HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

JA
30
67%
NEJ
15
33%
 
Antal röster : 45

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav vlk » sön jan 13, 2013 1:34 pm

Till sist handlar det om handlingskraft, analytisk förmåga och kunskap samt inte minst förtroende hos oss sponsorer. Det handlar om att sälja en produkt med trovärdighet. Trovärdigheten är rejält naggad i kanten. Man kan inte sälja en produkt med hjälp av en massa floskler och slagord. Till sist syns resultatet ändå. Sportgruppen har i månader på sponsormöten i månadervis stått och pratat till oss sponsorer om tre ben som lakers vilar på; det ekonomiska, det organisatoriska och det sportsliga. Dom två först nämnda benen fungerar mycket bra medan det sportsliga haltar. Organisationen är alltså trimmad och det finns pengar. Vad har då gjorts de sista månaderna gällande det sportsliga. Så vitt jag kan bedöma ingenting. Vem har yttersta ansvar för detta? Självklart sportchefen. Han har misslyckats med lagbygget och inte förmått göra något åt det. Detta har varit känt sedan månader tillbaka. På onsdag är det nytt sponsormöte och då orkar jag inte höra denna historia igen om det haltande sportsliga benet. Nu är tålamodet slut. Nu vill jag se handling även om det skulle gjorts långt tidigare.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lillklonis » sön jan 13, 2013 1:44 pm

Jävla skitsnack att Evertsson ska avgå! Han är guld värd för lakers, ni kanske vill att vi ska ta in Gustavsson,norberg eller gozz?! Vi spelar BARA vårt andra år i Elitserien, vad begär ni? att vi ska leda serien? Vi ligger 9-10 vilket är bra! Vi är fortfarande jävligt nya i Eliten... Det kommer säkert städas en del i laget efter detta året då många som va med från allsvenskan har utgående kontrakt..
Evertsson och Hallam kommer och få ihop ett riktigt bra lag till nästa år i ELITSERIEN! :clap:
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Räven » sön jan 13, 2013 2:00 pm

Jag pratar inte om att avgå, men man får väl ändå ta sig en funderar efter säsongen och om vi är kvar i ES, så måste en analys göras varför det blev så här.

Vårt mål var tydligt och det har blivit ett enda stort debacle. Det är möjligt att Everstsson var en riktigt bra ihoppsnickrare på HA-nivå, men inte klarar av det lika bra på nivån över. Vad vet jag! Vi kan dock inte fortsätta att dansa på linan.

Jag håller med om att det troliga är att det bler en stor omsättning i laget inför nästa säsong, det är inte många av våra HA spelare som bör få ett nytt kontraktförslag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav mollers » sön jan 13, 2013 3:00 pm

vlk skrev:Till sist handlar det om handlingskraft, analytisk förmåga och kunskap samt inte minst förtroende hos oss sponsorer. Det handlar om att sälja en produkt med trovärdighet. Trovärdigheten är rejält naggad i kanten. Man kan inte sälja en produkt med hjälp av en massa floskler och slagord. Till sist syns resultatet ändå. Sportgruppen har i månader på sponsormöten i månadervis stått och pratat till oss sponsorer om tre ben som lakers vilar på; det ekonomiska, det organisatoriska och det sportsliga. Dom två först nämnda benen fungerar mycket bra medan det sportsliga haltar. Organisationen är alltså trimmad och det finns pengar. Vad har då gjorts de sista månaderna gällande det sportsliga. Så vitt jag kan bedöma ingenting. Vem har yttersta ansvar för detta? Självklart sportchefen. Han har misslyckats med lagbygget och inte förmått göra något åt det. Detta har varit känt sedan månader tillbaka. På onsdag är det nytt sponsormöte och då orkar jag inte höra denna historia igen om det haltande sportsliga benet. Nu är tålamodet slut. Nu vill jag se handling även om det skulle gjorts långt tidigare.


Ja om du nu är sponsor kan du ju gå på frukostmötet på tisdag. Ställa dina frågor och återkomma här?
Om du vågar då.....
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav vlk » sön jan 13, 2013 4:50 pm

mollers skrev:
vlk skrev:Till sist handlar det om handlingskraft, analytisk förmåga och kunskap samt inte minst förtroende hos oss sponsorer. Det handlar om att sälja en produkt med trovärdighet. Trovärdigheten är rejält naggad i kanten. Man kan inte sälja en produkt med hjälp av en massa floskler och slagord. Till sist syns resultatet ändå. Sportgruppen har i månader på sponsormöten i månadervis stått och pratat till oss sponsorer om tre ben som lakers vilar på; det ekonomiska, det organisatoriska och det sportsliga. Dom två först nämnda benen fungerar mycket bra medan det sportsliga haltar. Organisationen är alltså trimmad och det finns pengar. Vad har då gjorts de sista månaderna gällande det sportsliga. Så vitt jag kan bedöma ingenting. Vem har yttersta ansvar för detta? Självklart sportchefen. Han har misslyckats med lagbygget och inte förmått göra något åt det. Detta har varit känt sedan månader tillbaka. På onsdag är det nytt sponsormöte och då orkar jag inte höra denna historia igen om det haltande sportsliga benet. Nu är tålamodet slut. Nu vill jag se handling även om det skulle gjorts långt tidigare.


Ja om du nu är sponsor kan du ju gå på frukostmötet på tisdag. Ställa dina frågor och återkomma här?
Om du vågar då.....


Jag har skickat ovanstående brev till lakers kansli. Vad dom gör med det är deras sak men det är nog inte fösta gången de fått höra detta.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Räven » sön jan 13, 2013 4:59 pm

Jag tycker det är ok att sponsorer känner frustration, de har all rätt i världen att ställa krav på styrelse och övriga i ledande ställning i Lakers.

Som sponsor är det ett dubbeltåtagande, det är inte som förr när man frågade och fick x antal tusen från ICA-handlarn i stan, utan att få något motkrav tillbaka.

Nu har jag i och för sig väldigt svårt att tro att det är samma ansikte inom Lakers ledning, som det som visas upp mot massmedia. DEt är nog krismöte efter krismöte som avlöser varandra just nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » tis feb 19, 2013 8:29 pm

Inget slutspel. Lovorden inför säsongen haglade. Henrik Evertsson är en klippa. En pengabörs lika stor som Kebnekaise att ösa ur hade han till sitt förfogande. Men ändock inget slutspel.

:oops:

(...dags för Kissemissarna att ge sin syn på saken...)

:lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav mollers » tis feb 19, 2013 8:49 pm

Skulle nog inte påstå att jag är en av "kissemissarna" men hur länge sedan var det inte lakers gick ut med att målet var att klara sig kvar. Förstår inte ditt Evertsson hat.

jag är intresserad av att höra vad du tycker om januarivärvningarna?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » tis feb 19, 2013 9:26 pm

Kloker - Du har varit konsekvent i din kritik mot chief Evertsson. Och det under lång tid. Min bedömning har varit, och är fortfarande, att han kom med en ny blick - nya idéer. Inte minst vågade han blicka mot hockeyns bakgård. Ligor och spelare som kultureliten skulle klökas över att ha bevittnat blev hans signum. Sportchefsrollen är relativt färsk i Svedala. Utan att ha genomfört någon vetenskaplig undersökning så skulle jag tro att en majoritet i Hockeysverige fortfarande föredrar att tränaren är värvningsansvarig (tillsammans med ordföranden), alternativt en sportgrupp (helst anonym som i Björklöven). Om jag, Gud förbjude, skulle bygga en elittrupp så behöver jag göra det som en helhet. Kompromisser har sina fördelar, men inte i det här fallet. Förr hade vi förbundskaptener i landslagsidrotten, nu är vi på väg mot trams där alla och envar får ta ut sin favoritspelare. Snart röstar säkert svenska folket om platserna i trupperna via SMS-omröstningar. Det är inget bra sätt att bygga ett lag på.

Chief Evertsson har sin sämsta säsong i år som lagbyggare, men jag ser inte många som är bättre trots det. När säsongen är över kommer jag ta upp de misstag han begick. Några grövre än andra. Några borde han ha kunnat undvika helt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14044
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » tis feb 19, 2013 9:56 pm

Ville bara lägga till det att vår sportchef borde ha sitt intresse österut nu när icke EU-begränsningen släpps. Lallarna kommer givetvis att kolla västerut, men de riktiga klippen görs närmare Svedala.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14044
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Svartvadet » tis feb 19, 2013 11:35 pm

Det spelar ingen roll om man är kissemiss eller kattdräpare - Evertsson har fortfarande misslyckats med sitt uppdrag i år. Visst, det finns väl fortfarande hypotetisk chans att vi tar oss till slutspel, men om vi inte gör det så är det svart på vitt MISSION FAILED.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Varanen » ons feb 20, 2013 12:49 am

Vad wunderbaum det är med sanningssägarna. Låt oss avvakta resultatet först. Jag ser framemot att diskutera resultatet med dig Svartvadet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14044
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » sön feb 24, 2013 2:38 pm

Hoppsan. Farligt nära negativt kvalspel. Inte bara det fakto att slutspelsdrömmen är borta - nu är det kniven på strupen neråt i tabellen som gäller. Det ligger ett gigantiskt jobb bakom detta debakel. Förra säsongens tidiga avslut gjorde ju att scoutandet inför denna säsongen skulle bli mycket mer lönsamt. Yieppie!

Det ska bli mig ett nöje att läsa Kissekatternas fight och försvarstal framöver.

Henrik Evertsson - mannen, myten OCH legenden!

8O :oops: :clappy:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 24, 2013 3:29 pm

"Vi är på rätt väg", säger ju Sam Hallam..så vi gör nog inte bara 1 mål utan 2 mål mot AIK, håller nollan och tar hem 3 säkra poäng.

:clap:

Det är nog snarare så att det är krismöte på krismöte på Lakers kansli..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav friberg » sön feb 24, 2013 11:47 pm

På rätt väg, KS då eller?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » tis feb 26, 2013 10:34 pm

Henrik Evertsson?

:clappy:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Baker » tis feb 26, 2013 10:45 pm

Lakershjärta71 skrev:"Vi är på rätt väg", säger ju Sam Hallam..så vi gör nog inte bara 1 mål utan 2 mål mot AIK, håller nollan och tar hem 3 säkra poäng.

:clap:

Det är nog snarare så att det är krismöte på krismöte på Lakers kansli..


Det måste vara en djävligt krokig väg för jag ser inte att vi lämnat startrampen ännu. Inget är bättre än förra året. Och Evertsson handen på hjärtat hur många i ditt lag har framtiden framför sig? 95% har passerat bäst före för ett antal år sedan.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav PLAN 4 » ons feb 27, 2013 8:25 pm

Åren har gått sedan Hinken bestämt hävdade det lämpliga i att införskaffa begåvade Tränare för J-verksamheten och gärna en sportchef med intresse för klubbens sportsliga utveckling, baserat på ett koncept där EGNA spelare lärs upp till att ta tröjor i A-laget och på detta vis även sänka lönekostnaden för A-Truppen.

Lakers J-lag är lika Usla NU som för 5 år sedan, och INGEN spelare har Evert/Tehlin/Björklund lyckats ge tillräckliga skills, dessa tre har dock fina anställningar med LÖN :roll: för det ytterst mediokra resultat de levererar :oops:

Tyvärr har Lakers ingen sportslig själ, det visar sig som avsaknad av spelide för A-Laget, ingen utveckling av J-spelare. Lakers har bara en fin Arena och Trista tråkiga Tränare/Ledare.

VAR finns GLÄDJEN inom Lakers numera, VAR :?: :dontknow:

Gör RENT hus med Evert/SAM/Hellgren/Thelin/Björklund och upptäck på nytt att Hockey ska vara TOKSKOJ :!:

HockeyGlädjen i Länet står ASK för, som genom Peter Andersson gått tillbaka till en klubbs viktigaste arbete att fostra EGNA till A-Laget genom sitt kunnande som Tränare med omsorg om föreningen, detta har Lakers totalt misslyckats med under mer än tio år :roll:

Gissa VEM som dissade Peter Andersson i Lakers A-Lag inför säsongen 04-05 :wink:
PLAN 4
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör okt 06, 2012 7:23 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » lör mar 02, 2013 9:02 pm

Ni har väl inte glömt bort HENRIK EVERTSSON?

8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav friberg » lör mar 02, 2013 9:05 pm

Det märks vad som händer med den herren
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Piggelin » lör mar 02, 2013 9:05 pm

[quote="Kloker"]Ni har väl inte glömt bort HENRIK EVERTSSON?

Klart vi inte har, han har ju fått ihop ett lag som hänger kvar i Elitserien för andra året i rad.
Gott jobbat. :clap: :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav PutteA » lör mar 02, 2013 11:10 pm

PLAN 4 skrev:Åren har gått sedan Hinken bestämt hävdade det lämpliga i att införskaffa begåvade Tränare för J-verksamheten och gärna en sportchef med intresse för klubbens sportsliga utveckling, baserat på ett koncept där EGNA spelare lärs upp till att ta tröjor i A-laget och på detta vis även sänka lönekostnaden för A-Truppen.

Lakers J-lag är lika Usla NU som för 5 år sedan, och INGEN spelare har Evert/Tehlin/Björklund lyckats ge tillräckliga skills, dessa tre har dock fina anställningar med LÖN :roll: för det ytterst mediokra resultat de levererar :oops:

Tyvärr har Lakers ingen sportslig själ, det visar sig som avsaknad av spelide för A-Laget, ingen utveckling av J-spelare. Lakers har bara en fin Arena och Trista tråkiga Tränare/Ledare.

VAR finns GLÄDJEN inom Lakers numera, VAR :?: :dontknow:

Gör RENT hus med Evert/SAM/Hellgren/Thelin/Björklund och upptäck på nytt att Hockey ska vara TOKSKOJ :!:

HockeyGlädjen i Länet står ASK för, som genom Peter Andersson gått tillbaka till en klubbs viktigaste arbete att fostra EGNA till A-Laget genom sitt kunnande som Tränare med omsorg om föreningen, detta har Lakers totalt misslyckats med under mer än tio år :roll:

Gissa VEM som dissade Peter Andersson i Lakers A-Lag inför säsongen 04-05 :wink:


Var är du Nedomansky (plan4). Denna misslyckade förening har precis säkrat nytt kontrakt efter det svåra andra året. Denna själlösa förening är kvar och kommer att göra ett tredje år i finrummet, och man är bara 16 år gammal. Vad gick fel Nedomansky?? :(
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav alfax » lör mar 02, 2013 11:21 pm

Och slipsarenan har ökat i publik i år igen och plan 4 blev en succe i stort sett fullsatt i varje match.
Jag missunnar inte Alvesta en div 1 plats på något vis men att jämnföra dem med Lakers är väl att ta i. Har du blivit vän med mammorna som ratade dej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Piggelin » lör mar 02, 2013 11:27 pm

Låt honom glädjas åt Alvestas framgångar, bara inte mammorna är för elaka.

Lakers är nu klara för sin tredje säsong i Elitserien, låt Nedomansky hålla på med sitt meningslösa dravel, vi har ju alltid något att skratta åt.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Lakershjärta71 » sön mar 03, 2013 1:41 am

PutteA..finns inget andra svåra år, vet du väl? :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » sön mar 03, 2013 4:44 pm

Hallå Kissemissarna, hur sammanfattar Ni Hönerövens fantastiska lagbygge? Hörrni tjejer, kom igen nu? En och en annan vinbutelj och ifrågasättande måste ju ha vädrats och förhoppningsvis ventilerats nere på Alfakks-nästet på Hejaregatan?

Förväntningarna inför denna säsongen var stora. Slutspel var det självklara målet. Kvart,-semi,-final spelar ingen roll. Bara det UTLOVADE slutspelsmålet skulle uppnås. Men något gick fel. Ordentligt jävla fel.

Mjauuu...

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Sv: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav bratsson » sön mar 03, 2013 5:06 pm

Hehe kloker.
Lugna ner dig nu och var inte så tråkigt jobbigt. Vi har fattat din åsikt och du har rätt i mycket men räcker nu va? Inte roligt eller intressant längre utan nu tar vi Detta vidare och försöker föra lite konstruktivt snack framöver? :-)
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Svartvadet » sön mar 03, 2013 6:03 pm

Varför ska ni ha taggarna utåt när det Kloker säger är sant?

Det är ett stort fett jävla MISSION FAILED på denna säsongen. ALLT är det. Möjligtvis att byggnationen av Plan 4 var positiv, men rent sportsligt har vi misslyckats.

Sen att dom lyckades, med nöd och näppe, ta livbojarna som HV och LHC skickade ner är ju en annan sak.

Nästa år måste det bli bättre, annars kommer vi börja sjunka sakta men säkert.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Kloker » sön mar 03, 2013 6:05 pm

Jag är lugn. Jag tycker bara att man ska vara konsekvent och uppriktig i sin kritik. Kritik kan vara befogad. Jag har gått igenom flera av forumets Ryggdunksskribenters skriftliga historia. Men jag tänker inte hänga ut någon eller hänvisa med citat vilket vissa har förbannat lätt för att göra för att ställa sig själv i bättre dager.

Höneröven har mi$$lyckats kapitalt denna säsongen.

Och jag står för det.

Mjauu...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Sv: Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav bratsson » sön mar 03, 2013 6:44 pm

Kloker skrev:Jag är lugn. Jag tycker bara att man ska vara konsekvent och uppriktig i sin kritik. Kritik kan vara befogad. Jag har gått igenom flera av forumets Ryggdunksskribenters skriftliga historia. Men jag tänker inte hänga ut någon eller hänvisa med citat vilket vissa har förbannat lätt för att göra för att ställa sig själv i bättre dager.

Höneröven har mi$$lyckats kapitalt denna säsongen.

Och jag står för det.

Mjauu...


Japp. Det fattar alla. Men måste vi idissla det?
Som sagt har ni rätt i mycket men nu kör vi vidare va? :-)

Om leksand misslyckas komma upp, skall vi kanske få över salo då? Så kanske vi kan få lite skattepengar i ryggen också? :grin:
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Malul » mån mar 04, 2013 12:03 am

Vi statstikbitare vet att för första gången på 14(!) år så avancerade INTE Lakers upp ett snäpp mot föregående sesse!!
Jag tycker nog att det är lite hybris att både kicka tränare såsom sportchef när vi för första gången hamnade en placering sämre än föregående säsong. Kanske tur ibland att vi inte har någon makt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav PutteA » mån mar 04, 2013 12:36 am

Vänta lite nu Malul. Sessen är inte slut än. Vinst mot Frölunda och AIK torskar mot Timrå på tisdag och vi hamnar på samma placering!!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Svartvadet » mån mar 04, 2013 2:27 am

Dock är det inte det vi syftar på Malul. Förra året var målet att hålla sig kvar och efter att vi tog Elitserien med "storm" (som dom kallade det för) så valde man att pricka in målet Slutspel. Dvs. EN placering högre än föregående år. Det är ändå ett mål man ska klara, kan jag tycka.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Malul » mån mar 04, 2013 2:48 am

Jo,målet var ju slutspel och därav missräkningen. Men jag har problem att se Evertssons misstag i att RR slutade producera eller hur Evert fick Welch att bli skadad med 10 matchers förluster som följd. Vi borde hamnat topp 8 men många spelare gick inte att känna igen, tränarbyte till trots. Jag sparkar hellre psykologen.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: HENRIK EVERTSSON - SPORTCHEF

Inläggav Svartvadet » mån mar 04, 2013 3:30 am

Då ser du och jag helt olika på t.ex att det kan vara Everts fel att RR inte har producerat lika bra i år.

Vi vet alla att Robert Rosén inte er en fixstjärna. Han är en ytterst medioker hockeyspelare om du tar bort hans passningsspel. Han kommer aldrig att åka det extra skäret som betyder vinst eller förlust, han kommer aldrig att proppa en spelare för att få momentum, han kommer aldrig kunna leda en kedja på egen hand. Han är inte skapt för det och det borde Evert veta.

Everts jobb inför säsongen var att hitta komponenter till Rosén. Spelare som är villiga att göra hans skitgöra. I AIK så använde man en Rightskytt, som var villig att gå genom eld för att göra mål, och en leftare som är väldigt skicklig på att balansera upp en kedja i mittzon och i defensiven (läs. Jarno Pikkarainen 2.0). Istället för att titta på detta så antog Evert att glassaren Kallio var en perfekt pusselbit - hur urbota trög är man då?

Nu har Rosén fått Lasch jämte sig (som handen i handsken) och Hlavac, som kan anpassa sig till allt och alla, och det syns ganska tydligt att Rosén inte behöver dra det tunga lasset längre vilket passar honom perfekt.

Desto mindre svettig Rosén är desto bättre.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster