Headcoach Jan Karlsson

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tycker Du att Jan Karlsson ska ställa sin plats till förfogande?

Ja - med omedelbar verkan
22
42%
Nej - det är för tidigt att döma
30
58%
 
Antal röster : 52

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav fr12 » fre okt 12, 2012 4:26 pm

Boork har 100% sant. Och jag fattar inte att Kallio och Rosen fortfarande får spela tillsammans... Han har kompletterat med #91,#44, #32 och nu #41. DET FUNKAR INTE!!

Jag har mycket respect för JK, och jag kommer alltid att stötta laget, men jag misstänker att vi kommer att spela kass/dålig/tråkig/feghockey mot Rögle och Timrå och då hoppas jag på en mer ingripande förändring.

Go big or go home Karlsson =)
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Mike Modano » lör okt 13, 2012 4:25 pm

JK bör sparkas omgående...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » lör okt 13, 2012 5:01 pm

Om du tror det skulle generera något bättre än det som presteras idag Mike så får du nog kolla över antalet hästar i stallet. Ser hellre att sportledningen lägger all fokus på nya spelare! Ge Janne verktyg. Kan han inte hantera dom, så kommer han att gå själv.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Mike Modano » lör okt 13, 2012 10:43 pm

Spring, sping, spring släpp hästarna fria... 9 raka matcher utan 3 p.
JK bör sparkas omgående!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Charlamov » sön okt 14, 2012 1:04 am

PutteA skrev:Ge Janne verktyg. Kan han inte hantera dom, så kommer han att gå själv.


Skojar du Putte? Janne 70-tal kan inte hantera moderna spelare. Men å andra sidan värvar Evertsson egendomlig opassande pjäser för ett omodernt spel.
Skröpligare lirare går inte att uppbringa på Eliteprospect.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » sön okt 14, 2012 1:17 am

Det är ett fuskbygge! Det är spelarna som inte räcker till.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Mike Modano » sön okt 14, 2012 11:17 am

Eller Jannes hockey kunskaper/ideér/filosofi/ledarskap/psykologi som inte räcker till.
JK bör sparkas omgående!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » sön okt 14, 2012 12:01 pm

Nej, han har ju bara haft tur med sina 6 år här, tre kvalserier, ett avancemang till Elitserien och ett missat SM-slutspel på det berömda. Och sen kommer första bakslaget och direkt är hans kunskaper ifrågasatta. Nä du Mike, vi har ett lag som inte räcker till. Sen kan man ifrågasätta vissa saker i coachningen som är märkligt, men samtidigt tror jag spelarna själva har mycket att säga till om, och två ledare till framför allt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav nature » sön okt 14, 2012 12:25 pm

Vi har ett lag på pappret som ska ligga på plats 8-9 och just nu ligger vi tvärsist.

Jag tyckte redan förra säsongen att janne borde ha avgått med sitt jävla tråkhockey
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 14, 2012 12:38 pm

nature skrev:Vi har ett lag på pappret som ska ligga på plats 8-9 och just nu ligger vi tvärsist.

Jag tyckte redan förra säsongen att janne borde ha avgått med sitt jävla tråkhockey
Klyschor ska man inte tro på! Uppenbarligen har vi INTE det! Tabellen ljuger aldrig.
Senast redigerad av Lakershjärta71 sön okt 14, 2012 12:39 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » sön okt 14, 2012 12:39 pm

Det är inte Janne som styr detta just nu. Det är uppenbart att spelarna inte har kompetensen att spela ett offensivt spel. Janne har ju själv sagt att detta lag inte är ämnat att spela en defensiv hockey. Tror du han träget då försöker implementera ett destruktivt tänk när han vet att det inte fungerar på detta lag. Dom är tre ledare som tillsammans driver det taktiska, Janne är huvudansvarig för nån måste vara det. Det är däremot små detaljer som jag tycker vi faller på, även när det gäller coachningen. Och detta belastar jag Hallam och Hellgren för, för dom ska stötta Karlsson med just dessa saker. Som tex igår, när man tar ut målvakten, och har tekning i anfallszon. Vad gör Robban inne då för det första, framför allt som tekare, då inte alls är het just nu varken i spelet eller som tekare. Sen ställer man Holös och Welch felvända på blå?????? Det är dessa små detaljer som jag retar mig på. Hur ska man snabbt komma till bra avslut, snabba skott närbackarna står felvända med klubborna ut mot sarg. Samtidigt spelar det ingen roll då man sätter en iskall spelare att teka. Varför spelar inte Welch PP med ett skott jämförbart med Ilkka Heikkinen. Welch rättvänd på blå kan vara ett rejält vapen i PP, men nej. Är han med, så är han felvänd. Det är sådana här små detaljer som jag lägger ledarna som ansvariga, och då menar jag allihop. För Hellgren och Hallam har mycket att säga till om, dom kan påverka allt som händer där ute. Därför anser jag, att sparka JK och sätta Hallam som headcoach kommer inte göra någon som helst skillnad.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 14, 2012 12:51 pm

Håller med dig PutteA..jag blir "galen" när backarna står felvända! Eller så är taktiken att beroende på vilken sida spelet befinner sig på i anfallzon så kan backarna röra sig i sidled för att få en rättvänd back på direktskott på pass från en djupliggande forward. Annars förstår jag inte vitsen med felvända backar??? En målvakt borde ha svårare för att hinna med att mota ett direktskott när pucken går snabbt i sidled än när backen får ett djupledspass rakt uppåt från ena rundeln. Målvakten behöver knappt röra sig.
Senast redigerad av Lakershjärta71 sön okt 14, 2012 1:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav alfax » sön okt 14, 2012 12:53 pm

Är fortfarande av den uppfattningen att 3 man i båset är en för mycket,sätt Hallam på läktaren för att analysera och komma med sina iakttagelser i pauserna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » sön okt 14, 2012 1:05 pm

Lakershjärta71 skrev:Håller med dig PutteA..jag blir "galen" när backarna är felvända. Eller så är taktiken att beroende på vilken sida spelet befinner sig på i anfallzon så kan backarna röra sig i sidled för att få en rättvänd back på direktskott på pass från en djupliggande forward. Annars förstår jag inte vitsen med felvända backar??? En målvakt borde ha svårare för att hinna med att mota ett direktskott när pucken går i sidled än när backen får ett djupledspass från nedre målvaktslinje.


Helt rätt LH. Samtidigt är det inte fel att ha kanske en av backarna felvänd. Då kan man både få till direkt skott från djup passning eller sidled utmed blå. Då får man fler vapen. Men att ha två felvända backar bromsar hela anfallet, och som du säger, vid ett djuppass behöver ju inte målvakten flytta sig över huvudtaget. Ilkka gjorde ett sånt mål förra året, ett enda, direktskott på djuppass.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Kloker » sön okt 14, 2012 2:34 pm

Men likt som att man gör rockader i linorna så måste man väl också kunna göra det i båset? Varför inte testa med att Janne tar ett halvmila kliv bakåt och låta Hallam styra laget med sitt hockeytänk. I ett par matcher. För det kan ju inte bli sämre!

Klyschornas mästare Jan Karlsson drog till med ytterligare en jorddängare i navlahöjd i dagens Kvp;

"...Brynäs har ett gäng med unga hungriga spelare som vill uppnå sina drömmar - medan Vi har en hoper med så kallade stjärnspelare som redan nått sin topp och bara väntar på att lönechecken ska ramla in i slutet på månaden..."

(grovt men sanningsenligt - mellan raderna - översatt)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Hatapopcornssupportrar » sön okt 14, 2012 7:50 pm

Å kickad..... Kändes väl som det var dags?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Svartvadet » sön okt 14, 2012 7:51 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Å kickad..... Kändes väl som det var dags?


Så är det, tyvärr! Skönaste tränaren dock!

Nu kanske vi kan hitta tillbaka till något spel, men är fortfarande kluven
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Mike Modano » sön okt 14, 2012 7:56 pm

Äntligen...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Räven » sön okt 14, 2012 8:05 pm

Jag är kluven till om det är rätt eller fel.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Bamse_78 » sön okt 14, 2012 8:34 pm

Han vände domarna mot laget med sitt påhopp och jag tror det var droppen som fick bägaren att rinna över. Hoppas Sam har en spelide som kan funka med det matrialet som vi har.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Räven » sön okt 14, 2012 8:58 pm

Jag tror inte att vårt materiel räcker, utan det måste in nya spelare och helst fort.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav friberg » sön okt 14, 2012 9:31 pm

FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL sparka alla inkompetenta spelare istället som inte vill göra jobbet :evil: :evil: :evil: :evil:
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Anders83 » sön okt 14, 2012 9:33 pm

Janne Karlsson tycker att laget spelar BÄTTRE än förra året ... hur illa låter inte det när man i nuläget ligger DYNGSIST ?????

Givetvis är det något som inte klickat och jag är inte förvånad om Janne Karlsson fått ett saftigt erbjudande och har ny arbetsgivare inom kort :whistle:

Eller så stannar Janne och tar över Thelins åtaganden kanske?

Hur eller hur så kommer jag inte glömma det Janne tillfört till föreningen och jag är inte sen att hylla det han gjort tidigare . det Finns bara EN Janne Karlsson och han gjorde det förbannat bra .

Nu är det Hallam som ska göra det och jag tror han lyckas hålla oss kvar vilket bör vara målet. Slutspel kan jag vara utan men ta oss till ingemansland tack!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakers00 » sön okt 14, 2012 9:47 pm

Händer oftast inte ett skit när man sparkar tränaren och det kommer troligen inte göra denna gång heller!!! Hoppas ja har fel, tack för allt Janne :? .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Räven » sön okt 14, 2012 10:08 pm

Mikael Rehnberg sa i sportnytt att det är ett felaktigt beslut och att Janne var den som hade mest hjärta för föreningen. Han sa också att Lakers med årets trupp inte är något annat än ett bottelag, vilket är ett intressant påstående. Man har alltså tänkt fel från början när man pusslade ihop laget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav puff » sön okt 14, 2012 10:32 pm

Och Mikael Rehnberg sitter förstås inne med all kunskap i ämnet?

Det kanske finns ett missnöje i spelartruppen?
Ledarstilen som jag upplever som skrikande och gapande kanske inte passar detta spelarmaterialet?
Konstiga laguttagningar (ej ombytt vampola) och spelare ur form som sätts in i viktiga situationer.
Något måste göras. Utesluter väl inte att det kan komma nya spelare också.
finns kanske spelare som inte vill spela i lakers pga ledarstilen

Frågorna är många och jag har inte svaren
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav rawspont » sön okt 14, 2012 10:56 pm

Jag tycker det var helt rätt i nuläget. Många är sympatiskt nostalgiska, vilket är fullt förståeligt, men också precis lika sekundärt i sakfrågan. Det finns vågskålar för allt.

Jag förstår inte invändningar av slaget "jaha, ska Sam vända allt nu då?" och liknande som har vädrats här och var. Hur följer det att den entledigades efterträdare i sig måste vara frälsare? Vill man maximera sina chanser får man se över alla variabler, det här var en.

JK lyckas säkert i nåt annat sammanhang, han vet spelets regler. Nu vänder vi blad, för Lakers i tiden.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » sön okt 14, 2012 11:21 pm

Det är helt rätt. Det spelar ingen roll vad man nu tycker om detta, beslutet är taget, och ny tränare är Hallam. Självklart vänder vi blad, allt för föreningen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav erok » mån okt 15, 2012 4:21 am

detta var inte oväntat på nått vis. Hur många gånger har man inte hört folk från ledningen att man har fullt förtroende för tränaren och några dagar senare så sparkar samma folk just tränaren man hade sådant förtroende för. Har hänt och kommer med all sannorlighet att hända igen. Förhoppningsvis inte i VLH på många år men man vet aldrig om nån ting när det gäller just tränaryrket. Alla vill vi se resultat och det går inte att sparka en hel trupp hur gärna man än vill. Taif troja kristiandstad tyringa ja alla idrottsföreningar har på ett eller annat vis gort sig av med tränare när det går uruselt för laget. Nu gäller det för oss supportar att stötta den nya ledarbasen. Ge det tid fast vi har en sjuhelvetes massa poäng att ta igen. Stötta laget och visa att vi tror på ledningens beslut att det var rätt att sparka janne. Kör hårt lakejer. Vi har allt i egna händer.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Bee » mån okt 15, 2012 7:49 am

Helt rätt beslut....

Efter silly i somras trodde många på slutspel (till och med jag var positiv). Flera snackade till och med om hemmafördel i ett kommande slutspel (top 4a).
Med värvningar som RR/Vampola/Heed hur i helvete lyckas man göra 0 mål på 50 försök i PP???

Alla producerande spelare ser ut som små pojkar, och det är Jannes fel att inte låta dom spela sitt spel.

Att #38 och grabbarna kommer köra vidare på samma sätt är jag inte orolig för, dom kan inget annat. Så 3e/4e femmorna i lakers kommer fortfarande kämpa på i gammal god anda och försöka spela 0-0 i sina byten gott så..

Nu måste sjärnorna få friare roller och lösa detta med skicklighet och inte en taktiktavla nerkörd i halsen. Där tror jag Hallam kommer in och är kanon..
Jag skrev innan säsongen började att när man värvar ES poängkung Rosen samt Vampola så är det dags att ändra sitt tänk i laget. Dags för lakers att anpassa sig till dom och inte tvärt om...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Avery » mån okt 15, 2012 8:01 am

Härdsmältan fortsätter. Laget är helt felbyggt från början, från Norrena ända fram till Vampola... Det är vi ju många som såg tidigt. Och då sparkas JK, som är den ende som stått för kontinuitet och lagtänk. Och Sam Hallam, då, som alltid jobbat med anonyma krigarhjärtan... Undrar om man inte tänker sig en ny förstatränare in, under säsong? Satsa på Eldebrink säger jag!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Avery
Forumamatör
 
Inlägg: 18
Blev medlem: sön feb 26, 2012 6:25 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav puff » mån okt 15, 2012 8:29 am

enligt LG Jansson radiosporten hade Lakers inget val och han tyckte det var rätt beslut
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Anders83 » mån okt 15, 2012 12:24 pm

Svåranalyserat helt klart men det har sett märkligt ut i alla Jannes uttalanden i pressen. Det har inte låtit stabilt alls .

Vi kommer tyvärr inte få så mycket information och vi kan väl bara hoppas på en totalvändning.

Leksand lyckades förra året med att byta huvudtränare så hoppas på bra effekt här med!!

Go for it Sam !!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Räven » mån okt 15, 2012 1:16 pm

Vi är väl ganska överrens om att det måste göras en del förändringar i truppen också, spelare måste bort och nya måste in. För som redan nämnts, så är laget riktigt felkomponerat i år.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Klonis » mån okt 15, 2012 1:18 pm

Räven skrev:Vi är väl ganska överrens om att det måste göras en del förändringar i truppen också, spelare måste bort och nya måste in. För som redan nämnts, så är laget riktigt felkomponerat i år.



Tror nog det kommer o hända nått
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster