Öman är på krigsstigen...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Lakershjärta71 » ons jan 16, 2013 10:45 am

Jadu möllers, tusen tack för ordet!

Om du nu med en avisering tillåter mig att få komma med en sista SLUTKNORR i denna debatt så vill säga:

FUCK FUCK FUCK!!! :wallbang:

Nja..eller för de som sympatiserar med mig så får vi hoppas, att The Dictators "RÖST"...
http://www.imdb.com/media/rm1808249856/tt1645170 gett tillräckligt eko och uppmärksamhet runt om i hockeysverige, att Hockeyförbundet gör nåt denna gången, ser över regler för att avtal ska följas och straffar de skyldiga. Sedan skall The Dictator låsas in på livstid! Behöver knappast säga mer.

Upprepade nog vad många andra har sagt, men med en annan formulerIing.

;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » ons jan 16, 2013 4:11 pm

Varanen: Vad det gäller Cody Franson är det riktigt glasklart, klarare än med Frölunda och Modo. Det är inte tillåtet över huvudtaget att lämna för NHL mitt under säsong. Så bara att Franson köper loss sig och lämnar är ett brott.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » ons jan 16, 2013 4:18 pm

Och detta med filmen är nog en generationsfråga! Jag tror dom som är födda typ efter 1985 inte har samma syn på detta. Vi som växt upp i kölvattnet efter andra världskriget och upplevt stora delar av det kalla kriget har nog en lite annan hållning när det gäller sådant här. Och det ser vi i samhället i stort. Ett parti som SD hade aldrig fått ett sådant rikspolitiskt fäste på 80-talet som dom får idag. Då fick dom en handväska i huvudet av pensionärer så fort dom öppnade munnen.

För jag kan säga att jag kan se det lustiga i filmen, men innehållet är ändå för mig alldeles för allvarligt för att skämta om på detta sätt. Finns andra sätt jag köper, men inte detta.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav ollebolle » ons jan 16, 2013 4:41 pm

Jag har inga som helst problem med Hitlerskämt även om jag nog räknas till de äldre här (fyller 40 snart). Jag tycker bara att det är rätt taffligt och uttjatat. Har sett dylika alster hundratals gånger, mer eller mindre bra. Det här räknar jag till den senare kategorin. Ros har ju inte så mycket att säga i frågan om NHL-spelare som han inte sagt innan och tycker därför att han kan fåna sig lite i bildformat istället för text. I sak ändrar det inget. Öman har vågat kasta lite skit i fläkten, övriga åtta hummar instämmande eller håller käften. Notera också att Öman kostar på sig att skoja lite i SMP: "Nu måste det till ett regelverk, där vi har vissa friheter att bestämma lokalt men i övrigt måste det vara kristallklart vad som gäller. Till exempel skulle det jag gjorde igår renderat höga böter. Det ska inte vara tillåtet att Anders från Växjö ska få gå ut i media och säga vad han tycker och tänker om allting."
Fan vad jag uppskattar att klubben har en VD som inte är ett mähä.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » ons jan 16, 2013 5:11 pm

PutteA skrev:Varanen: Vad det gäller Cody Franson är det riktigt glasklart, klarare än med Frölunda och Modo. Det är inte tillåtet över huvudtaget att lämna för NHL mitt under säsong. Så bara att Franson köper loss sig och lämnar är ett brott.


Nu är jag inte så insatt i just den biten, så jag frågar.
- Spelar det någon roll om NHL-klubben köper loss spelaren från kontraktet eller om det är spelaren själv som köper ut sig från kontraktet utifrån en klausul (och därmed står kontraktlös)?
- Vem straffas för brottet, spelaren, klubben, båda?
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » ons jan 16, 2013 5:23 pm

Om jag fattat rätt är det så att eftersom inte NHL är medlem i IIHF finns ett avtal att ingen spelare får lämna för NHL under säsong. Spelare får inte köpa ut sig, och det gäller ju även klubbar i NHL med, som inte kan lösa ut en spelare på det sättet. Så eftersom Cody Franson inte hade kontrakt med TML var han ingen Lockout spelare, och skriver då kontrakt med BIF och då får han alltså inte köpa ut sig för att gå till NHL! Som jag förstår det så gör ju BIF fel som släpper honom trots regeln.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav InmeDes » ons jan 16, 2013 5:29 pm

Men om Brynäs av något grumligt skäl hade valt att kicka honom. Hade det förändrat saken? Kan man verkligen hindra en arbetslös från att ta arbete var han vill i det läget?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » ons jan 16, 2013 5:45 pm

Det viktiga är att man säkrar inför framtiden, med tydliga regler och vad som händer om man inte följer dem. Det ska också granskas utifrån de regler som finns idag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav PLAN 4 » ons jan 16, 2013 6:10 pm

Det senare tog han tillbaka i går.
– Det är det enda jag ångrar av det jag sa. Jag tänker inte stämma någon. :eeeh:

Till exempel skulle det jag gjorde igår renderat höga böter. Det ska inte vara tillåtet att Anders från Växjö ska få gå ut i media och säga vad han tycker och tänker om allting. :eyecrazy:


Ovanstående kovändning kan i bästa fall diagnostiseras som varandes Bipolär.

HockeyKlubben som blev ett EVENT med vilkorade lån, god kassa och nyemission, för att kunna lägga ett Nollresultat vart tredje år, visserligen är kravet minst en semifinal annars riskerar skattebetalarna ta över mångmiljonlånen, trots god kassa så lyckas inte den egna verksamheten ta fram en enda egen spelare till ett bottenlag i ES, det lyckades inte i HA heller.

Klubben har ett tydligt fokus och det är INTE sportslig Utveckling.

Glädjande nog så lyckades de STORA Pojkarna i Ligan placera ett Hästhuvud i Lillpojkens säng den gångna natten så denne fick göra avbön pronto.
PLAN 4
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör okt 06, 2012 7:23 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » ons jan 16, 2013 6:22 pm

Jag vet inte om du vet vad du pratar om plan4 8O
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Flanders » ons jan 16, 2013 6:28 pm

Dessutom är väl korttidskontrakt i sig inte förbjudet (exempelvis som Conny Strömberg har gjort i år (och även tidigare år), att skriva en månad i taget med klubbar, som nåt slags try-out.

När kontraktet då löpt ut så är det väl fritt fram att flytta över pölen och signa med en NHL-klubb?

Om detta stämmer, så hade det alltså varit ok om Brynäs skrivit kortare kontrakt med Cody Franson och sen bara förlängt fram tills dess att lockouten var löst.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » ons jan 16, 2013 6:47 pm

nu är det väl en viss skillnad på om det är ett ES-lag eller Ha-lag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Primeau » ons jan 16, 2013 7:51 pm

Jag kan inte se varför det plötsligt är så viktigt att skapa regler kring detta inför framtiden. Hockeyligan är bara en intresseförening, dess ”lagar” kan klubbarna ändå skita i att följa hur mycket som helst, utan repressalier. Det kvittar vad det ”lagstiftas” om. I framtiden kommer de klubbar som vill, ändå hitta kryphål och tänja på sanningen (ungefär som Danmarks-pendlandet Lakers pysslat med).

Låt varje klubb själva besluta om dom vill ta in lockoutade spelare nästa gång det blir aktuellt. Visar det sig efteråt att några av dessa får trassel med ekonomin, ja då får dom helt enkelt stå sitt kast. ”Survival of the fittest”.

Hade Lakers i år haft en drös med före detta Växjöspelare eller egna produkter i NHL, som gärna hade spelat för klubben vid en lockout, så är jag 100 % övertygad om att Öman och ledningen hade hittat vägar mellan paragraferna för att få se dessa spelare på isen. Eller tjurat ihop redan från start och aldrig ingått något "avtal" med övriga lag kring detta.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » ons jan 16, 2013 9:41 pm

Klubben hade överrenskommelser med spelare som skulle spelat i Lakers vid en inställd säsong i NHL, så sägs det i alla fall. Dessa hade nog mer än gärna spelat här redan tidigare om dom fått. Sen är väl önskan att spelreglerna ska vara glasklara, sen om det är förbundet eller förbundet och hockeyligan som stiftar reglerna är väl skit samma. Att bryta dom ska kosta på nåt sätt. Denna gång var det Lockouten som ställde till det. Nästa gång är det nåt annat. Sveriges Rikes lag kan nog varken hockeyligan eller förbundet göra nåt åt, men regler för värvningar och annat kan man skapa och se till att dom verkligen efterlevs. Vad tror du skulle hända om nån klubb helt sonika struntade i Transferfönstret 31/1 och värvade lagom till en kvalserie?? Det är ju inte Svea Rikes lag som styr det datumet precis.

Danmarkspendlandet är vad jag vet helt enligt reglerna.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » ons jan 16, 2013 9:46 pm

Primeau skrev:Jag kan inte se varför det plötsligt är så viktigt att skapa regler kring detta inför framtiden. Hockeyligan är bara en intresseförening, dess ”lagar” kan klubbarna ändå skita i att följa hur mycket som helst, utan repressalier. Det kvittar vad det ”lagstiftas” om. I framtiden kommer de klubbar som vill, ändå hitta kryphål och tänja på sanningen (ungefär som Danmarks-pendlandet Lakers pysslat med).

Låt varje klubb själva besluta om dom vill ta in lockoutade spelare nästa gång det blir aktuellt. Visar det sig efteråt att några av dessa får trassel med ekonomin, ja då får dom helt enkelt stå sitt kast. ”Survival of the fittest”.

Hade Lakers i år haft en drös med före detta Växjöspelare eller egna produkter i NHL, som gärna hade spelat för klubben vid en lockout, så är jag 100 % övertygad om att Öman och ledningen hade hittat vägar mellan paragraferna för att få se dessa spelare på isen. Eller tjurat ihop redan från start och aldrig ingått något "avtal" med övriga lag kring detta.


Hur i jessu namn kan du ha den åsikten 8O
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Läktarexperten » ons jan 16, 2013 9:48 pm

ollebolle skrev:Jag har inga som helst problem med Hitlerskämt även om jag nog räknas till de äldre här (fyller 40 snart). Jag tycker bara att det är rätt taffligt och uttjatat. Har sett dylika alster hundratals gånger, mer eller mindre bra. Det här räknar jag till den senare kategorin. Ros har ju inte så mycket att säga i frågan om NHL-spelare som han inte sagt innan och tycker därför att han kan fåna sig lite i bildformat istället för text. I sak ändrar det inget. Öman har vågat kasta lite skit i fläkten, övriga åtta hummar instämmande eller håller käften. Notera också att Öman kostar på sig att skoja lite i SMP: "Nu måste det till ett regelverk, där vi har vissa friheter att bestämma lokalt men i övrigt måste det vara kristallklart vad som gäller. Till exempel skulle det jag gjorde igår renderat höga böter. Det ska inte vara tillåtet att Anders från Växjö ska få gå ut i media och säga vad han tycker och tänker om allting."
Fan vad jag uppskattar att klubben har en VD som inte är ett mähä.


Skojade Öman? :?: Jag uppfattar uttalandet seriöst och att han nu i efterhand inser att det inte var ett särskilt genomtänkt drag att uttrycka sig på det sättet i media.

Artikeln i SMP var bra, men en besvikelse i och med att Öman inte dementerade något av det som stått i kvällstidningarna, utan bekräftade en del och ångrade en del. Inte helt likt honom att agera så impulsivt mot media och kanske ett tecken på att det är viss press utifrån läget för klubben?

Samtidigt är det viktigt att vara nyanserad i kritiken av Anders Öman. Han är en otrolig person och vi skall vara försiktiga med hur vi väljer att uttrycka oss om honom. Jag kan inte se någon person i Kronoberg som är bättre lämpad att vara ansvarig för Växjö Lakers. Det vore det absolut sämsta som kan hända om han fick för sig att sluta. Tack Anders för att du finns :clap: (men tänk efter ordentligt före innan du ger ett uttalande till en sk journalist)
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Mike Modano » ons jan 16, 2013 9:51 pm

Räven skrev:Jag vet inte om du vet vad du pratar om plan4 8O


Drar det förenklat ungefär vad han menar. Han tycker att det satsas mer på event och runtomkring grejer än att lägga fokus på hockeylaget och hockeyverksamheten i stort. Energin och framtidsvisionerna borde till största delen fokuseras i Vida Arena. Att vi sedan 1997 bara fått fram Augustin.

Det sista är en liknelse från Gudfadern-filmen där en kaxig man lärde sig att tycka och tänka "rätt".

Jag vet att du fattade precis vad Plan 4 skrev men eftersom du var lite dryg så var jag det också!
Här har du Räven, förklarat på förskolenivå...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » ons jan 16, 2013 9:58 pm

Mike Modano skrev:
Räven skrev:Jag vet inte om du vet vad du pratar om plan4 8O


Drar det förenklat ungefär vad han menar. Han tycker att det satsas mer på event och runtomkring grejer än att lägga fokus på hockeylaget och hockeyverksamheten i stort. Energin och framtidsvisionerna borde till största delen fokuseras i Vida Arena. Att vi sedan 1997 bara fått fram Augustin.

Det sista är en liknelse från Gudfadern-filmen där en kaxig man lärde sig att tycka och tänka "rätt".

Jag vet att du fattade precis vad Plan 4 skrev men eftersom du var lite dryg så var jag det också!
Här har du Räven, förklarat på förskolenivå...


Märkligt måste jag säga, du lägger mig på förskolenivå! Det första man kan kräva i ett forum är att man lärt sig hyfs och hur man behandlar andra människor i ord och tal. Man har rätt att ha olika åsikter, men man har inte rätten att uttrycka sig som du gjorde just nu.

Därför vill jag att du tar tillbaka den meningen, om du vill ha en diskussion där vi bahandlar människor på ett humant sätt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Mike Modano » ons jan 16, 2013 10:15 pm

Ha ha, är du en av de där människorna som känner sig kränkt? Nu mer är det väldigt populärt känna sig kränkt hela tiden. Är man på ett forum och låtsas att inte förstå får man räkna med att få lite pikar..

Jag ska låta din känsliga själ vara framöver, ha ha...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » ons jan 16, 2013 11:12 pm

Jag tål att kritiseras när det gäller mina åsikter, men inte när det gäller min person Mike Modano.
Jag tror ingen vill ha ett forum där man kallar varandra för vad som helst, tänk på det.

Jag tro också att det finns regler på det här forumet som man ska följa för att få vara kvar.

Tyck gärna annorlunda, men angrip aldrig någon annans personlighet, det är ett tips till dig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Mike Modano » ons jan 16, 2013 11:53 pm

:cry:
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav ollebolle » tor jan 17, 2013 7:48 am

Läktarexperten skrev:
ollebolle skrev:Jag har inga som helst problem med Hitlerskämt även om jag nog räknas till de äldre här (fyller 40 snart). Jag tycker bara att det är rätt taffligt och uttjatat. Har sett dylika alster hundratals gånger, mer eller mindre bra. Det här räknar jag till den senare kategorin. Ros har ju inte så mycket att säga i frågan om NHL-spelare som han inte sagt innan och tycker därför att han kan fåna sig lite i bildformat istället för text. I sak ändrar det inget. Öman har vågat kasta lite skit i fläkten, övriga åtta hummar instämmande eller håller käften. Notera också att Öman kostar på sig att skoja lite i SMP: "Nu måste det till ett regelverk, där vi har vissa friheter att bestämma lokalt men i övrigt måste det vara kristallklart vad som gäller. Till exempel skulle det jag gjorde igår renderat höga böter. Det ska inte vara tillåtet att Anders från Växjö ska få gå ut i media och säga vad han tycker och tänker om allting."
Fan vad jag uppskattar att klubben har en VD som inte är ett mähä.


Skojade Öman? :?: Jag uppfattar uttalandet seriöst och att han nu i efterhand inser att det inte var ett särskilt genomtänkt drag att uttrycka sig på det sättet i media.

Artikeln i SMP var bra, men en besvikelse i och med att Öman inte dementerade något av det som stått i kvällstidningarna, utan bekräftade en del och ångrade en del. Inte helt likt honom att agera så impulsivt mot media och kanske ett tecken på att det är viss press utifrån läget för klubben?

Samtidigt är det viktigt att vara nyanserad i kritiken av Anders Öman. Han är en otrolig person och vi skall vara försiktiga med hur vi väljer att uttrycka oss om honom. Jag kan inte se någon person i Kronoberg som är bättre lämpad att vara ansvarig för Växjö Lakers. Det vore det absolut sämsta som kan hända om han fick för sig att sluta. Tack Anders för att du finns :clap: (men tänk efter ordentligt före innan du ger ett uttalande till en sk journalist)


Jag tror att han insåg att han yttrade sig lite plumpt och tar tillbaka det genom att säga att det skulle vara förbjudet att säga så. Så strikta regler kommer förmodligen aldrig att genomföras och därför tror jag inte att han menar det heller. Men jag kan förstås ha tvärfel.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav perry2 » tor jan 17, 2013 7:56 am

Läktarexperten skrev:
ollebolle skrev:J
Fan vad jag uppskattar att klubben har en VD som inte är ett mähä.


Skojade Öman? :?: Jag uppfattar uttalandet seriöst och att han nu i efterhand inser att det inte var ett särskilt genomtänkt drag att uttrycka sig på det sättet i media.

)


Bra att Öhman sa ifrån, men har gör det på ett sätt som gör att det inte tas på allvar. Han tar i så mycket så att ingen från de seriösa Elitserieföreningarna kan ställa sig bakom. Det blir ingen enad front mot Brynäs och Fransongate.

Jag tror inte att Öhman har AdHd ,det är nog bara Lejkess ekonomiska läge som gör att han känner gallsmaken i munnen.
Kämpa på RBK
perry2
Forumamatör
 
Inlägg: 201
Blev medlem: mån jan 09, 2006 11:47 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » tor jan 17, 2013 9:11 am

Sportsliga läge menar du? Det ekonomiska mår åtminstone för stunden väldigt bra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav serra » tor jan 17, 2013 9:29 am

Rapporten vi fick på mötet var att dom ligger bättre till ekonomiskt iår än förra året, och då gjorde det en vinst på 10 000 000....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Öman är på krigsstigen...

Inläggav Power Play » tor jan 17, 2013 2:08 pm

Nä, nån adhd har inte Anders. Den enda bokstavskombination han kan diagnostiseras med är v.i.s.i.o.n.ä.r. Han är däremot en känslomänniska, och det, som hos de flesta som han, slår ibland över åt båda håll. Korkat? Ja. Olyckligt? Ja, absolut. (Lex Janne Karlsson). Och att detta sammanfaller med VLH:s pressade läge är naturligtvis ingen tillfällighet. Det förvånar mig att det används som ett slagträ mot Anders. Det tro fan att man överreagerar lättare när man befinner sig i en pressad situation. Högst mänskligt, om än dumt. Men det viktigaste i detta är trots allt att n å g o n reagerar och sätter ner foten. Det gjorde Anders, och det var förbannat bra.

Men en skön klunk whiskey innan han svarar på frågor nästa gång han är förbannad, vore nog inte så dumt.

Jag måste dock säga att jag är oerhört förvånad över att regelverken och styrningen i Hockeyligan är så här usla som hela denna soppan ger sken av. Här har de lite att jobba på, minst sagt.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Klonis » tor jan 17, 2013 2:10 pm

o andra sidan så fick han hela Sveriges media o vända blickarna mot Växjö och VLH och dagen efter så släpps nyheten om den flygande smålänningen oplanerat eller väldigt smart :?:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav nature » tor jan 17, 2013 2:22 pm

serra skrev:Rapporten vi fick på mötet var att dom ligger bättre till ekonomiskt iår än förra året, och då gjorde det en vinst på 10 000 000....


Med tanke på att det var sagt att de kommer budgetera med semi final så de går +- noll nästa säsong om man når det, då kommer väl spelarbudgeten att öka till 50+ miljoner?

wowza

Då hoppas man på riktiga klasspelare som kan göra mål
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Varanen » tor jan 17, 2013 2:26 pm

Budgetera med semifinal? Tålamodet är slut märker jag. Vi kanske ska klara av att ta oss till slutspel en gång först. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav serra » tor jan 17, 2013 2:31 pm

Jag hörde ingenting om att det skulle vara budgeterat med semi???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav nature » tor jan 17, 2013 2:35 pm

serra skrev:Jag hörde ingenting om att det skulle vara budgeterat med semi???


Nästa säsong, inte denna.

"Vi har hela tiden haft en plan om två ekonomiskt framgångsrika år som år tre ska följas av en större satsning för att etablera Växjö Lakers på elitseriens övre halva.Tredje året ska vi vara så ekonomiskt solida att vi kan kosta på oss ett nollresultat. Det är vår strategi. HV 71 gör i dag ungefär det vi avser att göra: om de går till semifinal gör de ett plus-minus-noll-resultat. Om de når final går de med plus. För att klara detta har vi en nyemission på gång som ska ge oss ytterligare 15 miljoner kronor."

Eller läser jag fel??
Senast redigerad av nature tor jan 17, 2013 2:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav serra » tor jan 17, 2013 2:37 pm

Stämmer nog nu när du säger det.
Minns det bara inte
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Lakershjärta71 » fre jan 18, 2013 12:24 am

Varanen skrev:Budgetera med semifinal? Tålamodet är slut märker jag. Vi kanske ska klara av att ta oss till slutspel en gång först. :wink: :lol:
Är det inte den sjukdomen som kallas för Storhetsvansinne?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav nature » fre jan 18, 2013 10:17 am

Lakershjärta71 skrev:
Varanen skrev:Budgetera med semifinal? Tålamodet är slut märker jag. Vi kanske ska klara av att ta oss till slutspel en gång först. :wink: :lol:
Är det inte den sjukdomen som kallas för Storhetsvansinne?


Nja, betyder nog mer att man har råd att storsatsa och gå minus en säsong om det skulle skita sig.

Har man ett givet slutspels lag på pappret är sannolikheten större att nå det än om man inte har det
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav fr12 » fre jan 18, 2013 1:41 pm

RBKs VD:

Redan i tidigt skede på säsongen hade vi en avsiktsförklaring med två kontraktslösa NHL-spelare. Vi lyfte ärendet till ligan och fick ett tydligt nej till fullföljande av rekrytering - vilket vi respekterade.

http://gronvitasumo.blogg.se/2013/janua ... ml#comment
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster