HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

JA
30
67%
NEJ
15
33%
 
Antal röster : 45

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Ahbez » mån apr 27, 2015 6:22 pm

Evert-gate
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Jocke86 » mån apr 27, 2015 6:26 pm

Lätt att säga att man ska inte slåss. Men skulle man hamna i ett hotfullt läge mot flera pers så hade i alla fall jag vevat...
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav nature » mån apr 27, 2015 6:41 pm

Alltså själva filmen :lol: :lol: :lol:
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » mån apr 27, 2015 6:44 pm

Ännu ett kapitel i Cirkus VLH, co-starring SR P4. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav KalleB » mån apr 27, 2015 6:52 pm

Stort hjärta ❤
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Ahbez » mån apr 27, 2015 6:59 pm

Gjorde misstaget att gå in på Flashback då det hade startats en tråd om detta, gissa om alla bara snackade om att "det säkert var babbar som attackerade" och sedan 10 sidor som bara diskuterar svennar vs blattar och det gamla vanliga :roll:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » mån apr 27, 2015 7:02 pm

Men med tanke på att vi är främlingslegionen så menar Flashback säkert att det var "landsförrädaren" Evertsson som blev attackerad av Gustav Vasas ättlingar. Nein?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav vlk » mån apr 27, 2015 7:02 pm

http://www.smp.se/sport/evertsson-anmal ... lagsmalet/


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav vlk » mån apr 27, 2015 7:16 pm

Om ett antal idioter går på en hade jag blivit rädd så jag nästan skitit på mig, vet inte hur jag reagerat, men det är ju svårt att fly, speciellt om man har sambon med. Tror jag hade slagits med näbbar och klor för att freda mig. Jag är helt på everts sida utifrån det vi nu vet. Jävla slynglar....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav venomizer » mån apr 27, 2015 7:30 pm

Håller med.


vlk skrev:Om ett antal idioter går på en hade jag blivit rädd så jag nästan skitit på mig, vet inte hur jag reagerat, men det är ju svårt att fly, speciellt om man har sambon med. Tror jag hade slagits med näbbar och klor för att freda mig. Jag är helt på everts sida utifrån det vi nu vet. Jävla slynglar....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » mån apr 27, 2015 7:31 pm

Jag har inga mer fakta än filmklippet som publicerats, så jag vet inte mer än det. Det ironiska är att jag spontant trott mer på motparten om jag inte hade sett klippet. SR 4:as motivering till publiceringen suger allvarligt talat åsne-k*k. Jämför det med det öppna resonemanget SMP gick ut med när de påstod att det pågick systematisk barnmisshandel i VLH, och det visade sig felaktigt. Orkar inte leta fram det eftersom sökfunktionen på forumet har någon form av tidigast datum-spärr.

Om man nu måste vara oprofessionell så var det, men kom inte med några lame-ass förklaringar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav vlk » mån apr 27, 2015 7:37 pm

Varanen skrev:Jag har inga mer fakta än filmklippet som publicerats, så jag vet inte mer än det. Det ironiska är att jag spontant trott mer på motparten om jag inte hade sett klippet. SR 4:as motivering till publiceringen suger allvarligt talat åsne-k*k. Jämför det med det öppna resonemanget SMP gick ut med när de påstod att det pågick systematisk barnmisshandel i VLH, och det visade sig felaktigt. Orkar inte leta fram det eftersom sökfunktionen på forumet har någon form av tidigast datum-spärr.

Om man nu måste vara oprofessionell så var det, men kom inte med några lame-ass förklaringar.


I Smålandsposten finns nu Evert version.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Härmapan » mån apr 27, 2015 7:39 pm

Sä här säger Evert på SMP (http://www.smp.se/sport/evertsson-anmal ... lagsmalet/)

Här får man även förklaring till den bara överkroppen...

Jag står bakom honom till 100% i detta! Gissar att det var ett gäng Tajfare... De hade tydligen varit och käftat med flera spelare tidigare också... Knappast några Växjöbor som gjorde det!

Synd att det inte var några fler som hade vägarna förbi fick se detta och kunde ge honom en hjälpande hand...

Skulle vara kul att veta vilka det var...

Jävla snoriga muppar!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav rawspont » mån apr 27, 2015 7:46 pm

Det är en märklig värld vi lever i.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » mån apr 27, 2015 7:50 pm

VLK - Jag vet. Men det är en version. Jag talar om fakta. Jag misstror inte chiefen, men jag talar om CSI-fakta. Filmklippet som publicerats gav mig direkt en känsla av att något är "fishy". Varför bara en så kort sekvens? Fortfarande inga CSI-fakta. Chief Evertsson kanske är en galning som springer omkring i bar överkropp i gryningen och antastar unga män på Storgatan?

Jag minns fortfarande hur SR P4 försökte vinkla coach Karlssons ilska mot Jens Karlssons tilltag mot en av de våra som tecken på mental sjukdom. Jag lät några helt ointresserade av hockey höra intervjun och de höll med om att journalistiska gränser passerats. Gång på gång händer det. Varför? Är det personligt?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Per_växjö » mån apr 27, 2015 7:56 pm

Där sköt SR Kronoberg verkligen sig själva i foten när de skriver "Hur medveten är du om att det finns en film som visar hur det såg ut?"
Jo visst, några sekunder visar verkligen allt som hände.
Det är likadant med alla väktarefilmer där folk bara filmar ingripandet och inte utan illa personen betedde sig innan.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 27, 2015 8:00 pm

Jocke86 skrev:Lätt att säga att man ska inte slåss. Men skulle man hamna i ett hotfullt läge mot flera pers så hade i alla fall jag vevat...
Är det inte så att man får handla i nödvärn vilket innebär att man får freda sig, men inte utdela grövre våld än man får ta emot..
Det kanske inte ens fanns en chans att fly. Med 5-6 unga män omkring sig och man ska freda både sig själv och ens sambo så blir man ju rädd och då kanske det inte hjälper att agera rationellt för att förhindra att bli ihjälslagen.
Senast redigerad av Lakershjärta71 mån apr 27, 2015 8:13 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Härmapan » mån apr 27, 2015 8:00 pm

Det är säkert några polare till tajf-Peje som klippt ihop filmen...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » mån apr 27, 2015 8:05 pm

LH71 - Finns ingen sådan gräns. Juridik är intressant därför att man gör det onödigt svårt. Ungefär som hockeyns regler. Om jag säger att jag inte tycker sparkar ska tillåtas så börjar direkt någon fråga om man får lyfta, vinkla, klacka, ha extra hög skena osv. Jag vill inte att det ska sparkas. Varför är det så svårt? Nödvärn är precis likadant.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav fr12 » mån apr 27, 2015 8:11 pm

Spekulation från min sida:

Om min polare blev attackerad av en halvnaken man i gatan, vad skulle jag göra då?
Alternativ 1: Hjälpa min polare genom att ta ner mannen
Alternativ 2: Filma hur min polare bli attackerad

Om min polare attackerar en annan kl4 på kvällen, vad skulle jag göra då?
Alternativ 1: Stoppa min polare för att jag är en normal person
Alternativ 2: Heja på och börja filma för att jag är en berusad 20 åring och tycker att detta är häftigt

För mig är det solklart. Det här vi upplever nu är EXAKT samma som detta (Evertsson är the fat kid):
https://www.youtube.com/watch?v=PMvVOJV5A6Y

Vi saknar bara den första sekvensen, där the bully fortfarande tror att han har fördelen.

P4 förstör först firandet, och sen försöker de förstöra Evertssons karriär... Talang- och meninglös folk...
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 27, 2015 8:23 pm

Varanen skrev:LH71 - Finns ingen sådan gräns. Juridik är intressant därför att man gör det onödigt svårt. Ungefär som hockeyns regler. Om jag säger att jag inte tycker sparkar ska tillåtas så börjar direkt någon fråga om man får lyfta, vinkla, klacka, ha extra hög skena osv. Jag vill inte att det ska sparkas. Varför är det så svårt? Nödvärn är precis likadant.


http://www.lag24.se/a/n%C3%B6dv%C3%A4rn

Läs framför allt tredje stycket
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » mån apr 27, 2015 8:34 pm

LH71 - Orkar inte läsa lagtexten så du vet vad som gäller. Dessutom finns prejudicerande domar som reglerar det hela. Men jag tror fortfarande inte det är eye-for-an-eye. Vore konstigt om jag vore begränsad till att utdela samma smärta/skador som mina förövare orsakat mig. Däremot är det solklart att de som skjutit rånare/inbrottstjuvar i ryggen när de flytt gått över nödvärnsgränsen. Dock inte in MURICA. You trespass my property - you die.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Niles » mån apr 27, 2015 8:35 pm

Blir aningen konstigt när man hör Elisabeth Anderberg, denna gång svarande på pajaskanalens frågor. Hon, som själv var högst delaktig i mycket skit som publicerats på den jävla skitkanalen genom åren. Vem minns inte http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4768335 med en inklippt bild från Ryssland (Som inte alls framgick vid den tiden) för att belysa hur sexistiskt Lakers betedde sig med öldrickande snuskgubbar på läktaren och halvnakna tjejer som cheerleaders. Hon kan aldrig få mitt förtroende, även om hon nu sitter i Lakers kläder. Aldrig.

Beträffande Evertsson och händelsen avvaktar jag innan jag fäller slutgiltigt omdöme. Jag skulle dock inte bli helt förvånad om det är en relativ kopia på Youtubefilmen ovan. Stämmer det att dräggen varit i farten tidigare under kvällen låter det dessutom välplanerat. Tiden får utvisa.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Jocke86 » mån apr 27, 2015 9:21 pm

Självförsvar för mig är: Går du på någon en mot en eller en mot flera så anser jag att drn som attackeras får göra allt för att freda sig. Sen att vi i Sverige kan bli påhoppade och ramla så vi råkar trilla på en annan i angripar gänget och bli fällda för misshandel är en annan sak...
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Aleks » mån apr 27, 2015 9:56 pm

Besvärande situation. Det säger sig själv att detta lilla filmklipp inte ger hela bilden och att de 20-åriga killarna säkert tyckte det var kul att provocera fram något från den segrande sportchefen. Om de visste något var på gång skulle de givetvis inte gett sig av genom storgatan även om de aldrig kunnat ana detta.

Vad jag har hört från den blöta natten har Lakersspelare och ledare inte varit helt reko inne på puben (Grace). Stämmer bara lite av det jag hört tycker jag man ändå ska samla hela laget och se till att sådant här inte inträffar. Även om man ibland kan skratta åt fyllehistorier så representerar de i detta fall klubben. Man ska få fira SM-guld men inte tro att man sitter över andra för det...

Vad som är rätt och fel i "detviltsvingandeevertssonklippet" låter jag vara osagt men att man väljer att fira nästa sm-guld med mer ansvar (nu lät jag tråkig :D ) utgår jag ifrån.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav venomizer » tis apr 28, 2015 6:02 am

Nä man borde nog inte firat alls, hälften i denna staden håller ju på håve och lyxfällan. Som uppgjort för bråk.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Aleks » tis apr 28, 2015 7:18 am

venomizer skrev:Nä man borde nog inte firat alls, hälften i denna staden håller ju på håve och lyxfällan. Som uppgjort för bråk.


Inte i närheten av det jag sa... Menar egentligen att även en sportchef kan bete sig som en hormonstinn tånåring
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav #41 » tis apr 28, 2015 3:49 pm

Evert for president. Synd man inte va på plats och kunde hjälpt till.
avundsjuka slynglar mår bra av lite smisk på stjärten
#41
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: ons okt 22, 2014 7:46 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » tis apr 28, 2015 5:45 pm

Radio Klanteberg - studieskulderna kan ju inte vara allt för höga för att jobba där.

Och bonntölpen Pejje och hans crew brara myser...

:bash:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Jocke86 » tis apr 28, 2015 6:27 pm

Inga rykten om vilka killarna är eller laget i deras hjärta?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » tis apr 28, 2015 6:51 pm

Ulf Myrestam har ju hela filmen. Kuken gick väl rätt upp i hakan på honom när han kom över den. Vart Pejjes dito (om han nu har någon) tog vägen kan man ju sia om...

Klart är att pubisfjollorna kommer att vaskas fram. Men som någon sa innan i tråden - jäkligt synd att man inte var på plats när det hände som backup. Evert är ju lika grov över axlarna som en snok är mellan tänderna.

Han sluggade dock tappert.

Det ska han ha cred för.

:D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Jocke86 » tis apr 28, 2015 6:54 pm

Hört rykten men vill inte sänka mig till p4 nivå...rykten i andra hand ska tillägas. Men är det någon sim vet mer säkert så fpr vi se om ryktena stämde. Ej personer men vilket lag de håller på
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Niles » tis apr 28, 2015 7:10 pm

Jag lutar mer och mer åt att det är en planerat framprovocerad grej, speciellt om det stämmer att provokationerna hållit på tidigare under kvällen. Nåväl, smådräggen får väl ge sig till känna om dom tycker dom har nåt att anmäla. Tvivlar starkt på att det är nån som ger sig tillkänna.

En total och fullt planerad bojkott mot sensationskanalen hade suttit som en smäck. Den jävla muppradiokanalen är för evigt bortraderad i min värld. Hoppas fler följer i det tåget.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav alfax » tis apr 28, 2015 7:16 pm

Kloker skrev:Radio Klanteberg - studieskulderna kan ju inte vara allt för höga för att jobba där.

Och bonntölpen Pejje och hans crew brara myser...

:bash:

Tack Kloker :clap: Detta är ett lågvattenmärke från radio klanteberg utan like.......men vem hade väntat sig något annat de söker fel hos Lakers med sina urusla program om denna klubb , hörde att Öman uttalat sig på tvitter att nästa gång det blir firande ska vi styra upp det själva efter deras katasrof på stortorget . Hoppas Öman ser till att fjantarna från klanteberg inte får vara på plats.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » tis apr 28, 2015 7:37 pm

- Vi har hela filmen men valde att publicera just denna sekvensen. Detta är en kort sekvens som vi vet är egentligen mycket längre. Men vi vet inte vad som hände före eller efter. 8O

- Evertsson är som en politiker och skall granskas. Han är känd. 8O

- Antagonisterna som har hetsat Henrik Evertsson på vägen hem är vanliga personer och av hänsyn till dom så blurras filmen. 8O

- Vilket jävla stolpskott till ansvarig utgivare för Radio Klanteberg! 8O

- Och sedan Pejje som bajset på gröten. Undra om hen köpte en t-shirt på Stortorget? 8O

Vilken fantastiskt Kro...Klantebergs radiokanal vi har blivit förunnande att ha här i Växjö.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster