Elitserietips 2013/14

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Elitserietips 2013/14

Inläggav Svartvadet » lör jun 01, 2013 3:13 pm

Här kan ni posta intressanta tips om den kommande säsongen, även era egna (såklart)!

Mattias Ek på Expressen - ruggigt intressant tips. Tycker förvisso att LHC är lite väl högt.
Mats "Jag-har-lågt-IQ" Wennerholm - Fy fan vad det hade varit gott att slå den mannen på näsan med en rak höger.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav GS » lör jun 01, 2013 4:11 pm

Det är väl inte för inte att både han och Ros jobbar på Aftonbladet. Kan inte vara höga krav för att få jobb på den blaskan.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Niles » lör jun 01, 2013 4:47 pm

Aftonbladet har inga större krav på sina anställda, så blir produkten rätt vissen oxå. Rena parodin.
Bryr mig egentligen inte mycket om det faktum att han har Leksand 4 placeringar högre upp än Lakers i dagsläget, men det säger onekligen nåt om bristen på intelligens :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav ollebolle » lör jun 01, 2013 11:48 pm

Omedveten humor är ofta den bästa. Wennerholm i sitt esse är en fröjd att läsa när man känner sig lite småkorkad men snabbt inser att det kunde vara värre.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Primeau » ons jun 05, 2013 6:56 am

1. Saik
2. Lhc
3. Fhc
4. Hv71
5. Modo
6. Lhf
7. Fbk
8. Bif
9. Lif
10. Aik
11. Vlh
12. Öhk
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav vlk » ons jun 05, 2013 9:40 am

Jag väljer att avvakta med tips tills jag sett alla trupper, självklart med tonvikt på vilka forwards Lakers plockar in och vilken målvakt det blir som står i Lakers till hösten.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Bee » fre jun 07, 2013 7:48 am

Bee
?
?
?
?
?
?
?
?
?
Svartvadet
friberg
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Lakershjärta71 » lör jun 08, 2013 1:10 pm

Bee skrev:Bee
?
?
?
?
?
?
?
?
?
Svartvadet
friberg


Är inte det fel tabell? Passar ju bättre under tråden "Malul's Tipstävling" :lol:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Primeau » tis jul 23, 2013 10:25 pm

Ifall inte Evertsson fixar att sätta den sista, utlovade, Topp 4-forwarden så skulle jag vilja revidera mitt tips från början av juni på ett par placeringar. Nytt tips:
-
-
-
11. Öhk
12. Lakers
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav PutteA » tis jul 23, 2013 11:49 pm

Jag kan inte fatta hur man kan sätta en trupp som Leksands som så pass mycket bättre än VLH:s, trots att laget till mestadels innehåller HA-spelare. Ett lag som förlitar sig på Micke Johansson, Dan Spang och Jens Jakobs.
Priman: Du tycker alltså att både LIF ÖHK är så pass mycket bättre än Lakers??

Leksands toppbackar: Kevin Kapstad, Dan Spang, Joonas Rönnberg och Johan Svedberg.... woooow

Örebros toppbackar: Tomas Skoogs, Daniel Sondell, Nick Plastino och Dan Iliakis...... mmmmm

Växjös toppbackar: Cory Murphy, Noah Welch, Sebastian Erixon och Ville Varakas...... är det verkligen sämre???

Leksands toppforwards: Mikael Johansson, Jens Jakobs, Matt Fornataro och Jens Bergenström...... oups shaking

Örebros toppforwards: Ben Walter, Justin DiBenedetto, Conny Strömberg och Johan Wiklander, Jared Aulin, och Emil Kåberg..... hyfsat

Växjös toppforwards: Rhett Rakhshani, Robert Rosén, Dennis Rasmussen, Tomi Kallio, Liam Reddox, Jani Lajunen och Ryan Lasch...... är det verkligen så dåligt att den uppställningen är jumbo??????

Nä, har verkligen väldigt svårt att hålla med i din pessimism priman.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Svartvadet » ons jul 24, 2013 3:19 am

Primman är inte seriöst i det han skriver. Han vet, precis som du och jag och alla andra, att Lakers är betydligt vassare på pappret.

Jag skulle tro att jag träffar huvudet på spiken om jag säger att hans kommentar handlar om hur extremt mycket det sista nyförvärvet betyder! Jag kan hålla med honom, till viss del. Vårt lag ser starkt ut redan, men kan vi sätta in en riktig bomb på sista (Hlavac-klass) så tar vi ett stort skutt i rankingen inför årets säsong!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav friberg » ons jul 24, 2013 6:33 am

Svartis ,att vi får se en i Hlavac klass får vi nog se oss i stjärnorna om det inte blir Hlavac själv som signar.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Primeau » ons jul 24, 2013 8:52 am

Mitt förra inlägg var seriöst. Det finns såna fundamentala fel med Lakers, det gäller allt från tränare och spelsystem till så kallade spetsvärvningar, att jag helt enkelt inte längre tror på laget.

Fjolårets Rögle var nog det sämsta lag jag någonsin sett på elitnivå, efter Väsby är det väl knappast något lag som tagit färre poäng? Det laget vann 3 av 5 mot VLH (hade inte Josefsson kvitterat i slutsekunden hade RBK tagit 4 av 5). Det säger egentligen det mesta, jag anser att det var ren och skär bonnaflax som räddade Lakers från negativt kval.

Nu har man gjort en hel del förändringar i truppen. Men har vi verkligen blivit SÅ mycket bättre, att vi kan gå från att ha varit hopplöst usla till att bli ett givet slutspelslag, ett topp 6-lag som många vill få det till???

Som jag ser det har Evert värvat EN riktigt jäkla bra spelare, Cory Murphy. Resten känns som mellanmjölk faktiskt. Rhett Rahkshani är också en toppspelare, men vi får se hur bra han levererar när han nu har hamnat i den fruktade "Lakersdegen"!

Det är inte för att provocera som jag skriver detta, jag hoppas såklart att jag har helt fel och att VLH gör succé i vinter.

Skickat från min iPhone using Pekfingret.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav vlk » ons jul 24, 2013 9:38 am

Som jag ser det har vi alltid en tendens att övervärdera spelare från egna leden. Vi var en hårsmån från negativt kval förra året. Vi var inte bättre än så. Glöm inte det när ni skriver upp spelare som Liam mfl som några stora stjärnor. För min del så räknar jag med nuvarande trupp lakers till ett lag för den nedre halvan. Med ett par riktigt bra forwards i truppen till så kanske det kan räcka till slutspel.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Aleks » ons jul 24, 2013 9:59 am

Det är alltid skönt att skriva ner laget lite inför en säsong, om det går dåligt kan man alltid säga "vad var det jag sa" och om det går bra kan man glatt sitta i VIDA och kollo slutspelshockey ;).

Generellt känns laget som en uppgradering och bör klara av att i sämsta fall undvika de två sista platserna. Det som känns lite osäkert är hur tuffa och starka vi kommer va i försvarszon samt om målvaktsspelet kommer hålla. Har svårt att tro att någon av målvakterna kommer hålla Norrenaklass men tror att iaf Scott kommer garantera en okej lägsta standard.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav vlk » ons jul 24, 2013 10:20 am

Sen är mycket avhängt på hur spelare som Alex, åslin och ett par till utvecklas i år. Tar de steget in att bli en bra elitseriespelare eller gör de en "urbas" ?
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav fr12 » ons jul 24, 2013 10:35 am

Förra året var inte godkänt. PP var usel och effektiviteten var sämst av alla lag. Backsidan och målvakterna håll bra SHL klass enligt mig.

Förra året så hade vi enligt mig potential att på pappret ligga mellan 7 och 10. Det blev sämst resultat.

Jag tror att vi har på pappret nu potential att ligga mellan 6 och 10. Kommer det in en topp 4 forward så tror jag potentialen ligger mellan plats 5 och 9.

På pappret säger jag detta:
Plats 11-12: Katastrof
Plats 9-10: Icke godkänt
Plats 8-7: Ok resultat
Plats 5-6: Bra resultat, mycket godkänt
Plats 3-4: Oförväntat bra resultat
Plats 1-2: Mirakel

Sen vad jag tror är att vi hamnar på 9e plats. Anledning är den förskräckliga effektiviteten vi visade upp förra år.

Detta hoppas jag kommer hända:
- Åslin, Rasmussen och Rakshani visar effektivitet. Rasmussen bevisade redan detta.
- Rosen hittar en bra kedja. Börjar vi med Rosen och Kallio i första match då tappar jag förtroende i Hallam.
- Defensiven visar offensiv kompetens.
- PP % i topp 6
- Modig/Murphy topp 7
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav PutteA » ons jul 24, 2013 10:37 am

Tycker ni ska vända på en del saker istället. Vi har en del spelare som det finns betydligt mer potential än vad dom fått fram. Rosén tex som faktiskt gjorde 60 p i SHL för bara två säsonger sedan. En spelare som Liam Reddox tycker jag ni skriver ner istället för att säga vad man bör kunna förvänta sig av en spelare i hans ålder med 100 NHL matcher på sitt CV. Reddox, precis som många fler, gjorde en bedrövligt blek säsong. Man borde kunna kräva mellan 30-35 p av Mr Reddox. Åtminstone 40 p av Rosén, Rakhshani är en 40 poängare. Kallio levererar stabilt sina 30 p. Vi har äntligen ersatt Heikkinen med en stark poängback i Cory Murphy! Sen har vi en kille som jag tror får sitt riktiga genombrott den här säsongen, där vi lätt kan förvänta oss en rejäl poängökning, Rasmussen!!

Jag har istället förväntningar på det här laget. Levererar dom inte, så blir jag besviken. Men just nu tror jag på detta, och jag är övertygad om att vi kommer få se en spelare av Hlavac klass så småningom, dock kan det dröja ett tag in i säsongen!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Aleks » ons jul 24, 2013 10:40 am

Absolut, finns spelare som man hoppas ska ta ytterligare steg. Hade varit riktigt kul att se 3 kedjor som har potential att göra mycket poäng. Många spelare underpresterade dessutom förra året och kan de hitta tillbaka eller höja sig lite igen finns det ett enormt sparkapital. Rosén, Rasmussen, Redoxx bör alla producera mer poäng kommande säsong. Är dock lite osäker på Kallio, året då han inte längre håller bör ju närma sig, hoppas det inte är denna säsongen bara.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Primeau » ons jul 24, 2013 11:28 am

Man fattar ju lite varför det har sett ut som det gjort, när man ser var våra gamla trotjänare, den ursprungliga stommen l laget, nu hamnar. Dom verkar inte ha några större ambitioner med hockeyn längre, att få lira i samma lag som bäste kompisen verkar vara fullt tillräckligt :oops:

Nu är dom värsta söndagsseglarna borta, men väldigt många fler i laget behöver ta ett rejält kliv i år, om inte detta ska sluta med ännu ett stort magplask. Att 1-2 spelare inte presterar i närhet av sin egentliga nivå må väl vara hänt, men VAD är det som får ett helt lag att underprestera så till den milda grad? VAD får ett lag på denna nivån att spela fler än 50 (Femtio!!) numerära överlägen utan att lyckas göra mål?
Och VAD hände egentligen under julledigheten? Annandagens match mot Luleå var ingen vanlig plattmatch, redan där och då fick man bekräftat att det är något fundamentalt som är fel - med HELA jävla laget!

Dom tog sig visserligen samman och fixade fortsatt ES-spel, men fram till dess att jag sett detta "nya" Lakers spela 10-12 tuffa seriematcher, kommer jag vara mycket skeptisk till truppen och alla floskler kring den. Punkt slut.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Elitserietips 2013/14

Inläggav PutteA » ons jul 24, 2013 11:36 am

Frågan man ställer sig i ett sånt här läge Priman är ju vad som skulle krävas från Evertsson och Lakers för att du skulle känna lite tro? Man har efter en dålig (dock bara andra säsongen i SHL) säsong rensat ut 9 spelare som ändå varit med och etablerat klubben i SHL de två första säsongerna, och man har gjort det utan att behöva kvala. Tur eller inte, har det nån betydelse?

Vi har inför kommande säsong bara 3 spelare kvar i truppen från den makalösa säsongen 10/11. Resten är utrensade till förmån för bättre spelare.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Primeau » ons jul 24, 2013 11:45 am

Putte: man har bytt till andra spelare, men har man bytt till bättre? Hockey per 40 miljoners-krona?

Växjö Lakers klev in i Elitserien med helt fantastiska möjligheter, t o m helt unika förutsättningar; en sprillans ny arena och fräscha miljoner till ett sjusatans lagbygge, j18 avancemang till högsta serien och en uttalad satsning på j20, som ju automatiskt tog klivet upp till SuperElit när a-laget gick upp. "Vi ska bli en ny storklubb".

Två år senare har man sjabblat bort det mesta: arenan dras med en del logistikproblem och känns trots all research långt ifrån perfekt byggd, j20-satsningen har kommit av sig, inte en enda spelare därifrån har fått chansen i a-laget, j18 har trillat ut ur högsta serien efter ett episkt misslyckande av alla inblandade. I a-laget fortsätter miljonrullningen, trots en betydligt större budget än flera andra lag får man rikta in sig på att undvika negativt kval. Efter två år har man plötsligt "etablerat sig" i Elitserien. Jaha, men vad hjälpte det Djurgården att dom varit etablerade i typ 100 år?

Det spretar åt alla håll och kanter, det verkar inte finnas någon röd tråd i vare sig spelet eller verksamheten. Fundamentala brister i mycket, som sagt!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Aleks » ons jul 24, 2013 1:41 pm

Förra säsongen är en av få sportsliga motgångar som Lakers har haft, det är rimligt att det hackar i motorn ibland. Frågan är om de ser till att komma på rätt köl igen? Evertsson har iaf gjort en rensning och tagit in nytt blod i truppen och på pappret ser det betydligt bättre ut. Det är ju tydligt att ambitionen från ledningen är att göra Lakers till ett slutspelslag. Om Halam nu får ihop det och får fram lagets potential nästa säsong återstår att se. Att vi supportrar drömmer om vissa spelare är ju självklart men drömmen når inte alltid upp till verkligheten. Klart att Evertsson också vill värva bästa tänkbara.

Primeau, anser du att Lakers inte satsar och har rätt ambitioner eller är du mest missnöjd med lagbygget?

Det som är "fundamentalt fel", är det tränarstaben som inte får ihop det?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav steve_saviano_theking » ons jul 24, 2013 3:26 pm

Backsidan är bättre, utan tvekan! Men forwardssidan känns väl ungefär lika bra eller något sämre, eftersom mr x inte verkar komma. Men jag tror att Murphy kommer vara otroligt viktig, han kan nog vara skillnaden mellan slutspel och kvalserie!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav PutteA » ons jul 24, 2013 4:17 pm

Dags att titta tillbaka historiskt Priman! Hur lång tid tog det innan man etablerade sig i HA? Hade du lika dåligt tålamod då? Växjö Lakers har gjort 2 säsonger i högsta serien. Samtidigt påbörjar man en satsning på J-verksamheten. Men som sagt, det har gått 2 år???!? Rom byggdes ju knappast på en dag, och att efter 2 säsonger säga att man misslyckats med allt känns en aning patetiskt. Man föddes som förening för 16 år sedan, idag tillhör man topp 12 i Sverige.

Att etablera en förening på absoluta toppnivå är inget du gör på en kafferast, utan det är nått som måste ges tid! Vi är på god väg, med tanke på att vi klarat 2 säsonger utan kval. Mer än vad de flesta lagen underifrån ha klarat av genom åren.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Primeau » ons jul 24, 2013 5:23 pm

Men Putte, det ju inte jag utan Evert och Lakers själva som säger att etableringsåren nu är över!

Jag köper inte längre vad dom säger, alla dessa floskler och hitte-på-uttryck som "Rätta virket", "Stort hjärta" osv.
Sedan avancemanget har dom inte visat någonting som tyder på att Lakers vare sig är etablerade eller kommer bli en attraktiv "storklubb" framöver, snarare precis tvärtom!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Sv: Elitserietips 2013/14

Inläggav Malul » ons jul 24, 2013 6:49 pm

Jag är fascinerad av hur olika vi ser på saker o ting, nu har vi kapat de sista banden med HA och ersatt med bättre spelare. Jag anser att vi är bättre på ALLA positioner sen förra året och i år bör RR producera bättre likaså Lasch.

Jag är helt övertygad om att vi som sämst kommer sluta åtta i år, då har det gått dåligt rentav. Det här laget är utan jämförelse det bästa lag som representerat staden och vi har goda chanser på en semifinal till slut.

Mycket av den här känslan kommer ifrån att övriga lag tappat mot oss och att vi närmat oss samtidigt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav friberg » ons jul 24, 2013 7:44 pm

Känner lite att placera vi oss bland de 10 så är det inte avgjort för att åka ur, vi kan likväl vinna SM och hur alla värvar toppspelare hit å dit behöver inte betyda att de vinner SM
Vi får bara lite längre väg att gå om vi slutar 8 el 10 än 5a 6a om ja förstått det rätt med reglerna.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Svartvadet » ons jul 24, 2013 9:42 pm

Fantastiskt hur man kan såga ett lag så mycket innan säsongen ens har börjat!

Att J18 och J20 har gått dåligt är jag den förste att ryggdunka på dock. Ska ju inte kunna gå.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav vlk » tor jul 25, 2013 12:10 am

Jag skulle nog säga att det är ganska realistiska tips de som säger att lakers hamnar på nedre halvan. Svenska spel tippar lakers på 10 plats liksom andra spelbolag. Snarare konstiga verklighetsfrånvarande tips de som höjer lakers till övre halvan av tabellen (de är dock väldigt få).

Går lakers till slutspel har de i mina ögon gjort en bragd. Jag är beredd att ändra uppfattning efter en 10-15 matcher. Om jag ser att den tveksamhet och oro är borta som färgade hela föreningen förra säsongen, då!!, och inte förr, skall jag ändra uppfattning och börja få riktig tro.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav Räven » mån jul 29, 2013 6:21 pm

Nu när laget är fastställt, så skulle jag bli väldigt förvånad om vi inte går till slutspel direkt. Jag tror på plats 5-6. Vi har aldrig haft ett bättre lag än det som ställs på isen i år. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav blixth » tis jul 30, 2013 9:57 am

Jag förstår inte riktigt hur man kan såga lagbygget _så_ mycket som vissa gör här inne. 8O

Backsidan ser milsvida bättre ut än tidigare år. Den enda backen som överhuvud taget lämnar ett tomrum efter sig är Holös, men där har vi fått in Murphy. Sen ersätter Varakas, Eriksson och Larsson.. Linder, Karlsson och Kalle. Det finns inte i min värld att det inte skulle vara en uppgradering.

Forwardsidan ser också mycket bättre ut. Urbas, bois, savve, hjalmar och daggen ( 23p TOTALT ) har ersatts av:
Åslin, Lasch, Rakshani, Lajunen och Malte. Vem tror att dessa 5 herrar presterar mindre poäng? ( Jag tror att de når 23p efter 15 omg. redan :mrgreen: ) Tycker redan innan Armstrong blev klar att forwardsidan såg bättre ut, även inräknad att vi tappat Hlavac. Nu tillkommer Armstrong och det ser oerhört ljust ut.

Målvakterna är ett frågetecken dock. Norrena visste man vad man kunde förvänta sig. Munroe är ett frågetecken. Har inte så mycket mer att säga om det, får vänta och se helt enkelt.

Slutsats: Målvakterna är ett frågetecken. Höjer också ett varningens finger mot en något tunn trupp och vi får hoppas att det inte blir många skador. Men... I mina ögon är detta den bästa truppen vi någonsin haft. Så om ni inte tippade VLH toksist förra året med undergång och säker konkurs som följd, så förstår jag inte hur ni ens kan tänka tanken i år.
blixth
Forumamatör
 
Inlägg: 59
Blev medlem: fre okt 09, 2009 11:11 am
Ort: Växjö

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav vlk » tis jul 30, 2013 10:11 am

Det är möjligt att det blir som vissa tror, att vi går till direktslutspel. Men, jag för min del vill se en del av nyförvärven och se laget prestera innan jag reviderar mitt tips; lakers 9;a.

Förra året höjde jag urbas till skyarna, och trodde på utveckling hos flera andra, bl a Björn Karlsson. Vi såg alla hur det gick med detta. Nu vill jag se innan jag tror.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav ollebolle » tor sep 12, 2013 9:05 pm

Hög tid att tippa lite då. Kul att se hur många rätt det blir.

1. Skellefteå - Guld
2. Luleå - Silver
3. Linköping - Semifinal
4. HV71 - Semifinal
5. Frölunda - Kvartsfinal
6. Färjestad - Kvartsfinal
7. Växjö – Kvartsfinal
8. Modo - Kvartsfinal
9. Brynäs – Play in
10. AIK – Play in
11. Leksand – Kvalserien – Åker ur
12. Örebro – Kvalserien – Blir kvar
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Elitserietips 2013/14

Inläggav rawspont » fre sep 13, 2013 8:11 am

1. Skellefteå
2. Linköping
3. Luleå
4. Frölunda
5. HV71
6. Växjö
7. Färjestad
8. Modo
9. Brynäs
10. AIK
11. Örebro
12. Leksand

I SHL:s enkät (se bildspel) är Växjö upplyftande frånvarande från de negativa listorna och tippas naturligt nog som årets överraskning. Vad nu överraskning innebär.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Nästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster