Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav erok » fre mar 23, 2012 7:23 am

Sitter och fundera på det här med svensk tränarutbildning. Vi har ju massvis med ungdomslag knattelag i vårt avlånga land där hur många som helst lägger ner miljontals timmar helt gratis på att hjälpa sina små ögonstenar. Att västerås nu tar in fagervall är för mig en gåta. Att istället inte satsa på en tränare från egna leden. Utbilda dem redan från start i sina egna led för att på så sätt få fram även elittränare framöver. Nån som vet hur klubbarna tänker när det gäller att utbilda ungdomstränarna så att kan börja drömmen om att en dag stå i ett bås för ES lag framöver men även kanske en dröm att leda ett NHL lag . Eller ligger det på tränarens ansvar vad han har för mål med ledarskapet framöver. Tror inte västerås kommer tjäna på jocke iallafall
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav serra » fre mar 23, 2012 9:29 am

Vem i Västerås egna led tycker du skulle träna laget då?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav erok » fre mar 23, 2012 9:40 am

Det är ju detta jag påpekar. Vad gör klubbarna för att få fram bra ledare?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav serra » fre mar 23, 2012 10:11 am

du tycker det är en stor gåta att västerås inte tar någon från egna leden.
Så som du skrev det så verkade som du hade lite koll på vilka alt dom har inom klubben
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav Power Play » fre mar 23, 2012 11:42 am

I en teoretisk värld kan man önska sig precis vad man vill, Erok. Problemet är att det är i verkligheten vi lever och verkar.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav erok » fre mar 23, 2012 12:25 pm

Vänder på frågan lite då å istället säger jag vad gör klubbarna för att få fram unga elittränare. Västerås verkar ju inte ha satsat i de egna leden på att få fram någon. Eller är det så att det är individen själv som måste bestämma sig hur långt han vill gå i tränarkariären och vad ger klubbarna tränarna för stöd längre ner på trapsteget om nu någon skulle ha som mål att bli elittränare när han är i 20 års åldern eller ligger hela ansvaret på förbundet?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav Power Play » fre mar 23, 2012 1:06 pm

En intressant företeelse med dig, Erok, är att du ställer en massa av dessa frågor HÄR? Varför gör du inte som alla andra och ställer dem till dem det berör, och som har svaren?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav Piggelin » fre mar 23, 2012 3:21 pm

Håller med PP, ställ dessa frågor på VIK:s forum istället. :roll:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav erok » fre mar 23, 2012 9:50 pm

jag ställer den helt generellt, syfar inte bara på västerås men det ser ni nog om ni hade läst första inlägget där det står miljoner timmar lägger frivilliga tränare ner helt gratis i vårt avlånga land. Men ändå satsar västerås på fagervall. Hur kommer det sig att det inte finns bättre begåvade tränare bland alla dessa frivilliga som tränar ungdomslag i vårt avlånga land. vems är detta ansvar. Är det klubbarna som skiter i att hjälpa dessa tränare så de kan ta steget eller är det förbundet som går in å handplockar de tränare som vill utväcklas än mer eller hur funkar det. Å om nån tränare skulle vilja vill elittränare vem beskostar den utbildningen. Är det förbundet? Klubben eller tränaren själv. Och hur kommer det sig att det inte kan komma nya tränare än att fagervall ska konka runt både i sverige å rysslan å aldrig lyckas. Måste vara något fel nån stanns när tränare är större horor än spelarna som kan gå från klubb till klubb i 10 20 år å aldrig ser man några nya som kommer fram. Det är väl mer det jag fundera.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav serra » mån mar 26, 2012 9:26 am

Tråkigt att kalla spelara och tränare för horor= någon som säljer sexuella tjänster
Hur många jobb har du själv bytt Erok`?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Fagervall till Västerås. ( Svensk tränarutbildning )

Inläggav Räven » mån mar 26, 2012 1:08 pm

Jag tror att Fagervall utvecklats ganska mycket de senaste åren och jag tror också att han kan göra bra ifrån sig i VIK.
Han har en annan attityd numera än den vi såg innan. Och detta ska komma från mig som i varje inlägg jag skrev, nämnde vad jag tyckte om honom. Härligt att man kan ändra sig och att även han kan det. :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster