SM-GULDET 2013

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

SM-GULDET 2013

Inläggav Towen » tor apr 18, 2013 9:53 pm

Stort Grattis Skellefteå AIK. Jag är enormt imponerad. Bredden. Ungdomen. Totalhockeyn. Värdiga vinnare i paritet med några av de bästa årgångarna av Färjestad. Tänk om Växjö kan visa upp något liknande om tiotalet år.

Som liten höll jag på Leksand. När jag fick förstånd växte lokalpatrioten inom mig och det var HV under många år. Så trängde Lakers sakta men säkert in i hjärtat. Just den här säsongen, man önskar nästan man varit SAIK:are. Inte för att jag är "medgångssupporter" utan just för att det är precis så man vill se sitt eget lag. Sättet man genomför säsongen på. Inte bara att man vinner. Utan hur man gör det.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1635
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Räven » tor apr 18, 2013 10:01 pm

Länge sedan jag såg så pass värdiga vinnare som SAIK, de är i en klass för sig. Totalt överlägsna och här snackar vi om att tänka rätt när man formar lag och förening. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav ollebolle » tor apr 18, 2013 10:07 pm

Mycket välförtjänt!
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Svartvadet » tor apr 18, 2013 11:18 pm

Alla i Skellefteå förtjänar detta utom Robertsson! Där snackar vi rikspajas på en helt ny nivå :oops:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Towen » fre apr 19, 2013 1:46 am

--> Svartvadet, nu blir man ju nyfiken. Vad har du för komprometterande att berätta om Robertsson? Flickscout i Piteå på 70-talet..? :)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1635
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Niles » fre apr 19, 2013 7:56 am

Grattis Skellefteå till SM-guldet. Bäst i serien, bäst i slutspelet. Välförtjänt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Varanen » fre apr 19, 2013 8:42 am

Sällan har väl ett lag varit så överlägset från första till sista nedsläpp i ES. Det kanske skulle vara under DIF:s senaste storhetstid då, svårt att jämföra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

SM-GULDET 2013

Inläggav PutteA » fre apr 19, 2013 12:24 pm

Det som är häftigt med Skellefteå är att se hur varje lagdel, varje enskild spelare kör 100% med Max frekvens i varje byte, 60 min varje match. Har aldrig sett ett lag där det syns så väl redan i första bytet vad dom har bestämt sig för att göra. Trots 3-0 och läge att bli lite bekväm för en stund, så går man ut och bara massakrera ES bästa försvar. Så det är bara att stämma in i kören, GRATTIS SKELLEFTEÅ AIK!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Lakershjärta71 » fre apr 19, 2013 12:30 pm

Towen skrev:Stort Grattis Skellefteå AIK. Jag är enormt imponerad. Bredden. Ungdomen. Totalhockeyn. Värdiga vinnare i paritet med några av de bästa årgångarna av Färjestad. Tänk om Växjö kan visa upp något liknande om tiotalet år.
I grundserielunken kan man sno poäng från SAIK, men i ett slutspel har de fler Verktyg att ta fram. Utgår man från Lakers fjolårslag tror jag att man mer eller mindre hade blivit ganska så överkörda i ett slutspel där vi alla lagt märke till att hockeyn nått en ny dimension av KRIG vad gäller intensitet, tempo, fysik som i alla fall jag inte har sett maken till tidigare. Man kan bara förestställa sig hur spelare som ex Lasch, Saviano och Rosén hade hängt med i det våldsamma tempo som ett slutspel kräver.

Det är därför som jag är glad att vi har fått in en spelare som karaktären Varakas. Tror att han hade behövts i ett slutspel.

Om Lakers över huvud taget ska kunna nosa på en semifinal så krävs det att Evertsson värvar spelare som behärskar slutspelshockeyn. Hade vi redan den typ av spelare förra säsongen? Spontant tänker jag på Rasmussen, Hlavac, Welch, Holös.

PutteA, håller med dig helt! Sedan kan man fråga sig hur man skapar en Lagmaskin som bara kuggar i under varje byte i 60 min och som sällan får några djupa och längre svackor under en match? Hur gör man som headcoach för att skapa detta? Hur tänker man då vilka spelare man ska värva? Ligger det i psyket hos individerna? Hur får man 20 spelare att dra åt samna håll att göra samma grovarbete? Varför är inte alla lag Lagmaskiner? Handlar det bara om spelarens kompetens?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SM-GULDET 2013

Inläggav Lillklonis » fre apr 19, 2013 5:10 pm

Stort Grattis Skellefteå!!
Bert Robertsson vilken jävla chef den mannen är! Grym vinnarskalle! Han är verkligen värd detta guldet! Han har verkligen fått ihop defensiven! :clap:
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster