt) och rink eller hur gör djur ? Köper man begagnade skydd och går ner till en is och låter kidsen skjuta på en ? Eller finns det andra alternativ ?

Varit intresserad av hockey så länge jag minns men inte kommit närmre än en bandybana med polarna för typ 20 år sen samt en massa streethockey om somrarna.

Så bara för skojs skull.

Tacksam för seriösa svar.

Tack på förhand.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Prova på hockey ?

Inläggav vlk » sön okt 19, 2014 6:52 am

Jag har en hel utrustning för vuxen du kan köpa billigt om du vill. Spelade veteranhockey men nu tar annat upp tiden. PM om du är intresserad.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Prova på hockey ?

Inläggav Daste » sön okt 19, 2014 9:42 am

Det finns väl två alternativ. Antingen åker man upp på allmänhetens åkning om helgerna och trampar. Kostar gratis men är ganska trångt iom att det är så mycket folk.

Eller så går man med i ett korplag och hör med dem om de behöver målvakt. Det finns ganska många som har små träningstider kring lunch i veckan. Samt lakej hockey som har tre träningar i veckan. Tisd torsd 21.30 till 23 och sönd 17.15.

Kom förbi och kolla av tempot/kolla informationen på lakejernas hemsida och gå med i facebookgruppen om du är intresserad.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Prova på hockey ?

Inläggav sampan » sön okt 19, 2014 1:15 pm

Brukar det finnas utrustning att låna/hyra vid korpträning ? Ifall man nu inte skulle gilla det så känns det onödigt att lägga ut dom pengarna menar jag.

Lakej hockey känns lite för duktiga, vill gärna överleva första passet. :)

Daste skrev:Det finns väl två alternativ. Antingen åker man upp på allmänhetens åkning om helgerna och trampar. Kostar gratis men är ganska trångt iom att det är så mycket folk.

Eller så går man med i ett korplag och hör med dem om de behöver målvakt. Det finns ganska många som har små träningstider kring lunch i veckan. Samt lakej hockey som har tre träningar i veckan. Tisd torsd 21.30 till 23 och sönd 17.15.

Kom förbi och kolla av tempot/kolla informationen på lakejernas hemsida och gå med i facebookgruppen om du är intresserad.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Prova på hockey ?

Inläggav Daste » sön okt 19, 2014 1:23 pm

Mja, det är om man frågar nån målvakt. Jag har lånat ut min utrustning innan och har väl egentligen inget problem att låna ut på en lakejträning om jag spelar utespelare eller är upptagen med att döma match. Som jag sa, kom förbi och kolla nån söndag och ev låna kit så får du se vad det handlar om.
Kan du åka skridskor?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Prova på hockey ?

Inläggav sampan » sön okt 19, 2014 1:35 pm

Okej, härligt.

Hrm, har inte stått på ett par skridskor på mellan 15-20 år.. Så räknar lugnt med att jag är nybörjare igen. :mrgreen:
Så antar att det vore bäst om man började glida runt lite på en allmän rink innan man ger sig in på att testa spela.


Daste skrev:Mja, det är om man frågar nån målvakt. Jag har lånat ut min utrustning innan och har väl egentligen inget problem att låna ut på en lakejträning om jag spelar utespelare eller är upptagen med att döma match. Som jag sa, kom förbi och kolla nån söndag och ev låna kit så får du se vad det handlar om.
Kan du åka skridskor?
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Prova på hockey ?

Inläggav Daste » sön okt 19, 2014 1:48 pm

Jo. Kör lite allmänhetens åkning med eller utan klubba för att känna på balansen. Tider hittar du på vaxjolakers.se under ungdomsfliken och istider.

Annars är det som jag sa, kom och kolla eller hör av dig i ett pm så kan du få låna grejerna en träning bara för att känna på och ev få lite instruktioner.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Prova på hockey ?

Inläggav sampan » sön okt 19, 2014 2:07 pm

Tack för infon.

Tänkte om man kunde samla ihop ett gäng kompisar och hyra en rink med utrustning för dom som inte har osv och lira lite, men antar att det inte går ?

Jag skriver pm en dag, är i växjö varje dag och jobbar och stannar i växjö dom dagarna Lakers spelar hemma.
Instruktioner vore guld värt isf, antar att det är som i alla sporter att det är bra mkt mer info man behöver än man tror för att klara sig.

Daste skrev:Jo. Kör lite allmänhetens åkning med eller utan klubba för att känna på balansen. Tider hittar du på vaxjolakers.se under ungdomsfliken och istider.

Annars är det som jag sa, kom och kolla eller hör av dig i ett pm så kan du få låna grejerna en träning bara för att känna på och ev få lite instruktioner.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Prova på hockey ?

Inläggav Daste » sön okt 19, 2014 3:45 pm

Vet inte om något lag som hyr ut kit. Rink går så klart att hyra, men det är nog billigare i Alvesta eller dyl.

Om du menar info som i hur man spelar så ja, det är en del att lära sig. Youtube har lite videos och tips om man är nyfiken.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Prova på hockey ?

Inläggav sampan » sön okt 19, 2014 6:20 pm

Yes, sitter och glor igenom tuben efter tips.

Daste skrev:Vet inte om något lag som hyr ut kit. Rink går så klart att hyra, men det är nog billigare i Alvesta eller dyl.

Om du menar info som i hur man spelar så ja, det är en del att lära sig. Youtube har lite videos och tips om man är nyfiken.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster