Lakers år som debutanter

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers år som debutanter

Inläggav Malul » lör apr 07, 2012 12:14 pm

Nu när man hunnit få lite perspektiv på tillvaron och se effekterna av vad en kvalserie kan ställa till med så infinner sig en ännu större lättnad av vad vårt Lakers orkade prestera.

Vi inledde starkt,kom av oss,värvade oss tillbaka in i smeten,fick massor av skador som gjorde oss bättre än innan och avslutade magnifikt med små chanser att faktiskt även spela slutspel.

Djurgården åkte på en stjärnsmäll mot Modo och fick 0 poäng med sig hem trots att de haft en pinne med sig i 59 minuter och 59 sekunder.Den smällen ledde i slutändan till att de hamnade efter Linköping på målskillnad.Linköping som f ö var 2 minuter från att själva åka ur.

Djurgårdens utgång ur elitserien är en superskräll om man kollar förhandssnack och spelartrupper.Efter att de gjort klart med Johner så inser man att de kommer ha lång väg att gå nu när verkligheten är en annan för dom.Challe är en bra sportchef men oj vad han lyckades försaka Rosén i Modo,sådana saker får ju en att misstro på hans förmåga att se ett guldkorn. Johner kommer bli väldigt uppmärksammad i 08 iaf,kul för honom!

Denniz har gjort landslagsdebut och oj vad han gjorde det med den äran; 1+2! Nu har han två chanser till mot Vitryssland och tänk om han fortsätter lika bra! Det finns ju en minimal chans att ta sig in i VM-truppen och ju fler NHL-folk som tackar nej desto bättre. Jag ser redan att vi har 2 spelare i dagens trupp som är enorma utropstecken nästa säsong trots att vi inte tänker på det.Denniz kan i sin nya kostym växa ut och bli en enorm tillgång nästa år,jag hoppas verkligen på detta både för honom och för oss.Killen har stor potential! Även Urbas bör besitta en gigantisk vilja att visa vad han går för,jag tror detta kan föra honom framåt som spelare.

Nisse har lämnat oss och för oss som följer twitter är det en ännu större förlust. Hoppas han fortsätter underhålla oss i sin nya klubb med sina kvicktänktheter,iaf på twitter.Mitt tips är att han hamnar i nån av storklubbarna i HA.

Nu när kvalserien är över och ett av AIK-arna är ute ikväll så kommer silly season sätta igång på riktigt.Alexander Johansson ska vara klar för oss och likaså Linus Persson.Samhall Am kommer förmodligen presenteras inom kort.Bra spelare och ledare som jag vet kommer utvecklas i Lakers.

Och till sist,nu kommer det snart smälla till med spetsvärvningar! Vem har glömt den galna känslan när Podein presenterades? Eller när Stiig kom tillbaka? Eller Soares intåg?

Livet leker!Till och med när det snöar i april!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Lakers år som debutanter

Inläggav Varanen » lör apr 07, 2012 3:31 pm

Alltid skoj att läsa dina tankar Malul, men jag kan verkligen inte hålla med om att värvningen av Johner bevisar att DIF har en lång väg att gå. Vi hade honom som center när vi tog det stora klivet, och Johner håller HÖG klass i AS. PutteA och jag debatterade hjärtat i DIF. Vi var inte överens om huruvida det saknades eller ej, men med Johner får de in en legoknekt som är en moralhöjare. Hans slit, vilja till att göra jobbet, är egenskaper som uppskattas i vilket lag som helst.

Denniz the Menace gjorde det du och jag trodde Josef skulle göra. Alltså landslagsdebutera. Såg matchen igår och Rasmussen var riktigt, riktigt, bra. Intressant att han fick stort förtroende i alla spelformer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14051
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Lakers år som debutanter

Inläggav PutteA » lör apr 07, 2012 3:54 pm

Om Johners intåg i DIF är vi 100% överens Varanen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers år som debutanter

Inläggav Malul » lör apr 07, 2012 5:33 pm

Ska nog förtydliga min tanke om Dif,Johner är en spektakulärt bra värvning av Dif.

Men jag tror att DIF har ett tankesätt att värva nytt som genomsyrar föreningen,Challe kanske är mannen att bryta på det men jag tvivlar. Johner kan komma att göra en fantastisk säsong men det kommer inte hjälpa stockholmarna om de inte värvar 6-7 spelare till i samma klass. Det kan de inte göra med den ekonomi som de nu lever med,visserligen kan Bremberg komma hem och dylika gamla stofiler men mitt tips är att DJ är och förblir en ovanligt bra värvning. Slutar DIF topp-3 kommer jag buga och bocka men chansen är 5 %. Leksand med sin ungdomliga entusiasm som bara kommer bli bättre,Örebro som verkar behålla alla utom Conny och Malmö som bara måste få ihop laget är alla tre oerhört svåra lag att ta sig förbi bara genom att värva från scratch.

Grattis SAIK förresten!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: venomizer och 9 gäster