Alla goda ting är tre

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Alla goda ting är tre

Inläggav Malul » fre aug 02, 2013 9:18 am

Så är då truppen spikad, domedagssnacket dog ut lika snabbt som Psy´s karriär varade tack vare Colby Armstrongs intåg. Äntligen kan man börja drömma om kommande säsong!

Efter en vinter som alla förträngt så har sommaren kommit,värmebölja och damernas EM som dog iochmed uttåget i semifinalen. Om man är hockeynörd så är egentligen sommaren en trevlig men ack för lång transportsträcka, alla lämnar ju stan så fort det går i vilket fall.

Tänkte gå igenom truppen och mina funderingar på hur det varit,kommer att gå och varför det blir så bra till slut.
Jag börjar med målisarna;

#33 Mattias Modig

Alla inklusive mig själv har låga förhoppningar på vårat målvaktspar men om man granskar dom lite mer noggrant så upptäcker man trevliga saker. Modig avslutade ifjol med att hålla kvar KHK i allsvenskan och till vår glädje mestadels även såg till att vi numera har ett kronobergslag i ettan med, vilket behövs :) Modig ses som en säkerhetsrisk men bryter man ner statistiken så säger den såhär: Det sista året Modig spelade i Sverige innan han gav sig iväg på äventyr så skrapade han ihop 89.9%, 09/10 i Luleå. Med andra ord så gör han en bättre säsong ifjol (90.2%) då han gjorde comeback efter många skadebekymmer än när han lämnade som en het potatis. 26 år gammal så är han dessutom lovande i målvaktsår.

Tips; Slutar på 91%

#29 Scott Munroe
Erfaren räv som med en enda seniorsäsong hamnat under 90% och det var året i Ryssland då han nådde 89.6%. Sju säsonger i AHL ger honom en fördel gentemot Modig som kommer få agera andremålvakt till en början. Äntligen får vi en nordamerikansk målvakt igen, jag älskade Nolan McDonald som med sin starka personlighet satte ett rejält avtryck i vår korta historia. Nolan har tyskt pass numera apropå ingenting. Jag hoppas Scott mantlar rollen!

Tips; Slutar på 92%

Backarna;

#11 Jeremiah Augustin

Gäry kör på i sin gräddfil och förtjänar platsen vilket förstås är helt sensationellt. Han har lirat 100ish mer matcher än #38 i klubben och kommer representera oss hela vägen om han får vara hel och framförallt; Han kommer vara den som höjer bucklan först på Stortorget när guldet är bärgat ;). Klubbens fanbärare och ikon. 8 poäng på 107 SHL-matcher kanske inte imponerar men det är ju defensiven som är hans adelsmärke och kunnande, täcker upp när kompanjonen drar iväg och avgör. Oerhört viktig kugge i det mentala Lakers.

#2 Kristoffer Berglund

Evertsson moves in mysterious ways, nu när vi går in i andra andningen i SHL och satsar mot övre skiktet sitter vi plötsligt här med en 24 år gammal back som är så otroligt rutinerad då det kommer till slutspel. Svensk mästare med Färjestad och hans facit på 29 slutspelsmatcher är 12 poäng, helt enkelt en back som vi kan räkna med i ett slutspel! Hans fjolårssäsong blev nog inte vad han själv hoppats på men 10 poäng kommer bli mer i år.

#50 Sebastian Erixon

10/11 slog den rutinerade Erixon till med 20 poäng på 44 matcher. Tre säsonger senare tror jag att han kommer prestera något i liknande väg, kanske och förhoppningsvis tack vare ändrade uppbyggnadsfas inför säsongen. Kunnandet har han och miljöombytet slår väl ut när han upptäcker hur trist det var i Sundsvall kontra Växjö. Synd att han missar Oleo iof :)

#53 Eddie Larsson

46 poäng på 107 matcher i J20 Superelit, det dras jag till när man skummar igenom hans karriär såhär långt. På seniornivå är hans +12 ifjol imponerande och här har vi förstås en guldklimp i framtiden och frågan blir ju om han håller redan för SHL. Kommer slåss för sin chans och personligen tror jag han kommer komma in i det mer och mer och framförallt efter jul så ser vi honom göra sig ett namn. Spännande framtid!

#4 Niclas Lundgren

En okej första säsong i SHL resulterade i spel i Tre Kronors matcher under slutspelet, han bär detta med sig och med 23 år så är han kvar i en uppbyggnadsfas i sitt liv där han blir bättre och bättre. Jag ser inget annat i honom än att han växer fullt ut den här säsongen till en renodlad elitback. Fem assists ifjol bör bli mer i år.

#21 Cory Murphy

36 poäng på 91 NHL-matcher, femma ifjol av KHL´s backar och bl a 9 poäng mer än Staffan Kronwall. En ny Heikkinen som kommer bli den största favoriten i vinter I hope! Topp-3 bästa värvningarna i den svenska hockeyn i år. Ser honom som stor hjälte i slutspelet.

#8 Ville Varakas

Poängstark och fysiskt tuff back som kommer smälla på ordentligt, nu kommer ingen lämna Vida Arena utan blåmärken i vinter. Förhoppningsvis en superstjärna som gått under allas radar utom Everts, jag tror på 20 poäng i vinter från blå!

#5 Noah Welch

17 p på 43 matcher ifjol och bara -4 får ses som VG. Han är en rolig kille utanför isen och jag tycker mig se att den röda linje som Evert alltid har att hitta killar som inte bara är suveräna på isen utan även av isen fortsatt gäller. Noah mantlade lederrollen i Lakers och bär sitt A med stolthet. Ska bli mycket spännade att se vem han kommer kampera ihop med i vinter!

Raskt över till anfallarna!

#? Colby Armstrong

Allt har väl sagt om den oerhört sympatiska Colby, killen som avlsutade förra säsongen med en åttondelsfinal i Stanley Cup med sitt Montreal. Kan bli den hjälte många tror men jag blir nöjd om han gör de andra bättre, t ex Rosén.

#17 Alex Johansson

+3 på 50 matcher och 11 poäng ifjol. Får i år återigen kämpa för sin plats i laget och gör ju det okej när han väl får chansen. Behöver mer speltid för att komma in i stimmet, väl där kan han bli riktigt bra. Hoppas på 15-20 poäng i år!

#60 Galärslaven

Jag tror detta är året för Josef, det tror jag varje år. Han bär sin kedja i skymundan säsong efter säsong men i år vill jag se honom mer i offensiva räder, han kan ju bara han vill. Är bara 26 år vilket känns sjukt, han har ju varit med sedan innan dinosaurierna!

#71 Tomi Kallio

Frölundaikonen har stabiliserat sig runt 30 poäng, i den nya hockeyvärlden är det som det gamla 40-45 p. Han gör sitt jobb varje kväll och är oerhört viktig när det kommer gå tungt till att visa vägen. Kan kommande säsong möjligen slippa känna pressen på sig att vara den som SKA avgöra och därmed spela ut mer av sitt register.

#24 Jani Lajunen

En rollspelare som kommer ta stort ansvar och som endast är 23 år trots sina meriter. Ett klart slående intryck av truppen är föryngring men med bibehållen klass i år, unga killar som ska vidare i sina karriärer är det som gäller. Världsmästare.

#19 Ryan Lasch

Fick en tuff start på sin sejour hos oss ifjol och väntar på första målet i lakersjerseyn, mitt tips är att det kommer i första perioden mot Frölunda. Ännu en yngling(26) som vill mer och som kan mer än vi hittills sett. Min känsla säger att vi har en kille som slåss om poängligan om han kamperar ihop med Rosén, annars gör han säkerligen 40 poäng ändå.

#38

Jag har alltid en skeptisk inställning mot vår kapten och han motbevisar mig alltid, därför tror jag att han får nöta bänk sista halvan av säsongen pga olika anledningar. En kan vara att han inte tar plats om de andra är hetare men även från bänken är han kraft att använda sig av. Assisterande nästa år?

#49 Rhett Rakhshani

Supervärvning som jag inte i mina vildaste kan förstå hur den gick till! Hur tänkte (inte) Hv71 här? Man släpper en av seriens bättre anfallare som är god för 40 poäng och detta utan kamp? Märkligt. Jag tror vår satsning med nordamerikanskt i omklädningsrummet faller i god jord, röster hörs alltid om legosoldater som inte ser annat än till sitt eget bästa men vi verkar ha ett gäng sköna transor i gänget. Välmående sådana och resultaten blir därefter och vi lär förmodligen se att de hamnar i topp i interna poängligan till slut.

#40 Denniz Pop Rasmussen

År 1: Lovande takter och stort förtroende av JK
År 2: Nästa steg och landslagsspelet blev stabilare.
År 3: Härförare

23-årige Dennis kommer själv känna att han är värdig rollen som förstecenter och många med honom. Jag är en av dom och han har det i sig, ge han chansen och Dennis kommer ta den. En av de mest lovande spelarna vi haft i klubben!

#85 Liam Reddox

27-årige skotten halverade sin poängskörd ifjol mot debutåret och många blev förvånade när han förlängde sin tillvaro med klubben, jag var inte en av dom utan tror stenhårt på honom. Likt Kallio kommer han nu få ostört göra sin grej och då vissa spelare växer med pressen så växer andra utan den. Kallio,Rosén och Reddox kommer alla tre bli intressanta att följa i år!

#87 Robert Rosén

Som jag skrev ovan så bör det passa vår Robban att nu glida ut på isen med så många medspelare som ska prestera även dom, mer än förra säsongen då hela oket låg mer eller mindre på hans axlar allena. Poängkung som jag vill se ihop med en annan, kan han och Lasch hitta magi har vi en ny Arlbrandt/Olausson här. Ett nyförvärv i mina ögon då han och många andra gärna glömmer året som gick.

#15 Malte Strömwall

En 19-årig yngling som bara ska in i JVM-laget! Utan respekten man får med tiden och utan rutinen man lär sig med åren så är detta som att släppa ut en tjur tillsammans med kossorna på årets första grönbete. Han kommer ta för sig!

#89 David Åslin

Ett köp som räddade Troja sent förra säsongen, något vi inte är ovana av här i stan. Att rädda Troja alltså. Åslin hoppas jag kommer hamna i en kedja där han får ta striderna framför mål och peta in massor av mål. 24 år ung och i början av sin karriär redo att vilja visa upp sig för hockeyvärlden. Tipset blir att han hamnar runt 30 pinnar.



Det är tyvärr ingen slump att grabbar som Åhsberg,Daggen och Bois drar till Frankrike eller att Gurra och Björn inte har nya kontrakt klara idag. Vi har slipat truppen från turkisk yoghurt till creme fräsch. Publikfavoriter som Stiig tvingas se sig efter nytt jobb vilket är tufft men klart förståeligt i en värld där resultaten är de som pratar.

Målvakterna slår i underläge och jag tror de gillar det, backarna är rentav seriens top notch och framåt ser det inte mycket sämre ut. Jag har gått från tro till vetenskap då det gäller vårt älskade lags vara eller inte vara i ett slutspel, vi kommer vara där och vi kommer vara det lag ingen vill möta.

En ny tid och en ny era är på ingång, njut av lugnet före stormen kära vänner!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Power Play » fre aug 02, 2013 10:12 am

App app app-låder..!! :)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Jck » fre aug 02, 2013 10:22 am

Fantastiskt härligt inlägg och en mycket bra sammanställning.

Med största säkerhet så når inte alla spelare upp till dina högt satta poängmål men når bara en majoritet dit och dom andra kan vara i närheten så har vi ett fantastiskt hockeyår att se fram emot.

Tack för härlig läsning :)
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav mezk » fre aug 02, 2013 2:09 pm

Underbar läsning,tack!
Användarvisningsbild
mezk
Forumamatör
 
Inlägg: 19
Blev medlem: tor maj 26, 2011 9:50 pm

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Coffe #800 » fre aug 02, 2013 2:11 pm

Fantastiskt!!! :clap: :clap: :ok:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Modig » fre aug 02, 2013 2:43 pm

Härlig läsning!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Varanen » fre aug 02, 2013 3:56 pm

Gott mos! :ok:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Lakershjärta71 » fre aug 02, 2013 6:33 pm

Malul, kan du inte säga något negativt om någon? Låter för bra för att vara sant det här :wink:

Vem ligger närmast till hands att floppa då? Alex? Markusson? Josefsson?
Jag trodde att Josefsson skulle ha fått sitt genombrott redan förra säsongen, men han har ju haft en otacksam roll i fjärdekedjan.
Senast redigerad av Lakershjärta71 fre aug 02, 2013 6:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Cobra » fre aug 02, 2013 6:38 pm

Bra jobbat Malul, intressant och rolig läsning. Fem puckar på den :)
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav IceWOMEN » fre aug 02, 2013 7:05 pm

Cobra skrev:Bra jobbat Malul, intressant och rolig läsning. Fem puckar på den :)


Håller med och dubblar :clap:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav PutteA » fre aug 02, 2013 9:21 pm

Mmmmm, Godis!!! :clap:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav friberg » fre aug 02, 2013 9:56 pm

:clap: :clap: :clap: :clap:
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav AHammarstedt » fre aug 02, 2013 10:03 pm

Fantastiskt!
Användarvisningsbild
AHammarstedt
Forumentusiast
 
Inlägg: 298
Blev medlem: sön feb 05, 2012 1:29 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Talismanen » lör aug 03, 2013 12:52 am

Lakershjärta71 skrev:Malul, kan du inte säga något negativt om någon? Låter för bra för att vara sant det här :wink:

Vem ligger närmast till hands att floppa då? Alex? Markusson? Josefsson?
Jag trodde att Josefsson skulle ha fått sitt genombrott redan förra säsongen, men han har ju haft en otacksam roll i fjärdekedjan.


Varför leta upp det negativa? VARFÖR??
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Lakershjärta71 » lör aug 03, 2013 1:35 am

Talismanen skrev:
Lakershjärta71 skrev:Malul, kan du inte säga något negativt om någon? Låter för bra för att vara sant det här :wink:

Vem ligger närmast till hands att floppa då? Alex? Markusson? Josefsson?
Jag trodde att Josefsson skulle ha fått sitt genombrott redan förra säsongen, men han har ju haft en otacksam roll i fjärdekedjan.


Varför leta upp det negativa? VARFÖR??
Herregud! Nu är vi där igen..*suck*

Talismanen, varför är du negativ eller kritisk till det? Såg du inte att jag hade glimten i ögat?

Nu tror jag att Lakers är så starkt (på papperet) att man även på isen fixar en slutspelsplats, men än kan du inte ropa Ole'! Jag tycker det är lika intressant att prata om det som bådar gott och att spekulera om eventuella faror och risker, annars blir det ingen spänning i det. Jag hoppas att du respekterar det. Jag är nog lika positiv som du även om det finns olika grader av det också. Varför bara leta upp det positiva?

Du som är veteran på det här forumet, tycker du inte att det finns utrymme för allehanda spekulationer om vårt kära Lakers? På ett forum är det väl öppet med alla möjliga diskussioner, eller?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Talismanen » lör aug 03, 2013 8:31 am

Nä jag såg inte att du hade glimten i ögat.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Lakershjärta71 » lör aug 03, 2013 9:51 am

Nähä, men det hade jag. Trodde det räckte med en :wink:

Åter till ämnet. Respekterar du det eller inte?
Senast redigerad av Lakershjärta71 lör aug 03, 2013 10:11 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Malul » lör aug 03, 2013 10:09 am

Jag har svårt att se att någon kommer floppa på förhand,många kommer från en tung säsong och jämfört med den kommer det nog bara kunna bli bättre. Känslan säger mig att i takt med en högre placering i tabellen så kommer självförtroendet komma för varje individ.
Men nä, idag har vi ett lag som har alla möjligheter att lyckas och jag tycker det lyser så starkt att vi har råd med att några inte uppfyller sina poängkrav.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Skinnsoffa » lör aug 03, 2013 5:31 pm

Bra inlägg!

Jag frågar mig dock hur det kommer gå denna säsongen.

Om jag minns rätt så trodde de allra flesta, åtminstone 90% av oss här inne att det skulle bli slutspel, inklusive jag förra året.

Iår känns det ännu bättre, jag tycker det känns farligt, jävligt farligt. På pappret så har vi ett lag för topp-5, men det tar tid, kolla bara på till exempel Manchester City som har etablerat sig, dock tog det sin lilla tid.

Jag tror vi går till slutspel iår, men vi tar den sista platsen, och det kommer bli tight.

Fan vad man längtar nu.
Skinnsoffa
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: fre jan 21, 2011 8:36 am

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav friberg » lör aug 03, 2013 6:45 pm

Ja har sagt det innan . TOPP 5
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Malul » ons jan 01, 2014 1:44 pm

Märkligt när man kollar statistiken, våra målvakter ligger runt 90% och laget i sig har inte speciellt bra siffror. Vi gör inte så mycket mål heller.

Cory Murphy ligger 23-a i poängligan
Lasch ligger 10-a i målligan,men ingen mer gör honom sällskap på topp-25
Murphy ligger på 14-e plats i assistligan men ingen mer gör honom sällskap på topp-25
Rhett&Cory innehar 8-e resp 9-e platsen i +/-,Rosén 22-a
Rosén nia bland tekarna
VLH är 8-a i effektivitet och 6-a i GAA för målisarna
12-a i PP och 7-a i boxplay är laget
7-a i fair play

Hur fan kan vi ligga trea med dessa siffror? :lol:

Förklaringen måste väl vara att vi är bättre än de flesta lagen i 5mot5, målproduktionen slås ut över fler spelare och vi har sluppit säsongslånga skador på nyckelspelare (Colby kommer förmodligen hinna få ihop 37 matcher)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav PutteA » ons jan 01, 2014 2:08 pm

När det gäller målproduktionen håller jag med dig. Vi har nog målskyttet mer utspritt än många andra lag, som istället har 2-3 spelare som gör nästan allt. Och som du säger är vi nog väldigt bra i spelet med lika många spelare på banan.

Sen ser vi vad som händer om både PP och BP förbättras, som senast mot Brynäs. Vi gör två mål BP, ett SH och vi nollar Brynäs i BP! Då vinner vi helt plötsligt övertygande! Vi ligger trea och har mängder med sparkapital. Intressant!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav Varanen » ons jan 01, 2014 4:31 pm

En sak som inte syns i statsen är puckinnehav. Vi måste vara skitjobbiga att möta. Det är 10 ggr jobbigare att hela tiden tvingas reagera istället för att agera. Många motståndarcoacher betonar också detta inför matcherna mot oss. Matchbilderna blir väldigt ofta så som vi tillåter. På gott och ont (ibland).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Alla goda ting är tre

Inläggav rawspont » tor jan 02, 2014 4:53 pm

En sak att möjligen notera är att Lakers får väldigt få skott på eget mål, eller få och få, men relativt sett. Bara två lag får färre skott på eget mål hittills.

Det gör ju givetvis att den dåliga räddningsprocenten inte får samma utslag, den säger ju mer om målvakten snarare än effekten på laget. Men det jag tänker på i första hand är att det faktum att vi får relativt få skott på eget mål säger något om Lakers.

Varanen nämnde puckinnehav i en annan tråd och det är ju jävligt märkligt att det inte finns någon statistik på det, med allt annat mindre intressant som finns. I alla fall, hur känns det att möta ett lag som är svåra att få avslut på?

EDIT: Det var visst i inlägget ovan puckinnehav nämndes...gick lite fort där.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster