Öman är på krigsstigen...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 1:47 pm

Bra då är vi överrens om en sak angående Öhman och det är jag glad för.

Det andra får vi ha olika uppfattningar om, då varken du eller jag sitter på tillräcklig information rawspont.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 1:54 pm

Ja, vi behöver inte tröska igenom detaljer igen. Men det är sannerligen spännande tider åtminstone. Ett lag i fritt fall, krismöte och strejkbryteri- och halsmetaforer på de största löpsedlarna. Som supporter behöver man inte stå oberörd åtminstone. Det finns ett värde i det också. Frågan är vad som händer när pulsen lagt sig och dimman skingrats.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 2:00 pm

Jo, precis, vi får väl hoppas att det kan föra med sig något positivt med det.

Jag hoppas att mötet ikväll kan göra så att vi ser en förändring. Vi vill alla att det ska bli bra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Lakershjärta71 » mån jan 14, 2013 2:02 pm

rawspont, man måste väl få yttra sig om något inte står rätt till, ex om inte regler och avtal följs!
När menar du att man kan ifrågasätta saker och ting?
Senast redigerad av Lakershjärta71 mån jan 14, 2013 2:09 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 2:03 pm

Frågar du mig?
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 2:14 pm

Du la till mitt namn i inlägget nu LH så jag inser att jag är objektet för din sylvassa analysförmåga.

*Djupt andetag*....några punkter, om det nu inte framgår i mina inlägg:

1) Den här frågan har varit uppe så många gånger. Det som hänt nu är egentligen inget nytt, samma saker har hänt tidigare (inte exakt, men med samma effekt) i Frölunda och Modo. NU exploderar Öman. Vad har han att komma med?

2) Att han ska stämma. Att det är skandalöst. Det finns ingen linje i hans utfall, mer än en sak. Bägaren rann över, emotionerna tog över. En del gillar det. Jag tycker det är olämpligt, om man inte ser till att ha genomtänkta punkter, resonemang, och något substantiellt att säga. Jag tycker inte han hade det, mer än att det är för jävligt och bla bla med diverse olämpliga metaforer.

3) Det är oklart vad som gäller. Det är jättebra att Öman vill ta initiativ till att få ett tydligare regelverk och även belysa regelverkets status i sig. Vanligtvis när man tar upp sådana frågor brukar man ha ett resonemang kring hur det bör vara, eller åtminstone förhålla sig någorlunda kyligt och presentera hur det bör förhålla sig. För mig framstår han inte som seriös när han pratar om att hålla på och tramsa med konkurrensverket och kasta ut osmakliga metaforer.

Så, tro mig, jag ser gärna att Öman levererar kritik, resonemang, att han står upp, att han fullföljer, även om jag inte håller med. Man tycker att en man med hans potential borde kunna göra det. Det han gjorde här är under hans nivå. Jag tror, på riktigt, att det gör med skada än nytta, om inte i sakfrågan, så för hockeyn i stort i ett bredare perspektiv. Det är fortsatt pajkastning, men taget till en extrem nivå.

Så, jag tycker det är relevant inte bara ATT han uttalar sig, men HUR han uttalar sig.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav vlk » mån jan 14, 2013 2:16 pm

Denna säsong har verkligen blivit en parodi i elitserien och säsongen har enligt mitt menande spelats på osportsliga grunder. Jag vet inte i vilken ände man skall ta i detta men min slutsats blir;

- om inte lagen som brutit mot de avtal som funnits straffas med poängavdrag tycker jag att hockeyligan skall läggas ner. Den är då helt uddlös och har ingen trovärdighet. För detta krävs dock ett ingripande från svenska ishockeyförbundet. Ett förbund som står med brallorna nere och likt en struts gömmer huvudet i sanden.

- vill man inte avge poängavdrag för avtalsbrytarna, trots att man inser att serien har spelats på osportsliga grunder, bör man till nästa säsong utöka elitserien med två lag. Inga lag från elitserien flyttas ner. Även för detta krävs ett ingripande från svenska ishockeyförbundet.

Det troliga senariot är dock att de "stora" lagen klarar sig undan bestraffning. De åtta stora kan lugnt spela vidare sitt slutspel. Ingen vågar ge sig på dem. De små lagen som hållt sig till överenskommelsen straffas genom att två av dem hamnar i kvalserien.

Kvar står resten av lagen och skrattar och applåderar ett nästan konkursmässigt Leksand gå upp i elitserien. Där föresten vi alla är med och betalar deras spelares löner. Visst är svensk hockey underbar.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8491
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » mån jan 14, 2013 2:49 pm

Finns absolut ingen anledning för Öhman att gå ut o lipa i media nu när det sportsliga fullständigt fallerar, hade han gjort det för en månad sedan när VLH var inne i en bra period hade jag inte brytt mig..

Sen fattar jag inte alla här inne som är sådana jävla kappvändare ex du Räven har väl tjatat sönder oss om värvningar från NHL??
Hade Welch ersatts på samma principer som frölunda/modo hävdar "skador" på topp spelare hade ingen här sagt ett piss. Om Shea Weber hade signats för att ersätta Welch hade alla i växjö jublat....
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Kloker » mån jan 14, 2013 3:07 pm

Anders Öman har en ryggrad. Inte en sena som håller upp röven. Anders Öman står för vad han tycker och tänker istället för att Alfaxa. Anders Öman säger saker som andra egentligen vill säga men som skiter i det - eller inte har ryggrad för det.

Till och med Vår största antagonist med tanke på Roséngate AIK's Peter Birath instämmer i kören.

All respekt Anders Öman.

(...anders öman säger på radio kronoberg att han sover dåligt om nätterna. mycket tråkigt att höra. däremot så hoppas jag att det finns vissa andra i föreningen inom ett visst ansvarsområde som inte har sovit överhuvudtaget den senaste tiden pga av allt luppsökande på spelarmarknaden....)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » mån jan 14, 2013 3:18 pm

Vet inte hur mycket inside du har Kloker vad gäller Everts totala brist på värvningar just nu?? Tror du får fundera på att det kanske är Öhman som satt stopp för ALLT.. Tror han haft det glasklart i skallen fram tills nu (dagens uttalande luktar PANIK) att detta lag räcker för att spela ES nästa säsong...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Svartvadet » mån jan 14, 2013 3:37 pm

Tror fortfarande Evert och Öhman är kalla i detta läget. Man väntar nog på att transfer-fönstret i KHL ska stängas, sen lär dom värva. Precis som förra året.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6426
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 3:45 pm

Det var bättre förr, som man brukar säga. Runt oktober.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav vlk » mån jan 14, 2013 4:15 pm

rawspont skrev:Det var bättre förr, som man brukar säga. Runt oktober.


Ja, och sedan dess har tre klubbar valt att fortsätta bryta överenskommelsen medan Växjö Lakers valde att till sist inte göra det trots att det kittlade hos såväl klubbledning som oss fans att göra det när det gick dåligt.

Detta jävla skit måste upp till granskning nu, det måste fram om det blir reprisalier på något sätt mot de som brutit. Alldeles för mycket pengar står på spel och många personer riskerar att förlora sina jobb. Bra att det till sist kom upp till ytan rejält. Hoppas nu att ishockeyförbundet vaknar.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8491
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Kloker » mån jan 14, 2013 4:16 pm

Svarten, inte omöjligt med tanke på att Anders Öman tar upp värvningarna av Netik och Pilar i radiointervjun. Han betonade också vilka skitvärvningar det var och att pengarna kastades i sjön.

Bee, Anders Öman sa för ett par tidningar sedan att Henrik Evertsson inte presenterat en enda intressant spelare för styrelsen. Men jag förstår Henrik Evertsson. Han måste ha det tufft. Det kan inte vara lätt för honom som heltidsanställd och avlönad Sportchef att hitta EN spelare som kan leverera i resterande omgångar i samma raketfart som våra dyrgripar Robert Rosén och Brad Moran levererat ihop hittills på 39 omgångar. Tillsammans har dessa två skridskovirtouser skramlat ihop hela 24 poäng och ett imponerande minusfacit på 24.

Fantastiskt!

:golfclap:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Jarran_igen » mån jan 14, 2013 4:35 pm

Öman får stöd från AIK-håll kring sin kritik av bl a Brynäs.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/aik/article16066981.ab
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » mån jan 14, 2013 4:56 pm

Man kan såga RR/Moran i det oändliga (det är dom värda just nu) men man måste också ta sig en rejäl funderare på alla andra på planen #38 #60 #32 #91 #16 #17 #26 #12 vad är dom uppe i tillsammans poängmassigt hittills dom här två ES säsongerna 30 poäng??? Sen får vi ju inte glömma våra otroligt skillade backar :roll:

Så innan man sågar sönder RR kan man ju undra vilket skräplag han ska plocka fram trollspöet i...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 5:52 pm

Självfallet gör Anders Öhman rätt i det han gör. Det skulle kännas extemt konstigt att ha en totalt avvikande uppfattning om det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Malul » mån jan 14, 2013 6:22 pm

En kollega föreslår att spelarfruarna ska kallas in till krismöte och gå med på att knipa till.
De får bara släppa till om det blivit en poäng i en match.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Varanen » mån jan 14, 2013 6:49 pm

rawspont skrev:Det var bättre förr, som man brukar säga. Runt oktober.

Hela lockout-historien är tragikomisk. Däremot är det otroligt tråkigt att vår VD överväger att avgå eftersom BIF gjorde det han själv övervägde att göra, men inte gjorde. För det andra funderar jag på om det förs protokoll från mötena i SHL? Tänk vad smidigt det vore. Både för bossarna sjäva för att inte tala om myndigheter och domstolar. Ett generellt förbud mot korttidskontrakt gäller enligt vad ligan på heder och samvete meddelat en domstol. Men inte i fallet Männikkö som var undantagen. Frölunda och Modo menar att undantaget också gällde ifall man behövde ersätta skadade nyckelspelare, något de andra inte vill kännas vid. Ingen vet. Inga papper finns. En utsago finns till en domstol där det dementeras bestämt att en överenskommelse avseende NHL-spelare skulle finnas. Något som chief Gozzi bara någon dag senare sade fanns. Är det någon som faktiskt vet vad som sagts på det nu världsberämda mötet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » mån jan 14, 2013 7:03 pm

Dom enda som vet är dom som var på mötet. Och dom vet säkert fortfarande exakt vad som sades och vad man bestämde. Sen tror jag absolut det finns protokoll på det, men det kommer vi nog aldrig få se. Man kan hoppas att ett glasklart regelverk och spöstraff för vissa blir följden av debatten.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 7:16 pm

Det här kommer att ge klarare regler i framtiden och vad de som bryter mot dessa får för efterräkningar. Och det är bra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Varanen » mån jan 14, 2013 7:28 pm

Niles - Anders Gozzi var aldrig med på mötet uppenbarligen. Och tro mig när jag säger att jag hellre tror på vem annan som helst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5996094.ab

Men om han kan ha fått det om bakfoten, kanske någon annan också kan ha fått det? Ska spöstraffet delas ut mot de som, ärligt eller kreativt, brutit mot överenskommelsen så som den skildrats till domstol? Eller mot den överenskommelsen som inte finns?

Som släktforskare vet vi att kreativitet inte är förbjudet. Finns nog de som ville dela ut spöstraff när vi upptäckte den ena europeiska anfadern efter den andra. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav pedda » mån jan 14, 2013 8:10 pm

Öman har gjort så in i den jäkla rätt i denna fråga. Skiter i om vi får massa idioter till supportrar på oss.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon
 
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis apr 15, 2003 6:44 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Leyker » mån jan 14, 2013 8:28 pm

Wikegård öppnar truten om Ömans utspel idag:

http://wikegard.blogg.tv4.se/2013/01/14 ... qus_thread
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Varanen » mån jan 14, 2013 8:42 pm

Intressant artikel från 2 oktober 2012 (dagen efter att Franson skrev på för BIF). Notera den slimmade agenten. Han varken bekräftar eller dementerar en out-klausul:

- Om lockouten avbryts och vi löser ett nytt kontrakt med Toronto är vi övertygade om att Franson kan återvända till NHL

Självklart var frågan känslig redan då. Hans övertygelse byggde nog på mer än ren magkänsla...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Jocke86 » mån jan 14, 2013 9:41 pm

Det är väll bra om någon blir riktigt arg. Tror inte det händer så mycket annars. Hade någon gått ut och sagt med låg röst att det är inte bra detta, då hade någon hört kanske men ingen hade lyssnat. Nu verkar det som om det tagit rätt bra om man säger så.

Blir det inga straff om man bryter avtal då kan man lägga ner allt.

Hoppas att fler ställer sig upp och säger ifrån.

Hade varit skönt om laget kunde vända detta nu och ta en 5-7 raka segrar också :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 15, 2013 1:43 am

Öman gör rätt.

Ju oftare man gör sin röst hörd och står upp för rättvisan om sådant som är FEL, desto större chans är det att det kommer upp på "bordet", och står tillräckligt många "bakom" så kan man påverka. Det värsta man kan göra är, att tiga och ge upp! Ska vi leva i ett samhälle med lagar och regler och stå upp för rättvisan vare sig det gäller Hockeyligan, våld, kriminalitet, diktaturer osv, eller vill vi ha anarki?

Regler, avtal ska följas för idrott ska tävlas på lika villkor!
Fusk ska bestraffas! Inget snack om saken.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » tis jan 15, 2013 9:16 am

hahahaah LH71 lakers STYRS av diktatorn Öhman. Vi får gott se glada ut o betala ES dyraste priser på ALLT i arenan.. Hur många personer har inte blivit sparkade i styrelen och innom organisationen senaste åren? för att nickedockor ska komma in o stödja Ö i allt han vill. Öhman har gjort lakers till sitt eget och styr det som en diktatur. Så snacka inte etik o moral om den mannen TACK....
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav friberg » tis jan 15, 2013 9:26 am

Ja stödjer Öman fullt ut i detta och hoppas det kommer nåt bra ur detta :-)
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » tis jan 15, 2013 9:37 am

Bee skrev:hahahaah LH71 lakers STYRS av diktatorn Öhman. Vi får gott se glada ut o betala ES dyraste priser på ALLT i arenan.. Hur många personer har inte blivit sparkade i styrelen och innom organisationen senaste åren? för att nickedockor ska komma in o stödja Ö i allt han vill. Öhman har gjort lakers till sitt eget och styr det som en diktatur. Så snacka inte etik o moral om den mannen TACK....


Du verkar vara lyckligt ovetande om mycket tycker jag det låter som. Utan den mannen hade vi inte haft någon Elitseriehockey i stan, ingen hockeyarena som Vida och troligen inget Växjö Lakers heller. Det gäller att tänka sig lite för i land innan man attackerar. Självklart styr Öman Lakers, det är han anställd för att göra, han är VD för företaget Växjö Lakers, och givetvis tillsätter en ledare människor på positioner som han vill ha. Men inte för att dom ska vara nickedockor utan det är folk som han litar på, vet att dom tänker som han, och att dom jobbar hårt för att nå målen. En person i Ömans ställning har ju inte råd att ha nickedockor runt sig. Han måste ha handlingskraftiga människor runt sig för att lyckas och för att orka, så han kan delegera ut det mesta som ska göras. Nickedockor kan inte göra nått. Så jag tycker du är ute och seglar rejält här.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » tis jan 15, 2013 10:12 am

Många här är vansinnigt onyanserade och enögda. Jag vet inte vad det beror på, det svider för mycket i hjärnan att se saken ur olika perspektiv antar jag. Det kokar över kanske. Vissa värdesätter att hamra sig fast i en ståndpunkt med slägga, andra värdesätter att vända på saker och se att allt är inte så enkelt.

Allt prat om Fusk, Bryta Avtal, Moral, Regelverk, ekar tomt. Det är för mycket fikarast över det hela. Ni borde bli kommunpolitiker. Eller börja med nån nyanserad aktivitet där saker är komplicerade. Då får man lite distans.

Varsågod Niles, nu kan du säga "Baora fö att du skiite i maoral bihaover jönte alla göa de". Varsågod LH, nu kan du säga "FUSK!!".

Så kan vi stå still ett tag till.

Och Kloker, jag har länge trott att det fanns ett någorlunda nyanserat intellekt bakom de verbala konsterna och det associativa tänkandet. Du ser brister ensidigt i en ansvarig och håller en annan till skyarna lika ensidigt. Nåväl.

Det finns frågor i allt detta som väldigt få vill ta i. Frågor kring hockeyligans organisation och status. Frågor kring relationen mellan hockeyligan, förbundet, och lagstiftning. Frågor kring anställning, avtal, i vilken utsträckning man har varit konsekvent när det gäller andra avtal än NHL-spelare. Enorma oklarheter kring statusen hos olika överenskommelser och ens vad som har överenskommits.

Det är en sak att stötta Ömans utfall, kanske enbart för att han representerar Lakers, kanske enbart för att det skapar någon form av granskning. Det är en annan att reducera komplexiteten i det hela till att "straffa dom jävlarna och ge dom minuspoäng för dom har ingen etik och moral". Det är en reduktion som, om den var möjlig, avsevärt skulle förenkla juridik, moralfilosofi, och i stort sett all form av reglering. Åtminstone uppifrån.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » tis jan 15, 2013 10:21 am

Jag är inte född igår :roll: Jag är jävligt medveten om att utan Ö hade förmodligen lakers harvat i isladan div2 södra..
Det var inte det som var frågan utan etik o moral. Det är väl upp till mig att tycka att Öhman är ljusår ifrån att ha den egenskapen. Just därför är han den sista att dra upp denna soppan i media, speciellt när laget ligger/spelar som dom gör. Känns som det finns betydligt viktigare saker att fokusera på......
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » tis jan 15, 2013 11:03 am

Då kan du ju också berätta varför du tycker Öman saknar etik och moral. Själv tycker jag du bara svamlar vilket du iofs inte är ensam om på det här dagiset.

rawspont, du snurrar in dig i invecklade formuleringar så du inte ens hittar hem om du fick skjuts.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » tis jan 15, 2013 11:07 am

Så allt du skrev innan sista raden med etik och moral ska jag strunta i då, eller? Jag VET att den killen har mer etik och moral i sig än vad du och jag någonsin kommer i närheten av. Jag håller inte med om allt Öman säger eller gör, men jag respektera det han gör, för han gör det med stort hjärta. Och han följer de regelverk som gäller och skulle ALDRIG riskera Växjö Lakers på nått sätt genom att inte följa uppsatta regelverk och avtal.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » tis jan 15, 2013 11:36 am

Du menar sin diktator style han kör med Putte? Klart jag står för det också (däremot gör han det grymt bra). Alla har sina egna uppfattningar om Öhman o jag står för mina....
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster