Nytt kapitel

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nytt kapitel

Inläggav Svartvadet » ons jul 17, 2013 10:32 pm

Solen skiner som aldrig förr i Sverige. Trots det infinner sig en längtan i min själ - en längtan efter ishockey.
Hockeyn i Sverige går nämligen in i en ny epok. Elitserien är numera historia och Allsvenskan känns nästan hopplös att tippa och med öppningen för Nordamerikaner så känns det som att det kommer bli en säsong utöver det vanliga.

SHL är nämligen en serie som helt plötsligt känns stekhet. Timrå och Rögle byttes ut mot Leksand och Örebro - två riktiga hatlag i mina ögon. Men man kan ändock inte sticka under stolen med att bytet i helhet kommer öka intresset för hockeysverige. Leksand är det väl inte så mycket att säga om: Antingen hatar du dom eller så älskar du dom. Örebro känns som en läskig outsider. Med outsider menar jag dock inte ett lag som kommer utmana toppen, men jag vågar säga att dom kommer ställa till problem för många lag med sitt offensiva driv.
Dessutom har vi ett nytt "derby" när Örebro kliver in och Färjestad är såklart ruskigt nöjda över detta.
Den enda dippen som jag kan se hittills är AIK. Men jag vet ändå inte riktigt vart jag har dom, så blir inte direkt förvånad om dom klarar slutspel lik förbannat!

I Allsvenskan så känns tillskotten av Rögle och Timrå superba - inget lag blir FÖR bra. Roligast är väl ändå att Björklöven är tillbaka. Umeå-klubben kommer sätta eld på hela ligan, det vågar jag nästan lova.

Om vi återgår till SHL så finns det så många spännande namn att det bara vattnas i munnen på mig:
Garret Stafford i Färjestad är ett exempel. Brett Sterling är ett annat. Eller varför inte ta en spelare som Chad Kolarik? Dessutom stannar Bud Holloway i Skellefteå och vi hittar en snarlik karaktär i den så omtalade T.J Hensick som skrev på för MoDo. Mest intressant är nog annars vår egen Cory Murphy - vad kan han uträtta i SHL? Spännande, minst sagt!

Dessutom sker det rockader i både väst och öst. Jokerit sticker snart till KHL (inte säsongen som kommer dock) och NHL har så många talanger att man knappt kan tro att det är sant. Att man sen ska få se så många Svenskar i nya utstyrslar (för att inte tala om Alfredsson) känns heltokigt men ändå underbart skoj!
Kan dessutom Sidney Crosby och Erik Karlsson hålla sig skadefria så kommer vi få se hockeyporr på en helt ny nivå!

Jag längtar något fruktansvärt i alla fall och jag tror att det blir en säsong att minnas. Nu är vi ett originallag i SHL helt plötsligt. Skumt. ( :lol: )

Vad tror ni om säsongen?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6426
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Nytt kapitel

Inläggav PutteA » ons jul 17, 2013 11:15 pm

Kan ju börja med att säga att du ökade ju helt klart min puls ordentligt. Toktaggad och toklängtar är underdrifter. Jag sneglar ner varje dag på räkneverket på LL.se, nere i höger kant, där vi ser hur lång tid det är till nedsläpp i nydöpta SHL.

När det gäller SHL, så tror jag SAIK kommer vara med i toppen, men sätter en liten peng på att Luleå lyckas i år. Varnar för Frölunda som jag tycker värvat ungt och intressant. Som du skriver, så är det många namn i årets upplaga av ligan som gör att snålvattnet börjar rinna. Satt tidigare och funderade på vem som gjort den bästa enskilda värvningen så här långt, men jag vet inte, svårt som fanken. T.J Hensick är ju helt klart en top of the line, sen får vi se om resultatet blir detsamma när vi summerar i april nästa år. Det verkar som många hockeytyckare faktiskt sätter vår egen värvning av Rhett Rakshani som en av de bästa. Men som sagt, det återstår att se.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Nytt kapitel

Inläggav friberg » tor jul 18, 2013 11:15 am

Svartis du får sluta upp med dessa inlägg då Putte torkar upp å skrumpnar när han dregglar över sådana inlägg hahahaha
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Sv: Nytt kapitel

Inläggav Malul » tor jul 18, 2013 2:32 pm

Jävla sommar,avgå nuuu!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Nytt kapitel

Inläggav Malul » ons jul 31, 2013 4:24 pm

Om man skulle vara ung på nytt och upptäcka den sköna idrotten ishockey idag så skulle man slås av ett antal saker;

1.Växjö Lakers verkar ha spelat länge i SHL.
2.Djurgården är ett konstigt namn på en klubb,men dom är ju trots allt i näst högsta serien så de kanske kan bli något.
3.Tingsryd verkar vara ett lag som satsar på många egna spelare,kul för en ort som är mindre än Hovshaga att ligga så högt som i div 1.
4.Borde inte Sveriges tredje största stad ha ett lag? Ajdå fel av mig,det hade dom ja.
5.Norrländsk hockey verkar vara dominant sedan länge.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster