HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

JA
30
67%
NEJ
15
33%
 
Antal röster : 45

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav alfax » tis apr 28, 2015 7:59 pm

Vem är ansvarig utgivaren på radio klanteberg ---han måste avgå med omedelbar verkan . och detta betalar vi licensavgift till dessa dårar som uttalar sig så-.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » tis apr 28, 2015 8:13 pm

Om jag hade varit i Enestubbes kläder så hade jag gottat mig utav helvete i detta. Pullafingrarna hade dammat av tangentbordet som trummpåkar.

Det är så mycket smuts bakom detta och det måste fram. Ett scoop!

Vilken utmaning!

(...vilken källa ska man nypa först...)

8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav ollebolle » tis apr 28, 2015 9:44 pm

Kloker skrev:- Vi har hela filmen men valde att publicera just denna sekvensen. Detta är en kort sekvens som vi vet är egentligen mycket längre. Men vi vet inte vad som hände före eller efter. 8O

Är detta ett ordagrant citat? Intressant i så fall att de väljer att endast offentliggöra det som talar mest till Evertssons nackdel. Men det är väl det de menar med att komplettera bilden. Jisses vilka stolpskott.
Ett korrekt journalistiskt handhavande hade förstås varit att offentliggöra hela filmen eller inte alls.
Men journalistisk heder är väl inget de kan stava till.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Härmapan » tis apr 28, 2015 10:14 pm

Den sjukaste formuleringen de har när de motiverar publiceringen är ju:

"...så att var och en kan se vad som faktiskt hände..."

Hur i helvete kan de hävda att den sekvensen visar vad som faktiskt händer?

Det faktum att de publicerar något som kriminella våldsverkare har klippt ihop verkar inte bekymra idioterna det minsta...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav ollebolle » tis apr 28, 2015 10:44 pm

Det känns skönt att polisen verkar sansad. Kommer våra kära radiojournalister publicera detta också månne?

Polisen vet fortfarande inte vilka som hamnat i slagsmål med Växjö Lakers sportchef Henrik Evertsson.
Men klart är att filmen inte räcker för att delge Evertsson misstanke om misshandel.
– Vi kan absolut inte dra några slutsatser från filmen, säger förundersökningsledare Carl-Gustaf Rask vid Kronobergspolisen
Växjös guldfirande natten mot söndag har slutat med dubbla polisanmälningar. Först anmälde Henrik Evertsson flera yngre män för att de ska ha attackerat, misshandlat och ofredat han och hans fru.
Efter att ett filmklipp på cirka tio sekunder sedan visat på hur Evertsson själv var väldigt aktiv i slagsmålet under en sekvens så upprättade polisen själv en anmälan om misshandel.
– Blir du antastad och påhoppad förutsätter jag att folk tycker det är okej att man försvarar sig, sa Evertsson till Smålandsposten igår.
"Behöver mer underlag"
I dag berättar Kronobergspolisen att man hört Henrik Evertsson som målsägare, men några förhör med honom i rollen som misstänkt har inte genomförts.
– Nej han är inte hörd som misstänkt, där behöver vi mer underlag än vad filmen ger, säger förundersökningsledare Carl-Gustaf Rask.
Så filmen kan inte räcka för att delge honom misstanke?
– Nej det kan den inte.
Sportbladet pratade igår med Ola Kronkvist vid polisutbildningen i Växjö och han menade att sekvensen inte kunde förklaras bort som nödvärn, men du menar att det kan man inte sluta sig till?

Nej jag kan absolut inte dra några slutsatser utifrån den filmen efter den bara är några få sekunder i ett händelseförlopp som kanske varat upp emot en halvtimme, säger Rask och fortsätter:
– Den lilla filmsnutten bevisar ingenting.

”Väntar på att motparten ska höra av sig"
För polisen är prioritet ett just nu att identifiera de män som ska ha varit inblandade i bråket.
– Vi väntar på att motparten ska höra av sig. Vi känner inte till vem den andra personen som figurerar på filmen är och vi vet inte vem som tagit filmen. De är välkomna att höra av sig, säger Carl-Gustaf Rask.
Tror du det finns mer film av händelsen?
– Ja, det tror jag säkert. I stället för att hjälpa till så spelar folk in det som händer nuförtiden.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0704253.ab
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Läktarexperten » tis apr 28, 2015 10:57 pm

ollebolle skrev:
Kloker skrev:- Vi har hela filmen men valde att publicera just denna sekvensen. Detta är en kort sekvens som vi vet är egentligen mycket längre. Men vi vet inte vad som hände före eller efter. 8O

Är detta ett ordagrant citat? Intressant i så fall att de väljer att endast offentliggöra det som talar mest till Evertssons nackdel. Men det är väl det de menar med att komplettera bilden. Jisses vilka stolpskott.
Ett korrekt journalistiskt handhavande hade förstås varit att offentliggöra hela filmen eller inte alls.
Men journalistisk heder är väl inget de kan stava till.


Enligt de uppgifter jag har fått har SR Kronoberg inte något ytterligare fimmaterial. Vet ej varifrån Kloker hämtat sitt citat?
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Härmapan » tis apr 28, 2015 11:32 pm

Jag tror inte de är så korkade att de hör av sig, men det är klart... de är ju förmodligen tajfare så fan vet!

Peje & co lär ju inte läcka sina trovärdiga källor heller...

Vore intressant att få veta vilka det är...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav redwel » ons apr 29, 2015 12:29 am

Hej!

Ursäkta mig ang. det inträffade. Men HE har ju varit med om detta tidigare:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/89615.aspx

Klart är väl att man definitivt kan fira ett guld på ett mer diskret sätt.
Var utanför PM i fredags vid 16-tiden och fick beskåda SH, AJ och JH tillsammans
fira. Gick därefter in för att tacka.
OCH jag kan bara säga att AJ skulle ALDRIG varit på PM, detta såg inte bra ut
direkt efter detta försvinner AJ med en taxi... senare såg jag heller aldrig AJ på
Stortorget...
Gillar inte alkohol & sport, tillsammans alltså!
redwel
 

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Daniel » ons apr 29, 2015 12:35 am

vad har Evertsson med att Andre Selander blev nedtryckt av 3 vakter att göra
nu får vi nog hålla isär detta lite.
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » ons apr 29, 2015 12:40 pm

Jag unnar spelarna att fira efter säsongsavslutning. Inte bara då det blir guld. Dåligt med sömn kombinerat med alkohol gör att man inte ger ett piggt och alert intryck. Klokt att ta en taxi hem då.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Jck » ons apr 29, 2015 5:13 pm

Ett stenhårt slutspel med match varannan dag i kroppen gör ju sitt till det med.... speciellt när man kanske inte kunnat unna sig något extra eller något roligt (utöver hockey som är tokskoj!) utanför rinken på en längre tid.

Då finns alla ingredienser för en kanonfylla :D
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Niles » ons apr 29, 2015 5:36 pm

redwel skrev:Klart är väl att man definitivt kan fira ett guld på ett mer diskret sätt.
Var utanför PM i fredags vid 16-tiden och fick beskåda SH, AJ och JH tillsammans
fira. Gick därefter in för att tacka.
OCH jag kan bara säga att AJ skulle ALDRIG varit på PM, detta såg inte bra ut
direkt efter detta försvinner AJ med en taxi... senare såg jag heller aldrig AJ på
Stortorget...
Gillar inte alkohol & sport, tillsammans alltså!


Alex var intervjuare av spelare på Lagerlunden efter firandet på Stortorget, så det var nog ingen större fara med honom. Och han var med som alla andra på Stortorget.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav singapore » ons apr 29, 2015 5:40 pm

Att bråkmakarna inte vill ge sig tillkänna borde ju vara till Evertssons fördel. Om man bli utsatt för misshandel så går man ju och polisanmäler det direkt. Inte filmar det, säljer till media och sedan gömmer sig. Det finns nog några "tuffar killar" som är lite rädda för att bli prövade i rätten.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav alfax » ons apr 29, 2015 7:14 pm

Är övertygad att Radio klanteberg har fått punga ut pengar för filmen.Om det nu är så andvänder man licenspengar till detta, finns det någon möjlihet att stämma fjantarna på radion för detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lakershjärta71 » ons apr 29, 2015 9:36 pm

En fråga jag gärna skulle vilja ha ett svar på är om det var en slump eller planerat att killarna gav sig på HE. Om det var Tajfare, var det p g a avundsjuka för att vi har världens bästa sportchef? Eller var det något annat som hände på festen?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav ivc » tor apr 30, 2015 7:37 am

alfax skrev:Är övertygad att Radio klanteberg har fått punga ut pengar för filmen.Om det nu är så andvänder man licenspengar till detta, finns det någon möjlihet att stämma fjantarna på radion för detta.


Ryktet säger det, ja. Ingen stor summa dock (snackats om 20k) men det är långt ifrån det. Oavsett så är det jävligt smutsigt av "public service".
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav redwel » tor apr 30, 2015 1:26 pm

Daniel skrev:vad har Evertsson med att Andre Selander blev nedtryckt av 3 vakter att göra
nu får vi nog hålla isär detta lite.


Du menar André, lr?
redwel
 

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » tor apr 30, 2015 1:52 pm

Nej han menar Andrés onda tvillingbror Andre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav utep » tor apr 30, 2015 9:45 pm

redwel skrev:
Daniel skrev:vad har Evertsson med att Andre Selander blev nedtryckt av 3 vakter att göra
nu får vi nog hålla isär detta lite.


Du menar André, lr?


Du menar eller, eller?
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » lör maj 02, 2015 5:52 pm

Alla målar vi våra tavlor olika. Här är en tavla...
Det jag har hört är att hela lakers laguppställning spårade ganska duktigt denna kvällen och drygade med diverse folk på Grace.
Evertsson hade då försökt skydda sina spelare och velat slåss med de som lakers hade drygat med och råkat, eller med vilje tagit sönder en skjorta på en person.
När dessa killar sedan hade mött Evertsson på Storgatan så hade de sagt att han skulle betala en skjorta till killen som han hade haft sönder skjortan på så hade Evertsson sagt något i stil med ''Vilken skjorta, jag behöver ingen skjorta'' och slitit av sin egen skjorta.
Och några sekunder hade filmen börjat spelats in.

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Härmapan » lör maj 02, 2015 6:32 pm

Tror jag inte en sekund på!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » lör maj 02, 2015 7:17 pm

Jag lägger inte någon större vikt beträffande ovanstående skvaller utan ville bara delge andra om surret som cirkulerar i media. Och det finns ju portaler i cyberrymden som är mer kraftfulla än andra.

Det finns alltid två sidor av ett mynt och kniper man munlädret hårt så kan det lätt uppstå spekulationer. Sidan där citatet-/skvallret är länkat ifrån (dess medlemmar) brukar vara rätt jävliga på att sopa fram sanningen.

True or false?

Mi dånt knåv.

- Just curious.

8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Härmapan » lör maj 02, 2015 7:42 pm

Jo det är ju sant men om det varit som det påstås så hade de såklart anmält E!

Jag är dock ganska säker på att de inte vill att sanningen ska komma fram så de lär hålla sig undan...

Men men, det är ju sällan 100% ena partens fel...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav mollers » lör maj 02, 2015 10:39 pm

Är det ärligt talat någon här som bryr sig hur vida Evertsson agerat eller inte?
Om han nu var skitfull och började slåss på stan, vem fan bryr sig sålänge det inte blir en vana?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Ahbez » lör maj 02, 2015 10:51 pm

Vi har alla gjort dumma saker på fyllan, bara att glömma och gå vidare
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kenny jönsson » tor maj 21, 2015 8:30 pm

Växjö Lakers sportchef Henrik Evertsson misstänkt för två fall av misshandel http://gota.media/jC6t precis som jag trodde så verkar inte historien ta slut riktigt ännu :roll:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Mike Modano » tor maj 21, 2015 8:52 pm

Döms han skyldig kan han inte vara kvar... Mycket bra sportchef men det blir fel signaler att det är ok ta till nävarna utanför isen om man blir provocerad. Då bör han lämna sin tjänst eller ta en lång timeout. Styrelsen kan inte ok:a det beteendet om han bedöms skyldig till misshandel!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Jocke86 » tor maj 21, 2015 8:56 pm

Kluven till om dömda personer ska bli av med jobbet. Eller är det bara föt att han är lite känd och att "samhället" skulle kräva det?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav mollers » tor maj 21, 2015 8:59 pm

Om han döms för misshandel så kommer domstolen komma fram till en straffande dom, räcker inte det? Eller måste han förlora sitt jobb också? Eller varför är det så viktigt för dig att han sparkas?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav vlk » tor maj 21, 2015 10:13 pm

Han ska vara kvar....att han av provokation klappat på några drägg är väl inget att mista jobbet för.....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Mackan75 » tor maj 21, 2015 10:14 pm

Hoppas att så inte blir fallet, men kan väl hålla med Modano han är ett ansikte utåt för Växjö Laker en förening som helt tar avstånd från sånt här...
En kluven historia detta här, man har hört så jäkla många rykten allt från självförsvar till att Henrik och hans respektive har betett sig som jävla svin under kvällen mot några fans...
Å stämmer det sist nämnda så hoppas jag att han både får stryk och sparken med omedelbar verkan.......
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 22, 2015 12:52 am

Alla vi som har lärt känna Evertsson under alla år, alla som känner honom närmast och vet hur han är som person så kan jag inte föreställa mig något annat än, att han har blivit provocerad av ett antal killar som har velat slå honom på käften och därmed varit tvungen att handla i nödvärn för att inte själv bli ihjälslagen. Sedan att det kanske skulle rubriceras som misshandel..ok fine..men hur bevisar man att det är nödvärn, nödvärn+misshandel eller bara misshandel?
Om man handlar i nödvärn, frias man oavkortat från brott då? Hur ska en domstol kunna bevisa detta utan vittnen? Vad får vi veta av de oklippta videoklippen som tydligen finns någonstans? Finns detta tillgängligt? Många frågor.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav teddy » fre maj 22, 2015 11:09 am

Om evertsson får en fällande dom för misshandel, hur ska klubben agera då egentligen?
Sparka honom?
Stänga av honom?

För kan man stänga av och kasta ut sina egna supportrar för att dom skrikit hata så borde man ju sparka evertsson om han blir fälld för misshandel(även om det var i självförsvar, en fällande dom är alltid en fällande dom)

För vad sänder det annars för signaler? Att det är ok att misshandla folk men inte att skrika hata.
Knepigt dilemma.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav PutteA » fre maj 22, 2015 12:28 pm

Teddy, att skrika hata m.m handlar inte om i första hand om lagbrott, utan om moral och skyldigheter. Sära på sakerna. Jag är generellt emot dubbelbestraffningar. Blir han fälld, blir han straffad. Varför ska han då bestraffas igen av oss och arbetsgivaren genom att sparkas från sin tjänst??

Och är det nån på fullt allvar tror att han kommer gå arbetslös en längre tid för att resten av Hockeysverige är solidariska och tänker likadant. Tror inte det. Sitter garanterat någon/några klubbchefer just nu och gnuggar händerna och hoppas att VLH ska göra just det. Sen kommer dom springande med vidöppna plånböcker, sen har nån annan tagit över Sveriges bästa sportchef. Jag både tror och hoppas att VLH:s ledning är SMARTA!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav widiot » fre maj 22, 2015 2:13 pm

En misshandel tycker inte jag man ska sparkas för. Ärligt talat. Visst är det inte snyggt och våld ska man inte bruka, även om jag kan förstå bakgrunden till det. Fylla är aldrig en ursäkt för handlingar.

Däremot tycker jag inte VLHs kommunikationsansvarige skötte det särskilt bra efteråt. Arrogant och nonchalant i intervjuer. Sedan ryktena om "muta" till den som hade filmen sänder ju märkliga signaler.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster