Örebro i ES

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Örebro i ES

Inläggav PutteA » lör mar 30, 2013 2:20 pm

Räven skrev:Tyvärr har jag också en känsla av att vi får betala högre löner för samma spelare än vad andra lag behöver göra. Jag hoppas att den känslan ska minska för varje säsong som går.


Det gäller ju i så fall definitivt Örebro också i så fall, och kanske även Leksand!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Örebro i ES

Inläggav Lakershjärta71 » lör mar 30, 2013 2:32 pm

steve_saviano_theking skrev:
Lakershjärta71 skrev:Öman är väl inte så fattig heller..Bara han vill så har han nog inga problem att plussa på med 10 mille.

Öman har väl inte sålt företag för Miljarder? Sen tror jag inte det är bra med någon som bara kastar in pengar i verksamheten, då har man inte byggt upp något som generar pengar den dagen Fahlander tröttnar (när det gäller Örebro).
Utan att jag vet hur stor förmögenhet Öman har, så tror jag att en jävla massa miljoner eller miljarder spelar mindre roll. Dock misstänker jag att Öman inte KASTAR pengar omkring som en viss Percy Nilsson gör..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Örebro i ES

Inläggav Räven » lör mar 30, 2013 2:55 pm

PutteA Det gäller ju i så fall definitivt Örebro också i så fall, och kanske även Leksand!


Ja, jag tror att det gäller Örebro också, men för Leksands del kan jag nästen tänka mig det motsatta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Örebro i ES

Inläggav Ahbez » lör mar 30, 2013 4:10 pm

Tror Örebro kommer inleda överraskande bra för att sedan kollapsa och hamna i KS
Kom ihåg vart ni läste det först :wink:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Örebro i ES

Inläggav Anders83 » ons apr 10, 2013 8:59 am

Örebro är duktiga på att hitta lösningar till spelarna vid sidan av isen oxå , en nog så viktig del i värvningsarbetet. Tror Örebro lyckas med sin etablering ! De har gjort en ganska schysst resa sen de äntrade Allsvenskan om man säger så .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Örebro i ES

Inläggav Towen » ons apr 10, 2013 10:40 pm

Jag känner som lite hatkärlek till Örebro, mer "hat" då, haha. Det är väl just den kaxiga stilen den här affärskillen kör med som pumpat in en massa pengar, kommer inte ihåg vad han heter, och det faktum att de och Lakers har lite snarlik historia på senare år och varit antagonister. Men alla som säger att Örebro gjort det så bra på kort tid och bla bla, ja visst, men man skall inte glömma att Örebro VAR i allsvenskan innan de kursade gamla föreningen. De har inte gjort den "äkta" långa resa som Lakers gjort. De fick bara backa tillbaka och göra om lite grann. Med det sagt skall det bli kul att se dem i Elitserien. De skulle kunna vara ett nytt LHC, men vi hoppas väl inte riktigt det va, hellre då att Lakers gör "en SAIK"..;)
Hoppas nu bara inte att Lakers obegripligt överjävliga svårigheter med Örebro håller i sig i ES, vi har knappast råd med fyra förluster mot dem om vi vill slåss om de åtta.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Örebro i ES

Inläggav Lakershjärta71 » tor apr 11, 2013 12:06 pm

Om man scoutar sina motståndare väl in på sömmarna och själva tränar på de spelstilar som ES kräver för att kunna vinna mot lag man har extremt svårt för behöver vi förmodligen aldrig se ett Lakers som riskerar att kanske tappa 24p mot lag som Luleå och LHC.
Den säsong som gick misstänker jag att man inte tog scoutingen på allvar utan litade blint på sitt eget spel. Säger inte att det är så, men på isen tycker jag att det såg ut så.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Örebro i ES

Inläggav PLAN 4 » ons apr 17, 2013 6:48 pm

Det pratas om Öhmans Miljoner, jaja, Örebro har på gott och ont en SugarDaddy som Fahlander som ekonomiskt doppar Öhman som en Friterad Lökring i Sin Sötsura Sås.

Underskatta inte Örebro, deras Rooster är redan bättre än Lakers med ett antal Karaktärsspelare av känd kaliber.

Av de sex Huvudsponsorer som sponsrar Örebro så äger Fahlander fem av dessa med Avalanche Capital i spetsen, de övriga fyra bolagen är Nischer, RCC, Solidium, IQuity.

En helt annan Liga än Kärnhem och en spelarbudget på 42 Miljoner.
PLAN 4
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör okt 06, 2012 7:23 pm

Re: Örebro i ES

Inläggav Svartvadet » ons apr 17, 2013 7:13 pm

PLAN 4 skrev:Underskatta inte Örebro, deras Rooster är redan bättre än Lakers med ett antal Karaktärsspelare av känd kaliber


Det vet i fan där! Det måste spetsas rejält för att ÖHK ska bli en utmanare, i dagsläget är det ett galande från deras Tupp (rooster) om Allsvenskan!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Örebro i ES

Inläggav Niles » ons apr 17, 2013 8:05 pm

Örebro tvingas nog spetsa rejält om det skall bära nånstans. Tror nog dom skramlar till en hyfsad trupp så småningom, men just nu blir man inte livrädd direkt. Förstår behovet av besviken provokationsterapi, men den faller rätt platt denna gången..oxå.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Örebro i ES

Inläggav PutteA » ons apr 17, 2013 11:49 pm

Ja, och Öman pumpar inte in några egna pengar i VLH, den saken sköter andra!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Örebro i ES

Inläggav Lakershjärta71 » tor apr 18, 2013 12:54 am

Hur tror ni att Robin Dahlström (fd Troja) kommer att klara ES?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Örebro i ES

Inläggav ollebolle » tor apr 18, 2013 8:55 am

Om man i dagsläget tycker att Örebros lag ser bättre ut än Växjös har man synfel, hatar Växjö eller är fanatisk Örebroare. Alternativt en kombination av ovanstående.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Örebro i ES

Inläggav Varanen » tor apr 18, 2013 9:18 am

Vi hade exakt samma diskussion förra året, men då var det RBK det handlade om. Jag vet inte om det beror på att gräset alltid är grönare på andra sidan, eller om somliga bara haussar det lag media skriver mest om för tillfället.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Örebro i ES

Inläggav ollebolle » tor apr 18, 2013 9:34 am

Det känns ändå lite omväxlande att det inte bara är Växjö som kopplas ihop med varenda ledig spelare.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Föregående

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster